جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۶
کد مطلب: 48558
۲
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ خبر داد؛

کشف و انهدام باند بزرگ فروش سؤالات کنکور در تهران/ در این باند تعدادی از مسئولان هم حضور داشتند

کشف و انهدام باند بزرگ فروش سؤالات کنکور در تهران/ در این باند تعدادی از مسئولان هم حضور داشتند
به گزارش میگنا، به نقل از خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به ارائه خدمات نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در ۶ ماهه سال ۹۸ نخست در پایتخت پرداخت و اظهار کرد:‌ من واجب می‌دانم در آغاز صحبت‌هایم به این موضوع اشاره کنم از روز اولی که در این حوزه قبول مسئولیت کردم، همواره همکاری تنگاتنگ و برادرانه با شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران داشتم و این مهم را به‌عنوان راهبرد به همکارانم ابلاغ کرده و در این راستا گام برداشتیم.

وی با بیان این‌که ما در شهر تهران روزانه شاهد ۳۰ هزار تماس با ۱۰۰ خط ۱۱۰ و فوریت‌های پلیسی هستیم، گفت: هر ۳ ثانیه ما یک تماس دریافتی داریم که حدود نیمی از این تماس‌ها عملیاتی می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این‌که روزانه ۱۷ هزار مراجعه به یگان‌های راهنمایی و رانندگی، آگاهی، موادمخدر و فتا صورت می‌گیرد، از افزایش ۶ درصدی دستگیری‌ها در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه خبر داد.

رحیمی افزود: با تلاش و اقدامات پیشگیرانه سهم تهران از وقوع جرایم از ۳۰ درصد در سه سال گذشته به ۲۱ درصد کاهش داشته است. وی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال ۹۸، ۱۰ درصد کشفیات ما افزایش داشته و در این راستا ۶۱۳ باند سرقت بالای ۳ نفر منهدم شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ما در ۳۸۴ محله تهران طرح‌های مختلفی را در قالب ۶۵ موضوع طرح داشتیم که به‌عنوان نمونه تنها در طرح رعد که ۷ مرحله از آن اجرا شده است تاکنون ۶ هزار و ۲۹۶ سارق و قاچاقچی دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

رحیمی در ارتباط با طرح اقتدار در راستای برخورد با مزاحمان نوامیس مردم نیز گفت: تاکنون در این طرح ۴۸۴ نفر قلدران دستگیر شده‌اند. وی در خصوص طرح صاعقه در جهت مبارزه با کیف‌قاپ‌ها و موبایل‌قاپ‌ها عنوان کرد: با اقدامات مؤثر پلیس میزان موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی در شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در ادامه به طرح انضباط شهری با همکاری شهرداری تهران سخن به میان آورد و افزود: با اقدامات پیش‌دستانه و پیشگیرانه در مناطق مختلف تهران از جمله ۱، ۵، ۶، ۱۱، ۱۵ و ۱۹ توانستیم بدون هرگونه تنش ۳ هزار بساط‌گستر را ساماندهی کنیم.

رحیمی در خصوص طرح برخورد با محکومان متواری که با همکاری دستگاه قضائی انجام می‌شود نیز گفت: در جریان اجرای این طرح ۲ هزار و ۵۷۶ نفر جمع‌‌آوری و به زندان بازگردانده شدند. وی در ادامه به موارد امنیتی اشاره کرد که باعث هجمه‌های سنگینی از سوی دشمنان در ۶ ماه نخست امسال شده بود و اظهار کرد: در این مدت ۶۵۱ فراخوان و ۶۰۳ تجمع در شهر تهران صورت گرفته که در این تجمع‌ها کوچک‌ترین مسئله‌ای نداشتیم و حتی در مواردی مسئولان را برای پاسخگویی آورده‌ایم و از آنان حمایت کرده‌ایم چون بیشتر این افراد مالباخته و یا کارگر بودند و این فرق پلیس ما با پلیس فرانسه است که ادعای آزادی دارد. 

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین از انهدام باندی که قصد فروش سؤالات کنکور را داشتند سخن به میان آورد و گفت: در این باند تعدادی از مسئولان هم حضور داشتند که ما این اقدام را در نطفه خفه کردیم. رحیمی در ارتباط با اقدامات پلیس در برخورد با جرایم جنایی عنوان کرد: جرایم قتل، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف در دو سال و نیم گذشته ۹۶ درصد کشف داشته که این میزان امسال به ۱۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر تهران اذعان کرد: محله‌هایی همچون شوش، مولوی و هرندی ۴ دهه از وجود معتادان متجاهر رنج می‌بردند که با اقدامات مؤثر توانستیم امروز بالغ بر ۷ ماه این محلات را از وجود این افراد پاک کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان این‌که احتمال این موضوع وجود داشت که با جمع‌آوری معتادان متجاهر از محلات این افراد در خانه‌ها کلونی تشکیل دهند از اجرای طرح دیگری در تهران بزرگ خبر داد که در جریان آن ۲۳۰ منزل شناسایی و پاکسازی شد.

رحیمی در خصوص کشف جرایم در فضای مجازی نیز گفت: کشف جرایم در فضای مجازی ۲۱۸ درصد بیشتر شده که از این میزان ۷۱ درصد آنها اقتصاد پایه، ۱۵ درصد اخلاقی و ۱۴ درصد سایر مسائل اجتماعی است. وی درباره اقدامات نیروی انتظامی در حوزه تصادفات اشاره و اذعان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ رتبه اول را در کاهش تصادفات داشته که یکی از مؤثرترین اقدامات در این خصوص برخورد با رانندگان پرخطر است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در پایان در ارتباط با همکاری‌های نیروی انتظامی با شهرداری تهران از ارجاع روزانه ۵۱ مأموریت روزانه خبر داد و گفت: مهم‌ترین این مأموریت‌ها در قالب اجرای ماده ۱۰۰ و طرح انضباط شهری است.
مرجع : خبرگزاری آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد