جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۵
کد مطلب: 43360
۲

جشن تولد برای کودکان کم سن گیج کننده است

جشن تولد برای کودکان کم سن گیج کننده است
میگنا: تعداد قابل توجه کودکان بین 3 تا 5 سال تصور می کنند جشن تولد سبب بزرگ شدن آنهاست. این کودکان فکر می کنند اگر کسی جشن تولد نداشته باشد در همان سن باقی می ماند.

طی دوتحقیق انجام یافته توسط جکولاین ویودلی روانشناس رشد و تیم وی در دانشگاه تگزاس، آستین، این گروه کودکانی راکه با گفتن داستان هایی مفهوم بالا رفتن سن را درک می کردند را مورد بررسی قرار دادند. در مطالعه نخست، پژوهشگران به 99 کودک بین 3 تا 5 سال امریکایی، داستانی درباره کودکانی که جشن تولد نداشته اند، تعریف کردند و سپس داستانی درباره کودکانی که دو جشن تولد داشته اند را تعریف کردند و سومین داستان درباره کودکانی که وارد سه سالگی می شدند بود.

پژوهشگران پس از گفتن داستان به کودکان، سن شخصیت داستان را می پرسیدند. تیم تحقیق امیدوار بودند کودکان بین 4 تا 5 سال به طور قابل توجهی بهتر از کودکان 3 ساله بتوانند سن شخصیت هرداستان را بگویند. اما در طرح سوم کودکی که در داستان دو جشن تولد داشته است سبب گیجی و مبهوتی کودکان شدند.

38 درصد کودکان با طرح دوجشن تولد گیج و مبهوت شدند و در پاسخ به سن شخصیت داستان به اشتباه و دوسال بزرگتر پاسخ دادند. و پاسخ آنها به کسی که اصلا جشن تولد نداشته و کسی که یک جشن تولد داشته، به راحتی بر همان اساس پاسخ دادند.

پژوهشگران همچنین نظر کودکان را درباره داستان زنی که دوست نداشت سنش بالا رود و می خواست در همان سن بماند، پرسیدند و گفتند آیا این خانم می تواند تا آخر عمر در همان سن بماند؟ ظاهرا این موضوع سبب سردرگمی بین بچه ها شد.

71 درصد بچه های سه ساله پاسخ مثبت دادند و گفتند خانم مورد نظر می تواند خود را جوان نگه دارد. کودکان با سن بالاتر جواب بهتری به آن پرسش دادند و همه بچه ها به سوال های دیگر در باره سن خانم مورد نظر پاسخ درست دادند. اما این مطالعات به دنبال کشف چه بود؟ migna.ir

بیشتر تحقیقات درباره کودکان نشان داده اند که کودکان بنا بر سن شان حقایق دنیای اطراف خود را درک می کنند. محققان از سال 1980 اعلام کردند کودکان سه ساله بر این باورند که موجودات زنده رشد می کنند و اشیاء رشد نمی کنند. اما جشن تولد ها یک عمل فرهنگی است. و پژو هشگران نشان دادند چگونه یک نمونه از فرهنگ در نوع تفکر کودکان به فرایند زیستی تاثیر می گذارد.
مرجع : ساعت24
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن