جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۲
کد مطلب: 32752
۶
۷

عکس/ نوجوانی پروفسور سمیعی +زندگینامه

عکس/ نوجوانی پروفسور سمیعی +زندگینامه
پروفسور مجید سمیعی در تاریخ 29 خرداد 1316 در خانواده‌ای گیلانی از خاندان سمیعی، در شهر تهران زاده شد، پس از بازگشت خانواده به رشت و اقامت در محله تلفنخانه (بحرالعوم) این شهر وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبیرستان شاهپور رشت به پایان رسانید و سپس عازم آلمان گردید و در دانشگاه ماینتز در رشته پزشکی مشغول به ادامه تحصیل گردیدند.

نظر به موفقیت‌های علمی ایشان در دوران تحصیلات پزشکی و کسب عالیترین نمرات ممکن در امتحانات پایان دوره پزشکی، جایزه ویژه وزارت علوم ایران برای برترین دانشجویان ایرانی مقیم اروپا به ایشان تعلق گرفت. پس از فراغت از تحصیل در رشته پزشکی و همچنین اتمام تحصیلات ثانوی در بیولوژی، ایشان تحصیلات تخصصی خود در رشته جراحی مغز و اعصاب را در دانشگاه ماینتزآغازنمودند و در سال 1970 موفق به دریافت مدرک بورد تخصصی این رشته از کشور آلمان شدند.
 
 

در آوریل 1970 و تنها در سن 32 سالگی ایشان موفق به دریافت عنوان دانشیاری در رشته جراحی مغز و اعصاب گردیدند و فعالیت خویش را بعنوان معاون دپارتمان جراحی مغز و اعصاب دانشگاه ماینتز ادامه دادند. یکسال بعد و در سال 1971 ایشان موفق به دریافت عنوان استادی (پروفسور) در رشته جراحی مغز و اعصاب گردیدند. در این سال پیشنهاد عنوان استادی و ریاست دپارتمان رشته جراحی مغز و اعصاب دردانشگاه ملی ایران (دانشگاه شهید بهشتی کنونی) به ایشان داده شد. ولی ایشان جهت ادامه فعالیت علمی خود در دانشگاه ماینتز از پذیرش این سمت مهم امتناع نمودند.
 
       
      
در سال 1977 ایشان ریاست دپارتمان جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان نورداشتات در هانوفر آلمان را پذیرفتند، سمتی که ایشان تا سال 2003 عهده دار آن بودند. پس از چندین پیشنهاد برای ریاست دپارتمان های جراحی مغز و اعصاب از طرف دانشگاههای لایدن هلند و ماینتز آلمان ، ایشان در نهایت سمت استادی جراحی مغز و اعصاب دانشگاه پزشکی هانوفر (MHH) را در سال 1988 پذیرفتند. از سال 1996 ایشان ریاست هر دو دپارتمان جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان نورداشتات و دانشگاه پزشکی هانوفر را عهده دار شدند.

در سال 2000 پروفسور سمیعی موسسه بین المللی علوم اعصاب را در هانوفر بنیان نهادند و ریاست آنرا برعهده گرفتند. در سال 2003 ایشان بازنشستگی خود از ریاست دپارتمانهای جراحی مغز اعصاب در بیمارستان نورد اشتات و دانشگاه پزشکی هانوفر را اعلام نموده و خود را وقف توسعه موسسه بین المللی علوم اعصاب نمودند. در سال 2004 پروفسور سمیعی همچنین ریاست موسسه بین المللی علوم اعصاب چین واقع در دانشگاه پزشکی پایتخت (Capital Medical University) در پکن را نیز تقبل نمودند. در سال 2010  ساخت موسسه بین المللی علوم اعصاب ایران در تهران برنامه ریزی و عملیات ساختمانی آن آغاز گردید. پروفسور مجید سمیعی بیانگذار و رئیس موسسه بین المللی علوم اعصاب ایران میباشند که در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.


اهتمام پروفسور سمیعی به آموزش و پیشبرد رشته جراحی مغز و اعصاب یکی از جنبه های بسیارمهم و برجسته در فعالیتهای علمی ایشان می باشد. ایشان از آغاز فعالیتشان بعنوان پروفسور جراحی مغز و اعصاب، کوشش وتوجه ویژه ای به آموزش جراحان مغز و اعصاب درسراسر جهان داشتند. ایشان از سال 1971  دوره های منظم سالانه یا دوسالانه آموزش جراحی میکروسکوپی مغز و اعصاب (میکرونوروسرجری) را در دانشگاه ماینتز برگزار می نمودند.

پروفسور مجید سمیعی  همچنین در سال 1979 نخستین دوره آموزشی جراحی قاعده جمجمه در جهان را در هانوفر پایه گذاری نمودند. علاوه بر دوره های منظمی که ایشان در آلمان برگزار می نمودند، دوره های آموزشی مشابه دیگری نیز درسایر کشورها در سراسر جهان جهت ارتقای دانش جراحان مغز و اعصاب توسط ایشان پایه گذاری و برگزار گردید. در سال 2004 ایشان بعنوان رئیس موسسه بین المللی علوم اعصاب چین دوره بین المللی سالانه جراحی مغز و اعصاب بالینی را سازماندهی وبنیانگذاری نمودند.


در سال 2004 سازمان تامین اجتماعی ایران ریاست دپارتمان جراحی مغز و اعصاب بیمارستان میلاد تهران را به پروفسور مجید سمیعی پیشنهاد نمودند. ازآن پس وبه رهبری ایشان، دوره های آموزشی منسجم و جامعی برای کارکنان دپارتمان برنامه ریزی و اجرا گردید که نتیجه آن تبدیل این دپارتمان به یکی از توسعه یافته ترین و پیشرفته ترین مراکز جراحی مغز واعصاب بوده است. از سال 2006 پروفسور سمیعی سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب را بطور مستمردر تهران و به رهبری خود بنیاد نهادند.

پروفسور مجید سمیعی ریاست و عضویت در گروه بنیانگذاری بسیاری از جوامع و موسسات بین المللی را بر عهده داشته اند. پروفسور سمیعی در طی دوران زندگی علمی خویش مقامهای علمی بسیاری را در قالب استادی افتخاری، دکترای افتخاری و استاد میهمان ازدانشگاههای سراسر جهان کسب نموده اند. ایشان همچنین سخنرانی های افتخاری و سخنرانی های یادبود بسیاری نیز ایراد نموده اند. ایشان عضویت افتخاری بسیاری از آکادمیهای ملی علوم پزشکی وهمچنین جوامع جراحی مغز و اعصاب ملی، بین المللی و قاره ای را دارا می باشند. ایشان تا کنون جوایز، افتخارات ومدالهای ارزشمند و گرانبهای ملی و بین المللی بسیاری را کسب کرده اند. ایشان میهمان افتخاری  دربسیاری از گردهمایی های جراحی مغز و اعصاب بوده اند و به عنوان سخنران ویژه و مدعو، بیش از 1000 سخرانی در کنگره های بین المللی ایراد نموده اند.

پس از انتخاب پروفسور سمیعی به سمتهای ریاست درجامعه جراحی مغز و اعصاب آلمان، جامعه جراحی قاعده جمجمه آلمان، جامعه بین المللی جراحی قاعده جمجمه، گروه بین المللی مطالعات قاعده جمجمه و جامعه جراحی پلاستیک و ترمیمی آلمان، ایشان در سالهای 1997 تا 2001 به سمت ریاست فدراسیون جهانی انجمنهای جراحی مغز و اعصاب (WFNS) انتخاب گردیدند. در سال 1998 ایشان بنیاد فدراسیون جهانی انجمنهای جراحی مغز و اعصاب (WFNS)  را بنیان نهادند. پروفسور سمیعی از سال 2001 به عنوان رئیس افتخاری فدراسیون جهانی انجمنهای جراحی مغز واعصاب (WFNS) و همچنین رئیس بنیاد این مجمع ایفای نقش نموده اند.

          
در سال 2011 فدراسیون جهانی انجمنهای جراحی مغز واعصاب (WFNS) پروفسور سمیعی را بعنوان سفیراین فدراسیون درآفریقا منصوب نمود که بنیانگذاری پروژه بسیار مهم "آفریقا 100"  جهت ارتقای دانش جراحی مغز واعصاب در سراسر این قاره از ابتکارات ایشان در این سمت بوده است.
پروفسور سمیعی ادیتور، عضو گروه ویراستاری و ادیتورافتخاری بسیاری از مجلات پزشکی هستند. ایشان تا کنون 17 کتاب در رشته جراحی مغز و اعصاب منتشر نموده اند. کارهای علمی ایشان همچنین در قالب بیش از 500 مقاله علمی منتشر شده است.

