جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۹:۱۶
کد مطلب: 36595
۰

مزایا و معایب کار در منزل چیست؟

مزایا و معایب کار در منزل چیست؟
وقتی تصویر کاملی از زندگی همراه با کار در منزل را پیش روی خود داشته باشید و از سیر تا پیاز این نوع کار را بدانید، می توانید تصمیم بگیرید که چنین شیوه زندگی ای سودمند است یا نه، و برای برپا کردن دفتر کارتان در منزل، و پرداختن به کار، به چه چیزی نیاز دارید، بیایید نگاهی به خوب و بدِ کار در منزل بیندازیم.
-
-

مشکلات

مختل کننده ها و مزاحمت ها

درست لحظه ای که لپ تاپ را روشن می کنید و به یادداشت کردن کارهایی که باید انجام دهید، می پردازید، یک نفر برای چندمین بار زنگ خانه را به صدا در می آورد؛ همسایه تان برای صرف چای می آید؛ باید به سگ تان آب و غذا بدهید؛ یکی از دوستان تان تلفنی تماس می گیرد و درخواستی دارد و... هر بار که سعی می کنید بخش کوچکی از کارتان را انجام دهید، چندین مختل  کننده توجه از راه می رسند و حواس تان پرت می شود.

شاید از بس به همه دنیا گفته اید کارتان در منزل است و از همه مودبانه خواهش کرده اید برای مدتی شما را تنها بگذارند، صدای تان گرفته است؛ اما حقیقت این است که از نظر دیگران- حتی خوش قلب ترین دوستان تان هم- شما در خانه هستید و کار؟ هر زمانی غیر از اکنون هم می توانید انجامش دهید!

وسوسه کننده ها

وقتی منزل تان، محل کارتان نیز هست، وسوسه کننده های زیادی وجود دارند که می توانند زمان کارتان را کوتاه کنند و در کار وقفه بیندازند. باید به نحوی از شر به روز شدن های مدام برنامه های مختص شبکه های اجتماعی ای که در آنها عضو هستید، خلاص شوید؛ در غیر این صورت، در تمام مدت کار با لپ تاپ و اینترنت، دچارشان هستید؛ خودتان هم باید سفرکردن در دنیای سرگرمی مجازی را نادیده بگیرید. به علاوه، رییسی بالا سرتان نیست که اطراف تان قدم بزند تا نحوه کارکردن و گذراندن روز کاری تان را زیرنظر داشته باشد- به این ترتیب، به راحتی اسیر وسوسه ها می شوید: با دوستان در فیسبوک چت می کنید؛ برای خرید به نزدیک ترین بازار می روید؛ به آرایشگاه می روید و ناخن هایتان را مانیکور می کنید؛ لباس ها را می شویید؛ آشپزخانه را تمیز می کنید؛ کتاب می خوانید... و هر کاری را که جذاب تر از شغل تان باشد، انجام می دهید.


گیرها و گره ها

درست وقتی یک قرار ملاقات مهم یا یک کنفرانس آنلاین دارید، اینترنت قطع می شود یا لپ تاپ از کار می افتد. یا از این هم بدتر: برق منزل قطع می شود. زندگی حرفه ای کار در منزل، با چنین چالش هایی تعریف شده است؛ مخصوصا اگر جلسه کاری مهمی در میان باشد!

مسئولیت ها

اگر بچه کوچ داشته باشید، مسئولیت های پدر و مادری هم در طول تمام ساعت های کاری، همراه شماست. هنگامی که کودک نوپای شما با جیغ و گریه به در اتاق کارتان می کوبد و التماس می کند تا بغلش کنید، هیچ راهی برای ادامه کارتان ندارید. فراموش نکنید: استخدام پرستار کودک، الزامی است.

انضباط فردی

اکثر مردم بر این باورند که کسانی که در منزل کار می کنند، خیلی راحت هستند. برعکس، کار در منزل به سختکوشی و انضباط فردی بیشتری نیاز دارد. برای افراد حرفه ایِ خودفرما، پروژه های جدید همیشه حاضر و آماده نیستند. این افراد باید بیشتر تلاش کنند و مدام به دنبال فرصت ها و پروژه ها باشند.


مزایا

اگر با خواندن سطرهای بالا، به این نتیجه رسیده اید که کار در منزل را زیادی بزرگ کرده اند و شما در شرف کنارگذاشتن این انتخاب هستید، دست نگه دارید! صبر کنید! کار در منزل، مزایای زیادی دارد.


آزادی

قطعا بزرگ ترین امتیاز و مزیت کار در منزل، داشتن آزادی است. چنین آزادی ای که از آن لذت می برید، به تمام چالش هایی که این نوع کار در پی دارد، می ارزد. به عنوان مثال، می توانید وسایل روی میز کارتان را هر جور که دوست دارید، بچینید؛ در حین کار، موسیقی مورد علاقه تان را گوش دهید؛ می توانید برنامه کاری و فواصل بین کار را بنا بر عادت ها، توانایی ها و ترجیحات خودتان تنظیم کنید. بعضی ها صبح زود، بازده کاری بهتری دارند؛ و بعضی دیگر ترجیح می دهند شب ها کار کنند. برخی دوست دارند سریع کار کنند؛ برخی هم کار آهسته و پیوسته را می پسندند. اگر در منزل کار می کنید، می توانید برنامه کاری مناسب خود را انتخاب کنید. مادران شاغل می توانند ساعت های کاری شان را در زمان هایی که بچه ها مدرسه هستند، قرار دهند.

آسایش و راحتی

آیا دوست دارید هنگام کار، لباس راحتی به تن داشته باشید و دمپایی روفرشی بپوشید؟ چرا که نه! این موهبت شامل حال شماست که موقع کار، هر لباسی را که دوست دارید بپوشید. دست کم در اکثر مواقع این موهبت شامل حالتان است. پوشیدن لباس رسمی، لازم نیست؛ مگر آن که با مشتریان تان ملاقات یا کنفرانس ویدیویی و آنلاین داشته باشید و در آن صورت، باید خوش لباس باشید. همچنین، موقع کار در منزل می توانید هر کجا و هر جور که دل تان می خواهد، بنشینید... حتی اگر بخواهید می توانید کف اتاق بنشینید. هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند آسایش و راحتی را از شما بگیرد.

غذا

کارکردن در منزل، به شما حق خوردن غذای تازه، گرم و سالم خانگی را می دهد که نسبت به خوردن غذاهای فست فودی بیرون از خانه، بسیار بهتر و مقرون به صرفه تر است.


وقت و انرژی

هر روز آمد و شد کردن به/ از محل کار- مخصوصا در شهرهای بزرگ، با آن حجم بالای ترافیک و آلودگی هوا- سخت، خسته کننده و اغلب استرس زا است. به علاوه، وضعیت آب و هوا به گونه ای است که آدم مدام دلش می خواهد از رفتن به سر کار فرار کند- مخصوصا در روزهای بارانی! کار در منزل، شما را از شر آمد و شدهای روزانه خلاص می کند و باعث ذخیره وقت، پول و انرژی تان می شود؛ همچنین، از استرس و خطرات راه و جاده، دور نگه تان می دارد. می توانید از وقت و انرژی ذخیره شده تان به نحو بهتری استفاده کنید: بر روی پروژه های بیشتری کار کنید؛ زمان بیشتری را با خانواده بگذرانید؛ به یک سرگرمی بپردازید، یا ورزش کنید.

کار در حین مسافرت

به عنوان همسر یک نظامی، همراه با شوهرم به نقاط دورافتاده کشور می روم و اگر «کار در منزل» نداشتم، هرگز نمی توانستم کار کنم. اگر سفر کردن بخشی از شیوه زندگی تان است، بنابراین، کار در منزل برای تان مناسب خواهدبود، زیرا می توانید کارتان را هم با خود ببرید؛ مهم نیست کجا می روید، کار همراه شما است.
 
 
مرجع : ماهنامه انرژی مثبت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!