جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ / ۲۲:۵۳
کد مطلب: 46249
۲
۴
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش با اشاره به تصویب آیین‌نامه ساماندهی پذیرش دانشجو اعلام کرد

شرایط پذیرش دانشجویان در دوره دکتری سخت‌تر شد

میگنا: دکتر محمدرضا آهنچیان ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین آیین نامه‌های وزارت علوم که اخیرا به دانشگاه‌ها ابلاغ شده "آیین نامه یکپارچه سازی آموزش عالی" است که در حال حاضر به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و این مراکز در حال اجرایی کردن آن هستند.

وی در ادامه با اشاره به تصویب نهایی طرح ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری در کشور، گفت: در حال حاضر این آیین نامه‌ به منظور اجرا به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده و بر اساس‌آن شاخص‌ها و شرایط پذیرش دانشجویان دکتری در کشور اصلاح خواهد شد. مثلا در گذشته یک دانشگاه برای راه‌اندازی دوره دکتری ملزم به داشتن سه دوره دانش آموختگی بود که با تصویب این طرح، تعداد این دوره‌ها به ۵ دوره افزایش یافته است.

آهنچیان خاطرنشان کرد: فاز اول طرح ساماندهی دوره‌های تحصیلی در وزارت علوم اجرایی شده و با تصویب طرح فوق، شرایط پذیرش دوره‌های دکتری سخت‌تر شده و دانشگاه‌هایی که بخواهند دوره های جدید دکتری راه‌اندازی کنند با محدودیت مواجه خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره دکتری سالیانه تعداد ۲۴ هزار نفر است و در سال نیز حدود ۲۰ هزار دانشجوی دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در پایان گفت: بر اساس تصمیم این وزارتخانه شرایط پذیرش در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز تغییر خواهد کرد و در این راستا ساماندهی آیین نامه پذیرش دانشجو در دوره ارشد در دست بررسی است و قبل از پایان سال اجرایی می‌شود. اما آیین نامه ساماندهی دوره کارشناسی تا اواخر بهار سال آینده تدوین و ابلاغ خواهد شد.
 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
سالانه 20 هزار نفر بیسواد مدرک دار به جامعه اضافه می شوند. راهکار دولت در اسناد بالادستی: 1- تاسیس دانشگاه های جدید در چلغوز آباد و حومه 2 استخدام بعضی از این 20 هزار نفر به عنوان هیئت علمی 3- تبدیل فارغ التحصیلان بیسواد به اساتید بیسواد 4- ولع و طمع هیئت علمی بیسواد برای ارتقای جهشی با چاپ مقاله های مزخرف و الکی ( که فقط پول بیت المال را هدر می دهد) و وابستن با دانشجویان به منظور کسب نمره ارزشیابی ( چون سواد تدریس و تحقیق نداره و کیلویی به دانشجوها نمره میده)و طی کردن پله های ترقی و تبدیل شدن به سوپر پروفسورهای نیست در جهان! 5- تکمیل چرخه تبدیل دانشجوی بیسواد به استاد بیسواد توسط وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی و موسسات کنکور دکتری و ....! 6- ادامه این وضعیت تا دیگر همه ایرانی ها مدرک دکتری داشته باشند و به تعداد بنگاه های معاملات ملکی دانشگاه هایی ساخته شود که مدرک دکتری صادر کنند، اما نتوانند پوشک بچه را خودشان تولید کنند! تا برای آن وابسته به خارج باشیم.
Iran, Islamic Republic of
حتا دانشگاه روزانه ملی و صنعتیتون هم تو دنیا گمنامند! نکنه توهم برت داشته که دانشگاهی که خودت تحصیل کردی فقط تولید علم داره اومدی علوم رو زیر سوال میبری؟
Iran, Islamic Republic of
واقعیت محضه دیگه حالا چرا ناراحت می شین؟
Iran, Islamic Republic of
همه چی فیک و مصنوعی شد
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!