یکی از مهمترین دستاوردهای مهم پروفسور سمیعی، آموزش بیش از 1000 جراح مغز و اعصاب از سراسر جهان می باشد که اغلب  این جراحان در کشورهای خود دارای مراتب بالای علمی ، اجرایی و آموزشی هستند. در سال 2002 دوستان و شاگردان ایشان جامعه بین المللی جراحی مغز و اعصابی به نام "کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب پروفسور مجید سمیعی (MASCIN)" را بنیان نهادند. migna.ir این جامعه سپس به "جامعه بین المللی جراحان مغز و اعصاب پروفسور مجید سمیعی (MASSIN)" تغییر نام یافت.

در سال 2011 فدراسیون جهانی انجمنهای جراحی مغز واعصاب (WFNS) در اقدامی بیسابقه، مدال افتخار این فدراسیون به همراه جایزه 10000 یورویی خود که هر دو سال یکبار به برجسته ترین جراحان مغز و اعصاب از سراسر جهان اهدا خواهد شد را به افتخار پروفسور مجید سمیعی "مدال افتخار مجید سمیعی (Madjid Samii Medal of Honor)" نامگذاری نمود. نخستین جایزه و مدال افتخار مجید سمیعی در سال 2011  در کشور برزیل و همزما ن با برگزاری مجمع این فدراسیون به پروفسور Maurice Choux از کشور فرانسه و استاد دانشگاه مارسی اهدا شد.

پروفسور مجید سمیعی در سال 1961 با مهشید سمیعی ازدواج نمودند و دارای دو فرزند می باشند. دختر ایشان امیره سمیعی در رشته اقتصاد تحصیل نمودند و پسر ایشان پروفسور امیر سمیعی، پروفسور مشهور جراحی مغز و اعصاب و معاون مرکز جراحی مغز و اعصاب در موسسه بین المللی علوم اعصاب هانوفر می باشند.


 
تحصیـــــلات:
رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی را در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ شهر ماینتس به پایان رسانید و سپس دورهٔ تخصص جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر پروفسور کورت شورمن شروع کرد و در سال ۱۳۴۹ به اخذ درجهٔ تخصص در این رشته نایل آمد. وی کار علمی را با سمت استادیاری و معاونت بیمارستان جراحی مغز و اعصاب آغاز کرد.

پس از چندی سرپرستی بخش جراحی مغز و اعصاب اطفال را به عهده گرفت. در سال ۱۳۵۱ به اخذ درجهٔ پروفسوری جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ نایل گردید. در سال ۱۳۵۰ اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود.

در سال ۱۳۵۶، ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانوفر به عهده گرفت در همین سال، کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه لیدن هلند به وی اعطا شد و در سال ۱۳۶۶ دانشگاه ماینتس تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به وی پیشنهاد کرد.

در سال ۱۳۶۷ با قبول تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه هانوفر به کار پرداخت.
از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ ریاست انجمن بین‌المللی قاعدهٔ جمجمه را به عهده داشت و در سال ۱۳۷۱ به ریاست فدراسیون جهانی انجمنهای قاعدهٔ جمجمه انتخاب شد.
 
سمیعی بیشترین اعمال جراحی روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» انجام داده‌است. وی در زمینهٔ تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده‌است.
 
او در دهه ۱۹۹۰ یک مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب (به انگلیسی: International Neuroscience Institute) که به اختصار INI شناخته می‌شود، را تاسیس نمود. بنای این مرکز برگرفته از شکل مغز می‌باشد. این مرکز در شهر هانوفر آلمان واقع است و ریاست آن را مجید سمیعی و پسرش بر عهده دارند. سمیعی شاگردان زیادی تربیت کرده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار سمیعی در یکی از کشورها برگزار می‌کنند.او در حال حاضر نیز بسیار فعال بوده، عمل‌های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می‌دهد و در اغلب کنگره‌های جراحی مغز و اعصاب جهان بعنوان سخنران مدعو شرکت می‌کند. سمیعی در ۱۰ مهر ۱۳۹۰ به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب عنوان برترین جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.


 
جوایز دانشگاهی
استاد افتخاری دانشکده پزشکی Military Academy، پکی، چین ، 22 سپتامبر 1988
استاد افتخاری دانشکده پزشکی دانشگاه اوروگوئه، 5 آگوست 1992
استاد افتخاری دانشگاه ملی ، لیما، پرو، 1995
دکترای افتخاری دانشگاه Pontificia Catholic ریو گرانده دوسول، Porto Alegre، برزیل، 30 مارس 1994
استاد افتخاری دانشگاه Cayetano Heredia پرو، لیما، پرو، 1996
استاد افتخاری دانشگاه Pontificia Universidad Javeriana ، بوگوتا، کلمبیا، 16 می 1998
استاد افتخاری جراحی اعصاب دانشگاه اسکندریه، مصر ، 1999
استاد (Courtesy Professor) دپارتمان جراحی اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدا ، Gainesville، ایالات متحده آمریکا ، 2000
دکترای افتخاری دانشگاه Antioquia ، مدلین، کلمبیا، 3 آگوست 2000
استاد افتخاری دانشگاه پزشکی هاربین (Harbin)، چین، ژانویه 2002
استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی پایتخت (Capital University of Medical Sciences) در پکن، چین، 25 نوامبر 2004
استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تهران، ایران، 2 سپتامبر 2007
استاد افتخاری موسسه بوردنسکو در مسکو، 12 دسامبر 2008
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران ، 2 اکتبر 2011
استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ایران، 3 اکتبر 2011
استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران، 8 اکتبر 2012
استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران، 27 دسامبر 2012
استاد وابسته دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران، 3 مارس 2014
استاد افتخاری مرکزملی جراحی اعصاب جمهوری قزاقستان، آستانه، قزاقستان ،21 جولای 2014
 


عضویت جوامع علمی
عضو افتخاری فرهنگستان علوم پزشکی ایران
عضو افتخاری فرهنگستان علوم پزشکی روسیه، مسکو
عضو افتخاری آکادمی ملی علوم پزشکی برزیل
عضو افتخاری آکادمی ملی علوم پزشکی رومانی
عضو افتخاری آکادمی جراحی پرو
عضو افتخاری انجمن جراحی قاعده جمجمه برزیل
عضو بنیانگذار انجمن بین المللی جراحی پلاستیک میکروسکوپی
عضو بنیانگذار جامعه ساندرلند
عضو بنیانگذار آکادمی جراحی اعصاب اورآسیا
عضو وابسته انجمن جراحی اعصاب آرژانتین
عضو وابسته  انجمن علوم اعصاب آرژانتین
عضو افتخاری جامعه جراحان اعصاب ایالات متحده آمریکا(Society of Neurological Surgeons)
 عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب کانادا
عضو بنیانگذار و نخستین رئیس انجمن جراحی قاعده جمجمه آلمان
عضو بنیانگذار و نخستین رئیس بنیاد نوروبیونیکز(Neurobionics Foundation) هانوور
عضو وابسته انجمن جراحی اعصاب اسپانیا و پرتغال
عضو افتخاری انجمن نورولوژی و جراحی اعصاب اوروگوئه
عضو وابسته انجمن جراحی اعصاب بولیوی
عضو افتخاری انجمن جراحان اعصاب آمریکا (American Association of Neurological Surgeons- AANS)
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب برزیل
عضو افتخاری مرکز جراحی سر و صورت و قاعده جمجمه، بیمارستان دانشگاهی روتردام، هلند
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب آرژانتین
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب کلمبیا
تنها عضو هیأت امنای نمایشگاه جهانی " EXPO 2000" از گروه پزشکی
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب پرو
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب، روانپزشکی و نورولوژی شیلی
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب Hellenic (یونان)
عضو آکادمی جراحی اعصاب آمریکا
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب ترکیه
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب غرب (Western Neurosurgical Society) در ایالات متحده آمریکا
عضو آکادمی جهانی بیومدیکال تکنولوژی
عضو وابسته انجمن گوش و حلق و بینی وجراحی سر و گردن آلمان
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب اسلوواکی
عضو افتخاری  انجمن جراحی اعصاب هنگ کنگ
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب ژاپن
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب هند
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب تایوان
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب ایتالیا
نخستین عضو افتخاری فدراسیون انجمنهای جراحی اعصاب آمریکای لاتین
نخستین عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب اروپای مرکزی
عضو افتخاری انجمن بین المللی Minimal Intervention   در جراحی نخاع  
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب اتریش
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب لهستان
عضو افتخاری انجمن جراحی سیستم عصبی در استانبول ترکیه
عضو افتخاری انجمن جراحان اعصاب بنگلادش
عضو افتخاری جامعه جراحان اعصاب روسیه در مسکو
عضو افتخاری جامعه پزشکان و دندانپزشکان ایرانی مقیم آلمان
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب آلمان
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب جمهوری چک
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب South Cone (آرژانتین، برزیل، اوروگوئه، شیلی و پرو)
عضو افتخاری جامعه جراحی اعصاب صربستان
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب بلغارستان
عضو وابسته آکادمی جراحی اعصاب آرژانتین
عضو وابسته انجمن جراحی اعصاب برزیل
عضو وابسته انجمن جراحی اعصاب اسکاندیناوی
عضو وابسته آکادمی جراحی اعصاب آمریکا
عضو وابسته انجمن جراحی ترمیمی میکروسکوپی آمریکا
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب پرتغال
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب رومانی
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب آرژانتین
عضو افتخاری انجمن جراحی قاعده جمجمه هلند
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب ایران
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب اسپانیا
عضو افتخاری انجمن جراحی اعصاب PAN Arab
 

