پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۵
کد مطلب: 47405
۸
۴

۲۸ تیر؛ زمان برگزاری آزمون پروانه اشتغال روان شناسی

۲۸ تیر؛ زمان برگزاری آزمون پروانه اشتغال روان شناسی
میگنا: دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور درباره جزئیات برگزاری پانزدهمین آزمون عملی- حرفه‌ای این سازمان اظهار کرد: تاریخ برگزاری این آزمون با توجه وقوع سیل در برخی استانها و برگزاری کنکور به ۲۸ تیر ماه موکول شده است و ثبت نام این آزمون نیز تا پایان روز ۳۱ خرداد ماه از طریق سایت سازمان نظام روانشناسی ادامه خواهد داشت و آزمون به‌طور خاص برای داوطلبانی برگزار می‌شود که در مقطع کارشناسی در رشته‌های غیر‌مرتبط (غیر از روانشناسی و مشاوره) تحصیل کرده‌اند و بعد از گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی و مشاوره، قصد دریافت پروانه فعالیت به عنوان روان شناس یا مشاور را دارند.

حاتمی ادامه داد: بنا بر مصوبه شورای مرکزی، ورودی‌های بهمن سال 1393 و بعد از آن در مقطع کارشناسی ارشد روان شناسی و مشاوره که لیسانس غیر‌مرتبط هستند؛ پس از فارغ‌التحصیلی هم اجازه شرکت در این آزمون را ندارند و جهت دریافت پروانه ملزم به داشتن دو مقطع متوالی و مرتبط با گرایش‌های روانشناسی و مشاوره هستند و این به معنای آن است که ورودی‌های بهمن ۹۳ به بعد در مقطع ارشد که لیسانس خود را در رشته‌ای غیر‌مرتبط دریافت کرده‌اند باید برای دریافت پروانه فعالیت تا مقطع دکتری تحصیل دهند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور تاکید کرد: مدتی است شاهد ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مبنی بر بسته ویژه آزمون عملی- حرفه‌ای متقاضیان پروانه اشتغال به افراد هستیم؛ به یاد داشته باشید که پیامک‌ها و اطلاعات ارائه شده مربوط به این آزمون از سوی سایر موسسات فاقد مجوز و اعتبار است و از طرف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تایید نمی‌شود. کتاب، کلاس و جزوه‌های آموزشی و نمونه سوالاتی که از سوی سازمان نظام بسیاری از این موسسات ارائه می‌شوند معتبر نیست و لازم است داوطلبان در برخورد با چنین تخلفات تبلیغاتی هوشیارانه عمل کنند.

وی بیان کرد: این آزمون با محتوای سوالاتی از روان شناسی رشد، روان شناسی عمومی، آسیب‌شناسی روانی، روان شناسی یادگیری و نظریه‌های روان‌درمانی برگزار خواهد شد و افرادی که در آن قبول شوند اجازه مصاحبه در کمیسیون تخصصی را دریافت خواهند کرد.

حاتمی یادآوری کرد: متقاضیان این آزمون می‌توانند به صورت اینترنتی ثبت نام کرده و خود را برای برگزاری آزمون آماده کنند، تمامی فرایند‌های ثبت نام از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد، اما توجه داشته باشید که پیامک‌های ارسالی از سوی سازمان نظام روان شناسی با سایر پیامک‌هایی که افراد سود‌جو از آن بهره می‌برند، اشتباه گرفته نشود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
سلام
چه بسا افرادی ارشد روان شناسی با لیسانس غیر مرتبط داشته باشند ولی اطلاعات روان شناسی شان از افراد مرتبط بیشتر باشد ودارای مقاله باشند این برخرد خشن وپست نمودن این افراد درست نیست باید بازنگری نمایند
مراد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از مسئولین سازمان نظام که به فکر استانداردسازی و ارتقای روانشناسی در کشور هستند بسیار تصمیم کارشناسی و علمی است که از حق دانش اموختگان مرتبط بخوبی دفاع می کنید . خیلی خوبه که هرکسی که میخواد تو این کشور کسوت روان شناس یا مشاور را بپوشه می بایست حداقل در دو مقطع تحصیلات و مدارک دانشگاهی مرتبط داشته باشه و دیگه دانشجویان مهندسی و تاریخ و الهیات و... بخاطر بی علاقگی به رشته اصلی خود بلند نشن بیان حق انبوه فارغ التحصیلان روانشناسی و مشاوره بیکار رو بخورند. چرا بعضیا باید زرنگ بازی در بیارن و قانون رو میخوان دور بزنن . ماشالله این همه مهارت و تخصص دوست داشتی روانشناس بشی چرا از اول نرفتی بخونی سر پیری ....
h
Iran, Islamic Republic of
من خودم غیر مرتبطم و با این کار سازمان هم موافقم.
سید جواد رضوی
Iran, Islamic Republic of
تکلیف افرادی که قبل از مصوبات جدید برای اخذ پروانه اقدام کردند چی میشه لااقل به کسانی که الان در پایان مراحل بودند طبق مصوبات قبلی مجوز بدند و از بعد از تاریخ ابطال مصوبات قبل قوانین جدید را اعمال کنند که حق کسی ضایع نشه
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو