سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۷
کد مطلب: 10179
۰

رئیس دانشگاه الزهرا (س) تغییر کرد

 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، رئیس جدید دانشگاه الزهرا را منصوب کرد.

به گزارش مهر، طی حکمی از سوی کامران دانشجو، انسیه خزعلی به عنوان سرپرست دانشگاه الزهرا (س) جانشین محبوبه مباشری شد.

در بخشی از حکم وزیرعلوم آمده است: امید است با جلب مشارکت مسئولان استان و بهره‌مندی از تجارب اعضای هیأت علمی دانشگاه و همکاران متعهد در تحقق اهداف تبیینی در برنامه تقدیمی اینجانب به مجلس شورای اسلامی موفق باشید.

در این حکم بر رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضروری، تقویت نظم، انضباط و تربیت دانش آموختگانی با روحیه قانون‌پذیری و نگرش ارزشی و معنوی برای جامعه اسلامی تاکید شده است. انسیه خزعلی دارای دکترای زبان و ادبیات عرب و دانشیار دانشگاه الزهرا (س) است و پیش از این ریاست دانشکده ادبیات این دانشگاه را برعهده داشته است.   سوابق رييس جديد دانشگاه الزهرا(س)

انسيه خزعلي فرزند آيت‌الله خزعلي به عنوان رييس دانشگاه الزهرا(س) منصوب شد.

انسيه خزعلي متولد 1342، مدرك دكتراي خود را در رشته زبان و ادبيات عربي در سال 1378 از دانشگاه تهران كسب كرد.

وي كه داراي سطح 3 حوزه علميه قم است، در زمينه‌هاي صرف و نحو عربي، علوم بلاغت، تجويد، صوتيات و زبان شناسي عربي، تاريخ ادبيات و متون دوره‌هاي مختلف زبان و ادبيات عربي، ادب سياسي و ادب متعهد تدريس مي كند.

از جمله فعاليت‌هاي پژوهشي وي مي‌توان به تاليف و ترجمه كتاب‌هاي بيشمار، ارائه مقالات متعدد در همايش‌هاي داخلي و بين المللي و همچنين راهنمايي و مشاوره پايان نامه‌هاي بسياري از دانشجويان اشاره كرد.

از جمله جوايز و رتبه‌هاي احراز شده توسط انسيه خزعلي مي‌توان به دانشجوي نمونه كشوري در مقطع كارشناسي ارشد در سال 1373، رتبه اول مسابقات سراسري قرآن در سال 1369، رتبه اول مسابقات سراسري فن بيان در سال 1372، انتخاب پايان نامه دكتري به عنوان پايان نامه برتر در سال 1378، رتبه اول پژوهشگران ادبي زن در سراسر كشور در سال 1385، پژوهشگر برتر و برجسته دانشگاه الزهرا در سال 1387، استاد نمونه بسيجي كشور در سال 1388، استاد نمونه كشوري سال تحصيلي 89-90 و بانوي بصير كشوري در سال 90 اشاره كرد.

وي تاكنون به عنوان مديريت گروه زبان و ادبيات عرب دانشگاه الزهر از سال 1381 تا 1386، رييس دانشكده ادبيات و زبان‌هاي خارجي دانشگاه الزهرا از سال 1385 تا 1389، عضو هيات امناي دانشگاه الزهرا، عضو هيات امناي بعثه مقام معظم رهبري، عضو كميته تخصصي علوم انساني و اجتماعي صندوق حمايت از پژوهشگران رياست جمهوري و عضو كميته برنامه ريزي وزارت علوم فعاليت داشته است.

وي همچنين در كارنامه علمي و اجرايي خود داراي فعاليت‌هاي فرهنگي – اجتماعي، عضويت در انجمن‌هاي علمي، همكاري با بسيج، همكاري با بعثه مقام معظم رهبري، همكاري با سازمان ارتباطات اسلامي، همكاري با مجمع تقريب مذاهب اسلامي را دارا است.



نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.