شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۸
کد مطلب: 38916
۲
تازه های نشر انتشارات با هدف در زمينه تعلیم و تربیت و روانشناسی در سال 1395

اصول پدري و مادري فلسفه و هدف هاي پرورش تعليم و تربيت+ كتاب

اصول پدري و مادري فلسفه و هدف هاي پرورش تعليم و تربيت+ كتاب
اصول پدري و مادري فلسفه و هدف هاي پرورش تعليم و تربيت

-
اگر قرار باشد روزی قرار باشد اوضاع دنیا سر و سامانی بگیرد، ما باید بتوانیم هشت سال اول کودکی انسان را از اصول و اساسی برخوردار کنیم و بر مبنای پایه‌هایی استوار کنیم تا سلامت روانی فرزندمان را در هشت سال اول تأمین و تضمین کنیم. از جانب دیگر اگر عقل و خرد، در زندگی انسان نقش اساسی و اصولی داشته باشد، کار جهان به نظم و ترتیب و محبت و عدالتی می‌کشد که بیشتر ما آن را آرزومندیم و انتظار داریم. به همین علت این سلسله مطالب برای بیان تحقق این مهم بیان میشود. همچنین در این مطالب، فلسفه و جهان‌بینی و یا هدف‌های مشخصی تعقیب شده است. به عنوان مثال: اگر شما فرزندی می‌خواهید که فرمانبردار و مطیع و به نوعی سازگار و سازش کار باشد، براساس آن چه که امروزه در خصوص سلامت روانی، رشد کودک و تعلیم و تربیت او وجود دارد، نگاه و نظری متفاوت از اصول تعلیم و تربیت نوین دارید.

آن چه که به آگاهی شما می‌رسد تقریباً در 95% موارد، برای 95% کودکان یا افراد صادق است و اصول و مبانی‌ می باشد که پدر و مادر باید همیشه آن را رعایت کنند. همچنین قوانینی درباره چگونگی رفتار با کودکان ارائه خواهد شد که بر مبنای آن و با توجه به شرایط و موقعیت، باید کمی توانایی تغییر و یا قابلیت انعطاف را داشته باشید که در بیشتر موارد رعایت آن ضروری است. اما وقتی که به قواعد و مقررات و توصیه‌ها می‌رسیم، معلوم است که در خصوص هرکدام از ما و با توجه به فرزندی که داریم و میل و آمادگی‌ که در این زمینه احساس می‌کنیم، مختلف و متفاوت خواهد بود. متأسفانه در دنیای امروز برای پدری و مادری، نه دوره‌ای می‌بینیم و نه اجازه‌ای می‌گیریم!
حال آن که در بسیاری از کشورها ، وقتی که شما بخواهید کار بسیار ساده‌ای را انجام بدهید، باید دوره‌ی آموزشی مشخصی را طی کنید. درعین حال شما قرار است که تا حد زیادی تحت نظر افراد آگاه کار کنید و بعد از گذراندن امتحانات کتبی و شفاهی، اجازه‌ی انجام آن کار را پیدا کنید. در حالی که وقتی به موضوع پرورش و تعلیم و تربیت کودکان و جوانان می‌رسیم، به راحتی آن را انجام میدهیم. بدون آن که آزمون و امتحانی داده باشیم.در حالی که پدری و مادری اصولی دارد.

از طرف دیگر بسیاری از ما این تصور را داریم، چون خود ما کودک بوده ایم و یا احتمالاً به مدرسه رفته ایم و یا در جامعه زندگی می‌کنیم، پس بنابراین هم متخصصِ پرورش، تعلیم و تربیت کودکان هستیم و هم از نظر آموزشی کاملاً می‌توانیم برنامه‌های سالم و مفیدی را طرح کنیم و یا به عنوان یک جامعه‌ شناس می‌توانیم زندگی کنیم. زیرا ما دوره‌ی کودکی، دوران دبیرستان و یا محیط اجتماعی را پشت سر گذاشته‌ایم. حال آن که برای بسیاری از این رشته‌ها، دوره‌های چندساله یا درست‌تر، چندین ساله را باید پشت سر گذاشت، تا فرد بتواند با کلیات این امور آشنا شود؛ و بدیهی است که شاید فرصت آن رسیده که دراین گونه موارد نیز فقط به تجربه‌ی فردی و شخصی، سابقه‌ی خانوادگی، و به نوعی که خود ما بزرگ شده‌ایم، توجه و اعتناء کمتری کنیم؛ و آن را در چارچوب واقعیاتی مبنی بر علم و شیوه های تربیتی نوین که بدون تردید آن را می‌فهمیم و می‌پذیریم، قرار بدهیم و از آن بهره بگیریم.

-
انتشارات باهدف نیز برای دستیابی به این مهم، با قلمی ساده اما پر معنا به چاپ کتابهایی در این حوزه همت گمارده تا سهمی اندک اما ماندگار در شناساندن و شناختن شیوه های نوین تربیتی داشته باشد. امید که با خواندن این گونه کتابها بتوان در راستای پرورش، تعلیم و تربیت فرزندانمان گامی موثر برداشته باشیم تا به واسطه ساخته شدن شخصیت فرزندانمان کمترین دغدغه را در این حوزه داشته باشیم.
-
کتاب اصول پدری و مادری برای علاقمندان از جمله پدران و مادران، مشاوران، روانشاسان،مربیان امور تربیتی و معلمین و..... توسط انتشارات باهدف منتشر گردیده که در تهران و برخی شهرستانها قابل دسترس می باشد.
راه های تماس :
تلفن:      26703262-021
سایت: www.bahadaf.ir
ایمیل:    info@bahadaf.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.