پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۹:۳۵
کد مطلب: 44995
۲

گفت و گو با مادر رتبه یک علوم انسانی کنکور97

گفت و گو با مادر رتبه یک علوم انسانی کنکور97
به گزارش میگنا لیلی جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره موفقیت دخترش در کنکور اظهار کرد: رشته فاطمه تا سال دوم متوسطه دوم علوم تجربی بود، پس از آن براساس علاقه‌اش به رشته علوم انسانی تغییر رشته داد. از سال سوم متوسطه که وارد رشته علوم‌انسانی شد تلاش بسیاری انجام داد و بیشتر وقت خود را به درس خواندن گذراند.

وی افزود: در دوره پیش‌دانشگاهی بعد از ساعت مدرسه حدود شش ساعت در روز مطالعه داشت ولی پس از ایام عید نوروز حدوداً روزی 13 ساعت مطالعه می‌کرد، تفریحات را تقریبا کنار گذاشت و فقط به فکر درس خواندن بود.

مادر رتبه یک علوم انسانی کنکور سراسری درباره میزان مبلغی که برای کنکور فرزندشان هزینه کرده‌اند عنوان کرد: دخترم از کتاب‌های کمک درسی زیاد استفاده کرد و فکر کنم تمام کتاب‌های تستی که مربوط به درس‌هایش بود را مطالعه کرد، حدود دو میلیون تومان پول کتاب‌های کمک درسی شد، کلاس کنکور شرکت نکرد اما بعد از عید نوروز از مشاور، برای برنامه‌ریزی جزئی‌تر درس‌ها و کنترل استرس و مسائل روحی استفاده کرد که حدود دومیلیون تومان نیز مشاور، هزینه داشت.


جعفری درباره رشته و دانشگاه مورد علاقه دخترش گفت: فاطمه به رشته روانشناسی دانشگاه تهران علاقه‌مند است. البته رشته حقوق را هم دوست دارد اما معتقد است بازار کار رشته حقوق به‌ویژه برای خانم‌ها مناسب نیست. هنوز بین حقوق و روانشناسی مردد است ولی بیشتر گرایش به رشته روانشناسی دارد.

وی گفت: توکل به خدا و دعاهایی که پشت سر فاطمه بود، تلاش خودش و قابل انکار نیست که استعدادهایش باعث موفقیتش شد.
مادر فاطمه ملکی گفت: شرایط خاص فاطمه تک‌فرزندی او بود و در خانه شرایط آرامی برای او ایجاد کرده‌ بودیم و سعی نمودیم استرس و اضطرابی وجود نداشته باشد، رفت‌وآمدها را کاهش دادیم به‌طوری که ورود و خروج اعضای غیر از خانواده ممنوع بود و حتی در ایام عید نوروز، فاطمه مدرسه یا کتابخانه بود که حواسش به مهمانی نباشد.

جعفری عنوان کرد: سعی کردم همراهش باشم و هرجا احساس می‌کردم نیاز دارد از لحاظ روحی کمک می‌کردم و آرامش می‌دادم. امیدوارم بتواند تا مقطع دکتری ادامه دهد و به مردم خدمت کند و تعلقی که به وطن دارد باعث شود به اهدافی که در نظر دارد دست پیدا کند.

مادر رتبه یک علوم انسانی کنکور سراسری درباره شهرت فاطمه در فضای مجازی ادامه داد: همه این‌ها لطف خداست، ما و فاطمه کار خاصی انجام ندادیم، دخترم تلاش خود را انجام داد و لطف خداوند شامل حال او شد. فاطمه با وجود اینکه می‌توانست از سهمیه قانونی که متعلق به ایثارگران و جانبازان است، استفاده کند اما استفاده نکرد.

جعفری در پایان به والدین دانش‌آموزان کنکوری سال بعد توصیه کرد: خانواده‌ها به دانش‌آموزان استرس وارد نکنند، فشار زیاد به فرزندان صحیح نیست و باید تفریح و درس در کنار یکدیگر باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد