جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ / ۲۲:۰۰
کد مطلب: 46096
۲

موفقیت در امتحانات را با این ۶ راهکار تجربه کنید+ اینفوگرافی

میگنا: با توجه به اینکه این روزها دانش آموزان و دانشجویان در ایام امتحانات به سر می‌برند و نمره ملاکی برای قبولی و میزان یادگیری درس‌های آنهاست؛ بنابراین در این ایام برای موفقیت دانشجویان به غیر از مطالعه کافی درس‌ها باید نکات دیگری را در شب‌های امتحان رعایت کنند.

دانشجویان سعی کنند که روزانه در دو نوبت صبح و عصر به مدت 10 دقیقه پیاده روی کنند و از انجام ورزش‌های انبساطی‌ و خسته کننده دوری کنند.
علاوه بر این فعالیت‌ها، دانشجویان باید در ایام امتحانات به رژیم غذایی هم توجه داشته باشند و سعی کنند میوه‌های رنگی حاوی آنتی اکسیدان را بیش از پیش مصرف کنند، زیرا این نوع میوه‌ها باعث رسیدن اکسیژن به مغز می‌شود و پردازش اطلاعات در این زمان ارتقا پیدا می‌کند، دانشجویان سعی کنند میوه‌هایی مانند انار، پرتغال،‌ سیب و لیمو را بیش از گذشته مصرف کنند؛ همچنین در ایام امتحانات باید سبزیجات مصرف کرد تا سیستم گوارش تنظیم شود.

برنامه ریزی برای ساعت خواب هم از اهمیت به سزایی برخوردار است و دانشجویان در شب‌های امتحان باید حداقل بین 6 تا 7 ساعت بخوابند زیرا شب بیداری، استرس و اضطراب را بیشتر می‌کند و تمرکز ذهن را از بین می‌برد علاوه بر آن باید صبحانه را قبل طلوع آفتاب مصرف کنند و ساعت غذا خوردن خود را با مصرف میان وعده‌هایی مثل خشکبار تغییر دهند.

دانشجویان در شب‌های امتحان باید از مصرف انواع فست‌فود، نوشیدنی‌های گاز‌دار، سیب زمینی سرخ کرده و مواردی از این قبیل دوری کنند همچنین در مواجهه با استرس به جای مواد قندی و قهوه، لبنیات کم چرب مثل ماست و شیر بخورند.
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!