جـوایــــــز و افتخارات
اهداء نشان افتخار درجه یک دولت فدرال آلمان توسط رئیس جمهور دولت فدرال برای “ارتقای علمی و عملی جراحی اعصاب و تلاش ویژه جهت همکاری علمی بین المللی در این حیطه”، می 1988
جایزه علمی ایالت نیدرزاکسن، 10 اکتبر 1988
جایزه امنیت ترافیک از طرف گارد ترافیک ایالت نیدرزاکسن، 1992
جایزه Rudolf Frey برای دستاوردهای خارق العاده در زمینه درمان درد، دسامبر 2000
جایزه ویژه سومین کنگره بین المللی قاعده جمجمه، برزیل، 7 نوامبر 2000
جایزه ویژه جامعه جراحان مغز و اعصاب برزیل، 19 ژوئن 2002
جایزه کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا، 2003
جایزه Paul C. Bucy از طرف دانشگاه شیکاگو برای تلاشهای خارق العاده جهت آموزش جراحی مغز و اعصاب، ایالات متحده آمریکا، 2003
جایزه ابن سینا از طرف جامعه پزشکان و دندانپزشکان ایرانی مقیم آلمان، 2 سپتامبر 2006
جایزه چهره های ماندگار در شاخه علمی، تهران، 13 نوامبر 2006
جایزه دوستی کشور چین، پکن، 1 اکتبر 2007
جایزه INC از طرف انستیتوی جراحی اعصاب کوریتیبا، برزیل، ژوئن 2009
برنده جایزه حلقه لایبنیتز 2013 “Leibniz-Ring award 2013" همراه با جایزه 15000 یورویی، هانوور ، آلمان ، 12 نوامبر 2013
جایزه ملی تعهد کیفیت ایران در رشته پزشکی، تهران، ایران، 22 دسامبر 2013
برنده بیست و هفتمین جایزه بین المللی خوارزمی ایران، اهدا شده توسط رئیس جمهور ایران، تهران، ایران، 2 مارس 2014
جایزه( WIPO Award (World Intellectual Property Organizationبرای بهترین مبتکر، تهران، ایران، 2 مارس 2014
برنده جایزه “Golden Neuron Award” از طرف آکادمی جهانی جراحی اعصاب (World Academy of Neurological Surgery)، وین، اتریش، 11 اکتبر 2014
 

مـــــدال ها
  1. مدال نوبل از طرف استاد جراحی مغز و اعصاب موسسه کارولینسکا و عضو کمیته داوری جایزه نوبل، استکهلم، سوئد، 22 سپتامبر 1987
    مدال Obrador ، مادرید، اسپانیا، 1989  
    مدال Jamieson، استرالیا، 1991
    مدال Sir Charles Balance، انگلستان، 1997
    مدال طلایی ارسطو (Aristoteles) از دانشگاه  Thessaloniki، یونان، 1998
    نشان طلایی گارد ترافیک آلمان برای بزرگداشت شصت و پنجمین سالروزتولد پروفسور سمیعی و بیست و پنجمین سال حضور ایشان بعنوان جراح مغز و اعصاب در هانوور، 19 ژوئن 2002
    مدال افتخار انجمن جراحان مغز و اعصاب لهستان به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن، کراکو، لهستان، 21 اکتبر 2004
    مدال فدور کراوزه (Fedor Krause) از طرف انجمن جراحی مغز و اعصاب آلمان، 28 آوریل 2007
    مدال افتخار  کشور چین از طرف نخست وزیر در روز ملی چین، پکن، 1 اکتبر 2007
    مدال طلای انجمن جراحی مغز و اعصاب آمریکا همزمان با شصت و سومین نشست سالانه انجمن در Pebble Beach ، کالیفرنیا، آمریکا، 13 آوریل 2010
    مدال افتخار دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز، پراگ، جمهوری چک ، 13 ژوئن 2012
    مدال افتخار انجمن جراحی اعصاب کلمبیا به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن، 7 سپتامبر 2012، کلمبیا
    مدال طلای علمی از طرف دانشگاه مسینا:اهدای مدال طلای علمی از طرف رئیس دانشگاه مسینای ایتالیا طی مراسم دانشگاهی ویژه در Aula Magna دانشگاه به پروفسور مجید سمیعی بعنوان دانشمندی برجسته و رهبری جهانی در جراحی مغز و اعصاب، 3 آوریل 2013، مسینا، ایتالیا.
    مدال طلای انجمن جراحی اعصاب اسپانیا،اسپانیا، 24 می 2013
    مدال طلای داشگاه Antioquia کلمبیا، 15 می 2013
 
افتخارات
مقام ارشد مسئول امور پزشکی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی بازدید وی از آلمان، 1987
تقدیر شده توسط دانشگاه بلگراد همزمان با شصت و پنجمین سالگرد جراحی مغز و اعصاب در یوگوسلاوی و پنجاهمین سالگرد کلینیک جراحی مغز و اعصاب، بلگراد، یوگوسلاوی، 31 اکتبر 1988
شهروندی افتخاری شهر اوساریو (Osario) آرژانتین، 1994
انتخاب بعنوان تنها عضو از گروه پزشکی در هیأت امنای نمایشگاه جهانی EXPO 2000 ، هانوور، آلمان، 1995
تقدیر شده توسط انجمن بین المللی قاعده جمجه (International Skull Base society) در دومین کنگره بین المللی قاعده جمجمه برای "دیدگاه و رهبری انجمن بعنوان رئیس در سالهای 1992 تا 1996 که باعث ارتقاء کنگره در حیطه جراحی قاعده جمجمه گردیده است"، ساندیگو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا، 29 ژوئن 1996
جایزه ویژه  بعنوان میهمان ویژه و افتخاری شهر San Pedro Sula ، هندوراس، 8 اکتبر 1996
تقدیر شده توسط  WFNS طی یازدهمین کنگره بین المللی جراحی اعصاب ، آمستردام، هلند، 6 جولای 1997
برگزاری سمپوزیوم صدمین سالگرد تولد Elyseu Paglioli’s توسط دانشگاه  Porto Alegre  به افتخار پروفسور مجید سمیعی، Porto Alegre ، برزیل 1997
تقدیر ویژه توسط انجمن جراحی اعصاب ترکیه طی دوازدهمین مجمع علمی سالیانه انجمن، آنکارا، ترکیه، 15 می 1998
تقدیر شده توسط انجمن جراحی اعصاب برزیل طی دوازدهمین کنگره جراحی اعصاب برزیل برای 30 سال تحول در جراحی تومور عصب شنوایی (Acoustic Nerve) و برای قدردانی از دوستی و حمایت از جامعه جراحی اعصاب برزیل، Rio de Janeiro، برزیل، 10 سپتامبر 1998
قدردانی شده طی دومین مجمع سالانه جامعه جراحی اعصاب پان عرب (Pan Arab)، شرم الشیخ، مصر، 28 اکتبر 1998
قدردانی شده توسط انجمن جراحی اعصاب ترکیه، استانبول، ترکیه، 15 می 1999
پروفسور افتخاری در دپارتمان جراحی اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدا، Gainesville، ایالات متحده آمریکا، 2000
تقدیر شده طی  سومین مجمع جامعه جراحی اعصاب پان عرب (Pan Arab) برای سپاس از حمایت مستمر ایشان از جامعه جراحی اعصاب پان عرب (Pan Arab) ، بیروت ، لبنان، 1 اکتبر 2000
تقدیر شده توسط بنیاد بین المللی نوروبیونیکز( International Neurobionik Foundation) برای تلاش فراوان جهت تحقق هدف عالی "نابینایان باید دوباره ببینند، ناشنوایان باید دوباره بشنوند، معلولین باید دوباره راه بروند"، 23 ژانویه 2000

تقدیر شده طی مراسم هفتادمین سالگرد انجمن جراحان اعصاب آمریکا (American Association of Neurological Surgeons) ، تورونتو، کانادا، 21 آوریل 2001
رونمایی مجسمه ایشان در پارک شهر رشت، گیلان، برای تقدیر از دستاوردهای ایشان در طول زندگی، 2003
به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ریاست کلینیک جراحی اعصاب هانوور، سالن کنفرانس بیمارستان نورداشتات به نام ایشان "سالن کنفرانس مجید سمیعی" نامگذاری شد.
بنیانگزاری جامعه بین المللی جراحی اعصاب تحت نام MASSIN ( جامعه بین المللی جراحان اعصاب مجید سمیعی ،Madjid Samii Society of International Neurosurgeons) شامل دوستان و شاگردان سابق ایشان ، 25 فوریه 2003
تقدیر شده توسط مجله Chinese Journal of Minimally Invasive Neurosurgery  برای همکاری ایشان با ژورنال، 1 می 2004
اهداء نخستین حلقه افتخار شهر هانوور (گاربسن) برای نقش برجسته ایشان درکسب شهرت جهانی برای شهر، 7 سپتامبر 2004
جهت تقدیر ازنقش و خدمات ایشان در جراحی قاعده جمجمه در سطح جهانی، مرکزتازه تاسیس آموزش جراحی قاعده جمجمه در بیمارستان دانشگاهی XuanWu وابسته به دانشگاه پزشکی پایتخت (Capital Medical University) در پکن به نام ایشان نامگذاری گردید (مرکز آموزش جراحی قاعده جمجمه سمیعی / Samii Skull Base Surgery Training Center)  ، 25 نوامبر 2004
ایجاد گذرگاه افتخاری (Walk of Fame) پروفسور مجید سمیعی، هانوور (گاربسن)، 24 آوریل 2005
عضو افتخاری انجمن خیرین مدرسه ساز ایران، 2006
تقدیر شده توسط رئیس دانشگاه Hacettepe آنکارا، ترکیه، برای نقش وخدمات ایشان در رشته جراحی اعصاب، 3 مارس 2006
قدردانی شده توسط Encyclopedia Iranica به پاس خدمات ایشان به علم پزشکی، ایالات متحده آمریکا، 2006
تقدیر از نقش و خدمات برجسته پروفسور سمیعی به آموزش و توسعه جراحی اعصاب در مراکش و آفریقا توسط دانشگاه رباط مراکش (Mohammed V University- Souissi) طی  کنفرانس بین المللی ، 8 مارس 2007
تقدیر شده در سیزدهمین نشست داخلی WFNS و دوازدهمین کنگره جراحی اعصاب آسیا اقیانوسیه در ناگویای ژاپن همراه با نشست علمی ویژه به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد ایشان ، 18 نوامبر 2007
برگزاری جشنی به مناسبت 30 سال حضور ایشان در هانوور توسط شهردار هانوور، نیدرزاکسن، و امضای کتاب طلایی شهر هانوور، 15 دسامبر 2007
بنیانگذاری بنیاد بین المللی سلامت پروفسور سمیعی ، 20 فوریه 2009
تقدیر شده طی یازدهمین سمپوزیوم بین المللی عصب فاسیال در رم ایتالیا برای نقش و خدمات برجسته ایشان در درمان اختلالات عصب فاسیال، 25 آوریل 2009
تقدیر شده توسط WFNS طی چهاردهمین کنگره جهانی جراحی اعصاب WFNS جهت قدردانی از خدمات بی نظیر و برجسته ایشان به فدراسیون و نقش و خدمات ایشان جهت تحقق عالی تریت اهداف جراحی اعصاب در سراسر جهان، بوستون، ایالات متحده آمریکا، 30 آگوست 2009
نامگذاری دبیرستانی در شهر رشت به نام پروفسور مجید سمیعی "دبیرستان غیر دولتی پروفسور سمیعی"،رشت، ایران، 2010  
برگزاری کنفرانس  ویژه ملی دو روزه توسط انجمن جراحان اعصاب بنگلادش به افتخار پروفسور مجید سمیعی، داکا، بنگلادش ، 15 و 16 آوریل 2011
اهداء نخستین "مدال افتخار مجید سمیعی" توسط WFNS ، 17 سپتامبر 2011
انتصاب بعنوان سفیرویژه آفریقا توسط WFNS ، سپتامبر 2011
افتتاح غرفه ویژه پروفسور مجید سمیعی در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی ایران، تهران، 5 اکتبر 2012
مراسم افتتاح پروژه "آفریقا 100" با شرکت رئیس جمهور پیشین آلمان و سفرای چندین کشور آفریقایی و اعضای هیات مدیره شرکت فولکس واگن آلمان، Car city ، وولفسبورگ، آلمان ، 2 نوامبر 2012
رونمایی از تمبر ویژه پروفسور سمیعی توسط شرکت ملی پست ایران، 27 دسامبر 2012
مراسم ویژه نامگذاری "بولوار پروفسور سمیعی" در شهر رشت، ایران، 28 دسامبر 2012
مراسم آغاز ساخت "بنیاد علم و دانش پروفسور مجید سمیعی" در مجتمع دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، رشت، ایران، 28 دسامبر 2012
شهروند افتخاری شهر رشت، ایران، 28 دسامبر 2012
بازدید رسمی از "دبیرستان پروفسور سمیعی" ، رشت، ایران، 28 دسامبر 2012
انتخاب بعنوان "سفیر بهزیستی " از طرف سازمان بهزیستی کشور، ژانویه 2013
اهداء دومین " مدال افتخار پروفسور مجید سمیعی" از طرف WFNS به پروفسور Sir Lindsay Symon طی پانزدهمین کنگره جهانی WFNS در سئول، کره جنوبی، 9 سپتامبر 2013
انتخاب بعنوان جراح اعصاب سال 2013 از طرف مجله "World Neurosurgery" ، مجله رسمی فدراسیون جهانی انجمنهای جراحی اعصاب WFNS و اختصاص شماره نوامبر مجله به زندگی و دستاوردهای پروفسور مجید سمیعی، 12 نوامبر 2013
چاپ مشترک تمبر پروفسور مجید سمیعی توسط شرکت پست آلمان Deutsche Post و Presse Club Hannover به مناسبت اهداء جایزه حلقه لایبنیتز 2013 ، 12 نوامبر 2013
سازماندهی مراسم بیستمین سالگرد بنیانگذاری موسسه بین المللی نوروبیونیکز ( International Neurobionics Institute ) همراه با اهدای جوایز نوروبیونیکز، هانوور، آلمان، 18 ژانویه 2014
چاپ تمبر افتخاری پروفسور مجید سمیعی به مناسبت اهدای جایزه "استاد وابسته دانشگاه آزاد اسلامی ایران" توسط شرکت ملی پست ایران، تهران، ایران، 3 مارس 2014
شهروند افتخاری اصفهان، اصفهان، ایران ، 16 ژوئن 2014
میهمان افتخاری شهر یزد، یزد، ایران، 17 ژوئن 2014
مدال تبریز وشهروندی افتخاری شهر تبریز، تبریز، ایران، 30 آگوست 2014
شهروند افتخاری شهر Shenzhen ، چین، 29 دسامبر 2014
 
