جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۰
کد مطلب: 10252
۲۹
۲۶۵

آشنايي با بيماري پارانوئيد و راه هاي درمان

آشنايي با بيماري پارانوئيد و راه هاي درمان
شايد تاکنون اصطلاح «پارانوئيد» به گوش تان خورده باشد که به طور معمول با اصطلاح بدبيني يا سوء ظن از آن ياد مي شود. افرادي که ناچارند با فردي مبتلا به پارانوئيد تعامل داشته باشند، شرايط دشواري را تجربه مي کنند.

اين ويژگي منفي گاهي آن قدر در فرد عميق است که روان شناسان شخصيت او را با همين ويژگي، شناسايي و نام گذاري مي کنند.
افراد بدبين که با اين ويژگي شناخته مي شوند در روابط فردي، اجتماعي و کاري خود موجب آزار ديگران مي شوند و آن ها را به ستوه مي آورند. بدترين شرايط را همسران اين افراد تجربه و تحمل مي کنند.

شماري از مردم بدون دليل، سوء ظن دارند تا جايي که اين افکار «پارانوئيد»، کار و زندگي خانوادگي آنان را مختل کرده است. به همين سبب در اين نوشتار به معرفي نشانه ها و مسائل درباره اين اختلاف مي پردازيم.
در ادامه نظر دکتر «علي اصغر احمدي»، استاد و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران را درباره اين موضوع تقديم شما مي کنيم.

ويژگي هاي شخصيتي فرد مبتلا به پارانوئيد
سوء ظن بي شک نشانه «پارانوئيد»، نداشتن اعتماد دايم است. افراد داراي «اختلال شخصيت پارانوئيد»،همواره حالت آماده باش به خود مي گيرند زيرا دنيا را مکاني تهديدآميز تلقي مي کنند.
اين افراد هميشه مراقب هستند و حتي ممکن است در جست وجوي نشانه هاي تهديدآميز برآيند. افرادي که از «پارانوئيد» رنج مي برند، نمي توانند از ترس هاي خود رهايي يابند؛ آنان همواره منتظر فريب و نيرنگ ديگران هستند و در وفاداري و صداقت آنان شک دارند.
حساسيت افراد مبتلا به پارانوئيد به دليل اين که فوق العاده گوش به زنگ اند، به چيزهاي خيلي پيش پا افتاده توجه مي کنند. ممکن است در مواردي که هيچ گونه تقصيري ندارند، احساس گناه کنند، در نتيجه تمايل دارند حالتي تدافعي و مخالفت جويانه داشته باشند.
هنگامي که مرتکب خطايي مي شوند، نمي توانند حتي کوچک ترين انتقاد را بپذيرند. با اين وجود از ديگران بسيار زياد انتقاد مي کنند. سرد و گوشه گير اين افراد، جداي از آن که ناسازگار و جدي اند، از نظر عاطفي نيز اغلب با ديگران تفاوت دارند، آنها به نظر سرد مي آيند و در برابر ديگران از ابراز صميميت پرهيز مي کنند.
به خاطر عقلانيت و واقع گرايي، به خودشان مي بالند. آنها در جامعه عملکرد شايسته اي از خود نشان مي دهند و ممکن است در جست وجوي يک جايگاه اجتماعي باشند.

علل شکل گيري پارانوئيد
ژنتيک (وراثت)- تحقيقات اندکي درباره نقش وراثت در پيدايش «پارانوئيد» صورت گرفته است. بعضي مطالعات نشان داده  اند وقتي يکي از دوقلوهاي يک تخمکي همسان مبتلا به اسکيزوفرني، علايم پارانوئيد از خود نشان مي دهد، ديگري نيز به طور معمول چنين است. تحقيقات اخير نشان داده است اختلال پارانوئيد در افراد مبتلا به «اسکيزوفرني» متداول تر است.
زيست شيمي- مصرف داروهايي نظير آمفتامين ها، کوکائين، ماري جوانا، PCP،LSD يا ديگر محرک ها و ترکيبات روان گردان، ممکن است به علايمي از تفکر يا رفتار پارانوئيدي منجر شود. بيماراني که اختلال هاي ذهني شديد نظير «اسکيزوفرني پارانوئيد» دارند ممکن است در اثر مصرف اين داروها، علايم وخيم تري داشته باشند. استرس- بعضي دانشمندان معتقدند «پارانويا» ممکن است واکنشي در برابر سطوح بالايي از فشار زندگي باشد. نکته اي که از اين عقيده حمايت مي کند، اين است که «پارانويا» بيش تر ميان مهاجران، اسيران و زندانيان جنگي و افرادي که متحمل فشارهاي شديد هستند، شايع است.

راه هاي درمان پارانويا
دارو درماني- درمان به وسيله داروهاي ضدجنون، ممکن است به بيمار پارانوئيد کمک کند تا بر برخي علايم بيماري غلبه کند، هرچند ممکن است عملکرد بيمار بهبود يابد اما نشانه هاي «پارانويا» باقي مي مانند. برخي مطالعات خاطرنشان کرده است نشانه هاي بهبودي پس از درمان دارويي ظاهر مي شود. اين يافته ها هم چنين پيشنهادي را طرح مي کنند که در برخي موارد، کاهش «پارانويا»، ناشي از دلايل روان شناختي است تا عملکرد دارويي. روان درماني- گزارش هايي که از بررسي موارد فردي،ارائه شده است چنين پيشنهاد دهد که يک موقعيت ويژه براي ابراز سوء ظن و خود ترديدي که به وسيله روان درماني به وجود مي آيد، مي تواند به عملکرد بيمار پارانوئيد در جامعه کمک کند. انواع ديگر روان درماني شامل هنردرماني، خانواده درماني و گروه درماني است.

توصيه هايي کاربردي از زبان يک کارشناس
دکتر علي اصغر احمدي، روان شناس، استاد و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران و از چهره هاي فرهيخته است که مطالعات ارزنده اي در زمينه روان شناسي اسلامي، ساختار شخصيت و الگوي روابط درون خانواده و ديگر زمينه هاي روان شناسي انجام داده است. اين يادداشت به معرفي پارانويا از زبان اين روان شناس مي پردازد.

پارانويا به زباني ساده
پارانويا يک اصطلاح روان شناختي، روان پزشکي است که در اصل به نوعي آشفتگي فکري يا هذيان دلالت دارد که شامل بدبيني، حسادت، خودبزرگ بيني يا گزند و آسيب است. شکل اسمي و صفتي اين اصطلاح به شکل پارانوئيد (paranoid) يا پارانويايي (paranoiac) به کار مي رود. اين اصطلاح در موارد مختلفي به کار برده مي شود. از جمله در هذيان پارانويايي، اسکيزوفرنياي نوع پارانوئيد، شخصيت پارانوئيد و يا مواردي ديگر.
آن چه در مجموع به لحاظ علمي براي عموم قابل توجه وتوضيح است اين است که افراد پارانوئيک اغلب نسبت به اطرافيان بدبين هستند. رايج ترين اين نوع بدبيني ها در جامعه متوجه مرداني است که به همسران خود بدبين اند. اين گونه افراد، به لحاظ نظام فکري تقريبا عادي اند و نيز در خصوص بدبيني که نسبت به کسي دارند، فکري منسجم دارند که مي توانند در مورد آن استدلال کنند؛ براي مثال براي بدبيني خود، شواهد متعددي ارائه و از آن دفاع مي کنند. شواهدي که آنان ارائه مي کنند به سادگي قابل رد يا نفي نيست.
اين گونه شواهد مي تواند بر وجود يک رابطه بين فرد با ديگري دلالت داشته باشد؛ به عبارت ديگر چنين احتمالي را نمي توان صد درصد رد کرد. براي همين است که اين گونه افراد در نظام فکري خود، تاحدي منطقي به شمار مي آيند؛ براي مثال مردي که معتقد است همسرش با فلان مرد همسايه ارتباط دارد، شواهدي از قبيل توجه زن به جزئيات زندگي مرد همسايه يا حتي رو برگرداندن از او در خيابان يا کوچه را، دليل اين رابطه مي داند. همه اين شواهد، در نزد مرد، تفسيرکننده اين فکر اوليه يا پيش فرض است که: «همسرش با آن مرد رابطه دارد.» اگر چنين فکري وجود نداشت، آن شواهد يا ديده نمي شد يا به شکل ديگري تفسير مي شد. به اين ترتيب فرض اوليه اي که نتيجه بدبيني است، همه شواهد را در حول و حوش خود جمع مي کند و به آن معنا مي بخشد.

رويارويي با فرد پارانوئيد
با شخص پارانوئيد نمي توان از راه استدلال براي اشتباه بودن باور خود وارد بحث شد. چرا که اولا چنين استدلال هايي را نمي پذيرد؛ ثانيا با هر استدلالي، شواهد جديدي را به مجموعه شواهد خود اضافه و آن‌ها را کامل تر مي کند. ثالثا با پافشاري در مورد بي گناهي همسر، ممکن است پيش فرض جديدي به پيش فرض هاي وي اضافه شود. در اين صورت وي احتمال وجود رابطه بين همسرش و کسي که از او دفاع مي کند را در ذهن خود شکل مي دهد.
فراهم آوردن شرايط جديد براي زدودن سوء ظن بيمار نيز اغلب بي فايده است. زني که شوهرش به او بدبين بود، به يکي از اطرافيان درباره اين مشکل شکايت کرده بود. فرد طرف مشورت به زن توصيه مي کند که مدتي از خانه بيرون نرود تا شايد سوء ظن شوهرش از بين برود. زن بعد از مدتي دوباره به پيشنهاددهنده اين ايده شکايت مي کند و به او گفته بود که مي داني حالا شوهرم به من چه مي گويد؟ او مي گويد که تو به سراغ آن مرد نمي روي ولي او در خانه به سراغ تو مي آيد.

به هر حال با توجه به ضرورت ارجاع چنين بيماراني به روان پزشک (هرچند که آنان درمان را به سادگي نمي پذيرند.) توصيه هاي زيرا را مي توان مدنظر داشت:
۱ - از مجادله با اين اشخاص پرهيز کنيم و سعي در تغيير افکار آنان نداشته باشيم.
۲ - سعي در مقابله به مثل با آنان نداشته باشيم.
۳ - در زمينه هايي که او حساسيت دارد، رفتاري حساسيت برانگيز نداشته باشيم. البته اجتناب افراطي از مواردي که او حساسيت دارد نيز گاه به عنوان دليلي بر تاييد پيش فرض هاي او به شمار مي آيد.
۴ - رابطه خود را در ديگر زمينه ها با بيمار تقويت و سعي کنيم رضايت خاطر او در آن زمينه ها را فراهم کنيم.مثلا در گفت وگوهاي معمولي و در موضوعات عادي سعي کنيم رابطه خوبي با او برقرار و رضايت خاطر او را فراهم کنيم يا در مورد تصميماتي که ربطي به سوء ظن او ندارد، با او هم انديشي و هم فکري داشته باشيم.
۵ - بهتر است براي جلوگيري از لوس شدن يا طلبکار بار آمدن بيمار، گاهي که از او ناراحت هستيم ؛ با توجه به مواردي که در بند چهار درباره آن صحبت کرديم، او را با محروميت مواجه کنيم. به هر حال اين اقدامات در اصل درمان کننده اين بيماري نيست. به ويژه اگر با شخصيت پارانوئيد مواجه باشيم؛ اما اين گونه اقدامات تا حدي مي تواند از تحريک بيشتر بيمار جلوگيري کند.  

به کوشش امير رفاهي / تصوير سازي از مريم باقري /خراسان
United States
با سلامبا تشکر از شما
رامین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
پارانوئید یک بیماریه؟
ایدز و سرطان هم بیمارین؟
آره جفتشوم بیمارین.
اون جسمی این روحی
چرا از پارانوئیدها همه نفرت دارن و دلشون واسه سرطانیا میسوزه؟
من یک پارانویدی هستم،بخدا زندگیم سیاه شده ولی دست خودم نیست ژنتیکی اینجوری شدم.لطفا ما رو به دیده نفرت نگاه نکنید.آلان خودم هم از خودم بدم میاد.کمکمون کنید درست بشم اگه راه درمون داره.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم زمان الان وزندگیهای پر دغدغه متاسفانه همه اعصابها بهم ریخته است ، وتو باید کمک خودت و خانواده باشی . حتما ورزش .مطالعه و یک سرگرمی هنری،یا شغلی ساده و. ...بطور جد بپرداز. آز اثرات دعا هم بهرمند شو. به امید روزی که با یک دارو یا عمل ساده ای این بیماری هم براحتی ظرف چند روز قابل درمان باشه. مطمئن باش این مهم اتفاق خواهد افتاد
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه دارو درمانیه -داروها کمک میکنند هورمون های مغز به شکل عادی برگردن
Shahrzad
Iran, Islamic Republic of
منم همين طور هيچ رابطه اي نميتونم پيش ببرم درد بزرگيه دختر خوشگلي هستم اما به درد جرز لايه ديوارم نمي خورم با اين اخلاقم بماند كه از يه جايي با يه كار اشتباه فرد مقابل اين شك شروع مي شه ولي ميدونم بعدش شورش رو در ميارم تو رو خدا به منم بگين بايد چيكار كنم
پارسا
United Kingdom
خانم شهرزاد سلام///
با توجه به این نشونه ها که بالا نوشته فکر کنم منم با این بیماری و مشکلات دارم دست و پنجه نرم می کنم...
منم یه جوان 23 ساله م که برام سخته رابطه ای رو شروع کنم....

Iran, Islamic Republic of
سوئ استفاده نکن جلبک
fatynaz
Iran, Islamic Republic of
باید بگم ک پارانویید وحشتناکتراز اینحرفها هست و افراد خودشون قبول ندارن بیمار هستن پدرمن این مشکل و داره و ب مادرم میگه تو خیابون ب افراد غریبه نگاه میکنی تا باهاشون رابطه برقرارکنی تابیان منو کتک بزنن من مث زندانی همیشه توخونه ام اما فایده نداره تازه هرجابریم تعقیبمون میکنه بدترازون اینه ک باهرکسی دردودل میکنم فکرمیکنه ما خرابیم ک اون ب ما شک داره
Iran, Islamic Republic of
حالا بازم خوبه که تو خودت فهمیدی و قبول داری وگرنه اینجور آدما هرگز قبول نمیکنن بيمارن...
من واقعآترسیدم از این حرفا!ی. خواستگاربدبین دارم!چکارکنم؟دوسش دارم!
خواهش ميكنم در لحظه زندگي نكن.پا روي دلت بذار و خودت رو بدبخت نكن.
عواقب بدي در پيش داري.
فرزن یک فرد پارانویید
Iran, Islamic Republic of
راست میگه من مادرم 20 سال پیش این اشتباه رو کرد با مرد بدبین ازدواج کرد الان هم خودش و هم ما که بچه هاش هستیم توی یک جهنم واقعی خدا زندگی میکنیم تو رو قرآن تو دیگه این کار رو نکن چون تا آخر عمر بچه هات و خودت بدبخت میشن یه بدبخت واقعی که هیچ کس توی این دنیا نمی فهمه چی میکشن.....
نسترن
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست خوب. منم با شما همدردم. یک دختر سی ساله هستم که پدرم به این بیماری مبتلا هست و زندگی را برای مادرم و من و خواهر و برادرهایم سیاه کرده. هر روز و هر لحظه آرزوی مرگ می کنیم تا شاید با مردن به آرامش برسیم. واقعا سخته. من برای شما دعا می کنم مشکلتون حل بشه لطفا شما هم برای ما دعا کنید.
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم پدر من هم پارانوئيد شدید داره همش میگه میخواهید منو بکشید ارث ببرید بهم سم میدید حالا من یه جوری تحمل میکنم فقط برای مادرم ناراحتم عمرش تباه شد خدا هممانه کمک کنه
نسترن
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که قصد ازدواج با چنین بیمارانی دارید ازتون خواهش میکنم با این کار زندگی خودتون و بچه های معصومی که قراره به این دنیا بیارید رو تباه نکنید. لا اقل تا قبل از درمان شدن طرفتون اقدام به ازدواج یا بچه دار شدن نکنید. گناه بچه ای که توی چنین خانواده ای به دنیا میاد به گردن شماست. پدر من مبتلا به این بیماریه و من الان سی سالمه و مجردم. مثل یک اسیر جنگی هستم که تا ابد راه نجاتی نداره. جوونیم تباه و حروم شد. یک روز خوش نداشتم تا حالا.
توروخدا دلی تصمیم نگیر، من 3 ساله ازدواج کردم و عاشق شوهرم هستم و به خاطر همین وابستگی و عشق نمی تونم جدا شم ولی اون به طرز وحشتناکی به خونواده من شک داره و زندگی رو جهنم کرده، روانشناسم اینو تایید کرده، لطفا شما دلی نرو جلو حداقل
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
توروخدا فک کن زندگی با به پارانویید غیرممکنه به جایی میرسی که روزی هزاربار ای مرگ کنی ای کاش هیچ وقت حرفی منجربه نکنی.
محمد
Iran, Islamic Republic of
پدر همسر من پارانویی داره و به زمین و زمان بد بینه. پدر همه ما رو روزی چند بار در میاره. واقعا مستحصل شدیم. با ازدواج با همچین آدمایی زندگی خودتون و بچه هاتونو خراب میکنید
المیرا
Iran, Islamic Republic of
سلام .منم با کسی که پارانویید داشت دو سال نامزد بودم.هر تلاشی کردم که خوب بشه ولی روز به روز بدتر شد و منم داغون کرد.الان ۶ ساله که باهاش بهم زدم و ازدواج کردم اما هنوز تاثیرات منفی روحی که روم گذاشت داره عذابم میده.بی خیال شو
pu
United Kingdom
دوست عزیز خواهش میکنم اینکارو نکن بعدها مایه عذابت میشهم منم دارم درد میکشم اگه بچه دار بشی اوناهم زجر واهند کشید
Iran, Islamic Republic of
دوست خواهر من با خواستگار بدبینش ازدواج کرد،بعد فهمید شیزوفرنی بوده و خانواده ی پسره آگاهان ازش پنهان کرده بودند
با بدبختی طلاق گرفت
جدی بگیرید
Iran, Islamic Republic of
سلامبا عرض خسته نباشید یعنی کسی که این بیماری رو داره به لطف روان شناسان محترم که هیچ درمان درستی برای این بیماری پیدا نکردندباید بره بمیره دیگه!!!
اگر بيمار با روان پزشكش همكاري كنه راه درمان واسش هموار ميشه.فقط بايد خودش همكاري كنه با روان پزشكش.
روانشناس آینده
Iran, Islamic Republic of
سلام
نه عزیز من درمان داره
ولی این جور افراد خودشون رو بیمار نمیدونن که بخوان درمان بشن.
به خاطر همین درمانشون خیلی سخته.
اگه خود این افراد بخوان درمان میشن.
United States
salam, man be tazegi be moshkeli bar khordam. ba ye aghae 8 sale dost hastam, ama behesh shak daram, ba inke az hameye karash ba khabaram , ba inke kari nakarde ke eshtebah bashe , mitarsam az inke kasi ono az man begire , vase hamin controlesh mikonam behesh shak mikonam. toro khoda komakam konin, man nemikham ono az dast bedam, khodamam daram zajr mikesham az raftaram--------------------لطفا فارسی بنویسید
بدبختانه شوهر منم به من همش شک داره الان که این مطالب رو خوندم دیدم اکثرش توی رفتارهای شوهرم هست و هرچی بهش میگم چرا اینجوری هستی تو میگه عاملش خود تو هستی !!!!!!حالا من باید چیکار کنم یه پسر 3 ساله هم دارم نمیخوام پسرم درآینده مثل باباش باشه چون پدرشوهرم هم توی جوانی هاش مثا شوهرم بوده...کسی برای من راه کاری داره؟؟؟----------------اینجور مسائل با نت و نظر دادن درست نخواهد شد . حتما به یک روان شناسیس و یا مشاور ماهر مراجعه نمائید
با سلام.شوهر من یک پارانوییدیست.مدت چهار سال است که از دست رفتار های بیموردش مورد ازار و اذیت زیادی قرار میگیرم.یعنی هیچ راه درمانی نیست؟از دستش خسته شده ام یعنی طلاق تنها راه چاره است؟
ایدا
شتم موندم.بعد از چندماه زندگش مشترک الان چند روزه طلاق گرفتم اگه بگم چی کشیدم فقط خدا داند و بس.الان خودمم روانی شدم از بس هذیان گفت و گفت گفت...نه تونستم یه فیلم راحت ببینم نه راحت باهاش بیرون برم دارو درمانیش هم نتیجه نداد با همه علاقه م بریدم و جدا شدم.س رو داره اما دوسش دالام من 30سالمه. در دوران عقد یکسال پیش فهمیدم شوهرم همین بیماری
خوش بحالت.
من در حدود یک ماه قبل در شرکت یکی از آشنایان مشغول به کار شدم و درست یک روز بعد از مشغول شدنشم مدیر شرکت که پسر جوانی بود به من پیشنهاد دوستی داد منم که از اول ازش خوشم آمده بود قبول کردم و در کمال نا باوری دیدیم که روز دوم برایم حلقه خریدو پیشنهاد ازدواج داد منم اعتماد کردم و قبول کردم چون ظاهرا" خیلی محترم بود خلاصه بعد از چند روز یکدفعه بدبینی های بی مورد و مشکوکش شروع شد و رفتارای زننده ای داشت و این رفتار هارو در این مدت چند بار فقط نسبت به من انجام داده بود و در ضمن همیشه به من می گفت که خیلی دشمن داره و همه می خوان اذیتش کنن. خلاصه این چند روزه داره به تمام دوستای دوروبرش شک می کنه و طوری که شب رو تا صبح نخوابید و همش به پلیس زنگ زد و هی از پنجره به بیرون نگاه میکردو فکر می کرد دوستاش آمدن اذیتش کنن. یک چیزایی میدیدو می شنید که ملوم بود توهمه.
من شب رو پیشش بودم و خیلی ترسیده بودم ولی اصلا" با نظراتش و حرفاش مخالفت نکردم چون واقعا" عین روانی ها شده بود . من دیگه نمی خوام باهاش ازدواج کنم ولی می خوامکمکش کنم. در ضمن اون منو با دوستاش همدست می دونست و به هزار ترفند تونستم اعتمادشو جلب کنم. همون طور که می دونید من نمی تونم ازش بخوام بریم پیش روانپزشک چون اعتمادشو از دست میدهو در ضمن اون تمام علائم پارانوئید رو به صورت حاد داره. لطفا" راهنماییتون رو به ایمیلم بفرستید.maryammah108@yahoo.com
رویا
Iran, Islamic Republic of
دوسته من این فرد از پارانویا رد کرده و اختلال بیشتری داره ، ممکنه اسکیزو باشه ، بهتره با یه روانشناس مشورت کنی.
لطفا" هر چه سریع تر بهم جواب بدین چون خیلی حیاتیه. با تشکر فراوان
سلام برادر من نیز بیماری اسکیزوفرنی دارد چاره ای نیست باید داروها به موقع داد تا بدتر نشود
لطفا" هر چه سریع تر بهم جواب بدین چون خیلی حیاتیه. با تشکر فراوانلطفا" هر چه سریع تر بهم جواب بدین چون خیلی حیاتیه. با تشکر فراوانوای عزیزم تورو خدا ازش دوری کن ان جور ادمها (مثل شوهر من) فقط خدا باید بهشون کمک کنهپس زندگیتو خراب نکن چیزی که زیاده شوهر!منم با شوهرم دوست بودم الان بعد 4 سال به بم بست رسیدم اونم با یه بچه!!
من هم دچار این سو ظن هستم و خیلی رنج میبرم
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام من خودم چهار ساله اين بيماري رو دارم اما با اين نظراتي كه ميدين ادم مبتلا اميدشو از دست ميده ....ببينيد من دو ماهه خوب شدم....همش بخاطر همسرم بوده البته هنوز ازدواج نكردبم من خودم بيماريمو كشف كردم كه باعث پيشروي سوي درمان رو داشته باشم....درمانم اينا بود....مثبت كردن افكار بد يا كلا فكر نكردن به اين افكار كه باعث اذيت مبتلا شود...قران و نماز خوندن و متوسل شدن به اهب بيت و كتاب خوندن و روان درماني كه پزشك مداون در ارتباط با فرد باشه....در اين صورت فرد هم مجبوره فكراش رو عوض كنه چون نهايتا منجر به از بين رفتان زندگي خود ميشوسلا
omid
Iran, Islamic Republic of
بسیار حرف زیبایی بود. من این بیماری رو تو خودم شناختم و دلیلش شیطنت های جوونی خانومم هستش. اون تو این سه ماه اثبات کرده که برای من هستش. بهترین روش اینه اول یه بار کامل دعوا کنین و هر چی تو دل صاحب مرده هست بگین البته اگه همسرتون مثل همسر عزیز من ظرفیت داره و آدمه و عاشق خود شما نه پولتون. بعد لعنتی بشین فکر کن ببین خدارو خوش میاد یکی رو عذاب بدی؟ ببین خوشت میاد یکی هی بهت بگه کجا بودی؟ گوشیتو بده ببینم؟ پس بشین و بگو خدا بهت کمک کنه و در ضمن تفکرات مذهبی و خشک رو بزار کنار. زنم روسریش ال شد و بل شد و کی بود زنگ زد و ... تو خودت هیچ کاری نکردی که شرمنده ش باشی؟ تر و تمیز؟ تو خودت مزاحم و زنگ اشتباهی نداری؟ به خودت بیا الاغ! این دردی که تو داری درمونش یا خودتی یا مرگ!
من واقعآترسیدم از این حرفا!ی. خواستگاربدبین دارم!چکارکنم؟دوسش دارمخاک تو سرت ولش کن ...میکشتت هاااااااااااا
شوهره منم حدود دوسه سالی به این بیماری دچار شده بیست وپنج سال از ازدواجمون میگذره خیلی برام سخته ولی این راهنمایی ها تا حدودی به من نیرو میده بیشتر در مورد این بیماری ما را راهنمایی کنید سپاسگزارم.ط.ک
سلام من امروز با توجه به تستی که همسرم داده فهمیدم پارانویید داره ما تو زندگی مون خیلی مشکل داشتیم الآن فهمیدم همه مشکلاتمون ناشی از بیماری همسرم بود قبل از اینکه بدونم بیماری داره با وجود اینکه دوستش داشتم می خواستم ازش جدا بشم اما الآن دلم براش می سوزه می خوام کمکش کنم اما نمی دونم چه جوری!!! می ترسم با کمک به اون و موندن در کنارش خودم رو تباه کنم.
Iran, Islamic Republic of
سلام من 30 سال با شوهر پارانوئیدی زندگی کردم بهتر نشد که بدتر شد زندگی ات را حرام نکن این افراد خوب شدنی نیستند فقط زندگی ات و جوانی ات را از دست میدید
United States
هیج کجا یه درمون درست حسابی ننوشته
United States
سلامخدا مي دونه توي خونه اي كه مرد به زن سوءظن داره چي مي گذره،‌7سال ازدواج كردم و از اون طراوت و شادابي كه داشتم هيچي نمونده. اينقدر شوهرم با اين سوءظنش بهم توهين كرده كه بعضي وقت ها فكرمي كنم خوب برم واقعا بهش خيانت كنم كه حداقل دلم خنك بشه،تازه شوهر من هم دست بزن و دهن پاره هم دارهمي دونم كه امروز و فرداست راهي تيمارستان شم از همه دردناك تر اين كه به من مي گه تو مشكل رواني داريو مي دونم كه اين روانشناسها هيچ كمكي به ادم نمي تونن بكنن من چندتاش رو امتحان كردم
نگين
خيلي سخته آدم وقتي سرش تو لاك خودش باشه و همه ي فكر و ذهنش درست شدن زندگيش باشه و دنبال يه راه حل واسه خوب شدن همسرش بگرده و بخواد كمكش كنه تا ريشه هاي زندگيش جون بگيرن و مقاوم بشن،همسر آدم فقط رو اعصاب باشه و توهين كنه و به فكر تهمت زدن باشه.واقعا دردناكه وقتي يه نفر قراره همسرت باشه،همراهت باشه،هم فكرت باشه،بهترين دوست و رفيقت باشه،
دشمن جون و اعصابت بشه،بهت بدبين بشه،بد دهني ببيني،...
خيلي دل آدم ميشكنه وقتي داري تلاش ميكني تا زندگيت رو نگه داري يه بيمار روحي رواني كه اصلا دست خودش نيست لگد به همه ي خوشبختيت بزنه.
خيلي سخته كه تكيه گاهمون طوفان(يه همسر بيمار رواني) باشه.
دركت ميكنم عزيزم.
Iran, Islamic Republic of
سلام منم توهمچین خانواده ای بزرگ شدم شاید باورنکنیدروزی هزاربار مرگ میکنم زندگی لایه بدل سخت نیست غیرممکنه.
