پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ / ۱۸:۴۷
کد مطلب: 44297
۱

در ایران، فقط ۳۰ دقیقه با موادمخدر فاصله دارید!

در ایران، فقط ۳۰ دقیقه با موادمخدر فاصله دارید!
میگنا: باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق آمارهای بدست آمده از استان‌های کشور، زمان دسترسی به موادمخدر حداکثر بین 30 تا 45 دقیقه است.

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه ایران بزرگترین کاشف موادمخدر در جهان است، اظهار کرد: حدود ۷۰ تا ۸۵ درصد کشفیات موادمخدر در دنیا توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

وی افزود: همجواری ایران با کشور افغانستان که بزرگترین تولید کننده موادمخدر است و ۷۵ تا ۸۰ درصد موادمخدر دنیا را تولید می‌کند، باعث شده که ایران بزرگترین کشف کننده موادمخدر در دنیا باشد.

افشار با بیان اینکه دسترسی به موادمخدر در ایران خیلی سخت نیست، گفت: طبق آمارهای بدست آمده از استان‌های کشور، زمان دسترسی به موادمخدر حداکثر بین 30 تا 45 دقیقه است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مجازات قاچاقچیان مواد مخدر با قاطعیت انجام می‌شود، گفت: اموال قاچاقچیان مصادره می‌شود و این گونه نیست که یک قاچاقچی بزرگ در زندان بماند و بعد از گذشت چند سال حبس، عفو خورده و از زندان خارج شود و دوباره به کارش ادامه دهد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله تعداد معتادان کشور افزایشی نداشته و تنها بر تعداد معتادان متجاهر آن هم به این علت که از چند ماده مخدر از جمله مواد صنعتی استفاده می‌کنند، افزوده شده است و این افراد با این شیوه مصرف زودتر به کف خیابان می‌روند.

افشاربا بیان اینکه بزرگترین ظرفیت معتادان متجاهر در شهر تهران است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸ هزار معتاد متجاهر تحت پوشش مراکز ماده ۱۵و ۱۶ هستند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، معتادان متجاهر 3 ماه بیشتر حق ماندن در مراکز ماده 15 و 16 ندارند و تنها با تمدید قاضی می‌توانند 3 ماه دیگر در این مراکز حضور داشته باشند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: معتادان متجاهر بعد از ۶ ماه نگهداری در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ به مراکز بازپروری برای حرفه آموزی و صیانت در مراکز جامع اشتغال منتقل می‌شوند که این مراکز تحت نظر سازمان بهزیستی و شهرداری هستند.

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه ایجاد مراکز جامع اشتغال، باید شاهد میزان توفیق و مانایی در پاکی باشیم و میزان افزایش مصرف موادمخدر به حداقل برسد و میزان مانایی در پاکی نیز افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.