جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۲
کد مطلب: 47161
۴

متن اساس‌نامه‌ انجمن علمی روان‌درمانی ایران

متن اساس‌نامه‌ انجمن علمی روان‌درمانی ایران
به گزارش میگنا این انجمن، با هدف توسعه دانش و کاربرد روان‌درمانی در ایران، مجوز خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت نموده‌است.

انجمن علمی روان‌درمانی ایران متشکل از گروه‌های تخصصی از روان‌درمانگران، پژوهشگران، استادان دانشگاهی و صاحب‌نظران حیطه روان‌درمانی در سراسر ایران است که با هدف اعتلای موقعیت روان‌درمانی به نفع مردم گرد یکدیگر جمع شده‌اند.

فعالیت انجمن روان‌درمانی ایران، در چارچوب تعریف‌شده در اساس‌نامه، و شامل انواع «رویکردها» و «روش‌های» روان‌درمانی، در عرصه‌های سرپایی، بستری و جامعه است.
 
این انجمن به برگزاری دوره‌های آموزشی، سمپوزیوم‌ها و همایش‌های سالیانه می‌پردازد. اولین همایش انجمن در ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در تهران با عنوان روان‌درمانی فرازها و فرودها برگزار شده‌است.
*رياست انجمن رواندرماني ايران در حال حاضر بر عهده دکتر سامان توکلی است.
*آدرس سايت اختصاصي انجمن : اينجـــا
 
 
متن كامل  اساس‌نامه‌ انجمن علمی روان‌درمانی ایران به شرح زير است:
 
به نام خدا

فصل اول ـ کلیات
ماده‌ ۱ـ به استناد مصوبه‌ دویست‌وشصت‌ودومین جلسه‌ مورخ ۱۳۷۰/۸/۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه‌ مربوطه، و تصویب کمیسیون موضوع ماده‌ ۴ مصوبه‌ فوق، که من‌بعد به اختصار کمیسیون نامیده می‌شود، انجمن علمی روان‌درمانی ایران بر اساس مواد آتی تشکیل می‌گردد، که در سطور بعد به اختصار «انجمن» نامیده می‌شود.

تبصره‌ ۱ـ فعالیت انجمن روان‌درمانی ایران، در چارچوب تعریف‌شده در این اساس‌نامه، و شامل انواع «رویکردها» و «روش‌هایروان‌درمانی»، در عرصه‌های سرپایی، بستری و جامعه است.
تبصره‌ ۲ـ منظور از «رویکردهای روان درمانی»، انواع مکاتب نظری و عملی روان‌درمانی است. این رویکردها شامل (و نه محدود به) موارد زیر است:
روان‌کاوی و روان‌درمانی‌های تحلیلی (روان‌پویشی)
درمان‌های شناختی، رفتاری و شناختی‌-رفتاری
روان‌درمانی‌های بین‌فردی و اگزیستانسیل
روان‌درمانی‌های سیستمیک
هیپنوتراپی
مشاوره‌هایِ درمانی (therapeutic counseling) و آموزشِ روانی (psychoeducation)

تبصره‌ ۳ـ منظور از «روش‌های روان‌درمانی»، انواع آرایه‌ها و شکل‌هایی است که روان‌درمانی، بر اساس روی‌کردهای فوق، در آن‌ها ارایه می‌شوند.

این روش‌ها شامل (و نه محدود به) موارد زیر است:
درمان انفرادی
گروه‌درمانی
خانواده‌درمانی (family therapy)
زوج‌درمانی (couple therapy) و درمانِ زناشویی (marital therapy)
سکس‌تراپی
روش‌های ترکیبی (eclectic)
ماده‌ ۲ـ انجمن صرفاً در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، تخصصی و فنی مربوطه فعالیت می‌نماید، و اعضای آن به نام انجمن حق فعالیت سیاسی یا وابستگی به احزاب سیاسی را ندارند.
ماده‌ ۳ـ انجمن غیرانتفاعی بوده و از تاریخ تصویب کمیسیون و ثبت در اداره‌ ثبت شرکت‌ها دارای شخصیت حقوقی است و رییس هیأت مدیره‌ی آن نماینده‌ی قانونی انجمن می‌باشد.
ماده‌ ۴ـ مرکز انجمن در شهر تهران و آدرس تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان ۲۰، بین بلوار فجر ۲ و جانبازان، خیابان ۲۱، پلاک ۶۱، واحد ۲ است و شعب آن می‌تواند در هر منطقه از کشور تشکیل شود، در ضمن روند تشکیل شعب انجمن طبق مصوبه و با نظر هیأت مدیره‌ انجمن مرکزی و تحت نظارت آن‌ها خواهد بود.
ماده‌ ۵ـ انجمن دارای تابعیت ایرانی است.
ماده‌ ۶ـ انجمن از تاریخ تصویب این اساس‌نامه برای مدت نامحدود تشکیل می‌شود، و ملزم به رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.



فصل دوم ـ شرح وظایف و اهداف
ماده‌ ۷ـ به منظور نیل به اهداف مذکور در ماده‌ی ۲ اساس‌نامه، انجمن اقدامات و فعالیت‌های زیر را به‌عمل خواهد آورد:
۱ـ۷ـ ایجاد ارتباط علمی، فنی، تحقیقاتی، آموزشی و تبادل نظر بین محققان، متخصصان و سایر کارشناسانی که به نحوی در شاخه‌های گوناگون رشته‌ی مرتبط با انجمن فعالیت دارند.
۲ـ۷ـ همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، و نیز سایر سازمان‌هایی که به نحوی با فعالیت‌های انجمن مرتبط هستند، در برنامه‌ریزی امور آموزشی، پژوهشی،‌ بهداشتی و درمانی.
۳ـ۷ـ تعامل و همکاری با مراجع ذی‌صلاح در زمینه‌ بازنگری و ارزشیابی برنامه‌های آموزشی و بهداشتی‌ـ‌درمانی، مؤسسات آموزشی و سطح علمی دانش‌آموختگان مقاطع مختلف علوم پزشکی.
۴ـ۷ـ ارایه‌ خدمات آموزشی، علمی، فنی و پژوهشی بر اساس ضوابط مربوطه.
۵ــ۷ـ ترغیب و تشویق دانشمندان،‌ پژوهشگران و دانش‌جویان در پیش‌بُرد فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی، بهداشتی‌ و درمانی.
۶ـ۷ـ تهیه و تدوین و انتشار نشریات علمی، آموزشی.
۷ـ۷ـ برگزاری گردهم‌آیی‌های آموزشی و پژوهشی، و آموزش مداوم در سطوح ملی و بین‌المللی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور.
۸ـ۷ـ فراهم کردن زمینه‌ مناسب جهت انجام پژوهش‌های علمیِ مرتبط با رشته‌ مربوطه به‌خصوص از طریق تشویق و ترغیب متخصصین جوان.
۹ـ۷ـ مشارکت در تشکیل «شورای انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران» و برنامه‌ریزی امور مرتبط با آن.
۱۰ـ۷ـ جلب حمایت نهادهای بین‌المللی برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی در عرصه‌ ملی و در چارچوب ضوابط جاری کشور.

 

فصل سوم ـ عضویت
ماده‌ ۸ـ عضویت در انجمن به طرق زیر می‌‌باشد:
۱ـ۸ـ عضویت پیوسته: هیأت مؤسس انجمن و کلیه‌ افرادی که طبق سرفصل دروس و برنامه‌ی آموزشی مصوب در شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی و شورای آموزش پزشکی و تخصصی (وزارت بهداشت)، و شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی (وزارت علوم)، نقش حرفه‌ای «روان‌درمانگر مستقل» برای آنان تعیین شده است، می‌توانند طبق ضوابط مذکور در این اساس‌نامه به عضویت انجمن درآیند. این افراد شامل گروه‌های زیر هستند:
۱. افرادِ دارای حداقل درجه‌ گواهی‌نامه‌ تخصصی در رشته‌ روان‌پزشکی.
افرادِ دارای حداقل درجه‌ دکتری در رشته‌ روان‌شناسی بالینی.
افرادِ دارای حداقل درجه‌ دکتری در رشته‌ روان‌شناسی سلامت.
۲ـ۸ـ عضویت وابسته: افرادی که حائز شرایط زیر باشند می‌توانند به عضویت انجمن درآیند:
کلیه‌ افرادی که طبق سرفصل دروس و برنامه‌ی آموزشی مصوب در شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی و شورای آموزش پزشکی و تخصصی (وزارت بهداشت)، و شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی (وزارت علوم)، نقش حرفه‌ای «روان‌درمانگر تحت نظارت» برای آنان تعیین شده است.

این افراد شامل گروه‌های زیر هستند:
دستیاران روان‌پزشکی.
افرادِ دارای حداقل درجه‌ کارشناسی ارشد در رشته‌ روان‌شناسی بالینی.
افرادِ دارای حداقل درجه‌ کارشناسی ارشد در رشته‌ روان‌شناسی سلامت.
افرادِ دارای حداقل درجه‌ کارشناسی ارشد در رشته‌ روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان.
افرادِ دارای حداقل درجه‌ کارشناسی ارشد در رشته‌ خانواده‌درمانی.
۳ـ۸ـ عضویت افتخاری: شخصیت‌های ایرانی و خارجی که مقام علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان حائز اهمیت خاص باشد و یا در پیش‌بُرد اهداف انجمن کمک‌های مؤثر و ارزنده‌ای نموده باشند، در صورت تصویب در هیأت مدیره‌ی انجمن، می‌توانند به عضویت افتخاری پذیرفتــه شوند.
تبصره‌ ۱ـ اعضای وابسته می‌توانند با احراز شرایط و تصویب هیأت ‌مدیره به عضویت پیوسته برگزیده شوند.
تبصره‌ ۲ـ اعضای پیوسته‌ انجمن بایستی شرایط هیأت‌ مؤسس و هیأت ‌مدیره‌ مذکور در ماده‌ی ۷ آیین‌نامه‌ی نحوه‌ تشکیل و شرح وظایف کمیسیون را دارا باشند.
ماده‌ی ۹ـ هر یک از اعضای انجمن سالانه مبلغی را، که میزان آن توسط هیأت مدیره تعیین و به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید، به عنوان حق عضویت پرداخت خواهد کرد.
تبصره‌ ۱ـ پرداخت حق عضویت هیچ‌گونه حق و ادعایی را نسبت به دارایی انجمن برای عضو ایجاد نخواهد کرد.
تبصره‌ ۲ـ ملاک تعداد اعضای پیوسته هر انجمن تعداد ثبت‌نام‌شدگان همان سال خواهد بود و لذا افرادی مجاز به شرکت در انتخابات هیأت مدیره هستند که حق عضویت مصوب همان سال را پرداخت نموده و برگ شرکت در جلسه‌ مجمع عمومی و انتخابات را دریافت کرده باشند.
ماده‌ ۱۰ـ عضویت در انجمن در یکی از موارد زیر خاتمه می‌‌یابد:
۱ـ۱۰ـ استعفای کتبی عضو.
۲ـ۱۰ـ عدم پرداخت حق عضویت سالانه در مهلتی که هیأت مدیره تعیین می‌نماید.
۳ـ۱۰ـ زوال یکی از شرایط عضویت، و نیز محکومیت قطعی در هیأت‌های بدوی و عالی انتظامی سازمان نظام‌ پزشکی به محرومیت موقت یا دائم از اشتغال به حِرَف پزشکی.
تبصره‌ی ۱ـ مدت تعلیق عضویت معادل مدت محرومیت از اشتغال به حرف پزشکی است.
تبصره‌ی ۲ـ تصمیم نهایی راجع به عدم پذیرش و نیز خاتمه‌ی عضویت، پس از اطلاع و تأیید هیأت نظارت بر عمل‌کرد انجمن، بر اساس موضوع بند ۷ ماده‌ ۳ آیین‌نامه‌ی نحوه‌ تشکیل و شرح وظایف کمیسیون، با هیأت مدیره خواهد بود.


فصل چهارم ـ ارکان انجمن
ماده‌ی ۱۱ـ انجمن دارای ارکان زیر است:
۱ـ۱۱ـ مجمع عمومی
۲ـ۱۱ـ هیأت مدیره
۳ـ۱۱ـ بازرس


الف‌ـ مجمع عمومی
ماده‌ی ۱۲ـ مجمع عمومی از گردهم‌آیی اعضای پیوسته‌ی انجمن به دو صورت زیر تشکیل می‌گردد:

۱ـ۱۲ـ مجمع عمومی عادی که هر سال یک‌ بار تشکیل می‌شود و به امور جاری انجمن رسیدگی می‌کند، و نیز می‌تواند از جهت نوبت و حسب ضرورت زودتر تشکیل گردد.

۲ـ۱۲ـ مجمع عمومی فوق‌العاده که در مواقع ضروری برای انجام اصلاحات لازم در اساس‌نامه و یا اتخاذ تصمیم در خصوص انحلال انجمن تشکیل می‌شود، و نتیجه‌ تصمیمات آن درخصوص اصلاح و تغییر اساس‌نامه پس از تصویب کمیسیون قابل اجرا خواهد بود. مجامع عمومی فوق‌العاده به دعوت هیأت مدیره یا بازرس یا یک‌پنجم از اعضای پیوسته تشکیل می‌گردد.

۳ـ۱۲ـ اولین جلسه‌ مجمع عمومی عادی با درخواست هیأت مؤسس، پس از موافقت اولیه‌ انجمن از کمیسیون و حداکثر ظرف شش ماه با درج آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار تشکیل خواهد شد.

تبصره‌ ۱ـ جلسات مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده هر یک با حضور حداقل نصف به علاوه‌ یک اعضای پیوسته رسمیت می‌یابد؛ و در مجامع عمومی فوق‌العاده تصمیمات با دوسوم آرا خواهد بود.

تبصره‌ ۲ـ چنان‌چه حد نصاب لازم برای تشکیل جلسات مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده به دست نیامد، به فاصله‌ی یک ماه از تاریخ جلسه‌ اولیه نسبت به دعوت مجدد به همان نحو با ذکر نتیجه‌ی دعوت قبلی اقدام می‌شود، در این صورت مجمع با هر تعداد از اعضای حاضر تشکیل خواهد شد.

ماده‌ی ۱۳ـ وظایف مجمع عمومی عادی به شرح زیر می‌باشد:
۱ـ۱۳ـ ‌استماع گزارش هیأت مدیره و بازرس، و رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش فعالیت‌های سالانه‌ی انجمن.
۲ـ۱۳ـ اتخاذ تصمیم نسبت به ترازنامه و بودجه‌ی انجمن و میزان حق عضویت.
۳ـ۱۳ـ انتخاب و یا عزل اعضای هیأت مدیره.
۴ـ۱۳ـ انتخاب یک نفر از اعضا به عنوان بازرس اصلی و یک نفر علی‌البدل.
۵ـ۱۳ـ تصویب کلیه آیین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی مورد لزوم برای پیش‌بُرد امور انجمن به پیش‌نهاد هیأت مدیره.
۶ـ۱۳ـ تعیین روزنامه‌ کثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌های انجمن.
تبصره‌ـ در کلیه‌ جلسات مجامع عمومی نماینده‌ی مذکور در تبصره‌ ۱ ماده‌ی ۱۰ آیین‌نامه‌ی نحوه‌ی تشکیل و شرح وظایف کمیسیون جهت حضور در جلسه دعوت خواهد شد. در صورت عدم حضور نماینده‌ کمیسیون جلسه رسمیت نخواهد یافت.
 

ب‌ـ هیأت مدیره
ماده‌ ۱۴ـ اعضای هیأ‌ت مدیره مرکب از ۷ نفر است و ۲ نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند. اعضای مذکور هر ۳ سال یک بار و از طریق انتخابات غیرحضوریِ الکترونیک، یا در جلسه‌ مجمع عمومی عادی با رأی مخفی از میان اعضای پیوسته‌ انجمن انتخاب خواهند شد؛ و عضویت در هیأت مدیره افتخاری است.

