جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۵
کد مطلب: 42198
۱۰

راز شکرگزاری و کلید سپاسگزاری

راز شکرگزاری و کلید سپاسگزاری
به گزارش میگنا پیوسته به خاطر نعمتهایی که به شما عطا شده است قدردانی کنید و عشق بورزید، تا زندگی خود را به بهترین شکل متحول سازید.

زمانی که قدردان این همه نیکی هستید، در واقع چند برابر آن را طلب کرده اید و مسیر خود را برای رسیدن به خواسته هایتان هموار کرده اید.

هنگامی که قدردان نعمت های پیرامون خود هستید, حجم بیشتری از موهبت ها بسوی شما روانه می شود.
تشکر و سپاس از دارایی تان هر چند ناچیز باشد، آن را پر برکت می کند.

اگر سپاسگزار ارتباط با دیگران باشید, هرچند چندان هم گرم و صمیمی نباشید, روز به روز این نوع ارتباطها, قوی تر می شود.

اگر قدردان شغل فعلی خود باشید، هرچند که کاملا با آرزوهایتان منطبق نباشد، به زودی فرصت های بی نظیری بر سر راهتان سبز خواهد شد.

هر چه بیشتر سپاسگزاری کنید، این احساس باورتان می شود.

از سه روش برای بهره مندی بیشتر از نیروی سپاسگزاری می توان استفاده کرد، که هر کدام به شیوه جداگانه به شما عشق می بخشد.

 
سپاسگزاری:
۱- به خاطر همه آن چه تا کنون دریافت کرده اید، سپاسگزار باشید (گذشته).
۲- شکرانه هر آنچه را که دریافت می کنید، به جای آورید (حال).
۳- چنان سپاسگزار هر آنچه که می خواهید باشید که گویی هم اکنون مالک آن هستید (آینده).
 
بسیاری از ما انسان ها فکر می کنیم خداوند محتاج عبادت های ماست! و خیال می کنیم با نماز خواندن و سایر عبادات دیگر، دِین خود را ادا کرده ایم! بسیار اندک اند کسانی که به این بینش زیبا رسیده اند که همین که خداوند به ما اجازه و امکان ستایشش را داده نعمت دیگری است و لازم است برای همین نعمت (یعنی امکان ستایش کردن) نیز خدا را سپاس گوییم. در نتیجه هر شکر گزاری ای خود،شکر گزاری دیگری را می طلبد!

شکرگزاری و قدرشناسی هرگز پایانی ندارد من هر روز قدرشناسی را تمرین میکنم و اینکه روزها، ماهها و سالها بدون قدرشناس بودن زندگی کردم برایم متقاعدکننده نیست. اگر شما گرفتار مسایل زندگی شوید و در برههای از زمان تمرین قدرشناسی را از یاد ببرید، انرژی مثبت بخار میشود.  
 
من به خاطر چیزهای کوچک شروع به شکرگزاری کردم، و هرچه بیشتر شکرگزار بودم، فراوانیِ بیشتری به زندگی ام روی آورد زیرا بر هرچه تمرکز کنید، گسترش مییابد و هنگام تمرکز بر خوبیهای زندگیتان، مقدار بیشتری از آن را خلق خواهید کرد.هر اندازه که برای آنچه دریافت میکنید، نسبت به خداوند شکرگزاریِ خالصانه تری داشته باشید، رابطه تان با او نزدیکتر میشود و به این صورت است که میتوانید با استفاده از نیروی شکرگزاری به فراوانیِ پایانناپذیر و بیانتها دست یابید.

شکرگزاری جواب است قدرشناسی درمان تمامیِ روابط سخت و شکست خورده، نداشتن پول و بیماری و ناراحتیهاست. قدرشناسی ترس، نگرانی، اندوه و یأس را از بین میبرد و با خود شادی، شکیبایی، مهربانی، دلسوزی و فهم و آرامش ذهن را به همراه میآورد. قدرشناسی راه حل مشکلات را به شما نزدیک میسازد و فرصتهایی مناسب برای دستیابی به آرزوهاتان در اختیارتان قرار میدهد.  

ملتهایی که در آینده دنیا را رهبری میکنند آنهایی هستند که رهبران و مردمشان شکرگزارترین اند. شکرگزاریِ افراد یک مملکت باعث بالیدن و ثروتمندشدن آن کشور میشود و کاهش چشمگیر مرض و بیماری، رونق گرفتن تجارت، تولید بیشتر، شادی و صلح فراگیر را برای آن ملت در پی خواهد داشت. فقر ناپدید میشود و هیچ انسان گرسنه ای پیدا نخواهد شد، چراکه یک ملت شاکر هیچگاه چنین امری را برنخواهند تافت.

با فزونی گرفتن شمار افرادی که نیروی فوقالعاده قدرشناسی را درک میکنند، این انرژی با شتاب بیشتری دنیا را فرا میگیرد که این مسأله به انقلاب شکرگزاری منجر خواهد شد.
قدرشناسی را با خود همراه داشته باشید هرجا که میروید قدرشناسی را با خود ببرید. اشتیاق، رویاروییها، اعمال و موقعیتهای زندگیتان را با نیروی قدرشناسی بیامیزید تا همه رؤیاهاتان به حقیقت بپیوندد.

در آینده، اگر روند زندگی شما را در موقعیتی چالش برانگیز قرار داد که فکر کردید هیچ کنترلی بر آن ندارید و هر کاری که میکنید نمیتوانید از موقعیت بازنده رهایی یابید، به جای نگرانی یا ترس، به شکرگزاری روی بیاورید و برای چیزهای دیگری که در زندگیتان هست شکرگزاری کنید. وقتی شما در زندگیتان با قدرشناسی به وضوح از خداوند یاری و کمک میطلبید، شرایط اطراف در موقعیت چالش برانگیز به صورت شگفت انگیزی تغییر میکند و دگرگون می شود.

از مطالب بالا می آموزیم که شکر یک کار مهم و حسابی است که ثمرات مهمی هم در زندگی دارد. بنابراین اگر این ثمرات را در زندگی مشاهده نمی کنیم، بدون شک باید در نحوه شکرگزاری خود شک کنیم. به عبارت دیگر، ممکن است خیال کنیم که شاکر خدا هستیم اما از دید خدا جزو شاکران محسوب نگردیم.  


 
منابع:
*کتاب قدرت و کتاب معجزه شکرگزاری نوشته «راندا برن»
مترجم: وامق عسکری
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا