جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۰
کد مطلب: 44798
۰

ارتباط مناسب پدر با دختر احتمال بزهکاری را در نوجوانی کاهش می دهد

ارتباط مناسب پدر با دختر احتمال بزهکاری را در نوجوانی کاهش می دهد
میگنا: دکتر زهره نجفی روانشناس و مشاور خانواده با توجه به روز دختر به موضوع مناسبی اشاره کرده و آن ارتباط عاطفی پدر و دختر است و در ادامه افزود :به عنوان یک والد به ویژه به عنوان یک پدر خوب است که توجه بیشتری به رابطه پدر ـ فرزندی داشته باشید و نقش خود را در این مساله نادیده نگیرید. اگر مادر هستید باید تلاش کنید به پدر و فرزند کمک کنید تا این رابطه را حفظ کنند.
 
 نجفی تاکید کرد : براساس تحقیقات  انجام شده زنانی که در کودکی توانسته‌اند در یک ارتباط عاطفی معنادار با پدر خود قرار بگیرند، کمتر دچار استرس می‌شوند، تصویر مثبتی از مردان دارند، اعتماد به نفس بیشتری دارند و انتخاب‌ها و عملکردشان در زندگی بهتر از کسانی است که نتوانسته‌اند این ارتباط را شکل بدهند.‏
 
به گفته وی : در واقع این پدر است که دختر را به سمت دنیای نادیده ها سوق می دهد و به او دویدن ، پریدن و دیگر توانایی های فیزیکی را می آموزاند. پدر همچنین حامی همیشگی دختر در فعالیت های اجتماعی و هوشی است و به تربیت و آموزش او اهمیت زیادی می دهد. در ضمن پدر اولین مردی است که به عنوان نمونه جنس مذکر دختر با او آشنا می شود.
 
این روانشناس یاد آور شد : دخترانی که از کودکی با پدران خود ارتباط نزدیکی دارند و با هم وقت می‌گذرانند، معمولاً دخترانی با اعتماد به نفس بالاتر و قوی‌تر از سایر دختران هستند و در بزرگ‌سالی هم میزان موفقیت آن‌ها در حوزه‌های تحصیلی و کاری بالاتر می‌رود و ازدواج‌های پایدارتری هم خواهند داشت. درواقع، رابطه مناسب با پدر، تضمين‌کننده سلامت بيشتر دختران در سال‌هاي بعدي زندگي آن‌ها خواهد بود. 
 
وی افزود : از سوی دیگر، ارتباط مناسب پدر با دختر، در سنین نوجوانی احتمال گرایش به هنجارشکنی توسط دختران را به‌طور جدی کاهش می‌دهد. در پژوهشی که در سوئد صورت گرفته است، از مرور پژوهش‌های حد فاصل سال‌های 1987 تا 2007، مشخص شد هرچه رابطه پدر با دختر بهتر و صمیمانه‌تر باشد، دختران احتمال کمتری دارد که سیگار بکشند یا مرتکب خلاف شوند، نمرات درسی بهتری می‌گیرند و می‌توانند دوستی‌های بهتری با دیگران برقرار کنند.
 
این مشاور خانواده  بیان کرد : مهم‌ترین تصویری که دختر نوجوان نسبت به یک مرد در ذهن دارد براساس رفتارها و خلق و خوی پدر شکل می گیرد، مخدوش شدن رابطه دختر با پدر درواقع الگوی جنس مخالف را درنظر دختر مخدوش می کند. پدران تاثیر بسزایی در رشد دخترانشان دارند که تنها محدود به دوران کودکی نمی شود.
 
دکتر نجفی در خاتمه افزود: پدر با رویکرد مثبتی به همسر ومشوق فرزندش که اورا لایق بهترینها میداند وبرایش وقت می گذارد وهمیشه برای فعالیت با فرزندانش حوصله هم دارد پدری عاشق است که عذر خواهی هم می کند و با مادرفرزندانش خوش رفتار و سازنده بهترین تجربه های مشترک است، درواقع ازمردها هیولا نمی سازد بلکه سازنده بهترین تعریف از زیبایی هاست پدری که دنیای زیبا را به دخترش می شناساند.
 
 
 
مرجع : تنمدرست نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!