جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۰
کد مطلب: 47242
۱
روز جهانی خانواده

ویژگی‌های خانواده‌ در بعضی کشورها

ویژگی‌های خانواده‌ در بعضی کشورها
میگنا: خانواده، چه سنتی و غیر سنتی، پایه و اساس جامعه است. معمولا مهمترین سال‌های زندگی و رشد انسان، با خانواده سپری می‌شود، پس می‌توان گفت که این روز بسیار مهم است.
 
روز جهانی خانواده، فرصتی برای ارتقا آگاهی از مسائل مرتبط با خانواده و افزایش آگاهی از فرایندهای اجتماعی، اقتصادی و جمعیت‌شناختی که بر خانواده تاثیرگذار است را فراهم می‌کند.
 
روز جهانی خانواده، هر ساله در 15  ماه مه (25 اردیبهشت ماه ) برگزار می‌شود.
 
از سال 1994 تاکنون، موضوعات متفاوتی برای این روز در نظر گرفته شده است. موضوع روز جهانی خانواده در سال جاری(2019)؛ خانواده و اقدام برای تغییرات آب وهوایی است. این موضوع درباره خانواده، سیاست‌های آن و اهداف مورد نظر است.
 
هدف از این موضوع، بهبود آموزش، ارتقا سطح آگاهی و ظرفیت‌های انسانی و نهادی برای کاهش تغییرات آب و هوایی  است.

 
 
چرا روز جهانی خانواده مهم است؟
شاید روز جهانی خانواده روزی برای جشن است، اما می‌تواند زمانی برای انتقاد از مسائل مهم درباره خانواده باشد. بسیاری از خانواده‌ها در جهان با مسائلی مانند فقر، فقدان مراقبت‌های بهداشتی، اشتغال و پرورش کودک، مواجه هستند.
 
نماد روز جهانی خانواده، یک دایره سبز با یک تصویر قرمز است که تصویر شامل طراحی ساده قلب و خانه است و نشان می‌دهد که خانواده مرکز جامعه است و خانه برای حمایت از افراد در تمام سنین مهیا می‌شود.
 
با پیشرفت تکنولوژی، زندگی برای بسیاری افراد از نظر ارتباطی، فرهنگی، آموزش و مسائل دیگر تغییر کرده است و البته اهمیت خانواده در این دنیای مدرن هم پررنگ‌تر خواهد بود.
 
 
ویژگی‌های خانواده در  بعضی کشورها
هر کشوری در جهان، سنت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد و افرادی که در این کشورها زندگی می‌کنند، باید به این سنت‌ها احترام بگذارند.
 
همه باید بدانیم میراثی که نسل به نسل به ما منتقل شده را حفظ کنیم، زیرا این میراث برای اجداد ما ارزش بسیاری داشته است.

 
برخی از ویژگی‌های خانواده در کشورهای ذیل عبارتند از:
 
خانواده در استرالیا
از آنجایی که استرالیا، قاره‌ای جوان است، سنت‌های آن جدیدتر به نظر می‌رسد. استرالیایی‌ها، به خانه‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، دلبستگی ندارند و همه‌چیز جدید است، بنابراین خیلی سخت نیست که آن را ترک کنند. افراد معمولا در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که در آن مشغول به کار هستند. روابط خانوادگی و فامیلی معنایی ندارد و همه سنت‌ها جدید و مدرن است، اما به طور کلی، هر خانواده سنت‌های خاص خود را دارد؛ زیرا اکثر افراد در این کشور مهاجر هستند.
 
استرالیایی‌ها افرادی شاد و خوشحال هستند. در این کشور، کودکان برای مدت طولانی با والدین زندگی نمی‌کنند و زمانی که بزرگتر ‌شدند از خانواده جدا می‌شوند. جالب است بدانید که استرالیا برای جوانان و سالخوردگان مناطق خاصی دارد، این ملت مردمانی دارد که بسیار خودمانی هستند.
 
خانواده‌ در آفریقا
این قاره به عنوان بخش جداگانه‌ای از جهان شناخته می‌شود و کشوری مانند مصر در آن معروف است. اکثر کشورها در این قاره، آداب و رسوم باستانی دارند که تا امروز باقی مانده است. تمدن بر این قاره تاثیر نداشته است، افراد ادیان باستانی دارند و پذیرفتن قوانین مدرن برای آنها دشوار است.
 
خانواده در مصر
خانواده در این کشور، نه تنها شامل همسر و فرزند، بلکه شامل همه بستگان شوهر می‌شود. مرد بزرگتر، سرپرست خانواده است و تمام پسران و خانواده‌های آنها زیرمجموعه این گروه می‌شوند. آنها با یکدیگر زندگی می‌کنند، غذا می‌خورند و حتی کار می‌کنند. افراد این کشور تغییرات را دوست ندارند؛ اگر فردی در مصر تصمیم به ازدواج گرفت، بدان معنی است که این امر جدی و همیشگی است.
 
مردم بر این باورند که همه مشکلات زندگی آنها می‌تواند برطرف شود، اگر همه با هم متحد باشند. در این کشور همه به هم کمک می‌کنند؛ اعضای خانواده به یکدیگر احترام می‌گذارند و همدیگر را دوست دارند. مصری‌ها می‌دانند که تنهایی معنایی ندارد. کودکان باید به والدین احترام بگذارند و ازدواج عموزاده‌ها در این کشور بسیار رایج است.
 
خانواده در اروپا
خانواده‌های اروپایی، فرهنگ و سنت‌های بسیاری دارند؛ زیرا افراد با ادیان مختلف در آن زندگی می‌کنند. 
 
در سوئیس خانواده‌های مدرن کوچک هستند و فرزندان بسیاری ندارند، اما در خانواده‌های کاتولیک و سنتی گاهی اوقات تعداد فرزندان به 10 فرزند هم می‌رسد. سوئیسی‌ها معمولا دیر ازدواج می‌کنند. افراد به اجداد و نیاکان وابستگی دارند و هر خانواده حداقل یک لباس ملی دارد و تعطیلات مناسبتی در این کشور زیاد است. اگر همسر قصد کارکردن داشته باشد، باید شوهر رضایت بدهد، با این‌حال، آمار طلاق در این کشور بالاست. 
 
 
خانواده در فرانسه
خانواده فرانسوی، شامل پدر، مادر و یک کودک است و دیگر بستگانی در آن نیست. خانواده‌های جوان، معمولا تمایلی به داشتن فرزند ندارند. 
 
با این وجود، خانواده‌ها در فرانسه به همدیگر احترام می‌گذارند و معمولا تعطیلات آخر هفته و دیگر تعطیلات را با هم می‌گذرانند. مرد در خانواده‌های فرانسوی، در راس قرار دارد. فرانسوی‌ها رفتار دوستانه‌ای دارند و در کنار دوستان خود، زمان زیادی را می‌گذرانند.
 
خانواده در نروژ
افراد در نروژ، معمولا با فردی ازدواج می‌کنند که از کودکی همدیگر را بشناسند. آنها بعد از ازدواج، صاحب فرزند می‌شوند. فرزندان در  این کشور در 18 سالگی مستقل می‌شوند و برای زندگی و مسکن، پول دریافت می‌کنند. بین والدین و فرزندان روابط دوستانه برقرار است. خانواده‌های نروژی معمولا یک تا چهار فرزند دارند و اولین فرزند آنها معمولا در سن 30 سالگی والدین به‌دنیا می‌آید. مادران نروژی، 11 ماه مرخصی با حقوق دارند و بعد از آن هم کمک هزینه فرزند دریافت می‌کنند.
 
افراد در نروژ، معمولا خانه قسطی خریداری می‌کنند تا خانه‌دار شوند و باید هر دو زوج کار کنند تا بتوانند قسط‌ها را بپردازند. افراد خانواده برای صرف غذا در رستوران، قبض را  به صورت جداگانه حساب می‌کنند، پدر و مادر حساب‌های بانکی جداگانه‌ای دارند.
 
خانواده‌ در آلمان
این کشور فرهنگ بالایی دارد. افراد بعد از ازدواج، به همسر خود تکیه می‌کنند. آنها سعی دارند در روابط خانوادگی، پرورش کودکان، کار و تحصیل ایده‌آل باشند. برای آلمانی‌ها مهم است که همه‌چیز زیبا و دلپذیر باشد. خانواده آلمانی معمولا خانه‌ای پر از وسایل دارد که گاهی جایی برای  نشستن مهمان نیست.
 
آلمانی‌ها رفتاری گرم و صمیمی دارند و دوستدار مهمان هستند. فرزندان در 18 سالگی مستقل می‌شوند. جوانان، معمولا در کنار تحصیل، کار هم می‌کنند. خانواده به بستگان احترام می‌گذارد و سعی دارد تا تعطیلات در کنار هم باشند. پدربزرگ و مادربزرگ هرگز از نوه‌هایشان نگهداری نمی‌کنند و زندگی خصوصی خود را دارند.
 
خانواده‌ در  ایتالیا
شوهر همیشه در راس خانواده است، اما زن هم مسئولیت زیادی دارد. یک مرد ایتالیایی برای تمام عمر مادرش را تحسین می‌کند. اگر فردی قصد ازدواج داشته باشد، باید رابطه خوبی با مادر همسرش برقرار کند. مادران تاثیر زیادی بر کودکان دارند. مردان ایتالیایی رمانتیک هستند. خانواده برای ایتالیایی‌ها تنها نزدیکترین نسل نیست، بلکه با همه بستگان ارتباط دارند، روابط خانوادگی برای آنها بسیار مهم است.
 
در خانواده‌های ایتالیایی، مشکلات با هم حل  و تصمیمات باهم گرفته می‌شود. برای یک ایتالیایی مهمترین وظیفه آن است که همسرش را خوشحال کند.
 
خانواده در بریتانیا
این موضوع غیرممکن است که شما زنی جوان به همراه کودکی را در خیابان‌های بریتانیا ببینید. زنان در این کشور، کودک خود را به پرستار می‌سپارند. افراد زمانی که مستقل باشند می‌توانند به ازدواج فکر کنند.
 
معمولا خانواده‌ها به طور متوسط، سه فرزند دارند. در اغلب خانواده‌های انگلیسی، پرستار( حتی از کشورهای دیگر) برای نگهداری از فرزندان وجود دارد تا مادر بتواند در کارش موفق باشد. امکانات برای کودکان از جمله زمین بازی و مکان‌های خاص کودکان، در انگلستان زیاد است.  در این کشور اهمیت زیادی به کودکان می‌دهند. همه افراد در تلاش هستند تا در نگهداری کودک به مادر کمک کنند، رابطه زن و شوهر در انگلستان بسیار ایده‌آل است.

 
خانواده‌ در بلژیک
روابط خانواده در این کشور بسیار مستحکم است. بستگان معمولا با هم هستند و خانه‌ها پر از صدا و شادی است. حتی جوانترها هم علاقه دارند  از عمه، عمو، خاله، دایی،  پدر بزرگ و مادربزرگشان دیدن کنند.
 
پدربزرگ و مادربزرگ در بزرگ کردن نوه‌هایشان کمک می‌کنند. بلژیکی‌ها عاشق سفر هستند و اغلب با خانواده از کشورهای بسیاری دیدن  و پول زیادی را برای این سفرها هزینه می‌کنند، وقت زیادی را با مکالمات تلفنی می‌گذرانند و درباره همه چیز صحبت می‌کنند، اما هرگز درباره مسائل مالی حرفی نمی‌زنند. مردم این کشور مهربان هستند و علاقه زیادی به مهمان دارند و معمولا در سن 25 تا 30 سالگی ازدواج می‌کنند.
 
بلژیکی‌ها در ابتدا خانه می‌خرند و بعد تصمیم می‌گیرند تا فرزند داشته باشند. زنان بلژیکی به اندازه مردان کار می‌کنند و همه وظایف بین زن و مرد تقسیم می‌شود. معمولا والدین برای آینده کودک تصمیم می‌گیرند.
 
منابع:
 
https://greycaps.com
 
www.un.org
 
http://worldfamilyorganization.com
 
https://nationaltoday.com
 
www.timeanddate.com
 
http://livecustomwriting.com
 
 
 
 
مرجع : ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...