پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۴:۰۰
کد مطلب: 49718
۱

مشاوره قبل از ازدواج را نادیده نگیرید

مشاوره قبل از ازدواج را نادیده نگیرید
میگنا: زینب آقاجری کارشناس روانشناسی گفت: از مهم‌ترین تصمیماتی که افراد در طول زندگی می‌گیرند، ازدواج است، ضمن اینکه این امر نقش مهمی در حفظ اخلاق ایفا می‌کند و امروزه جوانان نیز برای شناخت از یکدیگر نیازمند مشاوره قبل از ازدواج هستند.
 
او افزود: تصمیمی آگاهانه و عاقلانه، شناخت تفاوت‌ها و شباهت‌های رفتاری یکدیگر و همچنین کاهش آمار طلاق نتیجه شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج است.

آقاجری تصریح کرد: مشاور هرگز به دنبال این نیست که مانع از انجام کاری شود، بلکه وظیفه او آگاه کردن زوجین است، ضمن اینکه مشاوره قبل از ازدواج باعث گسترده‌تر شدن دید دختر و پسر شده و کمک می‌کند در مورد مسائلی که شاید به ذهن آن‌ها نرسیده هم فکر کنند و به نتیجه بهتری برسند.

کارشناس روانشناسی درخصوص زمان مراجعه به مشاور بیان داشت: بهترین زمان مشاوره بعد از مراسم خواستگاری و آشنایی دختر و پسر با یکدیگر و صحبت کردن در مورد مسائل مختلف طی چند جلسه است.

تست‌های شخصیتی چه تاثیری در تصمیمات طرفین دارند؟
او ادامه داد: در بعضی از جلسات، تست‌های شخصیتی انجام می‌شود که تحلیل این تست‌ها به شناخت هر چه بیشتر طرفین از یکدیگر کمک کرده و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با دید بازتری برای آینده خود تصمیم بگیرند.
زینب آقاجری اظهار داشت: افراد با مراجعه و انجام تست‌های مربوط به ازدواج، تجزیه و تحلیل آن توسط مشاور و دادن راهکار برای آغاز زندگی توأم با تفاهم می‌توانند با آرامش خیال و شناخت بیشتر نسبت به هم وارد زندگی مشترک شوند.

او در خصوص دیدگاه‌های برخی خانواده‌ها به مشاوره گفت: هنوز بعضی از خانواده‌ها مشاوره قبل از ازدواج را کاری شیک و بدون اهمیت می‌دانند و همچنین بر این عقیده اند که در گذشته بدون این کار‌ها نیز ازدواج‌ها موفق بوده اند.

مشاوره مانعی بر سر راه انتخاب‌ها نیست
آقاجری در ادامه با اشاره به تغییر نوع نگاه به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک اذعان داشت: خانواده‌ها باید بدانند که سبک زندگی امروز با گذشته بسیار متفاوت است و نمی‌توان جوانان امروزی را با نسل‌های گذشته مقایسه کرد.

کارشناس روانشناسی بیان کرد: بعضی زوجین از ترس این که مبادا مشاور تشخیص دهد مناسب همدیگر نیستند از مراجعه به مراکز مشاوره ازدواج جلوگیری می‌کنند، اما برای داشتن انتخاب بهتر لازم است از راهنمایی‌های مشاوران استفاده کنند.

او اظهار داشت: یکی از اهداف مشاوره قبل از ازدواج این است که بتوانند زوجین را با تفاوت‌های هم آشنا کنند و به آن‌ها بیاموزند شناخت همین تفاوت‌ها و احترام متقابل باعث ایجاد تفاهم می‌شود.

زینب آقاجری در ادامه گفت: صمیمیت همراه با احترام، اعتماد و تعهد مثلث عشق را کامل می‌کند که سبب رفاقت بین زوجین از نوع مسئولانه و همراه با ابراز عواطف و احساسات می‌شود.

او افزود: کارگاه‌های زوج درمانی و خانواده درمانی آماده کمک رسانی به افراد هستند که تا حد امکان مسیر را برای آن‌ها هموار سازند.

آقاجری در پایان اظهار کرد: هر کدام از ما در مسائل مهمی هم، چون ازدواج به یک مشاور نیاز داریم تا با استقامت بیشتری بتوانیم قدم برداریم که این مهم موجب زندگی موفق و داشتن فرزندانی سالم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