پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۴
کد مطلب: 14753
۵
۹۶

آشنايي با دانشگاه شاهد

آشنايي با دانشگاه شاهد
دانشگاه شاهد در پي فرمان تاريخي ششم فروردين ماه 1365 حضرت امام خميني (ره) مبني بر لزوم رسيدگي به امور فرهنگي و تحصيلي فرزندان شهدا، آزادگان ،مفقودان و جانبازان انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي براي ايجاد عرصه آموزشي و تحقيقاتي لازم در سطح عالي، درمهرماه 1369، با پذيرش 165 نفر دانشجو در 7 رشته تحصيلي (شامل: پرستاري، مامايي ،علوم تربيتي ،علوم اجتماعي، روانشناسي، رياضي و نقاشي) فعاليت خود را آغاز نمود.

اين دانشگاه درحال حاضر با 5929 دانشجو در 84 رشته (10 رشته در مقطع دکتراي تخصصي Ph.D، دو رشته در مقطع دكتراي حرفه اي ، 34 رشته در كارشناسي ارشد و 38 رشته در مقطع كارشناسي ) در 8 دانشکده: پزشکي، دندانپزشکي، پرستاري و مامايي، علوم انساني، علوم پايه، فني و مهندسي، علوم کشاورزي و هنر و يک مرکز آموزشهاي غير حضوري به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.  


اهداف کلی دانشگاه شاهد:
•تامین امکانات آموزشی و تربیتی برای فرزندان شاهد
•فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای تقویت بنیه علمی آن عزیزان
•افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه با تاکید بر تربیت کادر کارشناس و بالاتر
•توجه به تحقیقات و بخصوص تحقیقات کاربردی و سازماندهی مراکز تحقیقاتی خصوصا" در دوره های کارشناسی ارشد و بالاتر
•توسعه آموزش‌های آزاد، نیمه حضوری و آموزش‌های شبانه در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه

روسای دانشگاه از ابتدا تا کنون
دکتر نصرت الله ضرغام رئیس دانشگاه شاهد(۱۳۷۱-۱۳۶۸)
دکتر احمد علی نور بالا رئیس دانشگاه شاهد (۱۳۷۶-۱۳۷۱)
دکترمحمود نوری صفا رئیس دانشگاه شاهد (۱۳۸۳-۱۳۷۶)
دکتر سیدمسعود میرکاظمی رئیس دانشگاه شاهد(۱۳۸۴-۱۳۸۳)
دکتر علي محمد احمدوند رئیس دانشگاه شاهد(۱۳۸۵-۱۳۸۴)

حکم رسمی ریاست ایشان ازسوی شورای انقلاب فرهنگی صادر نشد
دکتر کامیار ثقفی رئیس دانشگاه شاهد (۱۵/۱۲/۱۳۸۵تا کنون)
دکتر کامیار ثقفی / رئیس دانشگاه عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی        





هیئت امناء دانشگاه
بر اساس اساسنامه دانشگاه شاهد هیات امناء این دانشگاه متشکل از ۹نفر از شخصیت های کشوری و اعضای هیات علمی دانشگاه ها ست ای افراد عبارتند از : ۱-رییس جمهور۲-رییس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ۳-وزیرعلوم،تحقیقات و فناوری ۴-وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی ۵-وزیر آموزش و پرورش ۶-دونفر از اعضاءهیات علمی در مرتبه استادیاری و بالاتر با حداقل سه سال سابقه کار آموزشی که یکی از آنان به پیشنهاد وزیر بهداشت و دیگری به پیشنهاد وزیر علوم و پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می شوند۷- یکی از شخصیت های فرهنگی به پیشنهاد رییس بنیاد شهید انقلاب اسلامی وتایید شورای عالی انقلاب فرهنگی ۸-رییس دانشگاه  

تفسیر آرم دانشگاه
محراب سبز که پیش از کتاب قرار گرفته است، نشان دهنده تزکیه قبل از تعلم است و به تنهایی هنر ومعماری اصیل و ارزشمند اسلامی (فرهنگ پرستش)را تداعی میکند. کتاب نشانه علم ومعرفت و فضای دانشگاهی، علمی و فرهنگی است و رنگ سرخ آن نشان گر فرهنگ شهادت ومصداق "مدادالعلماء افضل من دماءالشهداء"است.
از سوی دیگر کتاب در سایه محراب قرار دارد بدین معنی است که کسب علم و معرفت تحت الشعاع تزکیه و پرستش و دوشادوش آن است. محراب سرخ نشان گر تزکیه در تداوم تعلیم تا سرحد شهادت است. دو گوشه کتاب همراه راس محراب تشکیل دهنده گل لاله ای است که سمبل فرهنگ شهادت است . تلفیق دو محراب سبز و سرخ با توجه به زمینه سپید آن ،پرچشم سه رنگ نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد.  

اساسنامه دانشگاه شاهد
هر تشکیلات دارای شخصیت حقوقی دارای اساسنامه ای است که این اساسنامه بیانگر فلسفه وجودی آن تشکیلات و اهدافی است که آن مجموعه دنبال می نماید دانشگاه شاهد نیز دارای اساسنامه ای است که تا کنون دوبار مورد باز نگری قرار گرفته . از آن جا که در بدو تشکیل دانشگاه شاهد امکان ثبت دانشگاه دولتی در تهران از نظر قانونی وجود نداشت این دانشگاه به عنوان دانشگاه غیر انتفاعی (نوع اول_وابسته به سازمان یا نهاد دولتی) ثبت و آغاز به کار نمود .

در سال های اخیر اساسنامه ای با رویکرد حذف کلمه غیر انتفاعی از اساسنامه دانشگاه شاهد برای رفع معضلات این دانشگاه صورت پذیرفت که این کار با مد نظر قرار گرفتن دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ ارتباط دانشگاه شاهد با بنیاد شهید تنظیم شد. اساسنامه جدید پس از تصویب در هیات امناءدانشگاه برای تشویح وزیر علوم و وزیر بهداشت ارسال شد که در این میان وزیر بهداشت از امضاءآن خود داری نمود و این امر آینده شغلی اعضای هیات علمی و بخصوص کارکنان این دانشگاه را در هاله ای از ابهام باقی گذاشت .


دانشکده‌ها
در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰۰ دانشجو در ۱۰۲رشته (۱۳رشته در مقطع دکتری تخصصی، دو رشته در مقطع دکتری حرفه‌ای، ۶۱ رشته در کارشناسی ارشد و ۲۶ رشته در مقطع کارشناسی) در ۸ دانشکده: پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم کشاورزی و هنر و یک مرکز آموزشهای غیر حضوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده علوم انسانی
دانشکده علوم انسانی از سال ۱۳۶۹ با هدف تربیت کارشناس در رشته‌های علوم انسانی برابر مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت رسمی خود را آغاز نمود و تاکنون ۱۹ دوره دانشجو از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرفته و ۱۵ دوره فارغ التحصیل داشته‌است دوره آموزشی این دانشکده ۴ سال بوده و حدود ۲۰۰۰ نفر دانشجو در سال تحصیلی ۸۷-۸۸ در رشته‌های روانشناسی بالینی، علوم تربیتی، حقوق، فقه حقوق اسلامی ، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، الهیات و معارف اسلامی (با گرایش فلسفه و حکمت اسلامی، و علوم قرآن و حدیث)، مدیریت (باگرایش بازرگانی و صنعتی)، علوم اجتماعی (گرایشهای خدمات اجتماعی و پژوهشگری اجتماعی)، علوم سیاسی و تربیت بدنی مشغول به تحصیل می‌باشند و گروه‌های دروس عمومی زبان انگلیسی، معارف اسلامی، زبان فارسی و تربیت بدنی دانشکده مسئولیت ارائه دروس مربوطه را به کل دانشجویان دانشگاه بر عهده دارند.)

دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده فنی و مهندسی فعالیت خودرااز سال۱۳۷۳ باهدف تربیت نیروهای متخصص ومتعهدموردنیاز کشوردر زمینه‌های مهندسی برق، مهندسی کامپیوترو مهندسی پزشکی برابر مجوز وزارت علوم٬تحقیقات وفناوری آغاز نموده‌است در حال حاضر دانشکده در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی برق و گرایشهای الکترونیک مخابرات قدرت کنترل مهندسی پزشکی بالینی مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار مهندسی عمران و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی برق و گرایشهای الکترونیک مخابرات کنترل قدرت بیوالکتریک مهندسی آی تی و مهندسی صنایع و مهندسی عمران با گرایش مکانیک خاک و در مقطع دکتری در رشته‌های مهندسی برق و گرایشهای الکترونیک مخابرات قدرت بیوالکتریک دانشجو تربیت می‌کند. در سالهای اخیر بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشکده توانسته‌اند در دانشگاههای معتبرتر داخلی و دانشگاههای معتبر خارجی ادامه تحصیل دهند.

دانشکده علوم پایه
دانشکده علوم پایه، فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۶۹ با هدف تربیت نیروهای متعهد و متخصص در دو گروه ریاضی و زیست شناسی برابر مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری آغاز نموده و با تشکیل گروه فیزیک در سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را گسترش داد. این دانشکده تاکنون ۱۷ دوره دانشجو از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرفت و۱۳ دوره فارغ التحصیل داشته‌است.

دانشکده علوم کشاورزی
این دانشکده در سال ۱۳۷۰ تاسیس وهم اکنون در رشته‌های مهندسی کشاورزی در مقطع کارشناسی با گرایش: زراعت واصلاح نباتات، علوم باغبانی، گیاهپزشکی و خاکشناسی و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته زراعت، حشره شناسی و بیوتکنولوژی کشاورزی با پذیرش دانشجو فعالیت می‌نماید. این دانشکده از نطر علمی در سطح بالایی است و جز ۳ دانشکده برتر کشاورزی ایران است. تنها دانشکده‌ای در دانشگاه شاهد است که دانشجوی کارشناسی از سال ۱۳۹۰ به بعد نمی‌گیرد و فقط به تربیت دانشجویان کارشناسی ارشد می‌پردازد. اولین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی ایران هم در این داشکده‌است و در سال بعد هم رشته‌های گیاهان دارویی و اکولوژِی کشاورزی و بیماری شناسی به رشته‌های ارشد افزوده می‌شود.

دانشکده پزشکی
دانشکده پزشکی شاهد از سال ۱۳۷۱ با هدف تربیت پزشک عمومی برابر مجوز وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی با پذیرش ۴۸ دانشجو فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر ۳۱۱ دانشجوی پزشکی در مقاطع علوم پایه و بالینی و۲۵دانشجو دردوره تحصیلات تکمیلی دررشته‌های کارشناسی ارشد اقتصاد بهداشت، میکروبیولوژی، فیزیولوژی وایمونولوژی و۲۶ دانشجودر رشته پی اچ دی طب سنتی مشغول به مشغول به تحصیل می‌باشند.
تا شهریور سال نود،۴۱۹ دانشجودر مقطع دکترای حرفه‌ای پزشکی و۲۸ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شده‌اند. تاکنون۱۴۹ نفراز دانش آموختگان این دانشکده درآزمون پذیرش دستیارتخصصی وتحصیلات تکمیلی پذیرفته شده اند(۱۴۰ دانشجو درآزمون دستیارتخصصی و ۹دانشجو در مقطع PhD).دانشکده دارای دو مرکز آموزشی درمانی شهید مصطفی خمینی و حضرت زینب (س) می‌باشد.

دانشکده دندانپزشکی
دانشکده دندانپزشکی فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۷۰ به منظور تربیت دانشجویان دندانپزشک در زمینه پیشگیری ‏و درمان بیماریهای دهان و دندان در مقطع دکترای حرفه‌ای برابر مجوز وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آغاز ‏نموده و تا کنون ۱۸ دوره دانشجو از طریق سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور پذیرفته و ۱۲ دوره دانش آموخته ‏داشته‌است. ‏ دوره آموزشی این دانشکده ۶ سال بوده و تعداد دانشجویان آن تا سال تحصیلی ۸۸-۸۷ حدود ۱۹۷ نفر می‌باشد که از ‏تعدادفوق ۴۰ نفر در مقطع علوم پایه و ۱۵۷ نفر در کلینیک‌ها و پری کلینیک‌های دانشکده مشغول تحصیل می‌باشند و ‏تا کنون تعداد ۳۹۰ نفر دانش آموخته داشته‌است. ‏

تعداد ۳۱ نفر دانشجو در رشته‌های‌های تخصصی دندانپزشکی در دانشگاههای سراسری کشور پذیرفته شده‌اند. ‏همچنین همایش‌های متعدد دانشجویی در رشته دندانپزشکی توسط این دانشکده برگزار شده‌است. ‏

در حال حاضر با توجه به سابقه و کیفیت مناسب آموزشی این دانشکده دانشجویان با رتبه‌های بسیار خوب قادر به ‏ورود به این دانشکده می‌باشند. ‏ بطور معمول از هر دو نفر فارغ التحصیل علاقمند به ورود به دوره‌های تخصصی یکنفر در آزمون سراسری دوره‌های ‏تخصصی پذیرفته شده‌است. ‏ ‏ ‏ بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته در آموزش نظری و عملی فارغ التحصیلان این دانشکده جزء دندانپزشکان ماهر و ‏برتر کشور می‌باشند که در مؤسسات داخلی و خارجی بخوبی به ارائه خدمات علمی مشغول هستند. ‏

در حال حاضر این دانشکده در ۷ رشته تخصصی بیماریهای دهان، اطفال و ترمیمی، ارتودنسی، پریودنتولوژی، اندودانتیکز و پروتزهای دندانی مشغول به تربیت دانشجویان ‏دوره تخصصی می‌باشد.

دانشکده پرستاری و مامائی‏
دانشکده پرستاری و مامایی فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۶۹ با هدف تربیت کارشناس در زمینه پرستاری و مامایی برابر مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز نمود و تاکنون ۱۶ دوره دانشجو از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور پذیرفته و ۱۲ دوره فارغ التحصیل داشته‌است. دوره آموزشی این دانشکده ۸ نیمسال است که تعداد دانش آموختگان آن تاکنون ۵۸۶ نفر می‌باشد.

دانشکده هنر
دانشکده هنر از سال ۱۳۶۹ برابر مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور فعالیت خودرا باهدف تربیت کارشناس متخصص و متعهد مورد نیاز جامعه فرهنگی کشور با سیاست شناسایی و تجزیه و تحلیل هنر ایرانی اسلامی آغاز نمود و تاکنون ۱۵ دوره دانشجو پذیرش و ۱۲ دوره فارغ التحصیل نموده‌است. تعداد دانشجویان در حال حاضر حدود ۴۵۰ نفر می‌باشد. همچنین درحدود ۲۵% از فارغ التحصیلان این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد سایر دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند.
رشته‌های موجود در مقطع کارشناسی عبارتند از: نقاشی – کتابت و نگارگری و ارتباط تصویری رشته‌های موجود در مقطع کارشناسی عبارتند از: نقاشی – پژوهش هنر – تصویر سازی و ارتباط تصویری.
 

دانشگاه شاهد همچون دانشگاه های تربیت مدرس و... یک دانشگاه جامع است . بدین معنی که این دانشگاه متولی آموزش دانشجویان در رشته های وابسته به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است.

علیرغم اینکه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه غیر انتفاعی در شورای انقلاب فرهنگی به ثبت رسیده ،اما برای دانشجویان هردو گروه آموزشی بهداشت و علوم ازقوانین دانشجویان دانشگاه های دولتی وزارتین استفاده می شود. یعنی علیرغم ثبت این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه غیرانتفاعی، این دانشگاه در حوزه دانشجویی کاملا دولتی است . با این تفاوت که متقاضیان ورود به دانشگاه علاوه بر شرکت در آزمون های سراسری کارشناسی، کارشناسی ارشدیا دکتری تخصصی می بایست در گزینش دانشگاه شاهد(بررسی صلاحیت عمومی) شرکت و در این گزینش قبول شوند.


شیوه جذب دانشجو در دانشگاه شاهد
شیوه جذب دانشجو در دانشگاه شاهد نیمه متمرکز است اما این دانشگاه دانشگاه نیمه متمرکز به حساب نمی آید.

رتبه جهانی
رده بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در جهان که سالانه از طریق برخی مراکز معتبر مانند موسسه رده بندی سایماگو SRI وابسته به مرکز اسناد علمی Elsevier شاخص مناسبی است تا وضعیت دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور را بررسی نموده و از پیشرفت در عالم دانش و فناوری اطلاع یابیم.

در آمار رتبه بندی مربوط به سال 2010 میلادی ، 36 مرکز دانشگاهی و پژوهشی در میان 2800 دانشگاه برتر جهان وجود دارند که اگر چه تا جایگاه کشورهای بالای جدول مانند چین، آمریکا، آلمان، انگلستان و ژاپن راه بسیاری مانده است .در این رده بندی دانشگاه شاهد دررتبه36 ایران و رتبه 2793 جهان ایستاد.    


شرايط و ضوابط اختصاصي پذيرش دانشجو در دانشگاه شاهد
1- اعتقاد به دين مبين اسلام والتزام عملي به احكام
2- اعتقاد و التزام عملي به ولايت فقيه، نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي
3- عدم سابقه وابستگي تشكيلاتي، هواداري از احزاب و سازمان ها و گروه هاي غير قانوني
4- نداشتن سابقه محكوميت كيفري مؤثر
5- پايبندي كامل به ضوابط و مقررات دانشگاه
6- رعايت كامل ضوابط پوشش اسلامي و شؤنات اسلامي براي خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملي به چادر به عنوان حجاب برتر براي خواهران ضروري است)
- بديهي است در خصوص صلاحيت هاي عمومي متقاضيان دوره و احراز موارد فوق بررسي لازم از سوي هسته گزينش دانشگاه صورت پذيرفته و پذيرش نهايي داوطلبان منوط به تأييد هسته گزينش دانشگاه خواهد بود.


نشاني دانشگاه:
تهران، بزرگراه خليج فارس، روبروي حرم امام خميني (ره)
وب : 
www.shahed.ac.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سلام من نوه ی شهیدم میتونم تو این دانشگاه درس بخونم
قربان پور
Iran, Islamic Republic of
سلام,من فرزند جانباز25% می باشم با رتبه ی 6000 می توانم در رشته پزشکی این دانشگاه قبول شوم
حسین
Iran, Islamic Republic of
هزینه دوره دندانپزشکی این دانشگاه در ورودی 94 چه قدر هست آیا تحصیل در این دانشگاه رایگان است پاسخ دهید با تشکر
Iran, Islamic Republic of
رایگانه
مریم
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اگه با سهمیه 6000 شدی قبول نمیشی ولی اگه رتبه کشوریت 6000 باشه قبولی
Iran, Islamic Republic of
نه،
شیرین
Iran, Islamic Republic of
سلام عذر میخوام کسی میدونه مصاحبه دانشگاه برای رشته های پزشکی شامل چه چیزهایی است
ممنون
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام فرقی نداره برا همه رشته ها مشترکه عقیدتی پیشتر من ارشد نانو قبول شدم امسال راحته مصاحبش
پریا
Romania
بیمارستان های مربوط به دانشگاه شاهد در استان آذربایجان غربی کدامند؟
عزيزي
Iran, Islamic Republic of
سلام ميخواستم ببينم دررشته ي فقه حقوق درسال 92تاچه رتبه هايي پذيرفته شدن
الهه
Iran, Islamic Republic of
سلام اعلام نهایی سازمان سنجش منوط بر قبول نهایی است یا بازم مصاحبه داره دانشگاه شاهد؟/
محمد 1329
United States
سلام. من فرزند شهید هستم ، من دانشجوی دانشگاه آزاد در رشته دندانپزشکی هستم ، آیا میتونم جابجایی انجام بدم و به دانشگاه شاهد بیان لطفا کمک کنید و جواب سوال منو بدید؟
من
Iran, Islamic Republic of
فک نکنم!
مگه اینکه رتبه ی کنکورت خیلی خوب بوده باشه.
سحر
Iran, Islamic Republic of
اول سنجش رتبتونو میرنه بعد انتخاب رشته میکنین
بعد اگه دعوت ب مصاحبه شدین میگن میرین مصاحبه
درنهایت سنجش رشته قبولی رو میگه بهتون
شاهد قبول شده باشین دیگه مصاحبشو رفتبن مصاحبه دیکه نداره
نتیجه نهاییه
سوری
Romania
این دانشگاه مخصوص چ افرادی جان مادرتون بگین
مشاور
Iran, Islamic Republic of
برای عموم آزاده دوستان. فقط اسمش شاهده . همه می تونن انتخابش کنن
alireza.aubi
Iran, Islamic Republic of
ممنوم
خیالمو راحت کردید.
تا الان فکر می کردم که نمیشه انتخابش کرد.
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
ببخشید من فرزند جانباز هستم منطقه2هستم رتبه کل باسهمیه م شده2585 منو واسه مهندسی پزشکی میپزیرند
آزاده
Iran, Islamic Republic of
سلام ... جریان این رشته های پزشکی ک نوی پرانتز جلوی همه رشته ها نوشته چیه؟ حتی جلوی مهندسی ها
فائزه
Iran, Islamic Republic of
من فرزند آزاده هستم
رتبه درسهمیه زیرگروه یکم شده574وترازم8000
میتونم تواین دانشگاه قبول شم؟؟؟؟؟
mah
Iran, Islamic Republic of
منم فرزند ایثارگرم.
اگر در مصاحبه ی دانشگاه شاهد قبول نشم چه اتفاقی می افتد؟
انتخاب بعدم را می توانم بروم؟
مصاحبه اش چگونه است؟
درنا
Iran, Islamic Republic of
بعععععععععععععععععععععععععععععععععععللللللللللللللللللللللللللللللللله
.........
Iran, Islamic Republic of
من هیچ سهمیه ای ندارم ولی رتبه زیر هزارم با سهمیه منطقه دومصاحبه هم رفتم به نظرتون قبولم میکنن؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خب بستگی داره چه رشته ای بخوای! خیلی از بچه های اینجا رتبشون زیر 500 ه حتی!!
به سهمیه هم ربطی نداره کلا، بچه هایی که با سهمیه اومدن این دانشگاه دقیقا اندازه ی سهمیه بقیه دانشگاهان.
منم سهمیه نداشتم و توی دانشگاه شاهد درس میخونم :)
نگین
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه خوبی هست؟؟
واسه رشته گرافیک میخاستم بیام
خیلی از تهران دور نیس؟
خوابگاه داره؟
سطح علمی و استادهاش چجورن
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید می خواستم بپرسم عموی من شهیده تو کنکور من تاثیر می ذاره
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خیر!
سپیده
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم بدونم شرایط خاص دانشگاه شاهد چیه؟آیا مصاحبه داره و چجور مصاحبه ای ؟درسی؟ یا یک مصاحبه ی دیگه ؟برای ارشد عمران میخواستم بدونم.با تشکر
سپیده
Iran, Islamic Republic of
ببخشید دانشگاه شاهد نیمه متمرکزه؟برای ارشد عمرانم؟
دنیا
Iran, Islamic Republic of
همه میتونن انتخاب کنن
برا عموم ازاده
فقط ی مصاحبه عقیدتی داره
اول ی فرم ۱۰۰تا سوال با جواب کوتاه موافقم مخالفم پرش میکنین بعدش میرین مصاحبه شفاهی
خیلی سخت نیست
بیتا شهرکی
Romania
سلام من فرزند شهید هستم رتبه ی کنکور 94 من 7000شد باسهمیه.من دانشگاه شاهد زدم ولی قبول نشدم..میخاستم ببینم میتونم سال دیگه باچه رتبه ای پزشکی قبول بشم؟؟؟؟ممنون
ملیکا
Belgium
شما ازاد پزشکی هم قبول نشدی ینی؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
زیر 600
Iran, Islamic Republic of
تو مدرسه ما با 200 سهمیه پزشکی دانشگاه شاهد قبول شده
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر-
این دانشگاه فقط مختص فرزندان شاهده یابقیه هم میتونن استفاده کنن؟تعهدخدمتی داره؟
بعدازتحصیل بایدجذب ارتش یاسپاه شد؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
مال همس، فقط اسمش شاهده.
نه بابا تعهد چیه :)) مث بقیه دانشگاهای معمولیه دیگه.
نه آخه خدایی دانشگاه شاهد چ ربطی به سپاه و ارتش میتونه داشته باشه؟ ! :))
فاطمه
سلام بچه ها.خوبین ؟ببخشید من میخوام تکمیل ظرفیت دکترا شاهد زیاضی شرکت کنم کسی میتونه راجب مصاحبه بهم اطلاعات بده.لطفا.اجرتان با امام زمان.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام.میخواستم بپرسم مراکز درمانی وابسته به داتشگاه شاهد از نظر التزام به چادر و مذهبی بودن برای پرستارهای خانم چطوره؟محیطش سالمه یا مثله بیمارستان های دیگس که خیلی پرسنلش با هم راحتن خواهش میکنم حواب بدید خیلی مهمه واسم
United States
در دانشکده هنر وپزشکی و نیز بیمارستان های این دانشگاه الزام پوشش چادر وجود ندارد این قانون تنها در طرح جامع دانشگاه ( روبروی حرم مطهر امام (ره)) اجرا می شود.
شکیلا
Iran, Islamic Republic of
مطمئنید؟!؟
امیر
Russian Federation
سلام : میخواستم بدونم شهریه این دانشگاه مثل دانشگاه های دولتی یا مثل آزاد و غیرانتفاعی؟
United States
شهریه ندارد اگر روزانه قبول شوید و شهریه شبانه ان مانند شهریه بقیه دانشکاه ای دولتی است نه ازاد
سیاوش
Romania
سلام برا من یک شخص عادی چه فرقی با سایر دانشگاها داره اصلا چرا اسمشو بورس گذاشته؟
فرداد
Germany
سلام. من فرزند جانباز بالای25% هستم.
رتبه کل درسهمیه:1715
میتونم رشته حقوق در این دانشگاه پذیرفته بشم؟
کوثر
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه شاهد تهران برای خانم ها خوابگاه داره ؟؟!؟
رتبه من 2500 و رشته انسانی ام میتونم رشته حقوق این دانشگاه یا فقه و حقوق یاروان شناسی قبول شم؟؟لطفا پاسخ بدید ممنون
United States
بله داره در درون خود طرح جامع دانشگاه می باشد
goli
Iran, Islamic Republic of
ببخشید من سهمیه ندارم.واسه این دانشگاه باید شهریه بدم؟لطفا جواب بذید خیلی مهمه
احمد
Canada
خیر اگر روزانه قبول شوید
یاسمن نقی زاده
Iran, Islamic Republic of
سلام من فرزند ایثارگرم درمنطقه سه ومیخوام تواین دانشگاهدررشته ی حقوق تحصیل کنم بایدچه رتبه ای بیارم؟
یاسمن نقی زاده
Iran, Islamic Republic of
من فرزند ایثارگرم درمنطقه سه ومیخوامتورشته ی حقوق دراین دانشگاه تحصیل کنم باید چه رتبه ای بیارم؟
رسول
Austria
یه سوال این دانشگاه تعهد خدمت داره یا نه بعد یه سوال دیگه من بارتبه ی 200 سهمیه شاهد این دانشگاه قبول میشوم
احمد
United States
تعهد نداره
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
یه سوال داشتم کسی درباره ی مازاد اطلاع داره ایا میشه از یه رشته مثلا مازاد پزشکی شاهد رفت البته با معدل بالا سلولی مولکولی خوند مثلا بهشتی یا تهران خوند و این که چون مازاده باید طرح تو پزشکی رقت یا نه چون بالاخره پولیه بعدم این که فرقش باپردیس چیه !!!!!!!
هانیه
Iran, Islamic Republic of
سلام من فرزند جانبازم میخواستم بدونم واسه دانشکده علوم انسانی تا چه رتبه ای قبولی داره؟
پریسا اقازاده
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید این دانشگاه فقط برای فرزندان شهدا ایثارگرو...هستش؟
یعنی افراد معمولی نمیتونن پذیرش بگیرن؟
من بخاطر رشته مهندسی پزشکی اش میپرسم چون بجز امیرکبیر و این دانشگاه .
.دانشگاه دیگه ای در مقطع کارشناسی این رشته رو ندارن 😞
دانشجوی شاهد
Romania
نه خیر برای عموم هست من خودم سهمیه نداشتم.
موقع انتخاب رشته این دانشگاه رو انتخاب میکنید اگر رتبه تون مناسب بود برای مصاحبه انتخاب میشید و اگرمصاحبه هم قبول شدید در این دانشگاه مشغول به تحصیل میشید البته خب ممکن هم هست اولویت های قبل شاهدرو قبول بشید.
فقط باید بعد کنکور حواستون باشه اگه برای مصاحبه انتخاب شدید بی خبر نمونید از طریق اخبار و سایت.
Iran, Islamic Republic of
سلام دانشگاه شاهد استخدامی داره ؟
United Arab Emirates
سلام بنده برای پزشکی روزانه انتخاب هشتم و بعدش یه چند تا کدرشته زدم و انتخاب بیستم رو شهریه پرداز شاهد زدم اگر شاهد رد بشم کد رشته های مابین این دوکد رشته ی شاهد باطل میشه
فاضلی
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشگاه صنعتی سهند تبریز
و دانشگاه کرمانشاه هم مهندسی پزشکی داره
هلن
Denmark
سلام و احترام. دوستان کسی از رتبه علمی دانشگاه شاهد اطلاعی داره؟منظورم رده بندی داخل کشور هست؟ میخوام بدونم از لحاظ علمی از چه دانشگاههایی بالاتر و از چه دانشگاههایی پایین تره؟؟؟ ممنون
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان میشه بگین رتبه قبولی ارشد گیاهان دارویی این دانشگاه تو چه محدوده ایه؟؟؟؟؟؟؟؟
زینب
Iran, Islamic Republic of
سلام برای مصاحبه دانشگاه شاهد نوشته شده که نام و نشانی دقیق و تلفن تماس سه نفر از معرفین خود(از محل تحصیل یا سکونت) را بیاورید، معرفین یعنی چه کسانی؟ ما که از طریق آزمون سنجش پذیررفته شدیم برای مصاحبه
فاضلی
Iran, Islamic Republic of
سلام ....میخواستم بدونم برای پذیرش در رشته مهندسی پزشکی رتبه کشوری درنظر گرفته میشه یا منطقه؟...
فاضلی
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی بطورمثال رتبه اش 10000 بشه توی منطقه 2 شانس قرار داده شدن توی لیست چند برابر ظرفیت رو داره؟
Iran, Islamic Republic of
سلام داشنگاه شاهد دو مرحله ای هستش گویا تعهد استخدام داره مثل تربیت معلم هستش؟
هادی
Romania
سلام خیر تعهد استخدام نداره اما خود دانشگاه و فضای موجود در اون و افراد مختلف و خاصی که حضور دارن موقعیت ویژه ای رو بوجود آورده
بی نام
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم حداکثر رتبه برای قبولی تو این دانشگاه چیه؟
ذوالقدر
Romania
من بدون سهمیه جانباز و غیره..رتبم توی زیرگروه یک ۱۳۰۰شده...پدرم از کارکنان ارتش هستن..احتمال قبولی توی رشته دندانپزشکی هست یا این که رتبم نمیخوره
متین
Iran, Islamic Republic of
سلام,من تیر ماه برای مصاحبه ارشد,دعوت شدم ولی نرفتم میخواسستم ببینم الان که شهریوریم شانس دوباره ای برای مصاحبه دارم یاخیر
کیمیا
Romania
خیر .من دانشجوی دندان پزشکی این دانشگاه هستم و حد اکثر رتبه ی قبولیه این دانشگاه 1600 کشوریه
سمیه قرالو
Iran, Islamic Republic of
باسلام نتیجه نهایی سنجش مردود زده آیا امکان پذیرش جزو نفرات ذخیره وجود دارد آیا حضورا بیام ما خانواده شهید هستیم برادر شوهدم رزمنده سوریه اند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خیر
m
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم بپرسم از دانشجویان شاهد که راضی هستن از دانشگاه و اساتید؟
دانشجوی شاهد
Iran, Islamic Republic of
سلام ی نکته که مهمه راجب گزینش هستش
اصلا نگران این مرحله نباشین و صرفا اگه رتبتون بخوره و یک سری ابتدایی ترین چیز هارو قبول داشته باشین و لزومی هم به انجامش نداره!
بنظر من فقط براشون صداقت مهم هستش .
علی
Iran, Islamic Republic of
برای قبولی پزشکی دانشگاه شاهد حتما باید سهمیه جانبازی یا ایثارگری داشته باشیم؟
( با5درصد ایثارگری میشه قبول شد؟ )
ایمان
Iran, Islamic Republic of
با سلام من در انتخاب رشته ارشد دانشگاه شاهد هم نوبت اول رو زدم هم نوبت دوم حالا اسمم برای چند برابر ظرفییت معرفی شده ولی روی سایت سنجش نزده که برای نوبت اول قبول شدم یا دوم از کجا بدونم چون که نوبت دوم باشه نمیخوام برم لطفا راهنمایی کنید
سحر
Iran, Islamic Republic of
ببخشید می خواستم بدونم شرایط این دانشگاه برای دختر فقط چادره یا باید تو همه ی نماز جمعه ها و راهپیمایی ها شرکت کنه؟؟
Zahra
Iran, Islamic Republic of
سلام...از نظر بورس تحصیلی دانشگاه خوبی هست؟ من ارشد شاهد زدم و واسه دکترا میخوام بورس بگیرم یک کشور دیگه مثل کانادا یا استرالیا برم...آیا دانشگاه خوبی از این نظر هست؟ خارج از کشور قبولش دارن؟
فارغ التحصیل
Iran, Islamic Republic of
بله
از این دانشگاه برای خارج از ایران میتوان اپلای کرد.
مریم
Iran, Islamic Republic of
با سلام آیا رشته مهندسی کامپیتر در این دانشگاه گرایش نرم افزار ندلره و فقط سخت افزاره؟
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام....من رشته انسانی ام..رتبم با سهمیه شد۱۶۰۳...امکان قبولی فقه حقوق توی دانشگاه شاهد چقدره؟
ز
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه شاهدم مثل امام صادق و الزهرا دخترونه پسرونست؟
عسل
Iran, Islamic Republic of
خیر
یازهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان با حداکثر چ رتبه ای میشه پزشکی شاهد اورد؟
منطقه 2
بدون سهمیه
شیدا
Iran, Islamic Republic of
ببخشید رشته های این دانشگاه استخدامی داره یا نه
افرت
Iran, Islamic Republic of
سلام میخواستم بدونم پرستاری هاش تعهد استخدامی داره یا نه
علی بالش زر
Iran, Islamic Republic of
با چه رتبه دررشته علوم اجتماعی دانشگاه شاهدمیتوان قبول شد رتبه بنده 1000است
زهرا
Iran, Islamic Republic of
ببخشید این شرایط ک نوشته شده رعايت كامل ضوابط پوشش اسلامي و شؤنات اسلامي براي خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملي به چادر به عنوان حجاب برتر براي خواهران ضروري است)
یعنی حتما باید چادر بپوشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام ورودی های این دانشگاه استخدام میشن؟
Iran, Islamic Republic of
سلام میخاستم بدونم جو دانشگاه شاهد چطوریه؟خ مذهبی هستن؟حتما باید چادر سر کرد؟خیلی سختگیرن؟جو بچه هاش چطوره؟در دانشکده پزشکی
سیده
Iran, Islamic Republic of
دانشکده پزشکی روبه روی حرم امام خمینی هستش؟
یا از دانشگاه جداست؟
باقری
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید ،ببخشید در رشته پزشکی و دندون امکان چادر پوشیدن وجود داره ؟؟ منظورم برای حضور در کلاس های عملی و ... اجازه میدن یا نه؟؟
میترا واحدی
Switzerland
من سالها قبل از دانشگاه پیام نور سراسری دانشنامه کارشناسی گرفتم خیلی بعد از آن صدمه کشیدم که مربوط به جغرافیا نبود وتوقع پرتوقع های بد فرهنگ مرا ازادامه تحصیل اجبارا" منصرف می کرد . امیدم به دانشگاه شما معطوف شد بخاطر اپلای۲۲سالگی رشته کتابداری قبول شده بودم خیلی دور بود وبویتربیت معلم میگرفت . برای اصلاح مدرکم چه کنم کلمه سرکار خانم نیز شغلی از وزارت نفت گرفته بودم .
Iran, Islamic Republic of
نتیجه منو نوشته وضیعت شما برای قبولی دانشگاه شاهد در حال برسی...

چ وقت جوابش میاد
چ طوریع
مصاحبش درمورد چی میپرسن
میم
Iran, Islamic Republic of
سلام ،ببخشید این دانشگاه شاهد حقوق هم میده؟
آینده شغلی رو تضمین میکنه؟
Iran, Islamic Republic of
باسلام میخواستم بدونم دانشگاه شاهد تو منطقه ۲ برای پزشکی تا رتبه چند رو دعوت به مصاحبه میکنه اگ جواب بدین ممنون میشم .
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.