جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۵
کد مطلب: 47040
۲

نهم اردیبهشت ماه روز تولد سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور مبارک!

علی عظیمی
نهم اردیبهشت ماه روز تولد سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور مبارک!
میگنا: قانون تشكيل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ايران؛ مشتمل بر 24 ماده و  19 تبصره است که در جلسه علني روز چهارشنبه مورخ 1382/1/27 مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 1382/2/9 به تاييد شوراي نگبهان رسيده است.

با شور و شوقی که همه ساله در جامعه روان شناسی و مشاوره کشور به ویژه پتانسیل نسل جوان آن برای پاسداشت این روز تاریخی در نزد افکار عمومی وجود دارد می توان روز تاسیس سازمان نظام روان شناسی (نهم اردیبهشت ماه) را به عنوان روز تولد و زادروز این سازمان غیردولتی علمی نامید.

به یُمن این مناسبت فرخنده برای روان شناسی ایران در هفته دوم اردیبهشت ماه، مراسم هایی با مضامین علمی، فرهنگی و هنری در نقاط مختلف کشور توسط اساتید و دانشجویان رشته های روان شناسی و مشاوره به منظور تجلیل و تکریم روانشناسان و مشاوران به صورت خودجوش برگزار می شود و این روز را به همدیگر تبریک می گویند.

امسال قرار نیست مراسمی بصورت متمرکز از سوی سازمان نظام مشابه آن جشن با شکوه سال 1395 در تالار وحدت تهران برگزار شود اما دبیرخانه مرکزی روز ملی روان‌شناس و مشاور مستقر در سازمان نظام روانشناسی به منظور ایجاد وحدت رویه در برگزاری این مراسم ها و پیشگیری از بروز برخی حواشی احتمالی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، برگزاری هرگونه مراسمی تحت عنوان روز روان‌شناس و مشاور در استان‌ها با هماهنگی و مجوز شوراهای استانی و نظارت مستقیم رئیس شورای استانی امکان پذیر است.

متن اطلاعیه به این شرح است:

به اطلاع کلیه روان‌شناسان و مشاوران و دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی و مشاوره می‌رساند، از آنجا که نهم اردیبهشت ماه روز تأسیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره می‌باشد. هر سال مراسم هایی در تهران و استان‌ها تحت نظر دبیرخانه مرکزی برگزار می‌گردد و به نقد و بررسی برنامه‌های سازمان نظام پرداخته می‌شود. در سال جاری پیرو اطلاعیه قبلی برگزاری هرگونه مراسم توسط نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد الزاماً با مجوز و نظارت شوراهای استانی انجام شود.

 
اما در آستانه شانزدهمین سالگرد تاسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از دیگر نهادها، سازمان ها و دستگاههای دولتی که متولی تامین سلامت اجتماعی و ارتقای بهداشت روان جامعه هستند انتظار می رود با تشکیل یک تیم واحد و میز خدمت به کمک این سازمان مستقل نوپا بشتابند و با ایجاد زمینه های مشارکت، تعاملات و همکاری های گسترده تر، دستان این سازمان نوجوان را در ادامه مسیر رشد خود بگیرند تا بتواند با گام هایی سریعتر و استوارتر به بسوی پیشرفت، تعالی و کمال حرکت نماید که در آن صورت است که می توان امید داشت ما شاهد کاهش رفتارهای پرخطر نوجوانان و پیشگیری از گسترش بسیاری از آسیب های روانی و اجتماعی به حریم خانواده و افراد جامعه با استفاده از خدمات روان شناسی و مشاوره خواهیم بود تا همه با هم بتوانیم جامعه ای بالنده، پرامید، شاداب و پویا را بسازیم.
 
میگنا این روز زیبا را به همه اساتید و دانشجویان عزیز رشته های روان شناسی و مشاوره تبریک عرض می نماید و یاد و خاطر همه بزرگان و اساتید درگذشته و آسمانی روان شناسی ایران گرامی می دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...