پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۰
کد مطلب: 45283
۲

از پير شدن نترسيد

از پير شدن نترسيد
سنتان را در حاشيه نگه‌ داريد
سن ‌و سال هيچ اهميتي ندارد و چيزي نيست جز يك عدد! مهم نيست ٢٠ساله باشيد يا ٤٠ساله يا ٨٠ساله. سن و سال شخصيت شما را تعيين نمي‌‌کند و خيلي چيزهاي مهم ديگري وجود دارد که شخصیت شما را شکل مي‌‌دهد؛ مثل رفتارتان، تلاشتان، هدف‌‌هاي شما و تمام آن چيزهايي که در کنترل شما است مانند طرز فکر و عملکردتان.

جمع‌هاي دوستانه را گسترش دهيد
هر چه سنمان بالاتر مي‌رود اين مسأله كه حداقل براي يك‌ نفر مهم باشيم و با او احساس ارتباط عميق كنيم، اهميت بيشتري مي‌يابد. این افراد چه خانواده و چه دوستانتان باشند، اگر به طور مداوم با آنها در تماس باشید، مرتب به آنها تلفن کنید و با آنها بیرون بروید، دیگر برایشان مهم نخواهد بود که ظاهرتان چه شکلی باشد و آن‌چه در عمق وجود شما است، برای آنها مهم می‌شود.

از بيمارشدن نترسيد
همه ما می‌دانیم که دنبال‌کردن یک رژیم غذایی سالم از میان همه گروه‌های غذایی بدنمان را تقویت کرده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. ورزش مناسب و منظم هم از نظر جسمی و هم فکری به ما انرژی می‌دهد؛ اما سعی نکنید دنبال سلامت اید‌ه‌آل باشید یا از مریض‌شدن بترسید.

حواستان به هوشتان باشد
مطالعه‌كردن و گوش‌دادن به صحبت دیگران به شما كمك مي‌كند با نظرات مختلف آشنا شويد. در چنين شرايطي زندگی درونی ما تقویت‌شده و با کنجکاوی و نظم، یادگیری، پذیرش و ساخت چیزهای تازه گذشته‌مان را بهتر درک می‌کند.

خلاقيتتان را تقويت كنيد
با ارتباط برقرارکردن با زیبایی‌های جهان قدرت خلاقیت و ساخت چیزهای جدید و پیداکردن راه‌حل‌های تازه را در خودمان آزمایش می‌کنیم. چه در هنر باشد، چه در باغبانی، چوب‌بری یا در ارتباطاتمان حس می‌کنیم چیزی قوی‌تر ما را سرشار می‌کند، از ذهن و فکرمان می‌گذرد و جهان و خودمان را غنی‌تر و زیباتر می‌كند.

از طبیعت لذت ببرید
طبیعت هميشه كمك مي‌كند حس بهتري داشته باشيم. وقتی راه می‌روید، کوهنوردی می‌کنید یا کنار ساحل دریا استراحت می‌کنید، نفس عمیق بکشید و به زیبایی جنگل‌ها، کوه‌ها و دریاچه‌ها فکر کنید. با گذشت سال‌ها چنین ارتباطی با طبیعت حس ارتباط با چیزی ماندگار، جادویی و آرامش‌بخش به ما می‌دهد.

میراثتان را جا بگذارید
وقتی به این فکر می‌کنيم که چطور می‌توانيم به بهترین صورت وقتمان را بگذرانيم، آن‌چه از پس از مرگ باقی می‌ماند، اهمیت زیادی برایمان پیدا می‌کند. به همین خاطر بهتر است بیشترین زمانمان را با بچه‌هایمان بگذرانیم و تا می‌توانیم با آنها خوش باشیم. با این کار خوبی درونمان در آنها هم ریشه می‌دواند و آنها هم تا آخر عمر با آن زندگی می‌کنند.
مرجع : شهروند
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