کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

10 نکته طلایی برای تجربه یک ازدواج موفق

چطور یک آشنایی را به یک ازدواج ختم کنید؟

8 بهمن 1395 ساعت 10:38

هنگامی که افراد به خصوص خانم‌ها دلبسته کسی می‌شوند معمولاً به برخی علائم توجه نمی‌کنند یا آن را به نفع خویش تفسیر می‌کنند. گاهی به گذشتن زمان زیادی برای نتیجه گیری نیازی نیست و شما تنها با خیالبافی کردن خود را در این تعلیق نگه می‌دارید


میگنا- اگر می‌خواهید زودتر بدانید که فرد مورد نظرتان، همان فردی است که در رویاهای تان به او فکر می‌کنید باید یک دو دو تا چهارتای حسابی بکنید و ببینید چه نسبتی میان شما و او وجود دارد؟ آیا در شرایطی هستید که بتواند به ازدواج فکر کنید و با یکدیگر تشکیل خانواده دهید یا نه؟ اول باید ببینید در چه فازی از آشنایی قرار دارید. با او همکار هستید یا او یکی از همکلاسی‌های شماست یا یکی از افرادی است که با واسطه یک دوست یا یکی از اعضای خانواده‌تان با او آشنا شدید. آیا حرفی درباره ازدواج میانتان رد و بدل شده یا برنامه ویژه‌ای برای آینده دارید؟ اصلاً او آمادگی ازدواج دارد یا هنوز ناباورانه به این مقوله می‌اندیشد. اگر شما هم این روزها در این موقعیت به سر می‌بردید نیست این راه‌ها را امتحان کنید.

جان گیمن مشاور خانواده به این پرسش پاسخ می‌دهد.

درباره هدفتان صادقانه صحبت کنید

اگر می‌خواهید فردی که دوستش دارید را به ازدواج راضی کنید، قبل از هر چیز باید بدانید که کجای این رابطه قرار دارید. آیا شما و او در زمان آشنایی شروع رابطه یا پس از آن، محدوه ای را برای این ارتباط مشخص کرده‌اید؟ آیا حرفی از ازدواج میان شما رد و بدل شده یا برنامه‌ای در این مورد ریخته‌اید؟ برای آنکه به سمت ازدواج قدم بردارید، باید بدانید چرا قصد دارید با او ازدواج کنید و چرا این ازدواج برایتان جذاب است؟ گذشته از این، باید از خود بپرسید که آیا او هم مانند شما و هدفدار به ارتباط می‌نگرد یا خیر؟ مطمئن‌ترین اقدامی که می‌توانید بکنید، این است که از همان آغاز هدف رابطه را مشخص کنید و با فرد مقابلتان در این مورد به توافق برسید. روشن بودن تکلیف هر دوی شما، بسیاری از مشاجراتی که ممکن است در این دوران میان شما فاصله بیندازد را از میان می‌برد و از آنجا که هر دوی شما برای هدفی مشترک انرژی صرف کرده و تلاش می‌کنید، مانع از دلسردی و تردیدتان می‌شود.

از اطرافیانتان کمک بگیرید

برای دانستن اینکه آیا او هم علاقه‌ای به ازدواج با شما دارد یا خیر، می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. دوست صمیمی او یا دوست مشترکتان می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند؛ اما یادتان نرود که این واسطه باید بی طرف باشد و نسبت به ازدواج شما هم نظری مثبت داشته باشد. پرسش و صحت در مورد ازدواج یا سؤال کردن در این مورد که آیا برای آینده تصمیمی داری یا نه از مسئولیت‌های این واسطه است. برایش توضیح دهید که در این گفت و گو، نباید اشاره مستقیمی به شما داشته باشد و در منتقل کردن پاسخ طرف مقابل به شما باید امانتدار باشد.

تکلیفتان را با او مشخص کنید

اگر از روزهای اول رابطه عبور کرده‌اید و هیچ هدف و فرجامی را هم تعریف نکرده‌اید، باید راه‌های دیگری را امتحان کنید. اگر هر چه صبر کنید خبری از پیشنهاد ازدواج نمی‌شود، بهتر است به صورت نامحسوس خواسته‌تان را بیان کنید. شاید پیشنهاد مستقیم ازدواج از طرف یک خانم در کشور ما چندان مرسوم نباشد و آغازگر مشکلات دیگری در رابطه شود، اما یک پیشنهاد غیر مستقیم، می‌تواند شما را چند قدمی جلوتر ببرد و تکلیفتان را تا اندازه‌ای روشن‌تر کند. اگر شما به یک مرد به صورت مستقیم پیشنهاد ازدواج دهید، معمولاً حالات دفاعی به خود می‌گیرد و عقب نشینی می‌کند، بنابراین بهتر است زمینه را مهیا کنید و کمی به انتظار بنشینید. برای شروع می‌توانید به ایده‌هایی که در زمینه ازدواج دارید اشاره کنید یا از اینکه ارتباط هدفدار را می‌پسندید صحبت کرده و به عکس العمل های او خوب توجه کنید. اگر مردی که حرف‌های شما را می‌شنود، صحبت را عوض کرد یا نشان داد که کاملاً عکس شما فکر می‌کند، بهتر است وقت خود را تلف نکنید!

خیالبافی نکنید

هنگامی که افراد به خصوص خانم‌ها دلبسته کسی می‌شوند معمولاً به برخی علائم توجه نمی‌کنند یا آن را به نفع خویش تفسیر می‌کنند. گاهی به گذشتن زمان زیادی برای نتیجه گیری نیازی نیست و شما تنها با خیالبافی کردن خود را در این تعلیق نگه می‌دارید. اگر فرد مقابل در همان ابتدا اعلام کرده فکری برای ازدواج ندارد و در ادامه نیز بر این موضوع تاکید می‌کند ماندن و منتظر شدن ریسک بزرگی خواهد بود. پس به جای نادیده گرفتن نشانه‌ها و امید بستن سنگ‌هایتان را با او وا بکنید. اگر او را از دادن جواب صریح به شما طفره می‌رود، بیشتر مراقب باشید! شاید پای یک بازی در میان است و این فرد تنها می‌خواهد زمان بیشتری را در کنار شما صرف کند. برخی از آقایان نه حاضر به پذیرفتن مسئولیت ازدواج هستند و نه حاضرند از طرف مقابل جدا شوند. این افراد در واقع می‌خواهند شما را در کنار خود داشته باشند اما نه به عنوان یک همسر.

تیر خلاص را بزنید ازدواج یک پیمان دوطرفه است و هنگامی‌که یکی از دو طرف اعلام می‌کند برای بستن این قرارداد آماده نیست یا اصلاً نمی‌خواهد وارد آن شود، تلاش برای تغییر دادن تصمیم او عاقلانه به نظر نمی‌رسد. باوجوداین شمار می‌توانید از قدرت علاقه‌ای که میانتان جاری است، استفاده کنید و او را یک‌بار دیگر هم امتحان کنید. اگر همه راه‌ها را رفته‌اید و به نتیجه نرسیده‌اید، بهتر است در آخرین قدم با صراحت برایش توضیح دهید که توان بلاتکلیف بودن را ندارید و حاضر نیستید رابطه را به این شکل ادامه بدهید. اگر از شما مهلت بیشتری برای رسیدن به اهدافش خواست، به او پیشنهاد دهید که مدتی از شما فاصله بگیرد و درصورتی‌که به اهداف موردنظر رسید، با شما تماس گرفته و به خواستگاری‌تان بیاید. قبل از آنکه چنین مکالمه‌ای را آغاز کنید، سنگ‌هایتان را با خودتان وابکنید و انتظار شنیدن هر پاسخی را داشته باشید. شاید زندگی بدون شما واقعاً برای او دشوار باشد و همین جدایی، به او برای تلاش بیشتر و فراهم کردن زمینه‌های ازدواج انگیزه دهد و شاید هم او را برای همیشه از این رابطه منصرف کند. پس قبل از این گفت‌وگو، بپذیرید که شاید جملات شما آخرین جملاتی است که به شما می‌گوید قرار نیست ازدواجی صورت گیرد. حالا وقت آن است که منتظر واکنش او بنشینید. اگر او به ازدواج با شما تمایلی داشته باشد، خیلی زود با دست‌پر به سمتتان برمی‌گردد. گمان نکنید که صحبت‌های شما تنها یک تهدید است. اگر بابی خبر ماندن از او مطمئن شدن از بی‌میلی‌اش برای ازدواج بازهم به سمتش بروید و با بهانه‌هایش کنار بیایید، احتمال اینکه رابطه شما به ازدواج ختم شود بسیار ناچیز است.

مجله سیب سبز


کد مطلب: 39864

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/article/39864/چطور-یک-آشنایی-ازدواج-ختم-کنید

میگنا
  https://www.migna.ir