جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۲۱:۱۶
کد مطلب: 49098
۲

روان‌شناسی بالینی هسته اصلی روان‌شناسی است

روان‌شناسی بالینی هسته اصلی روان‌شناسی است
میگنا: دکتر محمد حاتمی در مراسم اختتامیه کنگره روانشناسی بالینی ایران که طی روزهای 14 و 15 آذر ماه در سالن ایوان شمس تهران برگزار شد گفت: سازمان نظام روانشناسی به جد به دنبال تعیین مرز صلاحیت حرفه‌ای گرایش‌های مختلف روان‌شناسی و مشاوره است و روان‌شناسی بالینی هسته اصلی روان‌شناسی است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به اینکه سیمای روان‌شناسی در جامعه به گونه‌ای است که نیاز به خدمات روان‌شناسی بالینی بیشتر شده است گفت: روان‌شناسی بالینی فقط تشخیص و درمان نیست؛ بلکه برای ارتقاء سلامت روان و رفتار سالم شهروندان باید نقش‌آفرین باشد اما رشته روان‌شناسی بالینی اکنون با چالش‌هایی مواجه است و خوب است در این کنگره‌ به این چالش‌ها توجه شود.


حاتمی ادامه داد: روان‌شناسان شاغل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جایگاه اصلی خود را ندارند در سختی کار به آن‌ها امتیاز‌های لازم داده نمی‌شود و تعرفه روان‌شناسان بسیار پایین است و این در شأن، منزلت و جایگاه علمی آنان نیست و ما وظیفه داریم از حقوق آنان دفاع کنیم و مسائل آنان را پیگیری نمائیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود: وضعیت کنونی رشته با 15 سال گذشته قابل مقایسه نیست، این رشد کمی و کیفی مدیون تأسیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره است. سازمان به ماهیت رشته و ما هویت داده است ما باید قدر آن را بدانیم و مثل خانه خودمان آن را پاس بداریم.

حاتمی ادامه داد: بعضی افراد به جای تقویت سازمان، مدام به دنبال تضعیف آن هستندو گویا از تغییرات مثبت در سازمان خوشحال نیستند و می روند با ارگان‌های موازی برای تضعیف سازمان حیاط خلوت تشکیل می‌دهند. این یعنی آتش زدن خانه خود که قابل توجیه نیست، سازمان اکنون در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است و همه باید کمک ‌کنیم سرعت تحولات بیشتر شود و علیرغم مسائل موجود اراده ما این است سازمان را به جایگاه والای خود هدایت کنیم و در این مدت کوتاه ملاحظه می‌فرمائید در سازمان چه تغییر و تحولات خوبی انجام شده است و اعضاء از سازمان راضی هستند.


در ادامه دکتر احمد برجعلی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی که در جایگاه هیأت رئیسه قرار داشتند، طی سخنان کوتاهی با اشاره به جایگاه مهم سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و استفاده از اساتید با تجربه در کمیسیون‌های تخصصی را توصیه نمودند و اظهار داشتند: همه ما به توانمندی‌های دکتر حاتمی اعتقاد داریم و چشم امید ما به ایشان است و در همین مدت کوتاه شاهد تلاش‌ها و زحمات رئیس محترم سازمان بوده‌ایم.

در پایان لوح تقدیر کنگره به دکتر احمد شاملو به عنوان تأثیرگزارترین روان‌شناس در ارتقاء رشته روان‌شناسی بالینی و لوح تقدیر به انستیتو روان‌پزشکی به لحاظ تأثیرگذارترین موسسه آموزشی در ارتقاء رشته روان‌شناسی بالینی اهداء شد.
مرجع : روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...