سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۲۱:۴۱
کد مطلب: 43563
۱
امیرحسین افضلی

نکاتی درباره روانشناسی جنگ

نکاتی درباره روانشناسی جنگ
میگنا: آثاری که گاهی تا آخرین روز زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد .در این مقاله می‌خواهیم به طور خلاصه به چندین مورد از آثار به جای مانده از جنگ بر روح و روان آدمی اشاره کنیم .

وقتی که یک جنگ به اتمام می‌رسد قطعا مشکلات اصلی برای افراد جنگ زده آغاز میشود . بیماری‌های روحی از مهمترین آثار پس از جنگ برای هر نفر است. در ابتلا به بیماری روحی پس از جنگ باید به دو نوع مختلف تقسیم بندی صورت گیرد: اول کسانی هستند که خود جزو سربازان بوده و به صورت مستقیم در جنگ حضور داشته‌اند و دوم مردم کشور جنگ زده که مدتی در جنگ زندگی کردند می‌باشد. بدون شک بیماری‌ها و مشکلات حادتری گریبان گیر گروه اول است زیرا به صورت مستقیم در جنگ حضور داشته اند و دیدن صحنه‌های دلخراش میتواند در آینده موجب ابتلا به آسیب‌های پس از سانحه و آسیب حاد شوند که در صورت رسیدگی نکردن به آن امکان دارد موجب تیک‌های عصبی و کوچک شدن مغز شود مانند حالتی که انسان در آلزایمر به آن دچار می‌شود .

در گروه دوم نیز مواجهه با خسارات جنگی یا صداهای بسیار شدید انفجار میتواند باعث ابتلا به بیماری‌های آسیب پس از سانحه یا حتی توهمات شدید شوند که در این صورت باید هرچه سریعتر تحت درمان‌های دارویی نیز قرار گیرند.

روانشناسان معتقدند که بلافاصله پس از اتمام جنگ تا سطح نرمال شدن وضعیت اجتماعی افراد جنگ زده به صورت موقت مهاجرت کرده و سریعا مورد درمان روانی قرار بگیرند که این امر باعث به حداقل رسیدن افراد آسیب دیده شود.

در کل جنگ و نزاع و درگیری میتواند آثار غیر قابل جبرانی بر روح و روان آدمی گذاشته و موجب تباه شدن زندگی او شود . به همین منظور روانشناسان معتقدند که افراد حاضر در جنگ باید هرچه سریعتر تحت درمان‌های مختلف روانی قرار گیرند و خود را جهت پیشگیری از مشکلات بیشتر در اختیار پزشک مورد نظر قرار دهند .
مرجع : همشهری آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!