ميگنا : پایگاه خبری روانشناسی و سلامت 13 اسفند 1392 ساعت 11:49 http://www.migna.ir/news/22786/فراخوان-همایش-تربیت-اسلامی-فضای-مجازی-همكاري-حوزه-آموزش-پرورش -------------------------------------------------- عنوان : فراخوان همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی با همكاري حوزه و آموزش و پرورش -------------------------------------------------- هشتمین همایش علمی همراه بانمایشگاه دوسالانه به همت ستاد همکاریهای حوزه علمیه و وزارت آموزش وپرورش در17 و18 اردیبهشت ماه1393 درشهرمقدس قم برگزارمی‌شود. متن : هشتمین همایش علمی همراه بانمایشگاه دوسالانه به همت ستاد همکاریهای حوزه علمیه و وزارت آموزش وپرورش در17 و18 اردیبهشت ماه1393 درشهرمقدس قم برگزارمی شود. به گزارش ميگنا، با توجه به اهمیت فضای مجازی و تاثیرات گسترده ی آن بر تعلیم وتربیت، ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در هشتمین همایش سالانه خود این مهم را در دستور کار قرار داه است.از عموم اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه ها، صاحب نظران، پژوهشگران، معلمان، مربیان، طلاب و دانشجویان علاقه مند دعوت می شود با تهیه و ارسال مقاله در چارچوب محورهای زیر، ما را در دست یابی به هدف های همایش یاری دهند. اهداف همایش: 1-شناخت نظریه ها و دیدگاه های تربیت اسلامی در فضای مجازی 2- تبیین فرصت ها و چالش های فراروی تربیت اسلامی در تعامل با فضای مجازی 3- تبیین اثرات و پیامدهای تربیتی فناوری های نو و فضای مجازی 4- تبیین راهکارهای توسعه و تعمیق تربیت اسلامی از طریق فضای مجازی 5- تبیین چگونگی تعاملات حوزه های علمیه با وزارت آموزش و پرورش در بهره گیری از فضای مجازی برای تربیت اسلامی محورهای همایش: 1- شناخت نظریه ها و دیدگاه های تربیت اسلامی در فضای مجازی 2- مفهوم شناسی فضای مجازی و ابعاد تربیتی آن در آموزش و پرورش 3- تبیین انگاره های تربیتی حاکم بر فضای مجازی 4- تبیین تصویر، مختصات و مولفه های تربیت اسلامی در فضای مجازی باتاکید بر مخاطب دانش آموزی 5- تبیین نسبت فضای مجازی با تربیت اسلامی 6- تبیین جایگاه رسانه های تصویری، متنی و گفتاری در تربیت اسلامی 7- تبیین جایگاه مربی و معلم در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی 8- تبیین جایگاه یادگیرنده در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی 9- تبیین جایگاه خانواده در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی 10- تبیین جایگاه مدرسه در تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی تبیین فرصت ها و چالش های فراروی تربیت اسلامی در فضای مجازی 1- تبیین فرصت ها، چالش ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی 2- تبیین فرصت ها، چالش ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی 3- تبیین فرصت ها، چالش ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت زیستی و بدنی 4- بیین فرصت ها، چالش ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت اقتصادی و حرفه ای 5- تبیین فرصت ها، چالش ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت علمی و فناورانه 6- تبیین فرصت ها، چالش ها و کارکردهای فضای مجازی در ساحت تربیت زیباشناختی و هنری بررسی اثرات و پیامدهای تربیتی فناوری های نو و فضای مجازی 1- تبیین اثرات و پیامدهای شبکه های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش 2- تبیین اثرات و پیامدهای تلفن همراه در حوزه آموزش و پرورش 3- تبیین اثرات و پیامدهای شبکه های ماهواره ای در حوزه آموزش و پرورش 4- تبیین اثرات و پیامدهای شبکه جهانی اینترنت در حوزه آموزش و پرورش 5- بررسی و تبیین اثربخشی شبکه های آموزشی (رشد، نور...) در حوزه تربیت اسلامی 6- تبیین اثرات و پیامدهای فضای مجازی بر سبک زندگی تبیین راهکارهای تعمیق تربیت اسلامی از طریق فضای مجازی 1- تبیین روشهای استفاده مناسب از امکانات و قابلیت های فضای مجازی در تعمیق تربیت اسلامی 2- شناسایی راهکارهای تعمیق تربیت اسلامی در فضای مجازی 3- تبیین نسبت تربیت اسلامی و فضای مجازی در اسناد بالادستی و برنامه های درسی رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی ایران 4- مخاطب شناسی در فضای مجازی (نیازسنجی مخاطبان، فرهنگ پژوهی، افکار سنجی، آسیب پژوهی، فراغت پژوهی و باور پذیری مخاطبان نسبت به آموزه های تربیت اسلامی) 5- شناسایی و تبیین تجارب و ابتکارات سازمان های بین المللی، نهادهای تربیتی و دینی، مدارس و مراکز آموزشی اسلامی در بهره گیری از فضای مجازی در تعمیق تربیت اسلامی 6- تبیین چگونگی تحقق اهداف تربیت اسلامی با توجه به ویژگی های فضای مجازی 7- تبیین چگونگی تولید محتوای تربیت اسلامی در فضای مجازی 8- تبیین چگونگی مدیریت و نظارت بر انواع رسانه های تربیت اسلامی در فضا ی مجازی 9- تبیین شیوه های روز آمد کردن روش ها و محتوای تربیت اسلامی در فضای مجازی 10- شناخت روش های بهره گیری از ارتباطات بین فرهنگی به منظور جهانی سازی فرهنگ و تربیت اسلامی 11- تاثیرات تولید فرارسانه ها با رویکرد تربیت اسلامی در آموزش و پرورش 12 - تبیین چگونگی بهره گیری از رسانه های آموزشی در تدوین منابع آموزشی و تربیتی تبیین چگونگی تعاملات حوزه های علمیه با آموزش و پرورش در بهره گیری از فضای مجازی برای تربیت اسلامی 1- تبیین جایگاه و نقش حوزه های علمیه و روحانیون در جهت دهی استفاده از فضای مجازی در تربیت اسلامی 2- شناسایی و تبیین کارکردهای حوزه های علمیه در بهره گیری از فضای مجازی در تربیت اسلامی 3- تبیین نقش حوزه های علمیه در نظریه پردازی پیرامون تربیت اسلامی و فضای مجازی 4- تبیین نقش حوزه های علمیه در عرصه سیاست گذاری تربیت اسلامی در فضای مجازی 5- نقد وضعیت موجود سیاستگذاری در فضای مجازی از نظر تحقق هدفهای تربیت اسلامی ملاکهای تدوین مقاله: - عنوان مقاله با هدف ها و محورهای همایش مرتبط باشد - مقاله حداکثر در 20 صفحه A4 تهیه شود و اصول تدوین مقاله به روش علمی در آن رعایت شده باشد و شامل چکیده فارسی، مقدمه، بیان مسئله و هدفها، سوال ها، پیشینه موضوع، توضیح روش تحلیل یا پاسخ دهی به سوالات، یافته ها، جمع بندی، نتیجه گیری و فهرست منابع باشد و برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده، از روش علمی (منطقی، تحلیلی، استدلالی و یا روش تحقیق میدانی) استفاده شده باشد - مقاله در محیط Word ، قلم BNazanin ، فونت 14، تایپ و فایل آن به نشانی دبیرخانه همایش ارسال گردد - اطلاعات مربوط به نویسنده (نویسندگان) مقاله، شامل نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی مرتبه علمی، نشانی محل کار یا منزل، تلفن تماس، نمابر و پست الکترونیک به همراه مقاله ارسال شود. - تاریخ ارسال اصل مقاله: 1393/1/15 - ارسال مقالات به نشانی info@hamkariha.ir -دانلود پوستر - مقالات پذیرفته شده در کتاب حاوی مقالات همایش چاپ و منتشر خواهد شد و مقالات برگزیده در روز همایش ارائه خواهد شد.