کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در میهمانی ها چطور کمتر خجالت بکشیم؟

زندگی ایده آل , 31 ارديبهشت 1397 ساعت 18:12

مهمانی جایی است که باید خوش بگذرد اما برای خیلی‌ها یک مقوله‌ی ترسناک است. خیلی‌ها در مهمانی احساس خجالت میکنند


ميگنا: اگر شما هم یکی از افرادی  هستید که در میهمانی ها احساس خجالت دارید، پس مطلب زیر را بخوانید تا نکات ساده‌ای را برای مقابله با ترس و خجالت خود در محیط‌های اجتماعی یاد بگیرید.
 
مهمانی جایی است که باید خوش بگذرد اما برای خیلی‌ها مهمانی یک مقوله‌ی ترسناک است! زیرا باعث می‌شود احساس خجالت کند و راحت نباشند. ترس از قرار گرفتن در محیطی پُر از غریبه‌ها مشکلی‌ است که بیشتر از آنچه فکرش را بکنید شایع است اما می‌توان بر آن غلبه کرد. 
  
سخت نگیرید
سعی کنید آرام باشید، به خودتان فشار نیاورید و فقط خودتان باشید. اگر به موقعیتی که می‌خواهید در آن قرار بگیرید بیش از حد فکر کنید و به این بیندیشید که چطور رفتار کنید، حرف بزنید، غذا بخورید و ...، فقط خودتان را مضطرب‌تر خواهید کرد. اگر در مهمانی نتوانستید با کسی سر صحبت را باز کنید مهم نیست، سراغ یک نفر دیگر بروید و در لحظه باشید.
 
لبخند بزنید
با اخم و جدیت و دست به سینه گوشه‌ی اتاق ننشینید. لبخند بزنید و وضعیت بدنی راحتی به خود بگیرید که مناسب مهمانی باشد، شانه‌ها را عقب بدهید و دست‌ها را آزاد بگذارید. این طور صمیمی‌تر و دوستانه‌تر به نظر می‌رسید و دیگران بیشتر مشتاق می‌شوند با شما ارتباط برقرار کنند.
  
لباسی را بپوشید که با آن راحتید
وسوسه نشوید لباس‌هایی را بپوشید که شاید خیلی مناسب مهمانی باشند اما شما در آنها راحت نیستید و به آنها عادت ندارید. اگر با کفش‌های پاشنه بلندی که به آنها عادت ندارید تلوتلو بخورید یا با دامن کوتاه‌تان معذب باشید و مدام دامنه آن را پایین بکشید باعث می‌شود در تمام مدت مهمانی احساس ناراحتی کنید و این احساس در چهره و رفتارتان بروز کند.
  
دنبال آدمهای مثل خودتان بگردید
شما تنها کسی نیستید در این مهمانی که این احساس را دارید، پس به دنبال آدمهای شبیه خود بگردید. احتمالا آنها نیز در جستجوی کسی هستند که یک گفتگوی دو نفره با هم داشته باشند، پس می‌توانید حداقل در این مورد به همدیگر کمک کنید!


سعی کنید وارد گفتگوهای دیگران شوید؛ این کاملا قابل قبول است
اینکه در یک مهمانی یا اجتماع کوچک سعی کنید در گفتگوهای گروهی وارد شوید یا با یک فرد کاملا غریبه سر صحبت را باز کنید کاملا پسندیده و ایده آل است. حتی ممکن است یک گفتگوی گروهی کاملا داغ در جریان باشد، وارد شدن به این بحث و گفتگو نیز بی‌ادبی حساب نمی‌شود و قابل قبول است.
  

با یک دوست به مهمانی بروید
اگر می‌دانید قرار است به مهمانی بروید که با هیچکس آشنا نیستید و این امکان وجود دارد که دوستی را با خود همراه کنید، حتما این کار را بکنید. او می‌تواند مثل حامی شما عمل کرده و همدم شما باشد، اما تمام وقت خود را با او نگذرانید و با آدمهای جدید هم ملاقات کنید. 

 
لازم نیست مرکز توجه قرار بگیرید
در تله‌ی این تصور نیفتید که برای اینکه مهمانی به شما خوش بگذرد حتما باید ادا و اطواری در بیاورید که کانون توجه باشید. همین که با یکی دو نفر یا گروه کوچکی گفتگو کنید کافیست. باور کنید بقیه هم مثل شما هستند!

  
در گفتگوها راحت باشید و حرف‌های‌تان را آنقدر تجزیه و تحلیل نکنید
دیگران قرار نیست هر کلمه‌ای را که می‌گویید ارزیابی یا قضاوت کنند، اینجا یک مهمانی است، فقط همین! همه جمع شده‌اند تا گپ بزنند و خوش بگذرانند. پس لازم نیست کلمه به کلمه‌ی حرف‌های‌تان را بررسی کنید و دنبال واکنش‌های دیگران نسبت به حرف‌های‌تان نباشید، چون باعث می‌شود بیشتر احساس خجالت و ناراحتی بکنید.

  
زیاد سوال بپرسید
از دیگران سوال پرسیدن، ساده‌ترین راه شروع مکالمه است. مردُم دوست دارند در مورد خودشان حرف بزنند و جوابهای آنها می‌تواند گفتگوهای جالبی پیش بیاورد. می‌توانید از آنها در مورد کارشان، اینکه لباس‌شان را از کجا تهیه کرده‌اند یا هر موضوع جذاب دیگری که پیش بیاید سوال کنید.

  
می‌توانید الگویی در ذهن‌ خود داشته باشید
اگر احساس خجالت می‌کنید و راحت نیستید می‌توانید به یک دوست یا یک سلبریتی که او را می‌پسندید فکر کنید و تصور کنید اگر او اینجا بود چکار می‌کرد. این تصورات باعث نمی‌شود شما تغییر کنید، بلکه به شما ایده می‌دهد که چه بگویید و چگونه رفتار کنید.
 

 


کد مطلب: 44319

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/article/44319/میهمانی-چطور-کمتر-خجالت-بکشیم

میگنا
  https://www.migna.ir