پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 46758
۲

اگر استرس سفر دارید ، بخوانید

اگر استرس سفر دارید ، بخوانید
میگنا: من همیشه عاشق سفر بوده‌ام و خوشبختانه به اندازه‌ی کافی در زندگی‌ام سفر رفته‌ام و بسیاری از سرزمین‌های شگفت انگیز را دیده‌ام؛ از نایروبی تا نوادا و نیواورلئان. اما از همان شروع سفر و رسیدن به مقصد و ... گاهی آنقدر استرس برانگیز می‌شود که حتی وسوسه می‌شوم به طور کل قید سفر را بزنم.طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ که توسط نشریه‌ی Travel Analysis منتشر شد، مرحله‌ی آماده شدن برای سفر برای بسیاری از افراد، استرس برانگیزترین بخش از سفر است.
 
اصلا سفر کردن بدون استرس ممکن است؟
من در آماده کردن وسایل سفر افتضاحم! باید بار‌ها و بار‌ها فکر کنم چه چیز‌هایی را باید بردارم و چه چیز‌هایی لازم می‌شوند. همیشه می‌ترسم چیز‌هایی که ضروری هستند را فراموش کنم، دیر به فرودگاه یا ایستگاه قطار برسم و استرس‌های من همینطور زنجیروار ادامه دارند و شدت می‌گیرند.
 
از چند روز قبل سفر هم دچار این فشار و اضطراب می‌شوم که باید قبل از رفتن یک سری از کارهایم را تمام کنم و در میان تمام مشغله‌ها باید به این هم فکر کنم که کارم را درست انجام بدهم.خوشبختانه راه‌های خوبی برای غلبه بر استرس پیش از سفر وجود دارد تا کمک‌تان کنند این لحظات به شما سخت نگذرند.
 
قبل از رفتن، جسم و جان‌تان را تغذیه کنید
در برابر وسوسه‌ی غفلت از کار‌های اساسی و بی‌توجهی به مراقبت‌های شخصی به این بهانه که وقت بیشتری برای آماده شدن برای سفر داشته باشید و مقدمات آن را فراهم کنید مقاومت کنید. اتفاقا در این زمان نیاز دارید بیشتر بخوابید، غذای سالم بخورید و ورزش کنید. فکر نکنید که: «وقتی سفرم شروع بشود دیگر راحت و ریلکس خواهم بود!» و با همین توجیه خودتان را غرق استرس و اضطراب پیش از سفر نکنید، چون این احساسات بد و آشفته کننده تا آخر سفر دست از سرتان برنخواهند داشت.
 
بیخوابی قبل از سفر قابل پیشگیری است
ترس از اگر‌ها و هر پیشامدی که ممکن است طی سفر روی بدهد می‌تواند منجر به بیخوابی‌های شبانه شود. وقتی افکار درهم و برهم و اضطراب برانگیزتان شروع می‌شود، بهتر است دارو مصرف کنید، چون شما به این خواب و آرامش واقعا نیاز دارید. من هر وقت درگیر افکار وسواس برانگیز می‌شوم به خودم یادآوری می‌کنم که بار‌ها و بار‌ها به مسافرت رفته‌ام و حتی وقتی مشکلی هم به وجود آمده، همیشه نتیجه بسیار خوب بوده است و من تجربیات و خاطرات شیرین و جذابی از سفرهایم جمع کرده‌ام.
 
با فوبیا‌های مرتبط با سفر مبارزه کنید
ترس از پرواز دارید؟. یک متصدی پرواز توصیه می‌کند: پرواز با هواپیما را مانند قایق سواری تجسم کنید. در قایق سواری با موج‌هایی مواجه می‌شوید که باعث بالا و پایین رفتن قایق می‌شوند. هواپیما نیز همینطور است: روی امواج نامرئی هوا بالا و پایین می‌شود.. چیز‌هایی را که به شما آرامش می‌دهند با خود داشته باشید، مثلا عکس کسی که دوستش دارید، دستمالی که بوی عطر محبوب‌تان را می‌دهد و یا حتی بالشتک مورد علاقه‌تان!. به مهماندار هواپیما بگویید که ممکن است نیاز به توجه و مراقبت بیشتری داشته باشید.. اپلیکیشن‌های زیادی هستند که برای کمک به آرامش شما حین پرواز طراحی شده‌اند.
 
از شلوغی و ازدحام هراس دارید؟. به حالت شدید ترس (ترس مرضی) از شلوغی و مکان‌های پُرازدحام، فوبیای ازدحام گفته می‌شود. سعی کنید آرام و عمیق نفس بکشید؛ با بینی نفس‌های آرام و منظم بگیرید، چند ثانیه مکث کنید و سپس با دهان هوا را بیرون بدهید.. به هدف‌تان فکر کنید. مجبور نیستید به جمعیت در حال آمد و رفت و یا شتاب زده نگاه کنید و به آن‌ها دقیق شوید، مثلا در سالن انتظار فرودگاه می‌توانید کتاب بخوانید یا به موسیقی گوش دهید.. تا جایی که ممکن است از مکان‌های شلوغ اجتناب کنید.
 
اضطراب اجتماعی دارید؟
به خودتان بگویید با آدم‌هایی مواجه خواهید شد که هرگز قبلا ندیده‌اید و می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید. ضمنا سفر کردن فرصتی است برای گپ زدن با مسافر بغل دستی‌تان، پرسیدن آدرس، به اشتراک گذاشتن نظرات و اطلاعات و شاید هم پیدا کردن یک دوست جدید که می‌تواند تبدیل به رابطه‌ی دوستانه‌ی بادوامی هم بشود!
 
برنامه ریزی خیلی خیلی مهم است
آدم لحظه آخری نباشید!. در تلفن همراه یا کامپیوترتان لیستی از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید تا هر وقت به آن نیاز داشتید فورا در دسترس‌تان باشد.. در میان تمام وسایل مورد نیازتان این موارد را فراموش نکنید: کیت کمک‌های اولیه، صابون مسافرتی، شماره تماس‌های اضطراری، دستمال آنتی باکتریال، چند بطری آب، خمیردندان و مسواک سفری، قرص مسکّن، دارو‌هایی که مصرف می‌کنید و .... اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید چند اسباب بازی کوچک، حوله و ملافه، خوراکی و ... را فراموش نکنید.
 
هر کاری که فکر می‌کنید ممکن است انجامش را فراموش کنید یادداشت کنید، از بستن پنجره‌ها خانه و خاموش کردن وسایل الکتریکی گرفته تا خریدن وسایلی که هنوز تهیه نکرده‌اید، در یادداشت کردن دست و دلباز باشید و کوچک‌ترین چیز‌ها را نیز روی کاغذ بیاورید.. اگر بیماری حرکتی یا ماشین گرفتگی دارید، هر دارویی را که با توصیه‌ی پزشک‌تان می‌توانید مصرف کنید در کیف دستی‌تان بگذارید.
 
مرجع : برترین ها
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "