جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۲۲:۲۲
کد مطلب: 47185
۲
۲

حقایقی که پرستار‌ها دوست دارند شما بدانید

ترجمه از: هدی بانکی
حقایقی که پرستار‌ها دوست دارند شما بدانید
وقتی به شما می‌گوییم نظر یک پزشک دیگر را نیز بخواهید منظورمان چیست؟
ما هرگز به شما نمی‌گوییم که پزشک‌تان خوب و حاذق نیست، اما وقتی می‌گوییم شما این حق را دارید که نظر یک پزشک دیگر را هم جویا شوید، می‌تواند این پیام پنهان را داشته باشد که «من پزشک تو را قبول ندارم!» یا «پزشک تو به اندازه کافی حاذق نیست!».

ما اهل شایعه پراکنی نیستیم، اما ...
با ما راحت باشید و در مورد زندگی شخصی‌تان برای ما حرف بزنید و درد دل کنید، اما این را هم بدانید که ما پرستار‌ها ۱۲ ساعت در روز در بیمارستانیم و تقریبا موضوعی برای صحبت نداریم؛ بنابراین احتمال اینکه حرف‌هایی که به ما می‌زنید، بین همکاران رد و بدل شود زیاد است!

گاهی بیشتر از میزان تجویز شده به شما دارو می‌دهیم
وقتی بیماری تا سرحد مرگ حالش بد است، گاهی پزشک برای او به اندازه‌ی کافی داروی ضد درد تجویز نمی‌کند. اما اگر بیمار خیلی درد بکشد، ما پرستار‌ها گاهی بیش از دستور پزشک به او دارو می‌دهیم و بعدا این موضوع را به او می‌گوییم تا دستورش را تغییر بدهد! شاید الان که این موضوع را فهمیدید عصبانی شوید و اعتراض کنید، اما ما پرستار‌ها «باید» هوای بیماران‌مان را داشته باشیم!

خیلی از بیماران جای خود را خیس می‌کنند
ما وظیفه داریم فقط از دستمال مرطوب برای تمیز کردن بیمار استفاده کنیم، اما اگر بیماری خیلی خوب و صبور و قدردان باشد ما بیشتر هوای او را داریم و از دستمال مرطوب گرم برای تمیز کردنش استفاده می‌کنیم تا کمتر اذیت شود. اما برای کسی که مدام سرمان داد می‌زند؟ فقط دستمال مرطوب!

ما همیشه آرام و خونسردیم
ما شاید بار‌ها شاهد این بوده‌ایم که عروق بیمار جلوی چشم‌های‌مان ترکیده، تا حدی که می‌دانیم خونریزی بیمار در عرض چند دقیقه به مرگ منتهی خواهد شد. بیمارانی را دیده‌ایم که مغزشان از سرشان بیرون زده! اما به هر حال آرامش و خونسردی خود را حفظ می‌کنیم، چون باید بتوانیم وظایف خود را انجام دهیم.

باید زودتر مراجعه می‌کردید
ما هرگز به بیمار نمی‌گوییم چقدر احمق بوده که علائم سکته مغزی را داشته، اما یک هفته صبر کرده و حالا به بیمارستان آمده. هر چند خیلی دوست داریم این را بگوییم! مخصوصا وقتی که مثلا همسر بیمار شاکی است که چرا ما هیچ کاری برای بیمارش نمی‌کنیم.

درمورد دردتان دروغ نگویید
وقتی با دوستان‌تان چت می‌کنید و می‌خندید و حال‌تان خوب است تا وقتی که ما پا به درون اتاق‌تان می‌گذاریم، انتظار نداشته باشید باور کنیم چقدر درد دارید و نمی‌توانید تحمل کنید.

زندگی شما در دستان ماست، واقعا!
ما دستورات پزشکان را خیلی بیشتر از آنچه شما تصور می‌کنیم چک می‌کنیم و در موردش می‌پرسیم. باور کنید پزشکان هم زیاد اشتباه می‌کنند، مثلا ممکن است پزشک هنگام دستورات غذایی برای بیمار، اصلا فراموش کند او دیابت دارد یا مثلا فراموش کند دارو‌هایی که بیمار در منزل مصرف می‌کرده را نیز لحاظ کند.

بیمارستان پُر از میکروب‌های مقاوم نسبت به دارو است
با وجود تلاش‌های زیاد پرستار‌ها و کادر بیمارستان، باز هم محیط آنجا آلوده و پُر از میکروب‌های مقاوم شده نسبت به دارو می‌باشد. ما وقتی به خانه برمی‌گردیم، کفش‌های‌مان را داخل خانه نمی‌بریم.

حرفی که هرگز نباید به ما بزنید
«تو خیلی باهوشی، حیف شد که پرستار شدی!». ما به دانشکده‌ی پرستاری رفتیم، چون می‌خواستیم که پرستار شویم، نه به این دلیل که می‌خواستیم پزشک شویم و نتوانستیم!

ما همیشه با لبخند وارد اتاق‌تان می‌شویم
فرقی نمی‌کند چند بار زنگ احضار پرستار را بزنید، حتی اگر هر ده دقیقه یک بار این کار را بکنید، بازهم با لبخند وارد اتاق‌تان می‌شویم. اما اگر واقعا به کمک نیاز نداشته باشید، به ایستگاه پرستاری برمی‌گردیم و شکایت می‌کنیم! و این می‌تواند روی پرستاران شیفت بعد در مراقبت از شما تاثیر بگذارد.

اینجا بیمارستان است نه هتل! ْ
متاسفیم که غذایی که می‌خورید خوشمزه نیست و نامزدتان نمی‌تواند کنارتان بماند!

ما اجازه نداریم نتیجه‌ی آزمایش را به شما بگوییم، پزشک باید این کار را بکند
اگر از ما بپرسید آیا نتیجه‌ی نمونه برداری‌تان آماده شده، خواهیم گفت «نه»، حتی اگر آمده باشد. زیرا پزشک شما واقعا بهترین کسی است که در موردش به شما خواهد گفت و جواب تمام سوال‌های‌تان را خواهد داد.

متنفریم از اینکه بابت اشتباهی که تقصیر ما نیست سرزنش شویم
همه‌ی پرستار‌ها با پزشکی برخورد کرده‌اند که جلوی بیمار، آن‌ها را بابت تقصیری که نداشته‌اند سرزنش کند. پزشک با این کار خود به بیمار می‌گوید: «نمی‌توانی به این پرستار اعتماد کنی!».

وقتی بعد‌ها برای دیدن ما به بیمارستان می‌آیید واقعا خوشحال‌مان می‌کنید
اگر مدتی طولانی بیمار ما بوده‌اید، باز هم برگردید و از ما دیدن کنید. ما شما را به خاطر داریم و دوست داریم شما را سالم و سرحال ببینیم.

پرستاری واقعا کار سخت و پُرمسئولیتی است
بعضی از کار‌ها از نظر جسمی سخت و سنگین هستند، برخی از لحاظ روحی و روانی و بعضی دیگر از جنبه‌ی هیجانی و احساسی دشوارند. پرستاری از هر سه نظر سخت است.

هرگز با پرستاری که در حال آماده کردن داروی‌تان است حرف نزنید
وقتی در حال آماده کردن دارو‌های شما هستیم با ما حرف نزنید، ممک است اشتباه کنیم.

نگذارید دردتان خارج از کنترل شود
از معیار صفر تا ده برای توضیح دردتان استفاده کنید: دو، بدترین دردی است که می‌توانید تصور کنید. وقتی دردتان به چهار رسید درخواست دارو کنید. اگر صبر کنید تا دردتان شدیدتر بشود، کنترلش کار سختی خواهد بود.

ما هم مثل پزشکان جان شما را نجات می‌دهیم
این ما هستیم که حواس‌مان به میزان مایعات بدن‌تان هست، اینکه تب‌تان بالا نرود و یا مثلا تصمیم می‌گیریم که چه زمانی وضعیت‌تان خطرناک است و باید با پزشک‌تان تماس بگیریم.

آقایان! اگر همسرتان می‌گوید باید به بیمارستان بروید به حرفش گوش بدهید
بار‌های دیده‌ایم مثلا مردی که دچار خونریزی شده، آنقدر دیر (آن هم با اصرار همسر) به بیمارستان مراجعه کرده که سه واحد خون به او تزریق شده است. یا مرد‌هایی که علائم حمله قلبی را داشته‌اند، اما دیر به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و خیلی موارد دیگر.

