پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۱
کد مطلب: 39646
۰
۳

مشهورترین اثر بنیانگذار روانکاوی روانه بازار شد

مشهورترین اثر بنیانگذار روانکاوی روانه بازار شد
میگنا: «تاويل رويا» نام كتابی است نوشته زيگموند فرويد با ترجمه سهيل سمی كه اين روز‌ها از سوی انتشارات پندار تابان روانه بازار كتاب شده است.

زیگموند فروید به عنوان بنیان‌گذار روانکاوی بیش از هر کس دیگری در تاریخچه روان شناسی مورد تحسین قرار گرفته است. اصطلاح روانکاوی و نام فروید مفاهیمی آشنا برای بیشتر افراد است. به طوری که روانشناسی علمی و شیوه‌های عملی روان‌درمانی با نام فروید آغاز می‌شود. او روانکاوی را وسیله‌ای برای کاهش اضطراب و روان رنجوری بشر می‌دید.
پژوهشگران زندگی پژوهشی فروید را به سه مرحله تقسيم می‌كنند:
در مرحله اول تحقیقات او بیشر جنبه‌ بالینی دارد كه نتیجه آن آثاری است مانند «تاويل رویا»، در دوره‌ دوم بیشتر به مباحث فرهنگی پرداخته است و در سومین دوره تأملات او فلسفی و فراروانشاختی می‌شوند.
فروید در این کتاب که اهمیتی بیش از سایر آثارش دارد، اولین نظریه جامع درباره رویا را ایجاد و بر اهمیت رویا در روانکاوی به عنوان بهترین وسیله دسترسی به اطلاعات انباشته شده در ناخودآگاه، بسیار تأکید می‌كند.
كتاب با مقدمه‌ای از استيفن ويلسن آغاز می‌شود كه معتقد است زيگموند فرويد در كتاب «تاويل رويا» دقيقا شروع می‌كند به تشريح ويژگی‌های درك ناپذير رويا، ناممكن‌های منطقی و اتفاقات عجيب.
فرويد در باب تعبير رويا نيز چنين می‌گويد: «تعبیر رویا شاهراهی است که ما را به شناخت فعالیت‌های ناخودآگاه ذهن می‌رساند.»
از سهيل سمی پيش از اين در حوزه‌ روانشناسی آثار ديگری نيز به بازار كتاب عرضه شده‌اند كه عبارتند از: «فرويد در مقام فيلسوف»، «مطالعاتي در باب هيستري» و «روانشناسي زنان».

كتاب « تاويل رويا» نوشته زيگموند فرويد، به ترجمه سهيل سمی در 528 صفحه و قطع رقعی با تيراژ يك هزار و 500 نسخه به ارزش 46 هزار تومان توسط انتشارات پندار‌تابان منتشر شده است.
لينك خريد كتاب: اينجــــــــــــا
لينك ورود به كانال میگنا
خبرآنلاين
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

امیر
Iran, Islamic Republic of
چون فروید پزشک بوده و تو دانشکده پزشکی درس خونده، کتابش رو بهتره بعضیا ( از مخالفین بازگشت روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت) نخونن، چون به باور بعضیاشون کتاب یکنفر آموزش دیده دانشکده پزشکی قاعدتا زیست محور هست و به مسایل روانشناختی و اجتماعی اهمیتی نداده!!!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز خود فروید روانشناسی رو جز علوم انسانی میدونه و نه علوم طبیعی (نظریه های شخصیت فیست) ..تمایل جابه جایی از پزشکی و زیست به سایکوآنالیز و ذهن ناهشیار نشان اهمیت و تفکیک این حوزه از پزشکی است
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض احترام
فروید چنین اظهارنظری نکرده.
کتاب تئوریهای شخصیت فیست صرفا یه جزوه درسی در حد متوسطه و احتمالا پرستیژ نقل قول نداره. با این حال شاید منظورتون صفحه 59 در نسخه اصلی انگلیسی این کتاب باشه. با ملاحظه مجدد میتونید متوجه بشید که این ادعا و نظر فروید نیست و حتی شاگردانش، بلکه برداشت هرمیونتیکانه تک و توک پژوهشگران متوسط متاخره مثل فدرن و هولدر. البته روانکاوی هیچ ربطی به روانشناسی نداره، سرچشمه خاستگاهش از بستر پزشکی هست و بالیدگیش در اثر دیالکتیک آن با فلسفه قاره ای، زبانشناسی، مطالعات آنتروپولوژی، آرکولوژی، میتولوژی و قطعا نبوغ شالوده شگن یک نورولوژ-روانپزشک به نام فروید. اصولا در زمان و مکان فروید یعنی اروپای اوایل قرن بیستم، رشته ای بنام روانشناسی محلی از اعراب نداشت و رواجش رو مدیون دوره پس از جنگ جهانی دوم و حاصل مصرف گرایی در جامعه سطحی آمریکاست، و آغاز دوران گستردگی روانشناسی پس از معدود آرای ساختارگریانه مبتنی بر روش علوم پایه همچون روش معمول شیمی را میتوان در تولید نظریه رفتارگرایی دید که خود نظریه ای سرتاپا زیستی و منتج از فیزیولوژی پاولفیست. بدنیست به معدود اظهار نظرهای فروید در باب مواجهه وی با جامعه درمانگری-روانی آمریکا که تنها نقطه ای بود که تحت استیلای روانشناسی بود اشاره کرد وقتی که از دانشگاه کلارک و کرسی روانشناسی بازدید نموده بود، بنقل فریس؛ وی در پایان سفر ابراز داشت که آمریکایی ها کوشش میکنند روانکاوی را بمنظور عوامانه کردنش تبدیل به امری سطحی و پیش پا افتاده کنند. بنابراین بحث روانکاوی در مواجهه با پیشینه روانپزشکی اش در محافل پزشکی مطرح بوده است. روانکاوی همانقدر که از خاستگاه پزشکیش متمایز است به همان اندازه و بلکه بیشتر متفاوت با روانشناسی ست.
علی ایهاالحال آنگونه که تاریخ نشان داده نظریات روان-محور عمدتا در کلینیک ها، بیمارستانها و مطب ها شکل گرفته اند، نه در مراکز مشاوره و آزمایشگاههای روانشناسی.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود