دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - 17 Jun 2019
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۱
کد مطلب: 46393
۰

کدام غذاها خود سرطانند؟

کدام غذاها خود سرطانند؟
نسرین علیزاده با اشاره به اینکه فیبر بخشی از غلات، میوه‌ها و سبزیجات است که بدن نمی‌تواند آن را هضم کند بیان کرد: فیبرها موجب کاهش چربی خون، کاهش بروز بیماری‌های قلبی و کاهش بروز سرطان‌ها بخصوص سرطان روده بزرگ می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده مصرف گوشت فراوری شده مثل سوسیس، کالباس، همبرگرهای آماده و.... بدلیل وجود نیتریت، نمک زیاد و مواد افزودنی سبب افزایش بروز سرطان‌های معده و روده بزرگ می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ غنی از مواد شیمیایی گیاهی هستند که در مبارزه با بیماری‌های و تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارند، افزود: هر چه تنوع رنگی میوه‌ها و سبزیجات مصرفی بیشتر باشد مواد مفید بیشتری به بدن خواهد رسید؛ مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها سبب کاهش خطر سرطان ریه، دهان، مری و روده می‌شود.

وی با بیان اینکه بخارپز کردن سبزیجات بهترین راه حفظ مواد مغذی در سبزیجات است یادآور شد: سرخ کردن، پختن گوشت در کباب پز و پختن با شعله آتش در درجه حرارت بالا موجب تشکیل مواد شیمیایی سرطان زا می‌شود.

مصرف سیر، زنجبیل، زردچوبه و ادویه‌کاری نه تنها باعث بهبود عطر و طعم غذا شده بلکه باعث محافظت از سرطان می‌شود.

علیزاده با تاکید بر این‌که برای پیشگیری از سرطان از غذاهای تازه استفاده کنید، افزود: افزایش وزن در دوران بزرگسالی با افزایش خطر سرطان مرتبط است و افرادی که اندازه دور کمرشان بیشتر باشد در معرض خطر زیادتر ابتلاء به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و احتمالاً سرطان قرار دارند. بافت چربی در افراد چاق می‌تواند هورمون‌های تولید کرده که موجب رشد سلول‌های سرطانی شود.

برای کاهش وزن لازم نیست حتماً ورزش‌های سنگین انجام دهید و حتی ورزش سبک نیز می‌تواند سبب سوزاندن کالری و کاهش خطر بیماری شود.

علیزاده با بیان اینکه برای سبک زندگی سالم باید غذای مصرفی خود را کاهش و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید، اظهارکرد: سرعت خوردن غذا را کاهش داده و هر وعده خوردن شما باید ۱۵ دقیقه طول بکشد. برای رسیدن به این هدف به جای قاشق‌های معمولی از قاشق‌های با حجم کم و یا چنگال استفاده کنید.

اگر در طول روز به دفعات احساس گرسنگی می‌کنید، بهتر است در طول روز حداقل پنج وعده غذایی شامل سه وعده اصلی سبک و دو میان وعده داشته باشید.
 
مرجع : ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

در مغز یک بیمار روانی دقیقا چه خبر است؟
دخانیات و الکل از علل اصلی سرطان‌های دهان
پروانۀ سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره: چی، چرا، چگونه (1)
همه آنچه درباره کبد چرب باید بدانید
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.