جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۶
کد مطلب: 47176
۲

استقبال افراد مجرد از دوره‌های آموزشی ازدواج و مشاوره

استقبال افراد مجرد از دوره‌های آموزشی ازدواج و مشاوره
میگنا: اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره وام ازدواج اظهار کرد: فرآیند ارائه آمار و ارقام زمان پرداخت وام ازدواج به عهده بانک مرکزی است و ما تنها براى تسهیل فرایند آن را از بانک مرکزی پیگیرى می کنیم.
 
وی با بیان اینکه افراد علاقه‌مند دریافت مجوز فعالیت مراکز مشاور ازدواج و خانواده می‌توانند مجوز فعالیت را از سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان دریافت کنند، گفت: تاکنون ١۸۱، مرکز مشاوره از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت دریافت کرده اند  که ٨١ مرکز در تهران واقع شده است.

کریمی ادامه داد: اکنون فرهنگ مشاوره جای خود را در جامعه باز کرده است و این مراکز بیش از گذشته مورد اقبال واقع شده اند؛ هرچند تا نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه در حال حاضر حتی در ازدواج‌های سنتی هم والدین معتقدند باید زوجین به مشاورین مراجعه کنند، افزود: برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه مرکز‌مشاوره را ندارند نیز وزارت ورزش و جوانان دوره‌های مشاوره رایگان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران، وزارت ورزش و جوانان متولى اصلى برگزاری دوره هاى آموزشى پیش از ازدواج در کشور است، گفت: هر دستگاهی که خواهان برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج باشد باید از وزارت ورزش و جوانان مجوز بگیرد.

کریمی بیان کرد: ۸۰ درصد مراجعه کنندگان دوره های آموزشى و مشاوره وزارت ورزش و جوانان را افراد مجرد تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ در هر ۴۲۹ شهرستان کشور کارگاه‌های آموزشى مشاوره ازدواج و مهارت زندگى برگزار شده است، افزود: در حالیکه معاونت جوانان برای ۷۷۰۰ کارگاه آموزشی برنامه ریزی کرده بود، اما تعداد دوره‌های برگزار شده  ٢٠٠ کارگاه بیشتر از پیش بینی  معاونت بود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان تصریح کرد: در مجموع در کل کشور ۷ هزار و ۹۵۰ کارگاه برگزار شد و ۲۰۴ هزار و ۵۰ نفر در دوره های آموزشی شرکت کردند.

کریمی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج در مناطق کم برخوردار و شهرستان‌های محروم در اولویت وزارت ورزش و جوانان است، افزود: در ۱۲۹ منطقه کم برخوردار و محروم نیز دوره‌های آموزشی و مشاوره برگزار شده است.
 
 
 
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود