پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۱
کد مطلب: 36127
۱

اگر مدام تغییر شغل می دهید، حتما بخوانید

اگر مدام تغییر شغل می دهید، حتما بخوانید
همه‌ ما کسانی را می‌شناسیم که با ناامیدی بدنبال شغل مناسب می‌گردند، شغلی که مطابق با علایق آنها بوده و برای کار کردن هیجان زده شوند.

این افراد از شغلی به شغل دیگر می‌پرند و نمی‌توانند در دراز مدت متعهد بمانند. آنها اغلب نیت خوبی دارند در نتیجه وقتی نتوانند شغلی را که ارزش ماندن داشته باشد پیدا ‌کنند، خسته می‌شوند.

ممکن است ویژگی‌های بالا در مورد شما نیز صدق می‌کند. شاید بتوان با شناخت علت این موضوع، مسئله را حل کرد. بنابراین، به سه دلیل رایج برای این مسئله نگاهی بیاندازید و آنها را با خود مقایسه کنید.

۱- خودیابی

افراد حرفه‌ای و جوان معمولا بیشتر در معرض خودیابی قرار گرفته و به منظور یافتن گزینه‌های موجود از یک شغل به شغلی دیگر رو می‌آورند. وقتی تجربه‌ی زیادی نداشته باشید، مشکل است بدانید از چه چیزی لذت می‌برید.

 بعنوان مثال درست بعد از اتمام دانشگاه، افراد زیادی به مدت چند سال مدام تغییر شغل می‌دهند. این تغییر مداوم شغل در این دوره زیاد جای نگرانی ندارد؛ کاملا طبیعی‌ست. گاهی، تنها راهی که بفهمید چه می‌خواهید امتحان گزینه‌های متنوع است تا متوجه شوید چه نمی‌خواهید.

۲- خطا در جستجوی شغل

آنهایی که تجربه‌ی بیشتری دارند و با اینحال باز هم مدام تغییر شغل می‌دهند باید فرایند شغل‌یابی خود را ارزیابی کنند. افراد زیادی نهایتا در یک چرخه‌ی معیوب میافتند: نمی‌توانند در فرایند شغل‌یابی انتخاب درستی داشته باشند در نتیجه اولین شغلی را که با یک حقوق معقول به آنها پیشنهاد می‌شود، می‌پذیرند.

 سپس، از آنجایی که زیاد محتاط نبودند تبدیل به کسی می‌شوند که مخارج خود را می‌پردازد اما رضایت کافی ندارد. بنابراین، دوباره خود را در جستجوی شغل می‌بینند. مضطرب و نگران می‌شوند، به همان چک حقوقی احساس نیاز می‌کنند و بجای اینکه زمان بگذارند و شغل مناسب را پیدا کنند، دوباره شغلی را قبول می‌کنند که مخارج روزانه‌شان را تامین کند.

این موضوع با جستجوی پیش فعالانه‌ی شغل به سادگی حل می‌شود.

۳- عدم تطبیق شخصیتی

معمولا یک سال پس از شروع به کار، واقعیت محل کار برای شما رو می‌شود. مهم نیست کارتان روز اول چقدر هیجان‌انگیز و جالب بوده است، نهایتا برایتان تبدیل به یک شغل دیگر می‌شود. برای هرکسی این اتفاق میافتد، حتی فضانوردان و ستاره‌های موسیقی.

برخی افراد شخصیت‌ بسیار خلاقی دارند بطوریکه با روزمرگی به شدت در تقابلند و کمتر ناامید می‌شوند. هرچند، بسیاری از افراد بجای تحلیل اتفاقات و مدیریت آن‌ها، سراغ شغل جدید می‌روند به امید اینکه اوضاع متفاوت خواهد شد. اما متاسفانه هرگز اینطور نیست.

اگر این توصیفات با شما همخوانی دارد، نگران نباشید: شما محکوم به یک عمر تغییر شغل نیستید. گزینه‌هایی پیش رو دارید که بجای جنگیدن علیه شخصیت خود، به شما کمک می‌کنند با توجه به آن کار کنید.

تغییر مداوم شغل الزاما بد نیست، اما اکثر افراد آن را دوست ندارند. وقتی از شغلی به شغلی دیگر رو می‌آورید، بدنبال چیزی هستید-حس رضایتی که گم شده است. بعلاوه، تغییر شغل مشکل است. پیدا کردن شغل استرس زاست. بهرحال هنوز هم دوران سخت یادگیری اولیه را پیش رو دارید. یافتن شغلی دراز مدت که رضایت شما را جلب می‌کند هدف هر انسانی‌ست، و برای همه امکان پذیر است.
مرجع : وب سایت خوارزمی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...