مرجع : سایت پروفسور سمیعی و ویکی پدیا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

زهره
Germany
باعث افتخار همه انسانها بر روی کره زمین . سمیعی متعلق به بشریت هست نه فقط ایران
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خوب که چی؟
صرفا واسه اینکه ایرانیه؟
واسه کشورش چیکار کرده مگه
ایکاش پروفسور مشهور در سال ۲۰,روز هم مشاوره تخصصی به جگر گوشه های ایرانیان که روزانه پر پر و فوت فلج و...میشوند بصورت حضوری یا ویدیو کنفرانسی میدادند...وطن پرستی با روشهای ایشان خیلی مغایر است....با پوزش
Iran, Islamic Republic of
ایشان به عنوان یک ایرانی باید بیشتر از اینها به کشورش برسد.
Russian Federation
خواهش میکنم به عنوان یک هم وطن ویک انسان که اقای پورفسورسمعی وقته بیشتری برای هم وطنانشان بگذارند باعثه افتخار ما هستند همیشه دعای خیر ما پشته سرشان هست
یک اصوگرا
Iran, Islamic Republic of
اخه ایران قدر هیچ کسو نمیدونه
طاها الاهی
Iran, Islamic Republic of
دوستان و هموطنان گرامی
بنده از شما میپرسم مگه مایی که میگیم دکتر برای کشورش چیکار کرده مگه؟
مگه خوده ما برای کشورمون چه کردیم؟
مگه تو این کشور جز اینکه دزد و دلال به جایی رسیدن آدم عالم هم به جایی رسید؟

مگه عده ای از نادان ها اجازه میدن که یک آدم دانا و عالم خدمتی کنه؟
خواهش میکنم حد اقل اگر خدمتی نمیکنید دزدی نکنید. و مثل پروفسور سمیعی حد اقل آدم خوبی باشید چه برای خودتون چه جامعتون فقط مفید باشید همین
وقتی یاده اونجایی میوفتم که آقای دکتر فلانی که متخصص کلیس به آقای سمیعی در فضای مجازی تعنه میزنه و میگه ایشون فقط از طریق رسانه ها معروف شدن و میخواد این شخصیتو خراب کنه میفهمم که در جامعه ی ما در بین عالمهامونم تهی مغز وجود داره
دوستان آقای دکتر سمیعی نه فقط جراح مغز بلکه عالمی بزرگ حتی اقتصاد دان و سیاستمدار قدرتمندیه و بارها مشاوره داده و خواسته کمک کنه اما تهی مغزها حرفشو در ایران گوش ندادن و خود 2 کلاس سواد دارشون رو از پروفسور بالاتر میدونن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی