پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۰
کد مطلب: 44135
۰

زنده نگه داشتن مغز بدون بدن ممکن شد

زنده نگه داشتن مغز بدون بدن ممکن شد
میگنا: به گزارش  ScienceAlert، محققان دانشگاه ییل در آزمایشی سر چند خوک را از بدنشان جدا کردند و توانستند مغز آنها به مدت 36 ساعت زنده نگه دارند. این آزمایش می‌تواند تعریف ما از مرگ را تغییر دهد. این آزمایش باورنکردنی با نگرانی‌های اخلاقی و تجربی مواجه شده است؛ اگر از این تکنولوژی برای مغز انسان استفاده شود، می‌تواند فرصت‌های عجیب و غریب جدیدی را برای افزایش طول عمر به ارمغان بیاورد.

نناد سستان، متخصص اعصاب دانشگاه ییل، در جلسه‌ای با موسسه ملی سلامت آمریکا جزئیات این آزمایش را تعریف کرد. هدف از برگزاری این جلسه بررسی مشکلات اخلاقی پیرامون آزمایش اخیر در حوزه علم اعصاب بود.

به گفته سستان، تیم تحقیقاتی وی روی بیش از 100 تا 200 خوک آزمایش انجام داده‌اند که همه آنها از کشتارگاه خریداری شده بودند. به گفته تیم تحقیقاتی، آنها از یک سیستم خون مصنوعی، پمپ و هیتر استفاده کردند تا گردش خون را به مغز خوک‌هایی برگردانند که چهار ساعت پیش سر زده شده بودند. این تکنیک «مغز اکس» نام دارد و ارگان‌‌های احیا شده را برای 36 ساعت زنده نگه می‌دارد. هیچ مدارکی وجود ندارد که نشان بدهد مغز این حیوانات هوشیار بوده است. اسکن‌های مغزی نشان می‌دهد که امواج مغزی این خوک‌ها به شکل خطی صاف بوده است؛ درست مانند وقتی که مغز در کما به سر می‌برد و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. اما سستان می‌گوید که نتیجه غیرقابل باوری نیز از این آزمایش دریافت کردند.

تیم تحقیقاتی متوجه شد که سلول‌های مغزی کاملا سالم هستند و می‌توانند فعالیت‌های معمول خود را انجام دهند. به زبان ساده، این امر عملا می‌تواند ارگان را زنده نگه دارد. استیو هایمن، سرپرست تحقیقات روانی در موسسه کمبریج، در این باره می‌گوید: «این شاید مغزها آسیب دیده باشند اما سلول‌ها زنده هستند و ارگان عملا زنده است. با وجود این که آزمایش در حد دانش تکنیکی است اما تفاوت چندانی با نگهداری از یک کلیه ندارد».

مترجم: هانا حیدری
مرجع : آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود