چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۲
کد مطلب: 49822
۰

مردم به طور کامل به بخش بهداشت کشور اعتماد کنند

مردم به طور کامل به بخش بهداشت کشور اعتماد کنند
میگنا: حسن روحاني در اولين جلسه ستاد ملي مبارزه با کرونا ضمن قدرداني از تلاش کارکنان بيمارستانها و کادر درماني که در مبارزه با کرونا فعال هستند گفت: در جلسه به وزير بهداشت تاکيد کرديم که خود پرسنل بيمارستاني هرگونه نيازي براي حفاظت خود دارند آن نياز در اولويت باشد و اين کار سريعا انجام بگيرد.

وي افزود: گزارشي که وزير بهداشت در آغاز جلسه دادند گزارش اميدوار کننده اي بود چرا که حرکت به سمت کنترل اين ويروس است. مراجعه کنندگان در بسياري از شهرهايي که در روزهاي پيش زياد بوده به شدت کاهش پيدا کرده است. افرادي که از بيمارستان مرخص مي‌شوند و تست آنها مثبت بوده و دوران درمان خود را گذرانده اند اين هم افزايش پيدا کرده است که اين دو خبر براي جامعه ما بسيار اميدوار کننده است.

روحانی با بيان اين که امکانات بهداشتي، پرسنل متخصص و دلسوز ما جزو بخش‌هاي نمونه کشوري است، گفت: بخش بهداشت جزو بخش‌هايي است که همه مردم مي‌توانند به طور کامل به آنها اعتماد کنند.

رييس جمهوري تاکيد کرد: امکانات بهداشتي، پرسنل متخصص و دلسوز ما جزو بخش‌هاي نمونه کشوري است. بخش بهداشت جزو بخش‌هايي است که همه مردم مي‌توانند به طور کامل به آنها اعتماد کنند و در همه مقاطع فعال بودند و در چند ماه پيش هم که ويروس آنفولانزا نوع بي جامعه ما را تهديد مي‌کرد به خوبي تلاش کردند و کنترل کردند.

روحاني اضافه کرد: الان هم مطمئن هستيم اين پرسنل در کوتاه ترين زمان ممکن اين کنترل را انجام خواهند داد. مردم نبايد نگران باشند ضمن اين که مردم بايد همکاري کامل کنند همانطوري که تا امروز همکاري کامل کردند.

وي با بيان اينکه دستورالعمل هاي لازم از سوي وزارت بهداشت و درمان صادر مي‌شود، افزود: صدا و سيما مرجع اصلي ما است و همه توصيه هايي که از طريق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و توسط صدا و سيما اعلام مي شود براي مردم بايد اهميت داشته باشد و همه به آن توجه کنند و براي اجراي آن تلاش کنند.

رييس جمهوري تاکيد کرد: کار و فعاليت در کشور بايد به صورت آنچه که در ماه ها و هفته هاي گذشته بوده ادامه پيدا کند منتهي هرکجا جمعيت و اجتماعي است همه مراقبت هاي لازم پزشکي را بايد انجام دهيم.
 

آموزش مردم افزایش یابد
اعتماد مردم برای ما اصل است
روحانی بر آموزش مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: متخصصان و صداوسیما فعالیت‌ها برای آموزش مردم را افزایش دهند.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه باید واقعیت‌ها در مورد همه چیز به مردم گفته شود، افزود: اگر در موردی مبتلا داریم، به مردم گفته شود؛ اگر کسی خدای ناکرده، فوت کرده باید به مردم اعلام شود؛ اگر عده‌ای هستند که از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و دوره بیماری را گذرانده‌اند به مردم اطلاع داده شود.

رییس‌جمهوری، اعتماد مردم را اصل دانست و گفت: مردم باید به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از طریق صداوسیما درباره بیماری کرونا اطلاع‌رسانی می‌کند، اعتماد کنند و این اعتماد سرمایه اصلی ماست.

روحانی درباره تاثیرات منفی فضای مجازی نیز افزود: مردم به فضای مجازی و برخی رسانه‌های معاند در دنیا که حرف‌های عجیب‌غریب می زنند، توجه نکنند و مسئولینی که در زمینه فضای مجازی مسئولیت دارند، مسئولیتشان را انجام دهند و ان‌شاء الله با همکاری یکدیگر به سلامتی از این مرحله حساس عبور خواهیم کرد.

رییس‌جمهوری گفت: امیدواریم با کمترین مشکلات بتوانیم از این مساله که برای کشور ما و برای بسیاری از کشورهای دنیا پیش آمده به سلامتی عبور کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو