جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۰
کد مطلب: 44197
۱

بزودی راهکارهای وزارت علوم برای ادغام رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی اعلام می‌شود

بزودی راهکارهای وزارت علوم برای ادغام رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی اعلام می‌شود
میگنا: دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در نشست مطبوعاتی که امروز به منظور تشریح جزییات سومین همایش ملی آموزش عالی کشور در وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۴ برای اولین بار فکر کردیم که در سطح ملی مسئله آموزش عالی را با شعار کنترل کمی، ارتقای کیفی، اقتدار و هماهنگی مطرح کنیم و بر اساس هدف گذاری هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اصلاح آموزش عالی در گرو سه اصل مشارکت عمومی، خرد جمعی و عزم راسخ است و باید به این سه اصل توجه کنیم، در آن صورت است که می توانیم به اعتلای آموزش عالی امیدوار باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: سعی ما این است که مسئله آموزش و ضرورت توجه به کیفیت بخشی در بخش آموزش را در فصل بهار و در زمان شهادت استاد مطهری برگزار کنیم تا ضرورت کیفیت بخشی به آموزش در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: افرادی که در این همایش ها تجلیل می شوند افرادی هستند که اثرگذاری خوبی در عرصه آموزش داشته اند. دومین همایش ملی آموزش عالی در اردیبهشت ۹۶ در دانشگاه تهران برگزار شد که وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز همکاری داشتند و در این همایش از ۱۴ نفر از سرآمدان آموزش تجلیل شد و امسال سومین همایش ملی آموزش عالی کشور در دانشگاه شهید بهشتی با هدف پیاده سازی سند آمایش آموزش عالی با محوریت ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی آموزش عالی برگزار می شود.

دکتر شریعتی افزود: در همایش فوق ۶ میزگرد برگزار خواهد شد که موضوعات آن شامل آموزش عالی و میان رشته ای ها، آموزش های مهارتی، فرآیندهای یاددهی، یادگیری و اثربخشی، بین المللی شدن آموزش عالی، فرآیندهای پذیرش دانشجو و ساماندهی آموزش عالی است.

به گفته وی، در همایش فوق در هر ۶ پنل سخنرانان شاخصی دعوت شده اند که سخنرانی خواهند کرد. در این همایش ۱۱ نفر از سرآمدان آموزش در حوزه های علوم انسانی، علوم پایه، مهندسی و کشاورزی تجلیل می شوند که این اساتید از دانشگاه های صنعتی شریف، شهید چمران اهواز، شیراز، تبریز، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، الزهرا، تهران و شهید بهشتی خواهند بود.

وی به پارامترهای انتخاب این افراد اشاره کرد و گفت: افرادی انتخاب شده اند که در امر آموزش شهرت داشته، دانشجویان سرآمد و اثرگذار در سطح کشور و جهان تربیت کرده و اثرگذاری آنها فراتر از کلاس درس بوده است و همچنین تنوع دانشگاه ها و شهرستان ها نیز مهم بود.

معاون آموزشی وزیر علوم در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر یکی شدن نظام آموزش وزارت علوم و بهداشت افزود: ما معتقدیم که باید نظام مدیریت پزشکی و غیرپزشکی ادغام شود، اصلا مطلوب نیست بخش آموزش پزشکی در یک وزارتخانه  و بخش آموزش غیرپزشکی در یک وزارتخانه دیگر باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .