پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۳
کد مطلب: 44752
۲

صدور «پروانه‌ تخصصی ازدواج» به روانشناسان و مشاوران واجد شرایط

صدور «پروانه‌ تخصصی ازدواج» به روانشناسان و مشاوران واجد شرایط
میگنا: معاون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از آغاز فعالیت ۲۰۰ مرکز مشاوره و ازدواج در سال جدید زیر نظر وزارت ورزش و جوانان خبر داد

دكتر محمد حاتمی ضمن اشاره به تفاهمنامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بیان کرد: در چند سال گذشته تعامل دوطرفه‌ای بین این سازمان و وزارت ورزش و جوانان بوده که منجر به دستاوردهای زیادی در این زمینه شده که نتیجه آن ساماندهی امور مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج است.
 
حاتمی افزود: وزارت ورزش و جوانان در مورد مجوز مراکز خدمات مشاوره، همیشه پیشگام بوده است و مجوز مراکز برای امور مشاوره ازدواج و خانواده را این وزارتخانه صادر می‌کرد. پس از انعقاد تفاهم‌نامه، حدود ۲۰۰ مرکز تخصصی مشاوره ویژه ازدواج و خانواده زیر پوشش وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند. در حال حاضر حدود ۲۰۰ مرکز زیر نظر این وزارتخانه فعال هستند و گزارش کارشان به معاونت امور جوانان ارسال می‌شود. هرسال میزان مشاوره ازدواج و خانواده به لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کرده است و این موضوع را مدیون تعامل دو طرفه بین سازمان نظام و وزارت ورزش و جوانان هستیم.

 معاون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در مورد صدور مجوز مراکز اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز بیش از ۱۳۰ مرکز که تقاضای صدور مجوز کرده  و در نوبت هستند را صادر کنیم.

حاتمی افزود: امسال نیز نزدیک به ۲۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده زیر نظر وزارتخانه، فعالیتشان را شروع می‌کنند و اصرار داریم این تعامل بیشتر شده و فعالیت این مراکز تحت نظارت و برنامه ریزی این وزارتخانه برای ساماندهی بهتر و بیشتر، صورت گیرد.

وی در مورد بحث نظارت بر مراکز افزود: بر اساس تفاهم با معاونت جوانان، نظارت تخصصی بر عهده ما و نظارت عمومی و کمی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است که به صورت مستمر انجام می گیرد. بر اساس قانون سازمان نظام روانشناسی کشور، نظارت تخصصی بر این مراکز برعهده این سازمان است و این سازمان برنامه ریزی وسیعی برای نظارت دارد و هیچ ارگان و نهادی از این نظارت مستثنی نیست.

وی در مورد مبحث آموزش این مراکز نیز بیان کرد: کسانی که فعالیت مشاوره‌ای انجام می‌دهند چه مشاوره ازدواج و چه روانشناسی، نیازمند به روز شدن در اطلاعات هستند به همین خاطر در اولین گام قرار است بسته های آموزشی تهیه شود و بین تمام فعالان مشاوره و این بخش بسته ها تدریس شود، سپس این افراد با برگزاری آزمون و در صورت قبولی، کار مشاوره ازدواج را انجام دهند.

وی در پایان اشاره کرد: بر اساس تعاملی که وجود دارد، با وزارت ورزش و جوانان به طرحی رسیدیم که علاوه بر مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، پروانه‌های تخصصی به روانشناسان و مشاوراني که در حوزه ازدواج و خانواده پروانه فعالیت و کار دارند اعطا کنیم. در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ روانشناس در کشور فعالند و بنا داریم با همکاری وزارت ورزش و جوانان به کسانی که واجد شرایط هستند پروانه تخصصی ازدواج بدهیم تا در همه مراکز افراد واجد صلاحیت مجاز به ارایه مشاوره تخصصی باشند. پیش بینی می شود که تا پایان سال به بیش از ۱۰۰۰ نفر پروانه تخصصی ازدواج اعطا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، لازم به ذکر است مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان معتبرترین مراکز خدمات مشاوره‌های ازدواج و خانواده هستند و ابداع راه‌اندازی مراکز در کشور با بیش از دو دهه فعالیت از سوی سازمان ملی جوانان سابق صورت گرفته است.
 
مرجع : وزارت ورزش
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود