جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۲
کد مطلب: 42645
۱

به این دلایل نوشیدن آب شب مانده ممنوع

به این دلایل نوشیدن آب شب مانده ممنوع
همه ما آب از شب گذشته را که روی میز قرار داشته است، نوشیده‌ایم. حتی آب بطری را که در ماشین مانده! و یا بسیاری از مردم عادت دارند یک لیوان آب کنار رختخواب یا تخت خود بگذارند تا در صورت تشنگی از آن بنوشند تا در حالت خواب آلود مجبور به بیرون آمدن از رختخواب خود نباشند.

از سوی دیگر مرتب به ما توصیه می شود پس از بیدار شدن مستقیما یک لیوان آب بنوشیم. اما مساله عجیب این است که هنگام نوشیدن آب متوجه مزه عجیب و شاید تا اندازه ای مختلف آن شوی.  اما آیا نوشیدن این آب برای بدن مضر نیست؟
 
حتی پارچ در بسته یا شیشه آب می‌تواند ایجاد مشکل کند؛ به این دلیل که پوست ما آلوده به عرق، گردوغبار، سلول‌های پوست و ترشحات بینی است و زمانی که دهانمان را روی بطری می‌گذاریم ،این آلودگی وارد آب می‌شود. بزاق دهان نیز حامل باکتری است که باعث آلودگی آب می‌شود و با دوباره نوشیدن آب باکتری وارد بدن می‌شود.

به گفته متخصصان مراقبت‌های پزشکی هنگامی‌ که دهانتان را به بطری آب می‌زنید سعی کنید آن را در یک نوبت بنوشید و بطری یک بار مصرف را دوباره آب نکنید. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند بیماران پیوندی، آنهایی که تحت شیمی‌درمانی قرار دارند یا افراد مبتلا به اچ آی وی یا ایدز نباید در معرض آب آلوده قرار گیرند. این راهم بدانید که فرقی ندارد آب‌ معدنی باشد یا از شیر آب. زیرا متخصصان بر این باورند که ۲۵ درصد آب ‌معدنی آب لوله‌کشی است.

به احتمال زیاد می‌دانید که آب بدون سرپوش را نباید نوشید زیرا بهداشتی نیست. گرد و غبار، مواد زائد و حتی پشه ممکن است هنگام شب در آب لیوان بیفتد.

گفتنی است آب آشامیدنی، دارای قند و پروتئین نیست از اینرو به سرعت هدف میکروبهای پراکنده موجود در هوا قرار می گیرد. اما کسی دلیل اصلی این مزه عجیب آب داخل لیوان را نمی تواند توضیح دهد. می توان میزان گرد وغبار و باکتری که ممکن است زمان خوابیدن داخل این لیوان جمع شده را تصور کرد، این آب هم چنین دی اکسید کربن را جذب و به گازاسید کربنیک تبدیل می کند و آلوده شده و تغییر ترکیب شیمیایی آن را نیز به دنبال دارد.

گفتنی است، آبی که مزه آن تغییر کرده برای نوشیدن مناسب نیست زیرا باکتری ها و گرد وغبار را به خود جذب کرده است.
 
 
آب مانده در ماشین
آب باقی‌مانده در آفتاب گرم مکان مناسبی برای پرورش باکتری‌هاست؛ به خصوص که از آن استفاده ‌شده باشد. با‌ قرار دادن بطری آب در زیر صندلی ممکن است گرما کاهش یابد اما باکتری رشد خواهد کرد.
 
برخی از انواع بطری‌های پلاستیکی حاوی BPA یا مواد شیمیایی مشابه است که می‌تواند در آب نشت کند؛ به‌ ویژه اگر در معرض نور آفتاب قرار گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد که BPA می‌تواند با مشکلات مغزی و رفتاری ارتباط داشته باشد. اگر چه سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است که سطح انتقال BPA در حد امن است، استفاده از یک بطری بدون BPA می‌تواند از بروز بیماری مربوط به مغز پیشگیری کند اما از رشد باکتری جلوگیری نمی‌کند؛ به‌ خصوص اگر از یک بطری فلزی استفاده می‌کنید. البته مصرف آب کافی برای سلامت بدن خوب است. بنابراین لازم است متوجه نشانه‌های کم‌آبی بدن باشیم. بنابراین توصیه می‌شود دهان را به لبه بطری نزنید یا بدون ایجاد تماس دهانی آب بخورید یا این که به میزانی که تشنه هستید، آب بریزید تا ته لیوان آبی باقی نماند.»
مرجع : پایگاه خبری العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين