پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ / ۲۲:۰۲
کد مطلب: 47578
۱

برگزاری دوره پسادکتری «پزشکی روان تنی» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برگزاری دوره پسادکتری «پزشکی روان تنی» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
میگنا: به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دوره پسادکتری «پزشکی روان‌تنی» برنامه‌ای در جهت رشد مهارت‌های درمانی، مدیریتی و پژوهشی در حوزه پزشکی روان‌تنی است. این برنامه رویکردی سیستمی به سلامت و درمان است و سعی در فراهم آوردن زبانی مشترک برای درمانگران در راستای تحقق یک الگوی زیست‌روان‌اجتماعی در نظام خدمات سلامت دارد.

این دوره بر مبنای برنامه سطح ۲ آموزش پزشکی روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ است که با نظر به نیازهای جامعه ایران تکمیل و بومی‌سازی شده است.

این طرح بر پایه تفاهم‌نامه سه‌جانبه برگزاری دوره پسادکتری پزشکی روان‌تنی در ایران، میان گروه پزشکی روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ آلمان، مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یک مؤسسه علمی تحقیقاتی از تاریخ چهاردهم می ۲۰۱۴ میلادی تاکنون در حال اجرا است.

پزشکان عمومی و متخصصین رشته‌های پزشکی – متخصصین روان پزشکی و نورولوژی در اولویت هستند.

این دوره یک دوره مهارت‌آموزی تئوری -بالینی و پژوهشی ۲ ساله مبتنی بر راهبردهای آموزشی سخنرانی، کارگاه، اتاق آینه، مصاحبه زنده، ایفای نقش، ارائه گزارش‌های موردی، کارگروهی و آموزش‌های گروهی و فردی، گروه‌های بالینت، گروه‌های خوداندیش و سوپرویژن است.

در پایان دوره به افرادی که حضور کامل و مؤثر در دوره داشته و ارزیابی‌ها و آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر گذارده‌اند و مقالات و طرح پژوهش را منتشر کرده اند ، گواهی «دوره پسادکتری پزشکی روان‌تنی و روان درمانی» (Postdoctoral certificate in psychosomatic medicine and psychotherapy) از دانشگاه فرایبورگ آلمان با مهر و امضای گروه روان‌تنی دانشگاه فرایبورگ، مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤسسه علمی تحقیقاتی اعطا می‌شود.

شروع دوره از شهریور ماه اعلام شده است و علاقمندان تا دهم تیر ماه می‌توانند با ارسال درخواست رسمی، رزومه و شماره تلفن همراه خود به نشانی صندوق پستی الکترونیکی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به ثبت تقاضا اقدام کنند. مصاحبه با درخواست کنندگان که ساعت و مکان دقیق آن با تماس تلفنی اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.