تبصره‌ ۱ـ افزایش تعداد هیأت مدیره با پیش‌نهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی و تأیید نهایی کمیسیون خواهد بود.
تبصره‌ ۲ـ جلسات هیأت مدیره حداقل هر یک ماه یک بار تشکیل می‌شود و با حضور دوسوم اعضا رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثریت آرای حاضرین خواهد بود.


ماده‌ ۱۵ـ هیأت مدیره در اولین جلسه یک نفر رییس، یک نفر نایب‌رییس، یک نفر دبیر، و یک نفر خزانه‌دار با رأی کتبی اکثریت اعضای هیأت مدیره انتخاب می‌نماید. در ضمن، آیین‌نامه‌ داخلی هر انجمن در جلسات هیأت مدیره مشخص و به تصویب خواهد رسید.
تبصره‌ ۱ـ رییس انجمن و دبیر انجمن بیش از دو دوره‌ی متوالی نمی‌توانند به سمت یکی از این دو مسؤولیت انتخاب شوند.
تبصره‌ ۲ـ رییس هیأت مدیره مسؤول اداره‌ امور جاری انجمن، و مجری کلیه‌ی مصوبات هیأت مدیره، و نماینده‌ قانونی و شخصیت حقوقی انجمن در نزد مراجع مختلف خواهد بود.
تبصره‌ ۳ـ کلیه‌ اوراق تعهدآور با امضای رییس هیأت مدیره و امضای خزانه‌دار و مهر انجمن، و نامه‌های رسمی اداری با امضای رییس هیأت مدیره و در غیاب او نایب‌رییس خواهد بود.
تبصره‌ ۴ـ چنان‌چه هر یک از اعضای هیأت مدیره ۳ جلسه‌ی متوالی و یا ۵ جلسه‌ی متناوب بدون دلیل موجه (به تشخیص هیأت مدیره) در جلسات شرکت ننماید مستعفی شناخته خواهد شد.
تبصره‌ ۵ـ در صورت استعفا و برکناری و یا فوت هر یک از اعضای هیأت مدیره، عضو علی‌البدل برای مابقی دوره‌ عضویت به جانشینی وی تعیین خواهد شد.

ماده‌ ۱۶ـ هیأت مدیره موظف است ظرف حداکثر چهار ماه پیش از پایان تصدی خود نسبت به فراخوانی مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره‌ی جدید با حضور نماینده‌ کمیسیون اقدام و بلافاصله نتایج را همراه با صورت‌جلسه‌ مجمع عمومی برای بررسی به کمیسیون ارسال نمایند.
تبصره‌ـ هیأت مدیره‌ قبلی تا تأیید هیأت مدیره‌ جدید از سوی کمیسیون، مسؤولیت امور انجمن را برعهده خواهد داشت.


ماده‌ ۱۷ـ وظایف و اختیارات هیأت مدیره:

۱ـ۱۷ـ دعوت مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده
۲ـ۱۷ـ اجرای تصمیمات متخذه در مجامع عمومی
۳ـ۱۷ـ تشکیل جلسات سخن‌رانی و گردهم‌آیی‌های علمی، فنی و پژوهشی با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور
۴ـ۱۷ـ تهیه‌ ضوابط و مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی
۵ـ۱۷ـ تهیه‌ گزارش سالانه‌ی فعالیت‌های انجمن برای ارایه به مجمع عمومی
۶ـ۱۷ـ تهیه‌ ترازنامه و ارایه‌ آن به مجمع عمومی
۷ـ۱۷ـ قبول هدایا و کمک‌های مالی برای انجمن
۸ـ۱۷ـ پیشنهاد اصلاحات و تغییرات در اساس‌نامه به مجامع عمومی
۹ـ۱۷ـ اداره‌ امور انجمن در چارچوب مفاد اساس‌نامه
۱۰ـ۱۷ـ تشکیل کمیته‌های اجرایی و تخصصی مختلف، و تعیین نوع فعالیت و نظارت بر آن‌ها
۱۱ـ۱۷ـ انتخاب و معرفی نمایندگان انجمن به مجامع علمی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات کشور
۱۲ـ۱۷ـ اقامه‌ دعوی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی و دفاع از دعاوی که علیه انجمن اقامه می‌شود، در تمام مراجع و مراحل دادرسی با حق تعیین وکیل و توکیل غیر
۱۳ـ۱۷ـ اتخاذ تصمیم نسبت به عضویت انجمن در مجامع داخلی و خارجی، با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور
۱۴ـ۱۷ـ پیشنهاد انحلال انجمن به مجمع عمومی فوق‌العاده


