سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۵
کد مطلب: 44972
۲

چرا مجرد ماندن خیلی هم بد نیست؟

ترجمه از: هدی بانکی
چرا مجرد ماندن خیلی هم بد نیست؟
طلاق یا هر گونه جدایی می‌تواند ضربه‌ غم انگیزی در زندگی باشد اما هرگز نمی‌تواند امید و توانایی حرکت دوباره را کاملا نابود کند. جدایی در همه جای دنیا وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند بیشتر ازدواج‌ها با شکست مواجه می‌شوند. شاید شما هنوز هم مجرد باشید و دیگران از روی شوخی شما را پیر دختر خطاب کنند.

شما تنها نیستید؛ خیلی از خانم‌ها تصمیم می‌گیرند با وجود ترس از تنهایی مجرد باقی بمانند. احساس تنهایی کردن یا گهگاه از تنهایی ترسیدن امری طبیعی است. مجرد ماندن نباید تداعی منفی در ذهن ایجاد کند چون نوعی از زندگی است؛ یک زندگی با مسئولیت‌ها و افت و خیزهای خودش، با روزهای خوب و بد و با موفقیت‌ها و شکست‌ها. درست مانند هر چیز دیگری در زندگی مجرد ماندن هم نقاط ضعف و قوت خودش را دارد اما در این مطلب می‌خواهیم بگوییم تصمیم به مجرد ماندن گرفتن لزوما بد نیست.


خود واقعی‌تان باقی می‌مانید
وقتی در یک رابطه هستید ممکن است بخشی از خودتان را از دست بدهید زیرا الویت‌ها به سمت طرف مقابل سوق پیدا می‌کند. این مسئله هیچ ایرادی ندارد چون باید روی همسرتان سرمایه گذاری کنید. اما اگر تمرکزتان فقط روی رابطه‌‌تان باشد هدف‌های شخصی‌تان را ممکن است نادیده بگیرید. اگر برای رابطه‌تان بیش از حد وقت و توجه و انرژی صرف کنید و تمام الویت‌های شما معطوف طرف مقابل‌تان شود، دیگر فرصتی برای پرداختن به هدف‌های فردی و پرورش مهارت‌های خودتان باقی نمی‌ماند. اما اگر مجرد ماندن را انتخاب کنید چنین اتفاقی دامنگیرتان نخواهد شد.


کمک‌تان می‌کند فرد مناسب را برای ازدواج پیدا کنید
اگر هم قصد ازدواج دارید و نمی‌خواهید تمام عمرتان را مجرد باقی بمانید بهتر است دورانی را به صورت مجرد و مستقل بگذرانید و به جای اینکه با تلقین احساس تنهایی خودتان را عذاب دهید، افکارتان را با امید و هوشمندی به شیوه‌ای متفاوت تنظیم کنید. اگر لازم است افکار و هیجانات خود را بنویسید این کار را بکنید و بگذارید تنش‌ها و اضطراب‌ها در زمانی که احساس تنهایی و پوچ بودن می‌کنید به طرز شگفت انگیزی تخلیه شوند. معمولا خانم‌ها بعد از سی سالگی ترس‌شان شروع می‌شود زیرا نگران این هستند که مبادا برای ازدواج و بچه دار شدن خیلی دیر شود. اما این طرز فکر می‌تواند باعث شود احساس ناامیدی کنید و کسی را برای ازدواج انتخاب کنید که مناسب شما نیست. آدم مناسب شما کمک‌تان خواهد کرد که رشد کنید. پس مجرد ماندن این حُسن را هم دارد که با گذشتن از مراحل پُرپیچ و خم سالهای اولیه‌ جوانی و کسب تجربیات به دردبخور، شاید کمی دیرتر اما فرد مناسبی را برای ادامه‌ زندگی‌تان انتخاب کنید.


اعتماد بنفس از دست رفته‌تان برمی‌گردد
بعد از اینکه از ازدواج یا رابطه‌تان مدتی گذشت ممکن است بخشی از اعتماد بنفس خود را از دست بدهید، مخصوصا اگر رابطه‌تان سمی باشد. آیا نسبت به قبل خیلی منفی باف و تلخ شده‌اید؟ اگر چنین است پس پرچم قرمزی است که اعلام می‌کند اعتماد بنفس‌تان آسیب دیده. اگر اجازه دهید افکار منفی در ذهن‌تان افکار مثبت را بیرون برانند زمانی نه چندان دور می‌بینید که توسط تلخی‌ها و احساس بی‌عدالتی نسبت به خودتان بلعیده شده‌اید. یا ممکن است در سالهای اولیه جوانی درگیر یک شکست عشقی شده باشید و اعتماد بنفس‌تان لطمه خورده باشد، با مجرد ماندن و مستقل و متکی به خود شدن می‌توانید اعتماد بنفس از دست رفته‌تان را کسب کنید و امید را دوباره به قلب‌تان برگردانید. در چنین شرایطی بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید به مجرد ماندن ادامه دهید یا اینکه با درایت و درس از گذشته، فرد مناسبی را برای زندگی مشترک انتخاب کنید.

ایمان و اعتقادتان قوی‌‌تر می‌شود
از دوران مجردی برای تقویت روحی و معنوی خود استفاده کنید. سعی کنید به یک خود شناسی نسبی برسید و درک کنید که شما شاهکار خلقتید و خداوند شما را اشرف مخلوقات خود دانسته است. وقتی تنها و مجرد هستید زمان بیشتری برای رسیدگی به خود و تغذیه‌ زندگی روحی و معنوی خود دارید که بیشتر از هر رابطه‌ دیگری دوام خواهد داشت! ممکن است اراده به تنهایی کافی نباشد؛ به خداوند توکل کنید و از او بخواهید با حمایت و راهنمایی‌اش در این مسیر کمک‌تان کند.


زخم‌های گذشته‌تان التیام می‌یابد
روابط اگر سالم نباشند می‌توانند آسیب‌های زیاد به ما وارد کنند. ممکن است در گذشته کسی در زندگی شما بوده که با ضربه‌ عاطفی که به شما زده موجب بی‌اعتمادی شما به دیگران شده باشد. لازم است دوره‌ای را تنها بمانید تا التیام پیدا کنید و با تمرکز روی خودتان این پروسه را پشت سر بگذارید. ترمیم زخم‌های گذشته از شما انسان قوی‌تری می‌سازد و اگر قصد دوباره عاشق شدن داشته باشید کمک‌تان می‌کند با دید بازتری عمل کنید. برگشتن دوباره‌ی حس اعتماد به دیگران در تمام روابطی که دارید کمک‌تان خواهد کرد. دوران مجرد ماندن شما فرصتی است که بدون عجله می‌توانید خود ِ کامل‌تان بشوید زیرا با زخم‌های عاطفی و روحی‌تان مواجه شده‌اید نه اینکه با چسب زخم آنها را مخفی کرده باشید.


قوی‌تر می‌شوید
امروزه تلقی درستی از مجرد بودن وجود ندارد و آن را سالم نمی‌دانند. اما این باور اشتباه است. در واقع یک مشکل فرهنگی جدی در مورد تنهایی و تجرد وجود دارد. در جامعه‌ی امروز این امکان وجود دارد که آدمها مجرد نباشند اما احساس تنهایی و انزوا کنند. احساس تنهایی کردن چیزی است که ممکن است در کنار یک نفر دیگر هم بروز کند. مهم این است که از نظر روحی و عاطفی مجهز باشید و بتوانید اوقات تنهایی خود را به خوبی پیش ببرید. اگر بتوانید چنین کاری بکنید، قوی‌تر و تواناتر خواهید شد.


به شما آزادی می‌دهد
گاهی بودن در یک رابطه می‌تواند آزادی‌هایی را که دوست دارید به شما بدهد اما فشارهای ناشی از قرار گرفتن در کنار یک نفر دیگر می‌تواند همراه با تمام مسئولیت‌هایش آزادی شما را نیز سلب کند. به هر حال اگر هنوز آمادگی قبول مسئولیت و بودن در کنار یک نفر دیگر را ندارید از آزادی‌تان به خوبی استفاده کنید؛ با هنر سرگرم شوید، به ورزش مورد علاقه‌تان بپردازید یا به جاهایی سفر کنید که همیشه دوست داشتید ببینید و یا مهارت‌های فردی‌تان را تقویت کنید. هر انتخابی که می‌کنید چیزی باشد که توانمندی‌ها و خلاقیت‌تان را به رخ بکشد و این آزادی را به شما بدهد که خودتان را به شیوه‌ای درست مطرح کنید.

توصیه می‌کنیم مجرد بودن خود را دوست داشته باشید؛‌ چه انتخاب‌تان باشد و چه از روی اجبار. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در این دوران انجام دهید. چیزهای جدید را تجربه کنید و کیفیت زندگی‌تان را بالا ببرید.
 
 
ترجمه از: هدی بانکی
مرجع : برترین ها
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.