کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر کسی جواب پیغام‎مان را نداد، چه کنیم؟

ترجمه از: پردیس بختیاری

برترین ها , 10 آذر 1397 ساعت 14:01

مطمئنا شما از این که طرف مقابل تان به شما پاسخ نداده، ناراحت اید اما نباید با او بد برخورد کنید.


ميگنا: هیچ چیز بدتر از نادیده گرفتن شدن نیست. حتما برای شما هم پیش آمده که به فردی پیغامی دهید اما او جواب شما را ندهد. در این شرایط این که طرف مقابل چرا به ما پاسخ نداده ذهن مان را درگیر خواهد کرد به طوری که ممکن است رفتاری اشتباه از ما سر زند. اما در این شرایط چه باید کرد؟ در ادامه نکاتی را آورده ایم که بهتر است در این شرایط به آنها عمل کنید.

 
به او پیغام ندهید

بی شک شما در پی آنید که بدانید چرا طرف مقابل جواب پیغام تان را نداد و دوست دارید که در پیغام های بعدی این موضوع را از او بپرسید اما بهتر است که از تکست دادن های بیشتر خودداری کنید. این حالت مثل زمانی ست که کسی ما را از خود رانده است و ما برای این که او را به سمت خود جذب کنیم مدام به سمت اش می رویم اما در نهایت این شیوه کارساز نیست و تنها طرف مقابل را کلافه می کند. بنابراین در این شرایط، چند قدم به عقب بازگردید و او را اندکی به حال خودش بگذارید.


پس از چند روز دوباره به او پیغام دهید
اگر چند روز از آخرین پیغام تان گذشت و شخص مورد نظر هنوز جواب تان را نداده است، شما می توانید بار دیگر به او پیغام دهید. احتمال این که او این بار به شما پاسخ دهد زیاد است. در این شرایط به پیغام های او خوب دقت کنید. آیا او کوتاه جواب شما را می دهد؟ آیا سرد با شما برخورد می کند؟ سعی کنید که از روی پاسخ های او علت جواب ندادنش را بیابید.
به این که چه زمانی به او پیغام می دهید، توجه کنید. شما نباید در اواسط روز، زمانی که او سرش شلوغ است یا آخر شب که غرق خواب می باشد، از او انتظار جوابی درست داشته باشید. در این شرایط بهتر است از او بپرسید که بهترین زمان برای گفتگو را مشخص کند.


کارهایتان را بار دیگر مرور کنید
اگر بخواهید واقعا دلیل جواب ندادن طرف مقابل تان را بدانید باید با خودتان صادق باشید. به گذشته نگاه کنید، چه رفتار اشتباهی ممکن است او را ناراحت کرده باشد؟ اگر پس از بررسی، باز هم متوجه دلیل آن نشدید، می توانید از یکی از دوستان صمیمی یا مشترک تان کمک بگیرید. شاید او بتواند شما را راهنمایی کند تا دلیل واقعی را دریابید.


با او دعوا نکنید
مطمئنا شما از این که طرف مقابل تان به شما پاسخ نداده، ناراحت اید اما نباید با او بد برخورد کنید. برای او پیغام های عصبانی نفرستید. اگر واقعا می خواهید دلیل کارش را بدانید، باید در آرامش با او صحبت کنید و دلیل واقعی کارش را بپرسید.


معذرت خواهی کنید
اگر به این نتیجه رسیدید که شما مقصر ناراحتی طرف مقابل تان هستید، بهتر است که هر چه سریع تر از او عذرخواهی کنید و به او نشان دهید که این رابطه برای شما چقدر ارزش دارد و حاضر به جبران آن هستید. پس از آن که علت جواب ندادن او را فهمیدید؛ تا جای ممکن از کش دادن این موضوع بپرهیزید و سعی کنید که جو را تغییر دهید.


منتظر نباشید
اگر شما باز هم به او تکست دادید و او جواب شما را ندارد یا خواستید با او حرف بزنید و او همان رفتار را انجام داد، بهتر است که بیش از این پیگیر نشوید. این که بنشینید و مدام به علت رفتار او فکر کنید، دردی از شما درمان نمی کند. بنابراین بهتر است که همه چیز را فراموش کنید و به زندگی خودتان برسید. شاید این کار برایتان سخت باشد اما ارزش اش را دارد.


این اتفاق را جار نزنید
مطمئنا شما از رفتار طرف مقابل تان ناراحت هستید اما این دلیل خوبی نیست که در شبکه های اجتماعی آن را فریاد بزنید. نه تنها دیگران دوست ندارند که ناراحتی شما را ببینند، بلکه شما نیز فرصت دوباره خود برای بودن با آن فرد را از دست خواهید داد. علاوه بر آن، حتی اگر شما این موضوع را فراموش کنید، دیگران آن را فراموش نخواهند کرد. بنابراین به دنبال خالی کردن ناراحتی تان به شیوه های دیگری، جز پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی، باشید.


کد مطلب: 45939

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/article/45939/اگر-کسی-جواب-پیغام-مان-نداد-کنیم

میگنا
  https://www.migna.ir