ج‌ـ بازرس
ماده‌ ۱۸ـ انجمن دارای یک نفر بازرس اصلی و یک نفر علی‌البدل خواهد بود که هر ۳ سال یک بار و از طریق انتخابات غیرحضوریِ الکترونیک، یا در جلسه‌ مجمع عمومی عادی با رأی مخفی از میان اعضای پیوسته انتخاب خواهند شد.

ماده‌ ۱۹ـ وظایف بازرس به شرح زیر است:
۱ـ۱۹ـ بررسی کلیه‌ اسناد و مدارک مالی انجمن و تهیه‌ گزارش برای ارایه به مجمع عمومی
۲ـ۱۹ـ بررسی گزارش سالانه‌ هیأت مدیره، اعم از مالی و غیرمالی، و تهیه‌ گزارش از عمل‌کرد انجمن و ارایه به مجمع عمومی
۳ـ۱۹ـ گزارش هرگونه تخلف هیأت مدیره از مفاد اساس‌نامه به مجمع عمومی
۴ـ۱۹ـ دعوت از مجمع عمومی فوق‌العاده در موارد ضروری

ماده‌ ۲۰ـ شرکت بازرس در جلسات هیأت مدیره، بدون حق رأی، مجاز است و در هر زمان می‌تواند اسناد و دفاتر مالی انجمن را از هیأت مدیره مطالبه و مورد بررسی قرار دهد.

ماده‌ ۲۱ـ در پایان هر سال مالی ریاست هیأت مدیره گزارش فعالیت‌های سالانه‌ انجمن و ترازنامه‌ مالی آن را، حداقل ۴۵ روز قبل از تشکیل اولین جلسه‌ مجمع عمومی سالانه، برای تأیید در اختیار بازرس قرار خواهد داد.


فصل پنجم ـ منابع مالی انجمن
ماده‌ ۲۲ـ منابع مالی انجمن عبارت است از:
۱ـ۲۲ـ حق عضویت اعضا
۲ـ۲۲ـ از محل هدایا و کمک‌ها
۳ـ۲۲ـ درآمد حاصل از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فنی و انتشاراتی
۴ـ۲۲ـ حمایت‌های مالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

فصل ششم ـ موارد انحلال انجمن
ماده‌ ۲۳ـ در صورت درخواست هیأت مدیره یا بازرس و یا یک‌سوم اعضای پیوسته، و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده به هر دلیل انجمن منحل می‌گردد.

ماده‌ ۲۴ـ مجمع عمومی فوق‌العاده که تصمیم به انحلال انجمن می‌گیرد در همان جلسه نسبت به انتخاب هیأت‌ تسویه و تعیین مدت مأموریت آن اقدام خواهد کرد.

ماده‌ ۲۵ـ هیأت تسویه در جلسات سالیانه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده‌ی انجمن گزارش اقدامات خود را ارایه می‌نماید. ختم عملیات تسویه باید به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده برسد، و در روزنامه‌ی رسمی و یکی از جراید کثیـرالانتشار آگهی شود و مراتب به کمیسیون اعلام گردد.
تبصره‌ـ باقی‌مانده‌ی دارایی‌های انجمن پس از وضع دیون و مخارج و تصویب هیأت تسویه و نیز اطلاع کمیسیون به یکی از مؤسسات آموزشی‌ـ‌تحقیقاتی کشور اهدا خواهد شد.


ماده‌ ۲۶ـ این اساس‌نامه مشتمل بر ۶ فصل و ۲۶ ماده و ۲۱ تبصره در تاریخ ۱۳۹۵/۴/۳۱ به تصویب مجمع عمومی مؤسس رسید، و اصلاحات آن نیز در مجمع عمومی فوق‌العاده‌ انجمن در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ به تصویب رسیده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.