پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۹
کد مطلب: 49402
۲
۴
در نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز خانواده مطرح شد؛

دكتر افروز: شورای اندیشه‌ورز خانواده سازمان فرهنگی هنری مرز نظر و عمل است

دكتر افروز: شورای اندیشه‌ورز خانواده سازمان فرهنگی هنری مرز نظر و عمل است
میگنا: نخستین نشست شورای اندیشه‌ورز خانواده سازمان فرهنگی هنری روز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عماد افروغ جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، غلامعلی افروز رییس اندیشکده خانواده، مهری سویزی مسئول بنیاد صیانت از نهاد خانواده، محمدحسین رضایی، سید کاظم فروتن و پروانه دوستی رییس فرهنگ‌سرای خانواده و در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری در این نشست موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را راهبرد این سازمان برای فعالیت‌های فرهنگی برشمرد و گفت: بر همین اساس موضوع «خانواده» که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید است به عنوان یکی از رویکردها در فعالیت سازمان فرهنگی هنری مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری در تمامی موضوعات اصلی، شوراهای اندیشه‌ورز تشکیل داده است تصریح کرد: در شورای اندیشه‌ورز خانواده از نخبگان این حوزه استفاده می‌کنیم تا بتوانیم سیاست‌های اصلی این سازمان را توسط این شورا طراحی و در فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی هنری اجرا کنیم. فرهنگ‌سرای خانواده به عنوان دبیرخانه این شورا معرفی شده است. آغاز به کار شورای اندیشه‌ورز در این فرهنگ‌سرا به معنی تعطیلی فعالیت‌های عمومی و مستمر نیست؛ بلکه این فعالیت‌ها تعمیق می‌شود.

حجت‌الاسلام امرودی اظهار کرد: سازمان فرهنگی هنری امکانات بسیار خوبی در اختیار دارد که می‌توانیم این امکانات را در زمینه ترویج قرآن کریم به کار بگیریم. با استفاده از نیروهای سازمان فرهنگی هنری باید شبکه‌سازی کنیم و در همه مراکز سازمان، میزی برای خانواده در نظر می‌گیریم. برای نشست آینده سند اجرایی تهیه خواهد شد تا کارها را به صورت عملیاتی ادامه دهیم و اعضای شورا نیز پیشنهادهای خود را برای استفاده در این سند ارائه کنند.

غلامعلی افروز رییس اندیشکده خانواده در این دیدار با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده توسط مقام معظم رهبری گفت: این سیاست‌ها در ۱۵ اصل ابلاغ شده‌اند اما همچنان عملی نشده‌اند. خوشبختانه شورای اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری در مرز نظر و عمل است. دوستانی که امروز گرد هم آمده‌ایم به فضای علمی و عملی اشراف کامل دارند و به همین دلیل می‌توان سیاستی اتخاذ کرد که هر آنچه در این مجموعه ابلاغ می‌شود را اجرایی کنیم.

مهری سویزی مسئول بنیاد صیانت از نهاد خانواده نیز با اشاره به فروپاشیدگی خانواده در نگاه جهانی گفت: رییس مرکز مطالعات خانواده فرانسه در تازه‌ترین اظهارنظر خود عنوان کرده است که «۱۷ روش برای تشکیل خانواده وجود دارد که یکی از راه‌ها ازدواج است». تعریف خانواده در این مجامع در این سطح فروپاشیده است و وقتی تعریف دگرگون شود، قطعاً راه‌های متکثر اشتباهی نیز پدیدار می‌شود.
وی افزود: باعث خشنودی است که سازمان فرهنگی هنری برای ایجاد راهبردهای عملی خود، جمعی از متفکران این حوزه را در موضوع مهمی به نام خانواده گرد هم جمع کرده است. چراکه یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌های پیشگیری از جنایت و آسیب‌های اجتماعی توجه به نهاد خانواده است.

عماد افروغ استاد دانشگاه نیز عمل نکردن به مصوبات و سیاست‌گذاری‌ها را آفت مصوبات و سیاست‌گذاری‌ها دانست و اضافه کرد: من در مجلس هفتم رییس کمسیون فرهنگی بودم. دو سال بر طرح تسهیل ازدواج جوانان کارکردیم و قانون تسهیل ازدواج جوانان؛ همان سال در مجلس تصویب شد؛ اما هرگز اجرایی شد. درد ما، درد بی‌عملی است. امیدوارم در شورای اندیشه‌ورز خانواده سازمان فرهنگی هنری، سیاست‌گذاری به نحوی صورت گیرد که، قابل اجرا و ملموس باشد.

در ادامه اعضای شورای اندیشه‌ورز خانواده به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود درباره مأموریت‌های این شورا و فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه «خانواده» پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
پول به جیب میزنن و سخنرانی می کنن.
Iran, Islamic Republic of
شورای خوردن موز و پرتقال.... + حق جلسه. مبارک
فریبا
Iran, Islamic Republic of
نه تو خوبی! حسووووود
United Arab Emirates
حسادت؟ حسادت نیست، بیان شادی این استادنماهاست. بعدشم اینکه بودجه عمومی کشور رو هدر میدن.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...