خوشبین باشید
خوشبینی، همه چیز است. ما بیماران زیادی را می‌بینیم که فکر می‌کنند حال‌شان خوب است و اتفاق‌های خوبی می‌افتد.

تشکر را فراموش نکنید
یک «متشکرم» خشک و خالی واقعا می‌تواند خستگی‌مان را به در و خوشحال‌مان کند.

گاهی مجبوریم دروغ بگوییم
گاهی فقط به خاطر خودتان مجبوریم!

یک روز قبل از کولونوسکوپی، آماده باشید
یکی از کار‌های مربوط به کولونوسکوپی که بیشتر افراد از آن متنفرند این است که باید محلولی بنوشند که اسهال آور است و روده‌ها را تمیز می‌کند. اما اگر این محلول را از روز قبل آماده کرده و در یخچال نگه دارید، نوشیدنش خیلی راحت‌تر خواهد شد.

علائم حیاتی‌تان مهم‌اند
ما می‌دانیم که دوست ندارید صبح زود از خواب بیدارتان کنیم و علائم حیاتی‌تان را چک کنیم، اما ما مجبوریم هر چهار ساعت این کار را انجام بدهیم. اینجا هتل هیلتون نیست، بیمارستان است!

نظافت همیشه هم اولویت ندارد
به ما اعتماد کنید: ما می‌خواهیم بیمارتان را حمام کنیم، اما گاهی آنقدر مشغول نجات جان افراد هستیم که فرصت نمی‌کنیم. بهداشت و نظافت اهمیت دارد، اما وقتی افرادی هستند که خوب نفس نمی‌کشند یا در حال مرگ‌اند، طبیعتا الویت با آنهاست.
مرجع : برترین ها
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

بک پرستار
Iran, Islamic Republic of
چقدر متن غیر حرفه ای هست
لطف همچین دیدی راجب ما ب جامعه ندید
ما در مورد خوب وبد بودن پزشک هیچوقت نظر نمیدیم چون اخلاقی نیست
ما دوز داروی بیشتری ب بیمار بدون هماهنگی با پزشک نمیدیم
ما دوست نداریم همراه با ما دردودل کنه وظیفمون نیست کب دردودلا گوش بدیم و ادم مناسبی براش نیستیم برای اینکار نیاز ب تخصص یک روانشناس هست وقتی اینچیزا رو میگید توقع ایجاد میکنید ما حتی وقت سرخاروندن نداریم چ برسه ب دردودل
اگرم همراهی چیزی بگه اخلاقا برای کس دیگ تعریف نمیکنیم
کی گفته پرستار بیمار رو تمیز میکنه این کار کمک پرستار هست درضمن همکارای کمک پرستار ما اینقدر عقده نیستن ک بین بیمارها فرق بزارن وبه یکی بیشتر برسن
ینی چی ک متاسفیم غذا بده یا نامزد شما نمیتونه بمونه مگ تصمیم گیری راجب قوانین بیمارستان با پرستاره؟؟ کاش بجای این جملات ناپخته حرفه ای تر وتخصصی تر خیطه یکار مارو معرفی میکردید و میگفتید ک نگهبانی از وسایل یا کیفیت غذا و قوانین دیگ ب پرستار هیچ ربطی نداره
بعدشم هیچ پزشکی حق سرزنش پرستار رو نداره چون پرستار ها تحت نظارت مستقیم سرپرستار هستند و پزشک توی صنف انها هیچکاره است درواقع اگر پزشکی اینقد بیشرم باشه ک بخاد تقصیرو گردن پرستار بندازه و سرزنش کنه همونجا جوابش رو خواهد گرفت
درضمن ما هیچوقت دروغ نمیگیم چون جرم هست
این جملاتتون فقط باعث بی اعتمادی مردم ب ما میشه
و واقعا قلبم درد گرفت بعد خوندن این متن و اینک چند نفر دیگ این افتضا خوندن و باور کردن
خدا ازتون نگذره
دانشجوی پرستاری
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم پرستار
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!