جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۶
کد مطلب: 46618
۲
۱
از قد شوهرم خجالت می‌کشم!

قد همسرم مرا آزار می‌دهد

قد همسرم مرا آزار می‌دهد
از قد شوهرم خجالت می‌کشم!

میگنا: توجّه و رعایتِ تناسب‌های ظاهری در امر ازدواج، از نکات مهمّی است که همیشه مورد سفارش دلسوزان بوده و هدف از بیان و پافشاری بر آن نکات، چیزی نیست مگر رسیدن به یک زندگی پایدار برای زوجین؛ اما آنچه نباید فراموش کرد این است که دقّت در تناسب‌های ظاهری، می‌بایست قبل از ازدواج صورت بگیرد و بعد از تحقّق ازدواج، نباید به این مسائل توجّه کرد؛ چراکه کمترین نتیجه‌ی این دقّت نابجا، ندیدن خوبی‌های همسر و حسّ نکردن محاسن او می‌باشد؛ حتی ممکن است این دقّت‌ها به مرور زمان، اسباب ناسپاسی، تنفُّر و در نهایت از دست دادن نعمت با هم بودن را فراهم آورد که شاید جبران آن ممکن نباشد؛ چنانکه حضرت علی(علیه‌السلام) می‌فرمایند:
«اِحْذَرُوا نِفارَ النِّعَمِ فَما كُلُّ شارِدٍ بِمَرْدُودٍ
نعمت‌ها با ناسپاسى از دست انسان می‌روند و معلوم نیست دوباره برگردند.»

در باب همین اختلافات ظاهری، یکی از مباحثی که بعضاً شنیده می‌شود مشکلاتی را برای برخی از خانواده‌ها ایجاد کرده، عدم تناسب قد، بین زوجین می‌باشد؛ چنانکه چندی پیش خانمی اظهار می‌داشت که عدم تناسب قد او با همسرش، کانون گرم زندگی‌شان را به خطر انداخته و کار به گونه‌ای شده که دیگر نمی‌تواند در مکان‌های عمومی، در کنار همسر خود بایستد و با او بودن را عامل خجالت و تحقیر برای خود، به حساب می‌آورد.

 
طرح مسئله: من خانمي 25 ساله هستم، مدت 4 سال است، که از عقدم مي‌گذرد. قد من 168 و همسرم 169 است از همان ابتدا با اين قضيه؛ يعني قد کوتاه بودن ايشان مشکل داشتم، به علاوه اينکه عرض شانه‌هايشان کم است و ريز نقش هستند و ريز جثه‌تر از من ديده مي‌شوند، با اين‌که دو سال است که با هم زندگي مي‌کنيم، ولی هنوز با اين مسأله کنار نیامده‌ام و گاهي اوقات موجب آزارم مي‌شود به گونه اي که در رفتارم با ايشان تأثيرگذار است. نمي‌دانم که چه بايد بکنم، در مهماني‌ها خودم را خميده مي کنم تا بلندتر از من به نظر بيايند. با اينکه هر دو تحصيل کرده‌ايم؛ من فوق ليسانس دارم و ايشان دکتر هستند، امّا طرز فکرم را نمي‌توانم عوض کنم، لطفا کمکم کنيد.

پاسخ:
در مورد قد همسرتان همانطور که اشاره کردید 169 است و شما تقریبا هم قد هستید پس قدشان کوتاه نیست. ولی از آنجایی که هردوی شما تقریبا از قد یکسانی برخوردارید، مطمئنا پوشیدن کفش‌ پاشنه بلند از سوی شما، موجب می‌شود، که شما از ایشان قد بلندتر دیده شوید. بنابراین چون شما با همسرتان قدیکسانی دارید، شاید این طور تصور کنید که قد ایشان منتاسب با قد شما نیست، درحالی‌که این‌گونه نیست. البته شما برای اینکه خیالتان راحت شود، می‌توانید از اطرافیان و دوستانتان سوال کنید؛ که آیا واقعا وقتی شما و همسرتان در کنار هم قرار می‌گیرید، تناسب قدی با هم ندارید و همه به چشم یک مساله عجیب به این قضیه نگاه می‌کنند یا خیر؛ بنابراین اگر چنین عقیده‌ای ندارند و برایشان مسأله کاملا عادی است، خیالتان راحت باشد که از این جهت مشکلی نیست. ولی با این وجود، می‌توانید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید و از همسرتان نیز بخواهید کفشی را برای پوشیدن انتخاب کنند که از بلندی پاشنه برخوردار باشد.

درضمن، هیچ وقت در مورد این مسأله به دیده‌ی یک عیب نگاه نکنید، زیرا این مسأله نه برای شما و نه بلکه برای همسرتان عیب محسوب نمی‌شود. بلکه سعی کنید به نقاط قوت و مثبت دیگر همسرتان، توجّه بیشتری داشته باشید تا اثر منفی ظاهر ایشان بر شما کاهش یابد.

راهکار مواجه شدن با این مسئله
در اینجا چند راه‌کار کلّی و اساسی در رابطه با این دسته از افراد عرض کرده و امیدواریم با رعایت این نکات، عطر خوشبختی، زندگی آنها را فرا بگیرد.
1. پرهیز از دقّت و ریز شدن در تفاوت‌های موجود؛ چرا که فکر کردن پیرامون این مسئله، نتیجه‌ای نخواهد داشت مگر کوه ساختن از کاهی بی‌ارزش و افزایش مشکلات زندگی.
2. دقّت به خوبی‌ها و امتیازاتی که در همسرمان وجود دارد. فراموش نکنیم شاید همسری با همین خصوصیات و زندگی با همین شرایط را خیلی از افراد آرزو داشته باشند!
3. پرهیز از کارهایی که سبب می‌گردد این اختلاف قد، بیشتر به چشم آید؛ پس در مثال یاد شده، خانم می‌بایست از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و یا لباس‌های تنگ خودداری کرده و از آن طرف، مرد تا حدّ ممکن از کفش‌هایی استفاده کند که باعث بزرگ دیده شدن قد او شود و از پوشیدن لباس‌های خیلی آزاد و گشاد نیز پرهیز کند.
4. عدم معاشرت و یا حداقل، عدمِ توجّه به صحبت کسانی که زخم زبان می‌زنند و ممکن است اختلافات ظاهری را بزرگ جلوه دهند.
 
کلام آخر
فراموش نکنیم که هیچ فردی بی‌عیب نیست و آنچه مهمتر از ظاهر است اخلاق و رفتار فرد مقابل می‌باشد؛ مبادا به خاطر نبود تناسبی در ظاهر، سایر محاسن همسر خود را نادیده بگیریم! بدانیم اگر خوبی‌ها را درست ببینیم و غرق در آن کمالات گردیم، یقینا عاشق خواهیم شد و فردی هم که عاشق باشد، دیگر عیبی را در وجود معشوق، نخواهد دید!
مرجع : رهروان ولایت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مونا
Iran, Islamic Republic of
قدمرد اگه زیر170باشه که میشه کوتوله
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...