پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ / ۰۰:۳۴
کد مطلب: 47732
۱
همزمان با ایام پر برکت دهه کرامت رضوی؛

جشنواره ملی پایان نامه های روان شناسی با رویکرد دینی در مشهد برگزار می‌شود

جشنواره ملی پایان نامه های روان شناسی با رویکرد دینی در مشهد برگزار می‌شود
میگنا: سیدمحسن اصغری نکاح اعلام کرد: اولین جشنواره ملی رساله ها و پایان نامه ها با رویکرد دینی، پنج شنبه و جمعه این هفته در محل سالن شیخ طبرسی، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

وی نکاح افزود: این مرکز زیر نظر معاونت علمی آستان قدس طی یکسال ونیم گذشته شکل گرفته و برای زائران و مجاوران در ذیل اداره تبلیغات در سطح شهر خدمات مشاوره ای ارائه می دهد، همچنین رسالت این مرکز مدیریت تمام مراکز مشاوره ای زیر نظر آستان قدس رضوی می باشد.

مدیر مرکز جامعه مشاوره، رشد و توانمند سازی آستان قدس رضوی اضافه کرد: این مرکز شامل ۴ کلینیک می باشد که به زائران و مجاوران و کارکنان آستان قدس رضوی و خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (علیه السلام) خدمات ارائه میدهد.

اصغری ادامه داد: این مراکز شامل کلینیک زائران در باب الهادی حرم مطهر می باشد که با زائران حرم مطهر خدمات به صورت رایگان ارائه می دهد، همچنین این کلینیک در سال، حدود ۲۶هزار ساعت ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره در حوزه های کودک، خانواده، اختلالات، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره شغلی ارائه می دهد.

وی گفت: دومین کلینیک زیر نظر مرکز مشاوره آستان قدس، کلینیک آستان مهر رضوی می باشد که در بلوار شهید منتظری واقع شده و  کار اصلی آن ارائه خدمات روان شناسی به شهروندان مشهدی و کارکنان آستان قدس رضوی و خادمین حرم مطهر به صورت کمتر از تعرفه عادی خدمات مشاوره ای می‌باشد.

مدیر مرکز جامعه مشاوره، رشد و توانمند سازی آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین سومین  کلینیک،کلینیک فوریت های مشاوره ای و ارجاع در صحن باب الهادی می باشد که اگر فردی به این کلینیک معرفی شود مورد مشاوره قرار میگیرد و همچنین چهارمین کلینیک،کلینیک  زائر شهر رضوی می باشدکه مشاوره به صورت انفرادی ارائه می دهد.

اصغری نکاح بیان کرد: بیش از ۱۵۰ مشاور در این مراکز در حال خدمت هستند که از این تعداد ۳۰ تا ۴۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها هستند که مرتبه دکتری دارند و مابقی مشاوران دارای مرتبه کارشناسی ارشد می باشند، همچنین بسیاری از این مشاوران از اساتید برجسته دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تربیت مدرس، مرکزپژوهش های امام خمینی(ره) و مرکز پژوهش دارالحدیث می باشند که برخی از این مشاوران برند های مشاوره ای در ایران هستند.

وی افزود: فعالیت های این مرکز زیر نظر شورای علمی اندیشه ورز که متشکل از اساتید برجسته است، اداره می شود و این شورا برای همکاری با کلینیک ها اقدامات بسیاری خوبی انجام داده است. برای مثال مدل plc که مربوط به قبل از ازدواج است توسط این شورا ارائه شده، همچنین کارگاه هایی که هم مشاوران و هم علاقه مندان به این حوزه به صورت ادواری با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار کرده است.

مدیر مرکز جامعه مشاوره، رشدو توانمند سازی آستان قدس رضوی در مورد اهمیت مشاوره گفت: مشاوره امروز یک قسمت از یاوری آستان قدس برای زائران و مجاوران می باشد و از لحاظ جایگاه یکی از آموزه های دینی ماست که در برخی ادیان برای مشاوره کارهایی در حال انجام است.

اصغری نکاح در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تعداد مراجعان به این مراکز گفت: تعداد مراجعان در حرم مطهر ۲۳۰۰۰ساعت و در سطح شهر ۲۵۰۰۰ساعت بوده است که با توجه به فضایی که داریم این ساعات قابل قبول است.

وی در مورد جشنواره ملی رساله ها و پایان نامه های مشاوره ای با رویکرد دینی گفت: این جشنواره در پنج شنبه و جمعه همین هفته با حضور دکتر حاتمی رییس نظام روان شناسی و مشاوره ای و همچنین دکتر مهدی نژاد معاونت علمی آستان قدس آغاز خواهد شد.

مدیر مرکز جامعه مشاوره، رشدو توانمند سازی آستان قدس رضوی افزود: دلیل این جشنواره کمرنگ شدن پایان نامه ها و رساله ها در حوزه دینی در دانشگاه ها و موسسات می باشد و این جشنواره با حضور اساتید و مشاوران که در حوزه دینی فعالیت داشتند برگزار خواهد شد، همچنین دلیل دیگر این جشنواره این است که از اساتید و روان شناسان در حوزه دینی تقدیر قرار شود و به جای اینکه این رساله ها و پایان نامه ها در کتابخانه ها باشد ما با کمک شورای اندیشه ورز این پایان نامه ها را چاپ و در خدمت پژوهشگران قرار دهیم. 

وی در مورد محتوای این جشنواره گفت: در این جشنواره ۱۲۶ اثر ارسال شده است که شامل ۲۳پایان نامه دکتری و ٨۶ پایان نامه کارشی ارشد بوده است که در مجموع ۱۰۹ اثر وارد داوری شده اند، همچنین در این جشنواره پنل تخصص علمی بودن یا نبودن روان شناسی و همچنین پنل تخصصی ماهیت و چیستی مشاوره دینی مورد ارزیابی قرار میگیرند.

اصغری نکاح افزود: در این جشنواره دو کارگاه برگزار خواهد شد که کارگاه اول مدل های وسواس که توسط دکتر رفیع برگزار خواهد شد و کارگاه دوم  مداخله کاهش اضطراب در بیماری های صعب العلاج با حضور دکتر مرعشی از دانشگاه چمران اهواز صورت خواهد گرفت.

وی در مورد جوایز این جشنواره گفت: پایان نامه ها در سه سطح برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین  می باشد که به عزیزان برگزیده کارت های پژوهشی از ۵۰۰هزارتومان تا ۲ میلیون تومان اهدا خواهد شد، همچنین پایان نامه های برگزیده بعد از گرفتن مجوزات لازم به صورت کتاب به صورت عمومی ارائه می‌شود.
 
مرجع : برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا