ميگنا : پايگاه خبری روانشناسی و بهداشت روان 24 آذر 1398 ساعت 14:49 https://www.migna.ir/news/49139/ارائه-آموزش-های-روانشناسی-پلیس-۶۳۰۰دانش-آموز-آبادانی -------------------------------------------------- عنوان : ارائه آموزش‌های روانشناسی پلیس به ۶۳۰۰دانش آموز آبادانی -------------------------------------------------- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان گفت: از ابتدای آغاز فصل آموزشی جدید تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز آبادانی از آموزش‌های رایگان روانشناسی پلیس بهره‌مند شدند. متن : ميگنا: سروان امیرسام کمایی با اشاره به اینکه در این رده‌های آموزشی درباره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون «فضای مجازی» و «مواد مخدر» به عنوان مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی امروزه به دانش آموزان آگاهی داده می شود، اظهار کرد: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و دوره‌های متوسطه آموزش‌های روانشناسی پلیس در بخش‌های روانشناسی بالینی، فضای مجازی، راهنمایی و رانندگی و مواد مخدر را به صورت رایگان (طبق نگرش و دستور اکید فرمانده انتظامی شهرستان) توسط کارشناس مربوطه بهره‌مند شدند و این روند آموزشی تا پایان فصل مدارس ادامه دارد. وی با بیان اینکه نبود اعتماد به نفس و ناآگاهی کافی در شناخت آسیب‌های اجتماعی از سوی دانش آموزان در این آموزش‌ها بسیار مشهود بود، افزود: نبود اعتماد به نفس، دانش آموزان را به گرداب آسیب‌های اجتماعی می کشاند. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان با تأکید بر ضرورت تقویت حس اعتماد به نفس در افراد به ویژه دانش آموزان تصریح کرد: برای این منظور باید ارائه آموزش مهارت‌های ۹ گانه از دوره پیش‌دبستانی (مهدهای کودک) آغاز شود تا بتواند تأثیر خود را به طور عمیق در دوره‌های مختلف زندگی دانش آموزان برجای گذارد. وی افزود: باید در موضوع آموزش محور صرف در مدارس تغییر نگرش حاصل شود. وی با تأکید دوباره بر لزوم تقویت حس اعتماد به نفس و فراگیری مهارت «نه» گفتن به دانش آموزان در کنار تعلیم و تحصیل علم، یادآور شد: در غیر این صورت دانش آموزان به راحتی در دام بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفتار می شوند. وی بی توجهی اولیاء، معلمان و مدیران مدرسه نسبت به تغییر رفتار دانش آموزان را یکی از علل بروز آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان خواند و از آمادگی واحد متبوعه‌اش برای حضور و ارائه آموزش‌های لازم در زمینهٔ آسیب‌های مختلف اجتماعی و فضای سایبری در مدارسی که گزارش دهی کنند، خبر داد.