سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۳
کد مطلب: 42514
۴

دقیقه نودی نباشید!

دقیقه نودی نباشید!
میگنا: حتماً اصطلاح دقیقه نودی را شنیده اید که به این افراد اطلاق می‌شود. البته بعضی هم این زمان تعیین شده را رد می‌کنند و دیگر به‌عنوان افراد بدقول شناخته می‌شوند که نمی‌شود روی کار و زمان ‌بندی‌شان حساب کرد. هر دوی اینها باعث می‌شود در کار فرد قابل اعتمادی نباشید. حتی اگر در دقایق آخر کار را به پایان برسانید و تحویل دهید به‌دلیل عجله احتمال اشتباه بالاست.

اگر از این افراد هستید و دوست دارید روش کاری‌تان را عوض کنید بد نیست نگاهی به این موارد بیندازید و سعی کنید آنها را رعایت کنید:
اگر زمان‌بندی کارها دست خودتان است سعی کنید زمان‌های محدودتر را در نظر بگیرید و برای انجام کارهای محول شده مثلاً به جای یک ماه یک هفته زمان در نظر بگیرید. این زمان را در جایی که همیشه مقابل دیدتان است بنویسید و قرار دهید تا مجبور شوید کار را در همین زمان انجام دهید. به این ترتیب انگیزه‌تان برای انجام کار بیشتر می‌شود و در زمان مناسب کار را انجام می‌دهید.

کارها را بررسی کنید و ببینید با کدام تقسیم‌بندی بهتر می‌توانید در زمان لازم کار را انجام دهید. کارها وقتی تقسیم‌بندی می‌شوند راحت‌تر انجام می‌شوند و کمتر به روز و لحظه آخر می‌افتند. می‌توانید بخش‌هایی که راحت‌تر هستید و بیشتر دوست دارید ابتدا انجام دهید تا انگیزه بیشتری پیدا کنید. البته در این زمینه افراد با هم متفاوت هستند و بعضی دوست دارند کارهای سخت را زودتر انجام دهند و از فکر کردن به آنها رها شوند. اگر شما هم جزو آنها هستید کارهای سخت را زودتر انجام دهید و بعد بروید سراغ دوست داشتنی ها. با تقسیم‌بندی خرد خرد کارها در مهلت مقرر انجام می‌شود.  migna.ir

کارها و زمان‌بندی آنها را طوری بپذیرید که می‌دانید توان انجام آن را دارید. وقتی تمام روزتان پر از کارهای سنگین است واضح است که نمی‌توانید یک پروژه جدید را برعهده بگیرید و در زمان کم به سرانجام برسانید.

مسئولیت‌پذیری چیزی است که باعث می‌شود شما به زمان‌بندی کارها پایبند باشید. یکی از راهکارهایی که باعث می‌شود حس مسئولیت‌پذیری شما تقویت شود و در تحویل کارها وقت شناس باشید، این است که به دیگران زمان تعیین شده را بگویید. به دوستان یا همسر و فرزندان‌تان بگویید که باید در چه زمانی کار را تحویل دهید و از آنها بخواهید از شما درباره مقدار کار انجام شده و روند آن بپرسند. حتی می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه طراحی شده‌اند استفاده کنید تا مدام زمان تحویل کار به شما یادآوری شود. به این شکل کمتر می‌توانید با بهانه‌ها و توجیه‌های مختلف کار را عقب بیندازید.
 
مرجع : روزنامه ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...