فرزن یک فرد پارانوییدی
Iran, Islamic Republic of
منم همین طور توی یه چنین خانواده ای زندگی میکنم پدرم تو خونه جهنم خدا رو برامون خلق کرده روزی هزار بار آرزو میکنم یا اون بمیره یا من که انقدر عذاب کشیدن مادرم رو نبینم......
سلام من توی عقدم که این علائم رو در همسرم دیدم واقعا دوستش دارم ولی دلم براش میسوزه و میدونم زندگی باهاش هیچ آینده ای نداره.امیدوارم به این وسیله از این عذابی که از وقت ازدواج باهاش کشیدم راحت بشم.ولی ای کاش درمان داشت چون همسرم مقیم خارجه و میدونم شوک طلاقه من ازش نابودش میکنه.خدایا خودت شفاش بده آمین
من زن 36ساله هستم من حدود 20ساله ازدواج کرده ام شوهر من ازقبل ناراحتی اعساب وروان داشت وکم کم این بیماری زیادشد وشروع به تحمت زدن کرد مانده بودم که چه کارکنم به هرکسی می گفتم چه کار کنم می گفتن اومریز نیست باوجود 3تابچه ماندم چه کار کنم لطفا کمکم کنید
باسلام ازشما یک سوال داشتم می خواستم بدونم ایاممکنه که خانم هاهم به این بیماری مبتلابشوند؟
مینا
اتفاقا زنا بیشتر دچار این بیماری میشن!!
عسل
آقايون به دليل فشارهاي زندگي بيشتر به اين بيماري مبتلا ميشن.تازه مهمترين دليلش ژنتيك است.ارث كه ديگه مرد و زن نميشناسه
United States
سلام من این مطالب را خواندم و مطمائنام که این بیماریو دارم.لطفا کمکم کنید.هم خودم هم دوستمو دارم داغون میکنم.به خودا تمام سعیمو میکنم والی بازم شک میاد به سراغم
سیمین
سلام مادر من هم دچار این مشکل و شاید مشکل و بیماری های روحی دیگه ای هم هست. ولی به هیچ عنوان زیر بار نمی ره و همه اعضای خانواده رو متهم به روانی بودن ، هرزگی، بی دینی، ظالم بودن، جنگ طلب بودن، بی عاطفه و ناسپاس بودن می کنه. ساعتها بدگویی و فحاشی می کنه. آخر سر هم بدون اینکه کوچکترین کلمه ای از مخاطبش بشنوه میگه خودم با گوشای خودم شنیدم فلان حرفو زدی. همیشه اطرافیان رو تشویق به انجام یه کاری می کنه بعد که طرف انجامش داد شروع به دعوا و داد و بیداد می کنه و فرد رو رسوا میکنه و کلا منکر میشه که خودش انجام اون کار رو خواسته بود. ثبات رفتاری نداره. از توهین و شکستن غرور و شخصیت اطرافیان لذت می بره.
وحید
مامان منم همین طوریه
واقعا درکت میکنم
همه رو به ستوه اورده
نفیسه
دوستان سلام من فکر می کردم خودم تنهام چون مادر منم دچار همین بیماریه. نمی دونم چه کاری از دستم بر میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شماها چه راه چاره ای پیدا کردید؟؟؟؟
نهال
سلام دوستان همسر منم خیلی بدبین و بد خلق و بی ادب هست و تمام صحبتایی که سیمین گفت و شوهر منم داره بعد 24 سال میخوام ازش جدا شم خستم کرده دیگه برامون ابرو نذاشته خدا همشونو شفا بده
علي
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه زن من هم!!!
دارم طلاقش مي دم
هر راهي رو كه فكر كنيد امتحان كردم نشد كه نشد!
خدا بيامرزدش
مریم
Iran, Islamic Republic of
هیچ راهی نداره جز اینکه مثل من خودت برای درمان خودت بری پیش یه روانپزشک چون مادرم فقط منو روانی کرد اصلا زیر بار نمیره که مریضه.
یعنی دوستهای دیگه هم دارم که کل خانواده به خاطر همین زن خونه دیوانه شدن و پیش روانپزشک میرن ولی اون خانومه خونه زیر بار نمیره که نمیره.
محمد بدبخت
Iran, Islamic Republic of
من هم مادرم همینطوره واقعا که بدبختمون کرده
سیمین ادامه
مدام فکر می کنه بقیه براش نقشه کشیدن و حتی از دست بچه های خودش خوراکی یا نوشیدنی قبول نمی کنه چون می ترسه سم توش باشه. وسواس شدید هم داره. خواهرها و برادرم ازدواج کردن وهمگی فقط به خاطر بودن من تو خونه بهمون سر می زنن والا هیچکدوم نمی تونن یک ساعت هم رفتاراشو تحمل کنن. شاید گفتنش درست نباشه ولی من همیشه مادرم رو یه حیوون بی عاطفه که ذره ای بویی از انسانیت نبرده و یک عوضی به تمام معنا که مدام بچه هاشو به جون هم میندازه یا هم بین بچه هاش و شوهرش اختلاف می ندازه و بدترین تهمت ها رو به عزیزترین کسانش می زنه دونستم. بعدها که مطالعه کردم و با اطمینان کامل فهمیدم که بیماره هربار خیلی راحت می بخشیدمش و به خدا توکل می کردم.
ناشناس
شوهرمن هم این بیماری را دارد ودقیقا همین رفتارها را داردبه همه چیزوهمه کس شک دارد.هیچوقت نمیتونم ببخشمش وامیدوارم جزای کارهایش راببیند.چون مشاورورفتن به دکتررا قبول ندارد و حرف فقط حرف خودش است
فرزند یک پارانوءیدی
Iran, Islamic Republic of
ایشالا که خدا از سر تقصیرات پدر من هم نگذره که 20 ساله مادرم رو با کارها و حرفاش آزار میده خیلی سخته آدم آب شدن مادرش رو ببینه ولی نتونه از دست اون دیو نجاتش بده خدا ایشالا هم تو این دنیا هم تو اون دنیا عذابش بده ایشالا بمیره
سمانه-روانشناس
Iran, Islamic Republic of
عزیزم باید درکش بکنی که مریضه دست خودش نیست
Iran, Islamic Republic of
بیچاره دست خودش نیست
انصاف بدهید!!!!
سیمین ادامه ادامه
ولی دیگه از آستانه تحملم خارجه. تو این سالها انقدر اشک ریختم که و فشار تحمل کردم که جوونیم از دست رفته. شاید از حرفم دلخور شین ولی همه مون آرزوی مرگشو می کنیم و می دونیم که برا مرگش یه قطره اشک هم نخواهیم ریخت چون مصائبی که هر تک تک مون از دستش کشیدیم خارج از حد تحمل یه انسان بوده و مطمئنم که خیلی ها حتی نمی تونن باورشون کنن. تنها کسی میتونه منو درک کنه که با همچین مشکلی روبرو باشه که از ته دل آرزو می کنم خدا هیچ بنده ای رو حتی بنده های بدش رو به این مصیبت دچار نکنه و بنده های خوبش رو هم با این مصیبت امتحان نکنه.
من که تو اتیش بدبینی شوهرم میسوزم با وجود علاقهام ازش میخوام جدا شم
يك دوست
سيمين عزيز خدا بهت صبر بده.من دركت ميكنم.چون همسرم و مادر همسرم مبتلا به همين بيماري هستن.مادر شوهرم مدام به من تهمت ميزنه كه من زن خرابي هستم،وقتي مياد خونمون در رو به روش باز نميكنم،من قصد جونش كردم،...همسرم هم به شك ميفته و من مدام بايد جو خونه رو آروم كنم و ثابت كنم كه انطوري نبوده.ولي نه تنها هيچ چيز درست نميشه كه بدتر هم ميشه
لیلا
United States
درکت میکنم وحشتناکه ... انگار هیچ راه گریزی نداری ... منم یه برادر اسکیزوفرنی دارم ۳۵ سالشه خدا به داد پدر و مادرم برسه :(
مهکام
Iran, Islamic Republic of
من درکت می کنم پدر منم همینجوریه مامان بابام دارن سر این قضیه طلاق می گیرن...خیلی سخته من الان 25 سالمه....بعد عمری زندگیشون دارن طلاق می گیرن...
سیمین ادامه ادامه اد
معذرت می خوام پرگویی کردمسیستم ارور داد که پیامم طولانیه منم تو سه بخش فرستادمش.
وحید
اونایی که تجربه این بیماری رو ندارن نمیتونن سر سوزنی از این وضعیت وحشت ناک درک کنن
من مادرم پارانوئید داره باورتون نمیشه زندگی خانوادگی ما سیاه شده
من خودم دانشجویم ولی 60 یا 70 درصد اوقات صرف رفتار درمانی مادرم میشه
اشک بابام در اومده
به همه یه مردم جهان(حتی پدر و مادر خودش وحتی من و خواهرم شک داره و بدبینه)
به تنها کسی که هنوز شک نکرده خداست
میگه همه مردم جهان میخوان علیه من توطئه کنن تا منو تو دام بندازن
رفتار درمانی از همه بهتره
امــــــــــــا:معاشرت با این افراد مشگل ترین شیوه زندگیه(جهنم واقعی)
حسن
رفتار درماني يعني چه كار؟؟؟؟
نیلوفر
سلام . یکی از اعضاء خونه واده ی من دچار پارانوئید شده . علائم شدیدی از سایکوز داره
البته به مدت 5/1 ماری جوانا مصرف میکرده
چون مجرده به خواهر و مادرش سوء ظن شدیدی داره و به گفته ی خودش نقشه ی قتل همه اعضاء خانواده رو کشیده .
همه خانواده نگران و وحشت زده هستیم . خواهش میکنم راهنمایی کنید.
محمد
افراد پارانوئید به علت ترس و استرسی که در قبال برخی افراد ( مخصوصا افراد بالاتر از خود) دارند، به ناچار دست به تهدیدهایی میزنند تا در خیال خودشان قدرت و سطح خود را بالا ببرند.اکثر تهدیدات ظاهریست
سارا
سلام.برای مطالب مفیدی ک گذاشتید ممنون.
1-چطور باید از این افراد بخوایم که به روانپزشک مراجعه کنند؟
2-مراجعه به روانشاس تاثیر بهتری داره یا روانپزشک؟
غريبه ي آشنا
روان پزشك.چون ابتدا نياز به دارو دارند بعد مشاوره. ويا دارو درماني و روان درماني در يك راستا.پس بهتر اين است كه اول دارو درماني شوند يعني مراجعه به روان پزشك حرفه اي
Iran, Islamic Republic of
منم برادرم اینطوریه البته به کراک معتاد شده بود و بعد هو پارانویا بطوریکه برادر من وقتی جوجه اش مریض شده بود آنتی بیوتیک بهش می داد و کلا"خیلی مهربون بود رفته بود شمشیر پیدا کرده بود و شبها بالای سرش می ذاشت . حد فاصل پنجره و تختش چادر مسافرتی می ذاشت تا کسی از پنجره قصد جونش را نکند خیلی وحشتناک بود اورژانس را از خانه بیرون می کرد و می گفت اینا مامور شدند منو بکشند با توجه به اینکه تو شهرستان زندگی می کرد و یک بچه اوتیسم هم داشت و پدرم هم تازه فوت شده بود و به هیچ عنوان مریضیشو قبول نداشت و حاضر نبود دکتر بیاید چون تصور می کرد دکترها جاسوس هستند من که خواهر بوداز ته دل می سوختم خودم روانی شده بودم تا صبح پای حرفاش می نشستم (برای مثلا پنهان شدن از آدمکش ها خونه من آمده بود)توی خونه خودم با عشق و علاقه ازش مراقبت کردم و ترکش دادم برام مهم نبود شوهر م چه فکری می کنه فقط سلامتی برادرم مهم بود رفت شهرستان اینبار تریاک را شروع کرده بود و لی همچنان پارانویا داشت دوباره کشوندمش پیش خودم و تریاکش را هم خونه من ترک کرد البته تمام این کارا بی سروصدا بود و اصلا کسی به روی خودش نمیاورد ان دو ساله که پاکه ولی هنوز پارانویا داره توی این مدت ارتباط تلفنی و عاطفی من یک لحظه هم قطع نشد مادرم هم فوت شده با اینکه خیلی از من بزرگتره نقش مادر را براش بازی کردم و الن هم یک ماهه با استفاده از ترفند خواهرانه بردمش دکتر اعصاب (البته قبلش خودم برای دکتر مشکلش را توضیح دادم )و الان هم با هزار مکافات داروهاشو می خوره و خوشبختانه تمام توهماتش از بین رفته ولی تا این لحظه یکبار هم بهش نگفتم توهم داره و البته تاییدش هم نکردم که افکارش بیشتر آزارش بده و شکر خدا داره خوب می شه و هرروز تلفنی باهاش حرف می زنم تا تشویقش کنم داروهاشو بخوره و خلا عاطفی اش پر شود البته برای فشارهایی هم که روی خودم بود دکتر رفتم و با داروهای اعصاب تونستم مقاومتم را حفظ کنم .نکته 1)به پارانوئید نگویید توهم دارد چون اعتمادش را به شما از دست می دهد و دیگر نمی توانید کمکش کنید 2) به توهماتش بها ندهید و تایید نکنید سعی کنید به او بفهمانید دیگران نمی توانند به او اسیب برسانند 3)عامل بوجود آورنده را اگر ممکن است از میان بردارید مثل درمان اعتیاد .4)خودتان از مشاور کمک بگیرید که چگونه می توانید عزیزتان را درمان کنید چون او هرگز به دکتر و مشاوره نمی آید .5)رابطه عاطفیتان را حفظ و تقویت کنید . در پناه حق به امید شفای تمام بیماران
تارا
Iran, Islamic Republic of
چقدر عااالللییی !! خدا پشت و پناهتان . مطمئنم اجر شما نزد خداوند محفوظ است . مراقب خودتان و زندگیتان هم باشید .
Iran, Islamic Republic of
الان که اینو می نویسم خیلی خوشحالم چون حال برادرم کاملا خوب شده و دیگه خبری از توهم و اعتیاد نیست البته به یاری خداوند و لطف دکترش که با من خیلی همکاری کرد بطوریکه زمانی که برادرم برای تمدید داروهاش نمی تونه بیاد من می رم پیش دکترش و تلفنی با برادرم صحبت می کنه و من هم داروهاشو می گیرم و براش پست می کنم درمانش دو تا قرص ارزون قیمته من از شما می خوام فقط با مریضتون دوست باشید و با هر ترفندی است ببریدش دکتر به امید خبرای خوب از شماها
یاسی
Iran, Islamic Republic of
میشه لطف کنی اسم دکترشو بگی؟
ليلا
با عرض سلام و خسته نباشيد
لطفاً در مورد تغذيه مناسب بيماران پارانوييک اطلاعات بديد که چه نوغ تغذيه ايي براي اين بيماران مناسب تر است
مچکرم
بستنی
با سلام من مدت 3 سال هست که با همسرم ازدواج کردم و شوهرم هم بهم خیلی علاقه داره و هم خیلی شک.زندگیمون کاملا مختل شده.قبل از ازدواج غیرتی بود اما اینجور نبود اصلا.الان کاملا من در خانه زندانی هستم و حق بیرون رفتن اصلا ندارم.در صورتی که اون موقع کار میکردم و خودش هم قبول داشت.هرچه من کوتاه آمدم و سعی در بهتر شدنش داشتم متاسفانه بدتر شد و تا جایی که بارها منو به قصد کشت کتک زد.ولی بعدش پشیمون میشه و اصلا نمیتونه دربارش صحبت کنه.و در مواقع عادی هم همیشه میگه که بهم اعتماد داره ولی نمیدونم پس این شک از کجا میاد.
اصلا در رفتن به روانشناس یا روانپزشک همکاری نمیکنه و عصبانی میشه.من دیگه واقعا به آخر خط رسیدم نمیدونم باید چکار کنم.لطفا راهنماییم کنید:((

در ضمن تو خانوادشون کسی اینطور نیست . و همسرم هم از خواستگارهای قبل از خودش و علاقه ای که من نسبت به یکیشون داشتم خبر داشت.
با تشکر
سونیا
Russian Federation
سلام.دو ساله ازدواج کردم و پارسال فهمیدم متاسفانه همسر من هم پارانوئیددارهعاما دوسش دارم و نمیخوام تو زندگیم اسم طلاقو بیارم بخاطر شکاکیش نمیتونم پیش روانشناس برم,یکی کمکم کنه
مریم
مادر من هم دچار این بیماریه
من اوایل همین احساسی رو داشتم که سیمین خانم دارن الان هم کمو بیش احساس می کنم که دوسش ندارم اما دلم براش می سوزه دست خودش نیست ازینکه تنهاش بزارم و کار خودمو بکنم زجر می کشم از طرفی تحمل این افراد خیلی سخته مادرم با این بدبینی سرنوشت منو به بازی گرفت .
مریم ادامه
مادرم بخاطر این مشکلش تمام موقعیتای منو ازم گرفت
خیلی دلم شکسته ، اما از اینکه می بینم تنها نیستم و ازینکه بقیه اونایی هم که نظر گذاشتن می فهمن که آزار دیدن از این افراد اغراق نیست کمی آروم میشم
باران
همسرم بدبین است واکنون آثار بدبینی در پسرم مشاهده می شود چه راهکاری پیشنهاد می کنید
محسن علیدوستی
داداشم پارانويا یی است نمیدانیم با چه زبانی باهاش صحبت کنیم هر جور میگیم تفسیر جدیدی میکن قانع نمیشه لطفا بگین روش برخوردمون چطور باشه و بریم پیش روانپزشروانپزشک یا روانشناس ممنون از پاسختون میشم لطفن به جیمیلم بفرستین
نگين
اگه راهكاري دريافت كردين مارو هم در جريان بذارين.چون من هم همسرم و هم مادر و خواهر همسرم همين بيماري دارن.ممن.ن ميشم اگه راهكارهاتون رو به همه بگين.شايد كه يه كمكي به بقيه هم بشه
علیرضا
با سلام
همسر من نشانه هایی از بیماری پارانوئید دارد به عنوان مثال به موچکترین و بی اهمیت ترین اتفاقات توجه می کند و از کاه کوه می سازد، هیچ استدلالی را قبول نمی کند و همیشه برای کارهای خود دلایلی را می آورد که ظاهراً منطقی هستند در برابر راهنماییها به طور سرسختانه ای مقاومت می کند و حق را به خود می دهد. هر حرکت یا رفتار دیگران در نظر او عمدی و برای توهین به او بوده است تفاوتی نمی کند که دیگران به او محبت کنند یا نه او هر دوی این عملها را به صورت منفی تلقی می کند البته با خانواده به من این رفتارها بسیار حادتر است به صورتی که من سالی یکبار می توان م به برادرانم سر بزنم و او اجازه اینکه فرزند من با بچه های برارانم رفت و آمد و بازی کنند نمی دهد و مدام طوری رفتار می کند که گویا همه به او توجه دارند و منتظرند تا موقعیتی فراهم شود تا او را اذیت کرده و به او توهین کنند تا به حال انواع و اقسام روشها را امتحان کرده ام از جمله مدارا کردن ، دعوا کردن ، نقشه کشیدن و پنهانی اعمالی انجام دادن تا متوجه کارهای اشتباه خود شود کارهای عملی انجام دادن تا او یاد بگیرد استفاده از کنایه و استفاده از داستان و شخص سوم و ... حال این سوال برای من پیش آمده که آیا می توان به بیماران پارانوئید گفت که چنین بیماری دارند یا نه و راه برخورد با آنها و راه درمان آنها چیست و آیا من می توانم آن را درمان کنم .تنها کاری که الان انجام می دهم سکوت در برابر حرفها و عمل او و راضی نگه داشتن اوست تا زندگی آرامی داشته باشم
علي
با سلام
همسر من هم همينگونه است.بارها و بارها بااو صحبت كردم و گفتم بيمار است اما زير بار نميرود.اين بيمارها فقط و فقط خودشان بايد بخواهند تا درمان شوند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام
از طریق طب سنتی درمان امکان داره
مزاج افراد پارانویا سوداوی است که با خارج شدن خلط سودا از بدن بوسیله منضج سودا و مسهل سودا این بیماری قابل درمان است
امير
سلام ممنونم از اطلاعات شما. ميشه بامن تماس بگيريد من سوالات بيشتري دارم
momendaniali@yahoo.com
پس درمانش کو من این مشکلو دارم ولی کاش درمانشو میگفتید
سید اصغر
سلام واقعا بهترین نظریه را خوندم.ممنون.یه سوال برام پیش اومده و از شما راهنمایی میخوام:
من یه دوست کوچیک تر از خودم دارم که خیلی به کارهایش اشکال میگیرم.مثلا ازش می خوام با دوست های مزخرفش قطع رابطه کنه ویا اینکه به ویدیو کلوپ و ... نره و همش ازش می خوام که با من رفت آمد داشته باشه و به من محبت کنه ویا اینکه حداقل در هفته یه بار به دیدن من بیاد و...و هروقت میبینمش ناراحتی خاصی به من دست میده!
حال از شما می خوام منو در این مورد کمک کنید و به بنده راه کارهایی را ارائه بدید.ممنون میشم اگه جواب را به ایمیل بنده بفرستید.
Latvia
دوستان باید بگم که این بیماری درمان قطعی نداره و هیچ گاه بیمار شما به حالت اول برنمیگرده
یک بدبخت
Iran, Islamic Republic of
چرا یه درمان قطعی داره اونم مرگشونه فقط براشون آرزوی مرگ کنید اینطوری هم خودشون راحت میشن هم بقیه آآآآآآمیییییین
سارا
Kuwait
جندسال قبل من به اين بيمارى مبتلا بودم اونم از نوع خيلى حادش. به همه مشكوك و بدبين شده بودم, احساس ميكردم كه همه منو زيرنظر دارن.صداهايى ميشنيدم كه اصلا نميشنيدم. فك ميكردم كه يه شخصيت برجسته ام و خدا منو براى هدايت مردم انتخاب كرده و افرادى در كمينم نشستن اونقدر حالم خراب شده بود كه حتى توى حركت جسم هم دجار مشكل شدم.منو بردن بيش دعانويسا و فالكيرا بعد از يك هفته نميدونم خدا دلش به حالم سوخت معجزه شد كه كم كم از اون حالت دراومدم.

--------------
علایمی که برشمردید بیشتر به اسکیزوفرنی میخوره نه پارانوئید اشتباه نکنید
علی
دوستان باورکنیدهمه بیمارنیستند تازه اینکه خود شما فکرکنید که اونا بیمارن خودش شکه . بنظرمن خانمها کمی حیاوعفت خودشونو حفظ کنند که منجربه شک نشه بد نیست باور کنید همه چیز از بی حیا بودنه مخصوصا در دنیای الان وکشورما که بعضی ازخانمها خودشونو درخیابون نمایش میدن که درحقیقت کلاس خودشونو پائین میارن ...
خیلی پررویی شما باید 500 سال پیش زندگی میکردی اقای محترم
عسل
بيماري اي كه ريشه اش ژنتيك است و استرس ها و فشارهاي زندگي چه ربطي به پوشش خانم ها داره؟؟؟
مقاله را مجددا مطالعه كن
متاسفانه همسر منم دچار همی
احسان
بلهههههه اينم از نمونه زنده..
شما خودت دچار پارانوئيدي برادر
قبول دارم.اكه زنا خودشونو جمع كنن.ب هر خري رو نشون ندن.شيرين مغز نباشنو زود و راحت مخ نشن.ما مكه مرييييضيم ك شك كنيم؟!!الكي ميكيد بارانوئئيد داريم.بخدا ما رو عشقمون حساسيم.همين.خيلي دوسش داريم فقط
نسترن
Iran, Islamic Republic of
به نظرت یک مادر پیر با چروکهای روی صورتش و چهره ای غمگین و شکسته و چادری که همیشه روی سرشه بعد از پنجاه سال سوختن به پای شوهر پارانویی و بزرگ کردن شش بچه ، بدحجابه یا رفتار زننده داره که مدام باید از شوهر بیمارش تهمت بشنوه؟ لطفا همه چیز رو با هم قاطی نکنید.
من هم خواستگاری دارم که بسیار به همه چیز حساس است و برای هرچیزی دلیل و مدرک میخواهد و وقتی بهش گفتم بیش از حد بدبین است و آیا میخواهد بعد از ازدواج هم به این وضع ادامه دهد گفت که قبل از ازدواج باید بدبین بود تا خلافش ثابت بشه و به من هم گفت من هم میتونم از اون برای هر حرفیش مدرک بخوام و گفت این فقط تا قبل از ازدواجه تا چه حد قابل اعتماده؟درضمن خیلی به داشته هاش افتخار میکنه.
نگين
اصلا ارزش زندگي كردن نداره.اگر ياد گرفته باشه اعتماد كنه در جلسات خواستگاري هم اعتماد ميكنه.اين آدم اصلا ياد نگرفته اعتماد داشته باشه.به نظر من كه مشكل داره.
رعنا
Iran, Islamic Republic of
من فک کنم حساسیت بیش از حد واقعا یه موردی توش هس برای کوچکترین چیزها هم مدرک بخواد الان که هنوز از دواج نکردین اینه..بعد ازدواج هم حتما میگه برای اینکه بهت اعتماد داشته باشمو زندگییمون نپاشه ادامه میده عزیزم اول رفتاراشو به یه روانپزشک بگو خودت مطمعن شی که مشکل داره بعد درس تصمیم بگیر...کسیکه بیمار هستو دست خودش نیست هم باید ازدواج کنه اونم حق زندگی داره ولی خودشم باید به فکر درمون خودش باشه تا انشالا خوب بشه و لج نکنه وهمش بقیه رو مقصر ندونه ...عزیزم با توجه به حرفش که فقط قبل ازدواجه من حدس میزنم این اقا واقعا این مشکلو دارن چون خودم روبرو هستم با کسیکه با این دلایل فقط زجرهای خودشو که به مردم روا میداره توجیه کنه..
m
واسه کسی که عشقشو مخفی میکنه باید چیکار کرد؟ یکی هست برام میمیره ولی عشقشو بروز نمیده منو به خودش علاقه مند کرده ولی حالا نمیاد خاستگاری دیوونم کرده!!!!!!
مینا
Iran, Islamic Republic of
متاهله یا جای دیگه سرش گرمه
محمد توسلی
بدبینی مثل یک غده خوش خیم یا بد خیم سرطانی است که در مورد اول قابل درمان و در مورد دوم انقدر خودش را رشد می دهد که به ان سرطان فکر میتوان گفت البته اگر همراه با اسکیزوفرنی باشد . من 23 سال است که بیماری اسکیزوفرنی پارانویید را تحمل میکنم وتنها راه درمان را کنار امدن با ان میدانم وبعد از سالها رنج کشیدن به این نتیجه رسیده ام . و الان حالم خوب است و 40 سال دارم .
نگين
چه طوري متوجه شدي بيمار هستي و آيا 23 سال قبل قبول كردن اين كه بيمار هستي برايت راحت بود؟؟؟
طاهره
Norway
سلام .خیلی خوبه که تونستید با بیماریتون کنار بیاید .می دونید که این کار خیلی سخته و تنها بیمارهایی که هوش بالایی دارند می تونند بیماریشون رو کنترل کنند .من هم برادر 32 ساله ای دارم که از سن 17 سالگی دچار این بیماریه .با وجود اینکه الان بیماریش خیلی عوت کرده و دکترهاش گفتند مقابل به درمان شده ولی در حالت عادی خیلی آدم بادرک و شعوری هست و من امید دارم با بالا رفتن سنش بتونه بیماریش رو خودش کنترل کنه . روانشناسها به من گفتند که اون از نوع بیمارهای خیلی باهوشه که هذیونهاش که خیلی به هم ربط داره و می تونه با افت بیماریش دوباره به زندگی اجتماعی برگرده. البته حدودا 1 و نیم ساله که تو بیمارستان بستری بوده وبرای راحتی خودش و پدر و مادرم گذاشتیم یه مرکز نگهداری خصوصی تا از طریق توانبخشی دوباره بتونند بیماریش رو کنترل کنند .براش دعا کنید . من واقعا دوسش دارم
مهدی
سلام نمیدونم چطور بگم من خودم متاسفانه تا حدودی از این بیماری دارم رنج میبرم و دلم برا همسرم میسوزه تا حالا تلاش کردم رفتارم رو بهتر کنم ولی گاهی با یه اتفاق مسخره باز بهش شک میکنم خودم میدونم شکام بی پایه هست ولی وقتی پیش میاد مثل خوره به جونم میافته از هر ده بار شک شاید یکیشو بیشتر مطرح نکنم و بعدش خودم ناراحت میشم از بیان کردنش همسرم رو خیلی دوست دارم ولی میترسم بخاطر این حماقتام منو ترک کنه لطفا کمکم کنید
سلام. لطفا به روان پزشك مزاجعه كن.قدم اول اينه كه خود بيمار بخواهد معالجه شود.بعد دارو درماني و مشاوره است.لطفا خودت و همسرت و زندگي مشتركت را هر چه سريعتر از اين جهنم نجات بده.همسر من مثل شماست و من به عنوان يك خانم واقعا زجر ميكشم.روزگارم سياه شده و بارها و بارها به جدايي فكر كردم.اگر درمان نشي بايد قيد زندگي مشتركت را بزني.لطفا به درمانت فكر كن.لطفا...
حجت
سلام عرض ميكنم وازاينكه أين مطالب زيبارابراي مطالعه دراينجاقرارداديدازشماقدرداني ميكنم
آيا درمان دارويي دارد
و2233-
نگين
يقينا بله.به روان پزشك مراجه كنيد نه روان شناس.اتفاقا اولين قدم مراجعه به ذوان پزشك است و مصرف دارو.
hector
سلام،من 26 سالمه و یه پارانوییدی هستم.
خیلی دارم تلاش می کنم این ذهنیتامو دور بریزم ولی آخره آخرش فکرای بیمار گونم پیروز میشن.
واقعا تنهایی از پسش بر نمیام که این فکرارو دور کنم از خودم.
کاش کلاس هایی تشکیل میشد برای رفع این بیماری مثل کلاس های NA،فکر می کنم می تونه راه گشا باشه اگه رهبره خوبی داشته باشه.
نگين
خوشحال ميشم وقتي مي بينم كساييكه دچار اين مشكل هستن خودشون متوجه هستن و به فكر چاره اند.قدم اول و شايد مهمترين قدم همين است كه بيمار خودش قبول كند كه بيمار است.كمك حرفه اي از روان پزشك بگير.اينگونه بيماريها با روان شناس و مشاور حل نميشود.حتما بايد دارو مصرف كني،مانند همه ي بيماريهاي ديگر.چقدر خوب كه درك كردي بيمار هستي و به دنبال درماني.اگر كمك درست و حرفه اي بگيري درمان ميشوي.موفق باشي.
نگين
وقتي اين حالت هاي بدبيني واست پيش مياد دوست داري طرف مقابل وقتي حركات و حرفها و ... تورو ميشنوه و ميبينه چه عكس العملي داشته باشه در قبال شما؟؟؟
خواهش ميكنم بگو چه حالت هايي واسه خودت پيش مياد و دوست داري ديگران چه برخوردي باهات داشته باشن؟؟؟
آخه من همسرم مثل شماست و تا بحال در مقابلش سكوت،داد و فرياد،قهر و بي محلي،...همه كار كردم اصلا فايده نداره.نميفهمم يه دفعه چه كارش ميشه و نميدونم بايد چكار كنم؟؟؟
خواهش مكنم بيشتر در مورد خودت و خواسته هات از ديگران بنويس.حتما ميتوني به من كمك كني
hector
واقعا دلگمری میده خوندن نظرات بقیه با اینکه همشون منفی هستن.
لطفا اگه کاری کردید که تونسته باشه این بیماری رو کنترل کنه با بقیه به اشتراک بزارید.
شاید اون راهکار به بقیه کمک کنه(لدفن راهکاری به جز طلاق:D)
ارمین
ما یک عروس دقیقا این طوری داریم همه این کارها که گفتی انجام دادیم اما فایده نداشته همون طوری هست تازه بدترم شده . لطفا کمکمان کنید . کمک
فرزانه
United States
با سلام
ممنون از مطالب مفید شما
من با توجه به مطالعاتی که داشتم و با بیماری پارانوئید آشنا شدم این علائم به وضوح در خود من دیده میشود و من طی فشار سنگینی که در طول مدت کوتاهی در زندگی داشتم نسبت به نامزدم فوق العاده بد بین شدم که طی این دوسال رابطه ما هر روز سردتر و سردتر میشود. و با توجه به اعتراضات او من باز هم این رفتار را ادامه میدهم هرچه سعی میکنم مشکل خود را حل کنم اما متاسفانه موفق نمیشم . ممنون میشم من و راهنمایی کنید
علي
بزرگترين و سخت ترين قدم را برداشتي كه "درك كردي" مشكل داري.بايد به شما آفرين گفت.شناختي كه از خود داري قابل تحسين است.اميدوارم در زندگي ات موفق باشي.لطفا هر چه زودتر به روان پزشك مراجعه كن و دارو درماني كن.و حتي اگر نياز است به جلسات مشاوره برو.
نگين
چي شد كه اومدي به اين صفحه وب و اومدي سراغ اين مقاله؟؟؟
چطوري متوجه شدي بيماري؟؟؟
آخه معمولا اين بيماران اصلا قبول نميكنن كه بيمارن و معمولا طرف مقابل را متهم به بيماري مي كنند.
چي شد كه پي بردي بيماري؟؟؟
من هم همسرم مثل شماست ولي نميدونم چطوري متوجه اش كنم كه بيمار است و بايد دارو درماني شود.
لطفا كمكم كنيد
نگين
چه طوري با كسي كه مبتلا به اين بيماري است برخور كنم تا متوجه شود به درمان احتياج دارد؟
ندا
سلام من شدیدا به همسرم و خانواده اش بدبینم البته این بدبینی ام به مرور زمان به وجود اومده و براش دلیل دارم و اون رفتارهای خودشون بوده یه روانشناس با تست بهم گفته پارانویید دارم اما یه روانشناس تست و قابل قبول ندونست و با توجه به حرفهام گفت که ندارم من خودم تا اون حد نمیدونم. که همچین مشکلی دارم ولی اکه همچین مشکلی باشه حاضر به درمان هستم نمیدونم چیکار کنم
با سلام.
تبريك ميگويم كه اينقدر به سلامتي افكار و روح و روانتان اهميت مي دهيد.بهتر است كه به يك روانشناس متكي نباشيد.سراغ روان پزشك مجرب برويد تا مطمين شويد كه مشكلي داريد يا نه.اگر نياز به درمان داشته باشيد چه بهتر كه تا اول بيماري است درمان شويد.در هر حال بدبيني چه با دليل باشد چه از روي بيماري و عادت ، اصلا جالب نيست و به ريشه هاي زندگي صدمه ميزند.
موفق باشيد.
الهه اصغری
خیلی خیلی مفیدبود. یک دنیا سپاسگزارم.خیلی کمک کردید
ماردين
Germany
سلام خسته نباشيد,ب عنوان ى روانشناس بالينى ک خودم دفترمشاوره دارم بايدبگم عليرغم کمى وکاستى بعضى ازمطالب ازشماتشکرمى کنم وخوشحالم ک درخدمت ب مردم دريغ نمى کنيد باتشکر@ماردين شيخى ازبانه
با سلام.اي كاش شما لطف مي كرديد و كمي و كاستي هاي مطالب ما را جبران ميكرديد و راهنمايي مان مي كرديد.كساني كه به اين صفحه مراجعه مي كنند به كمك شديدي احتياج دارند.
با تشكر


پاسخ سايت ميگنا
Iran, Islamic Republic of
بيماري پارانوئيد جز اختلالات عميق شخصيت و سايكوتيك هست كه وظيفه ما بوده شما دوستان خوب را با اين اختلال آشنا كنيم اما براي درمان مي بايست حتما بصورت حضوري نزد يك روان شناس خوب ترجيحا روان شناس باليني يا روانپزشك مراجعه نمائيد البته نه شما بلكه فردي كه داراي اين اختلال هست وچون اينگونه افراد نسبت به همه بدبين هستند درمان اينها با مشكل روبرو هست لذا توصيه ما مراجعه حضوري به مراكز مشاوره است . و در اينجا نمي توانيم به صرف چهار يا پنج خط تايپ كردن به درمان بپردازيم.
------------------------------------
اما براي كمك به شما دوستان چندمركز خوب در تهران معرفي مي كنيم :
اول مركز دولتي توحيد : اين مركز زير نظر اداره كل آموزش و پرورش تهران با حضور اساتيد روان شناس و عضو هيات علمي دانشگاه هاي تهران كه داراي نرخ دولتي در حد جلسه اي 15هزار تومان مي باشد با شمار تلفن 66919607 يا 66938833
در ديگر شهرستان ها نيزمراكز مشاوره اداره آموزش و پرورش منطقه محل زندگيتون هم داراي نرخ دولتي هستند. و هم معتبرتر هستند.

در تهران هم مركز خصوصي مشاوره دكتر برجعلي :
شنبه ها عصر (مطب سعادت آباد) ۸۸۶۹۰۸۵۸
یکشنبه الی پنج شنبه (مطب رسالت) ۲۲۵۰۱۵۱۹
محمد جواد
با سلام.با تشكر از راهنماييتون.اما اين بيماران به هيچ وجه راضي به درمان نمي شوند.چگونه راضي شان كنيم؟من خودم خانمم دچار اين بيماري است اما راضي به درمان نيست.هر وقت قصد كمك به او را دارم و ميخواهم او را راهنمايي كنم اوضاع بدتر مي شود و درگيري لفظي پيش مي آيد.ممنون مي شوم اگر كمكي كنيد تا بدانيم چگونه اين بيماران را متوجه بيماريشان كنيم كه راضي به درمان شوند.
با تشكر
شیرین
سلام

من یه همسر بدبین دارم، دندانپزشکم، همکار مرد زیاد دارم، زندگیم از وقتی با این مرد ازدواج کردم سیاه شده، خواهش میکنم کسی حماقتی که من کردم رو نکنه
سینا
سلام امیدوارم به زودی ازش جدا بشی وگر نه مجبور میشی مثل مادر من وقتی فرزندت26 سالشه شد از شوهرت جدا بشی.
اگر فکر کردی با گذشت زمان خوب میشه سخت در اشتباهی باور کن بدتر میشه که بهتر نمیشه تازه اگر مثل مادر من فرزندم داشته باشی همیشه باید پاسخ گو باشی و جواب پس بدی .
پدر من ایقدر حالش خراب شد که الان 6سال بستری شده و منم حاضر نیستم حتی صدا شو بشنوم خیلی منو مادرمو اذیت کرد پس تو اشتباه مادر منو نکن اگر ادامه بدی که دوسش داری نابود میشی. بهتری برشگردونی پیش مامانش تا باشه فرزندش درست تربیت کنه. موفق باشی.
جمیله
همسرم بسیاربیماراست او دچارتوهم مشه میگه مردم به من اشاره می کنند چون زنم بامردا رابطه داره منو زیادکتک می زنه چهار مهره ی گردنم را اسیب زده شدیدپرده گوشم راپاره کرده همش به سرم ضربه می زنه بااین ضربه ها مایع گوشم تکان خورده سه تا فرزند دارم نمی دانم چکار کنم کمکم کنید چهل و چهارسالمه ولیسانس ادبیات دارم اما نذاشته برم سرکار
سینا
نمیدونم فرزندانت دختر هستند یا پسر ولی امیدوارم که پسر باشن. مادر منم یه روزی مثل شما توی همچین شرایطی بود.اگر وضع مالی خودت خوب یا پدری داری که حمایتت کنه دست پچه هات بگیر و از زندگی این مرد بیا بیرون چون رفتار این مرد روی روحیه فرزندانتم اثر خیلی مخربی داره این حرفی ای که یه روزی یه روانپزشک به مادر من زد اگر قبول نداری یه روز پنهانی برو پیش یه روانپزشک ببین همین حرف بهت میزنه !!
از صفحه زندگی این مرد بیرون نیای بچه هاتم رو از دست میدی و شک نکن نه خودت کم میاری نه فرزندانت همشون میرن سر زندگیشون و خودتم یه زندگی تازه رو شروع کن !اینم رو بگم اگر این موضوع جدا شدن از شوهرت رو واسه کسی مطرح کنی اولین چیزی که میگن اینکه بچه هات بدون پدر نمیشه بزرگ بشن....
اینو یادت نره این مرد هیچ وقت نمیتونه پدر باشه و حتی نبوده.....
مینا
Canada
سلام
متاسفانه من بعد از چند ماه متوجه شدم برادر من هم چنین مشکلی داره البته نمی دانم به همین خاطر اینجا کمی از علایمش میگم شاید دوستان کمکی کنند.
اون مجرده و با من که خواهرش هستم و مادرم از نظر عاطفی رابطه خیلی خوبی داشت.
اوایل که برای من از بدبینی هایش نسبت به همکارانش می گفت من اصلا متوجه نبودم و واقعیتش فکر می کردم حق با اون هست می گفت که همکارانش همه اش در پی اون هستند و نهایتا کارش را رها کرد.
حدود دو ماه هست که خونه هست و تو این دو ماه با من خیلی خوب حرف میزد و میخاست دنبال کار بگردد. اما هی می گفت افردای منو دارند میپایند و نمی خواهند که من موفق بشم و می گفت هرچی که من تو فکرم هست وقتی بیرون میرم مردم در مورد اون حرف می زنند و این باعپ شد بیرون نره و فقط با اطراف شهر می گفت چون اونجا کسی نبود.
اتاقش را عوض کرد و حتی می گفت میخام تمام سیم کشی های اتاق را پاره کنم تا مطمطن بشه کسی تعقیبش نمی کنه

من سعی میکردم که قانعش کنم که اینها اتفافی هست ولی قبول نمی کرد متاسفانه بد بینی هایش داره به دامنه خانواده کشیده می شود تا جایی که از غذایی که مادرم برایش نگه می دارد نمی خورد البته از جانبی هم حق دارد چون والدینم برای درمانش سراغ دعا نویس رفته و اون فهمیده و ..
برادر بزرگترم پیش روانپزشک رفته و دکتر قطره هالوپریدول را داده
ولی الان خیلی برایمان سخته که چطور قطره را بدیم بخوره اگر بفهمد بدبینی اش بیشتر می شود



1-آیا بیماری برادر من پارانویا هست که تو این وبلاگ صحبت شده
2_ می تونین یه روانپزشک خوب تو تبریز معرفی کنید؟
3-می تونیم بهش پیشنهاد بدیم بره پیش روان پزشک؟
ممنون
رعنا
Iran, Islamic Republic of
سلام منم مشکلو دارم البته پدرم داره این مشکلو خیلی بده هر کی مشکلو داره لطفا پی درمونشو بگیره... چون واقعا بچه ها شم بدبخت میکنه من باتوجه به فشارای روحی که تو بچگی داشتم از رفتارای پدرم با یه مشاور حرف زدم و گفتم چقدر اضطراب دارم و این اضطراب ها باعث شده وسواس فکری بیاد سراغم یه مشاور گفت بهم که باید از محیط پر اضطراب دوری کنم ولی پدرم یه رفتارهایی داره که همش تو اضطرابیم ... منم دنبال یه روانپزشک خوبم تو تبریز ... اگه میشناسید معرفی کنید ..ممنون میشم اینم ایمیلمه aysan 111@gmail.com
neguiid
آیا این بیماری از موجبات طلاق می تواند باشد زنم هم همین علایم را دارد.
مسعود
من زنم به قول مشاور ،پارانویید حاد داره. زندگیم رو سیاه کرده. من هم الان از دستش فرار کردم اومدم یه خونه اجاره کردم مجردی زندگی میکنم. متاسفانه حاضر نیست بره خودش رو درمان کنه.من حتی تلویزیون نگاه کردن رو مخفیانه انجام میدم.یعنی اگر خانمی داره اخبار میده نباید اون اخبار رو نگاه کنم والا جنگ و دعوا برپا میشه. فکر میکنه اگر به تلویزیون نگاه کردیم دلیل زشت بودن خودشه. هیچ کس رو بجز خودش قبول نداره. نباید از کسی پیشش تعریف کنیم. همه بدن و فقط خودش عالیه. فکر میکنه همکارام اگر زن باشن همه به من نظر دارن. میگه من به همه دخترا و زنهای فامیل و دوستام نظر دارم یا برعکس. خلاصه اینایی که گفتم مشتی است نمونه خروار. نباید به زنهای فامیل سلام کنم. خانواده من همه بدن ولی خانواده خودش همه خوبن . نباید پشت تلفن به زنی سلام کنم. چون همه خرابن و میخان من رو ازش بگیرن .و صدها مورد دیگه. تا اونجایی هم که مطالعه کردم درمان نداره. سوالم اینه که آیا این بیماری قابل استناد جهت طلاق گرفتن هست یا خیر؟
احمد
آقا تنها راه حل طلاق دادنشه... بله تا اونجا که میدونم میشه به این بیماری جهت طلاق گرفتن استناد کرد.
Iran, Islamic Republic of
اگر دلیل برای طلاق منظورتونه که برای مرد نیاز به ارائه هیچ دلیلی نیست ولی گه منظور شما اینه که باعث بشه مهریه بهش تعلق نگیره ، اینطور نیست ودر هر صورت مهریه باید پرداخت بشه ولی شاید مدارک پزشکی کافی در مورد اقساط مهریه کمکی بکنه و در ضمن باعث گرفتن مجوز ازدواج مجدد شما بشه .
Iran, Islamic Republic of
از موجبات طلاق نیست .
بیتا
United States
با سلام وتشکر از مطلب خیلی جالبتون
من الان 25ساله دارم با پدرو مادری زندگی میکنم که هردو پارانوئید دارند.من حتی اجازه ندارم با دخترای همسن و سال فامیل خلوت کنم اگه اینکارو بکنم تو خونه جنگ میشه یکبار عقد یه آقایی شدم که اونم شدیدا سادیسم داشت حتی تو مسایل جنسی هم بصورت سادیسمی برخورد میکرد خوشبختانه یکبار که منو کتک زد خانوادم فهمیدن و الان درمرحله جدایی هستم الان هم بخاطر صحبت کردن من با یکی از دوستانم خانوادم موبایل منو ازم گرفتند و منو از ادامه تحصیل محروم کردند شما بگید من چی کار کنم؟؟؟؟
متاسفانه قبول هم ندارند که بیماری روانی دارند من الان افسردگی شدید دارم ومتاسفانه بدلیل بدبین بودن به دکترهای روانپزشک من از درمان هم محرومم
لطفا کمکم کنید تو بد وضعیتی به سر میبرم
ممنون از لطفتون
saeid
Iran, Islamic Republic of
فقط مرگ درمان این بیماریه.
اینو از منی که 27 سال با یک همچین پدری زندگی کردم و این اواخر مادر بدبخت منم داشت دچار همین بیماری می شد (اگه از هم جداشون نمی کردم) قبول کنین.
بیتا
United States
میشه یکی جواب من بدبختو بده؟؟؟؟؟؟؟؟
من از زندگی عادی هم محرومم.شدم بازیچه دست دوتا روانی.دارم دق میکنم.پس این دکترا و مسئولین کجان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لعنت به این جامعه ای که توش دارم زندگی میکنم
هزاران درد دارم ولی درمان نه......!
امیر
Iran, Islamic Republic of
برو پیش روانپزشک یعنی فکر میکنی ما راه حل دیگه ای هم میتونیم بدیم
لادن
Iran, Islamic Republic of
دوست خوبم نمی تونم هیچی بگم! شما حتی اجازه ی دکتر رفتن هم نداری!!! واقعا با خوندن این نظرات دارم دیوونه می شم! من نویسنده ام و داشتم روی همین موضوع که سوژه ی داستان جدیدمه تحقیق می کردم اما با خوندن این نظرات واقعا خودم دچار یه عذاب شدم!
این سوژه رو انتخاب کردم خیلی هم تحقیق کردم اما تا این لحظه که نظرات رو خوندم اصلا به عمق مطلب پی نبرده بودم ولی حالا که دارم درد دل های قربانی های این بیماری رو می خونم شدیدا دارم درد می کشم!
من پدرم معتاد به ششه شد و همه می دونید که عوارض شیشه هم همین چیزاست! منم مثل شما درد کشیدم اما منشا درد من اعتیاد بود نه بیماری! پدرم به حدی رسیده بود که می گفت خودم یه مرد رو توی اتاق خواب پیش مادرت دیدم! متاسفانه این جور بیمار ها تا خود مریض نخواد درمان نمی شه و مادر من بعد از بیست و خورده ایی سال زندگی بعد از سه تا بچه آخرش هم طلاق گرفت و هرچی صبوری کرد به این امید که درست بشه اما نشد! می تونم همه تون رو درک کنم...
دو سال پیش هم با پسری آشنا شدم الان دو ماهه ازش جدا شدم و واقعا هنوز هم عاشقشم اما حقیقت اینه که من توی زندگیم تا بوده از پدرم زجر کشیدم و حالا دیگه نمی خوام از همسر آینده ام هم زجر بکشم بخاطر این ازش جدا شدم و خودم و سلامت فکری و روحیم رو به عشقم ترجیح دادم، با اینکه هنوزم دوسش دارم. همیشه از دوست پسرم اینجور رفتار ها رو می دیدم تنها با دز کمتر که امروز فهمیدم اونم دچار این بیماری هست.
بهم بد دهنی می کرد هرچیزی می گفت و ده دقیقه بعدش به دست و پام میوفتاد که ببخشمش! بهم تهمت می زد و هرکاری می کردم که بهش بفهمونم داره اشتباه می کنه و اونطوری نیست که فکر کرده اما موفق نمی شدم و فقط خودم رو خسته می کردم! اجازه نمی داد با کسی جز مادرم از خونه بیرون بیام در صورتی که تا قبل از اون من یه فرد کاملا مستقل و آزاد بودم! همیشه فکر می کرد همه چیز رو می دونه و حرف خودش درسته و حرف من رو باور نمی کرد! با اینکه عاشقم بود اما مدام عذابم می داد مدام مجبود بودم تموم اتفاقات رو براش توضیح بدم و توجیه کنم تا قانع بشه که البته بعد از یه دعوای مفصل قانع می شد!!! همیشه بهش می گفتم بریم پیش یه مشاور اما زیر بار نمی رفت!
هرچند الان دلتنگشم اما از اینکه ازش جدا شدم پشیمون نیستم شما هم اگه طرفتون زیر بار بیماریش نمی ره ازش جدا بشید این بهترین کاره هرچند سخته...
همه تون رو درک می کنم و از خدا می خوام همه رو شفا بده
مینا
سلام من یکساله با فردی که مبتلا به پارانوئید زندکی میکنم تو این مدت بدبینی وتنفر زیادی از خانواده ام داره از صبح تا شب از پدر مادرم بد میگه ساکتم نمیشه حرفه منم قبول نمیکنه ترو خدا یه راه درمان به ایمیلم بفرستید.
من عاشق شخصی بودم 9 ماه تمام مشکلات و تحمل کردم... نتیجه ش افسردگی ِ حادی ِ که الان دچارش شدم...هنوزم عاشقشم ولی هرچی سعی کردم بلکه چند % خوب بشه خوب که نشد بدتر هم شد...
حیف!
ساناز
همش مقصربیشتربدبینی هااین زنای هرزه وبدحجاب توی خیابوناهستن که با وضع ناجورشون زندگی دیگران روخراب میکنن ان شا الله زندگی های خودشون جهنم شه البته اگه این دنیانشه اون دنیامیشه
bita
United States
اتفاقا این دوتایی که من تو زندگیم دارم اون زنای بد حجابو پاک میدونن تو کل دنیا فقط منو خراب میدونن دارم از این شک دیوونه میشم درصورتی که من دارم پاک زندگی میکنم حتی از ابتدایی ترین حقوقمم بی بهره ام
از تحصیل
از داشتن تلفن همراه
از داشتن دوست
از موسیقی
از همه چیز
خدایاااااااااااااااا تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا راهی به ذهنم نرسید جز اینکه به خدا توکل کنی و دعا کنی که خودش راهی برات باز کنه...
Iran, Islamic Republic of
سلام
من ۶ ماهه که عقد کرده ام و شوهرم به همه آدمهای دنیا بدبینه و میگه همه به زنش نظر بد دارن حتی پدر خودش! هنوز به خود من شکی به طور واضح ابراز نکرده که مثلا بگه با کسی رابطه داری ولی بدبینی‌اش به من از این جنسه که نگرانه دوستش نداشته باشم یا فکر میکنه دارم براش نقشه میکشم که مهریه‌ام رو ازش بگیرم یا فکر میکنه میخوام آبروشو همه جا ببرم...درسم تموم شده و سر کار هم نمیذاره برم، درحالیکه قبل از ازدواج سر کار میرفتم و الان باهام دعوا میکنه که چرا قبلا میرفتی سر کار؟!! با اینکه خودش منو در دانشگاه و محل کارم دید و پسندید! آیا اینها علائم پارانوئید هست؟ من چیکار کنم؟ دکتر هم نمیاد. سر چیزای بیخودی مثل اینکه نزدیک بود فلان مرد تو پیاده رو بهت تنه بزنه باهام دعوا میکنه و فحش میده و کتک میزنه...
شبنم شمیرانی
با سلام بعنوان همسر جانباز مبتلا به پارانویید هیچ گونه باوری به درمان ندارم ومعتقدم فردی که در مرکز سوءظن قرارگرفته هرگز با بهبود روابط مواجه نخواهد شد وبه خصوص برای همسر وفرزندان مورد سوءظن ترک فرد پارانویایی بهترین راه برای فرار از زلزله ونماندن زیر اوار است
غریبه
سلام
دوستان به نظر شما هیچ راهی نداره که از این بیماری بسه دوری کرد؟
یکی از دوستام اینجوریه.به همه چیز شک داره.ولی اگه واقعا بگم خیلی از شک هاش درست از اب در اومده.کسی که دوسش داره همش بهش دروغ میگه.وابن باعث شده که ابنجوری بشه.دوستم این دختررو خیلی دوس داره و نمیتونه ازش جداشه.لطفا اگه راهی بلدین بگین تا زندگیشون از هم نپاشه
مرسی
عرفان
تشعشع دفاعی در عرفان حلقه... البته باید از بیمار اجازه بگیرید...
عرفان
تشعشع دفاعی میتونه تا حدود زیادی بهشون کمک کنه. ولی باید خودشون بخوان..
خزان
با سلام و عرض خسته نباشید
سوالی که من دارم مربوط به وضعیت دو برادرم هست ,هر دو بدبینند ولی برادر کوچکترم.که تحصیلات عالیه دارد متاصفانه علی رغمبه روز بودنش بسیار بدبین هستند البته هر دو بسیار خشن و پرخاشگر و زورگو میباشند به هیچ عنوان تحمل مخالفت یگران را ندارند همیشه خانواده تسلیم سلایق و خواسته های انها هستند ,گاهی به خاطر کوچکترین و کم اهمیت ترین مخالفت رفتار های خشن و.جنون امیزی انجام میدهند ,از فحش تا شکستن.وسایل تا کتک زدن افرادی که باعث رنجششون شدن و... ,سوال من اینه با توجه به اینکه به هیچ.وجه راضی به مصرف دارو نمیشن وعدم توانایی خانواده در بر قراری ارتباط با این دو ایا میشه با روشی مثل هیپنو تیزم تا حدی درمان بشن ,البته من خودم دانشجوی روان شناسی هستم و با توجه به اینکه براردهام گاهی به رفتار غیر طبیعی خودشون معترف هستند و صحبت من با برادرهام درمورد هیپنوتیزم ,واقعا میشه این دو برادر رو دذمان کرد??????
با سپاس فراوان و عذر خاهی از اینه شاید سوال من چندان مرتبط با موضوع شما نباشه ,فکر کردم بدبینی و عدم اطمینان وحشتناک برادرهام شبیه به افراد پارانوییدی هستش
ازاده
سلام.خسته نباشید.من نسبت به اطرافیانم بدبینم و همشَ تصور می کنم که قصد دارن منو مسخره و تحقیر کنن.برای همین بیشتر اوقات توی اتاقم می مونم.اجازه نمی دم خواستگار بیاد خونمون چون می ترسم تحقیرم کنه یا بعد از ازدواج بهم خیانت کنه و منو ترک کنه.به نظر شما من هم دچار این بیماری هستم؟هرروز صبح با استرس از خواب بلند میشم وحتی خودم دلیلشو نمی دونم.
رعنا
Iran, Islamic Republic of
عزیزم بهترین راه مراجعه به روانپزشک هست ..تاکید میکنم روانپزشک نه روانشناس .... منم صبح ها با اضطراب بیدار میشم بعضی از بیماریها خیلی به هم نزدیکن باید به متخصص رجوع کرد ...حتما مراجعه کن تا حداقل خیالت راحت شه ..و بتونی ازدواج کنی انشالله
شادی
بهترنبوددرمورد درمان دارویی بیشترمی نوشتین؟
خسته
من مدت يك سال و نيم است كه با همسرم آشنا شدم و ازدواج كردم اوايل حساس بود گفتم عيبي نداره عقد ميكنيم مياد تو زندگيم ميبينه كه من آدم بد وهرزي نيستم ولي نشد بدتر شد هر كاري كه بگيد كرديم يك بار هم كارمون به طلاق كشيد التماس كرد طلب بخشش كرد بخشيدم باز اومديم سر زندگيمون ولي باز بهتر نشد كه هيچ بدتر هم شد تهمت هاي مكرر بدبيني به همه با خونواده ام قطع رابطه كردم تنهاي تنها شدم زندگيم جهنم شده ناراحتي اعصاب پيدا كردم همسرم به همه بدبينه فحاشي ميكنه بعدش گريه ميكنه با اينكه زن هستش پرخاشگر ميشه كتك كاري ميكنه منم فقط سكوت كردم دارم از درون از هم ميپاشم هيچ اميدي به جز خدا ندارم با هم رفتيم مشهدبعد از زيارت بهم ميگه به زنها نگاه ميكني باورتون نميشه زمينو نگاه ميكنم راه ميرم دارم ديونه ميشم وقتي حرف جدايي ميشه ميگه خودكشي ميكنم حتي منو تهديد به مرگ ميكنه حتي خونواده ام رو تهديد به مرگ ميكنه تو رو خدا كمكم كنيد ميخوام همه چيز رو بذار و فرار كنم هر چه باداباد ديگه راهي به نظرم نميرسه
Iran, Islamic Republic of
شوهر من هم همینطوره. هیچ فایده ای نداره. تتنها راهش جدایی است. با تعداد زیادی مشاور و روانشناس و روانپزشک هم مشورت کردم. او هم تهدید به خودکشی میکنه اما تهدیدهاش الکیه. این آدمها ضعیفتر از اونی هستند که بتوانند کاری بکنند؛ فقط برای اینکه ما رو بترسونن و نظرات خودشون رو پیش ببرند این تهدیدها رو میکنند، البته واقعا وقتی عصبانی میشه خطرناک میشه و یک بار نزدیک بود منو خفه کنه! زندگی کردن کنار این آدمها خطرناکه اما نباید از تهدیدهاشون به خودکشی ترسید. اصلا اهمیتی نداره. اگر خودشون رو بکشند هم مهم نیست.
برام دعا کنید که راحت طلاقم بده و برای طلاق اذیتم نکنه. دیگه خسته شدم
Iran, Islamic Republic of
خب تهدید کنه این که مسئولیت شما نیست . یه بار تهدیداتش رو صورتجلسه کنید و ازش دور بشید . چه تضمینی هست بلایی سر شما نیاره ؟؟؟؟؟
ساسی
عالی
ندا
من انقدر به شوهرم بد بین هستم که زندگی کردن برام سخت شده من همیشه بر این باور بودم که مرد ها دو دسته هستن یا معتادن یا خیانت کار چطوری ممکنه یک روزی من با خیال راحت زندگی کنم مگر اینکه بمیرم شوهرم هم میگه از هرچی زن بیزارم میخوهم رابطه عاطفی خوبی با همسرم داشته باشم اما نمیشه اون نسبت به من سرد سرد شده ازم بیزار حالا باید چیکار کنم در ظمن من 2پسر بچه دارم
Iran, Islamic Republic of
شما صادقانه به شوهرتون بگید به کمکش احتیاج دارید تا مراحل درمان رو پیگیری کنید . بعد هم چون خودتون مشتاق درمان هستید با دارو و مشاوره نتایج خوبی می گیرید . اون دو تا طفل معصوم هم زندگی بهتری خواهند داشت .
البته این خصوصیات پارانوئید که بیان کردین قضیه دوشرطی نیست . یعنی هر کسی که این خصوصیات یا بعضی از اونارو داره دلیل نمیشه به اینکه اون یه شخص پارانوئیده . با تشکر
مهدي
سلام با تشکر از شما خواهش ميکنم منو راهنمايي کنيد
من خاله 34 ساله اي دارم که ايشون مادرشو در 12 سالگي و پدرشو 7 سال پيش از دست داد و خواستگار زيادي داشت اما ازدواج نکرد هم اکنون هم چندتا خواستگار اخر هم قبولش نکردن الان تنها زندگي ميکنه و نقاشي ميکنه به خاطر شکست هاي زياد هم اکنون علايم پارانوييد رو نشون ميده سري اول که حالش وخيم شد ارتباط با جن و اينکه سفير صلح و خطر در کمينه کسي باهاش ارتباط بر قرار نکنه بيان کرد اما تونستيم با چند روز مشاوره و تزريق اسکازينا و اينکه ديگه شبها تنها نمونه و پيش ما بياد بهش کمک کنيم اما چند روزي که دوباره داره حرفاي نامربوط ميزنه و دو روزه که خونه ما هم نمياد شب ها تنهاست و هر چي اسرار ميکنيم قبول نميکنه بريم دکتر و دوباره حالش وخيمه ميگه شما ها خودتون ديونه هستين حمام نميره و غذا هم نميخوره اجازه نميده کسي نزديکش بشه خواهش ميکنم ما رو در درمانش ياري کنيد با تشکر محمدي
مینا
Canada
لازم نیست مستقیم پیش دکتر ببرید.
من برادرم هم توهم داشت وبه همه بدبین شده بود حتی کارش را رها کرد. دکتر روانپزشک یه قطره داد و گفت که مخفیانه تو غذاش بریزید متاسفانه شرایط دادن قطره مهیا نشد. بعد مجبور شدیم با راهنمایی دکتر تو بیمارستان بستری کنیم .
الان دارو میخورد و امیدوارم روزی خوب بشه بیماری برادر منو اسکیزوفرنی تشخیص دادند.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
سلام
من در واقع به خودم شک دارم
مادر من دچار توهم هستش البته باعث ازار کسی نمیشه خودش کاملا بااین موضوع کنار اومده وخودش یاداوری میکنه که وقت دکترش ‌
من خودم 28سالمه و با توجه به مشکل مامانم میترسم که من یا یکی از افراد خونواده م هم این مشکل رو داشته باشیم . من تو دوره ی مجردی نسبت به بقیه بدبین نبود و اصلا نمیدونم احساس الانم بدبینی هستش یا نه.مزدوجم و شوهرمو خیلی دوس دارم ولی رفتار خواهرش و زنداداشش باعث اختلاف ما شده .اعتقاد شوهرم اینه که من نسبت بهشون بدبینم ولی برداشت خودم اینه که اذیتم میکنن.رابطه م با بقیه خوبه ولی خواهر شوهرم وهمچنین جاریم باحرفاشون ازارم میدن و وقتی بهشون میگم میگن با تو نبودیم.البته خبلی ماهرانه حرفشونه میزنن که من هم درگیر میشم هم میگم نه بابا اینجوری نبود.خلاصه باهاشون نمیجوشم واین باعث شده همه خونواده شوهرم باهام درگیر بشن.الان سر این مشکلا خونه پدرم هستم وچیزی که ازارم میده اینه که شوهرم میگه رفتار من مشکل داره.من پارانوئیدم ایا؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی شما فقط با دونفر خاص مشکل دارید نمی شه گفت بیمارید ولی اگه خیلی تحت تلقینات منفی شوهرتون باشید بیمار می شید . برای جلوگری از اینکار راهکارهای ارتباطی رو یاد بگیرید . این دونفر هم حتما یه راه نفوذ دارند و می تونید روابطتون رو باهاشون مدیریت کنید . بگردید ریشه حساسیت خودتون نسبت به این دونفر رو پیدا کنید و یادتون باشه علت هرچی که باشه شوهر شما نمی تونه کار چندانی بکنه .
Germany
سلام خسته نباشید من یه جورایی به کسی اعتماد ندارم ممکنه منم بیمار باشم?
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام
شما اگه بیمار باشید اصلا یک در صد هم امکان نمیدهید که بیمار هستید
شک شما نشانه سلامتیه
پژواک
داداشم 8 ساله این بیماریو داره،فوق لیسانس فیزیک هستیه ای هست و تو راکتوراتمی فردو کار میکرد،عضو هیءت علمی دانشگاه تهران بود،داشت واسه دکترا فیزیک هسته ای میخوند،جالبه ک همه اینارو با وجود این بیماریش داشت،همسرش پشتشو خالی کرد و حمایت آنچنان ازش نکرد،از اون به بعد بیماریش شدت گرفت،کار و دانشگاه رو از دست داد و همسرشم ازش طلاق گرفت،تا الانم 4 بار خودکشی نا موفق کرده و بیماریشو قبول نداره،خلاصه کلام این نوع بیماری1نیاز حتمی ب دارو درمانی داره2نیاز شدید ب حمایت اطرافیان داره،خدا به هممون صبر بده خیلی وضعیت بدیه
هانیه
سلام بهترین راه درمان این بیماری رفتار درمانی و مصرف دارو و حمایت خانوادست من تو دوران نوجوانی به این بیمری مبتلا شدم اما خدا شکر خیلی زود خوب شدم
مینا
Canada
سلام هانیه خانم
بسیار عالی خواهد بود در مورد مراحل درمانتون و .. اینجا بیشتر اطلاعات بگذارید. چون همه افرادی که این وبسایت و شبیه آن را نگاه می کنند در خانواده شون فردی به این بیماری مبتلا بوده و همه تلاششون کمک به درمان این بیمار و افراد خانواده هست.
سيما
Iran, Islamic Republic of
سلام
ميشه بيشتر توضيح بديد! من نامزدم ميگه بهت اعتماد دارم ولي انگار يه جور ترس از دست دادن من هميشه نگرانش كنه و تو بعضي مسائل گير و يا وسواس خاصي از خودش نشون بده...اين مسئله خيلي منو نگران كرده و دوس ندارم حادتر شه و زندگي مشتركمون با مشكل شروع بشه البته بعد از هر بحثي قبول مي كنه كه مشكل از خودشه و ميگه دست خودم نيس و خودش هم عذاب مي كشه..در رابطه با درمان هم استقبال مي كنه و مي گه دوس دارم خوب شم چون منو خيلي دوس داره ...فوق العاده پسر اجتماعي و مهربوني هستش..ولي هميشه از اين مي ترسه كه من با پسراي ديگه ارتباط داشته باشم
ممنون ميشم كمك كنيد
سارای
United Kingdom
با سلام
خانواده شوهر من شامل برادرش و پدرش پارانویید دارن.
لطفا بگید که اگه شوهر من هم علایم پارانویید رو داشته باشه بچه ما هم حتما این بیماری رو میگیره؟
نازنین
سلام من 4سال با پسری دوستم که احساس میکنم این بیماری رو داره چیکار کنم؟
سلام. اصلا و ابدا باهاش ادامه نده و اگه امروز رابطه رو قطع کنی بهتر از اینه که فردا قطع کنی. هیچ هم برای مدتی که باهاش دوست بودی و حالا اگه باهاش ازدواج نکنی چی میشه و اینها فکر و خیال به خودت راه نده. او اگه پارانوئید داشته باشه یک روانی تمام عیاره که هرچقدر هم دوستش داشته باشی یک روزی با تمام وجودت ازش متنفر میشی. دقیقا اشتباهیه که من کردم و به خاطر اینکه حدود ۱ سال باهاش دوست بودم به ازدواج باهاش تن دادم و الان دارم ازش جدا میشم. اما طلاق گرفتن خیلی سخت تر از تموم کردن یک رابطۀ دوستیه. اگر هم باهاش زندگی کنی که محاله کسی بتونه دووم بیاره همچین زندگی رو، آخرش یا خودت هم دیوونه میشی یا افسرده میشی و از هویت و اعتماد بنفست هیچی برات باقی نمیذاره. اگه زیر بار کتک نکشتت شانس آوزدی. تمام داشته های زندگیت رو ازت میگیره، هم کارت، هم تحصیلاتت، هم تفکراتت، هم تمام دوستانت و هم تمام اعضای خانوادت رو ازت میگیره و تو تنها ترین آدم دنیا میشی. الان به مهربونیاش دل خوش نکن چون همش الکیه و هیچ دوامی نداره. ۱۰۰٪ جدا شو اگه پارانوئید داره.
شادی
سلام مادر من نسبت به شوهر و زن داداش من بد بین است وزندگي را به کام ما تلخ کرده چاره چیست
Iran, Islamic Republic of
مادر شما تعصب و حس مالکیت نسبت به فرزندانش داره . شما به شوهرت و دادش شما به خانومش بچسبید و مراقب زندگیتون باشید . ضمن احترام به مادرتون با یه کم تحمل سختی روابط رو مدیریت کنید و تحت تاثیر حرفهای ایشون قرار نگیرید ولی از عوس و داماد خانواده انتظار نداشته باشید بیش از اندازه رعایت کنند . در ضمن طوری مدیریت کنید که خدایی نکرده بد مادرتون رو هم پیش این دو نفر نگید .
احسان
با تشکر از نظر دوستان
من با یک خانمی ازدواج کردم که پارانویید داره آنهم از نوع حاد. ما حدود 4 ماهه عقد کردیم. به همه شک داره. حتی شبا احساس میکنه کسی خونه هستش. به خود من شک داره . چندین بار شبا از خواب پریده و بهم حمله کرده و فک میکرده من اومدم بکشمش. میگفت همش داره قیافت عوض میشه. خسته شدم. دیگه نمیدونم چی کار کنم. حس میکنم باید جدا بشیم و حس میکتم اگر ادامه بدیم هیچ راه چاره ای وجود نداره. خواهش میکنم کمکم کنید و بگید که باید چیکار کنم


=========
ارجاع فوری ایشان به یک روانپزشک برای شروع دارو درمانی حتی بستری شدن در بیمارستان روان پزشکی
فریمهر
United States
با سلام
پدر من در حال حاضر فردی پرخاشگر,عصبی,شکاک,خسیس,گاهی مهربان و گاهی بد ذات وهایپر سکچوال است.همه فرزندانش ازدواج کرده اند.با مادرم رفتار مناسبی ندارد و مادرم دچار افسردگی شده است.در امور آشپزخانه دخالت بیش از اندازه دارد و هر موقع غذا زیاد می اید مدام با عصبانیت می گوید اسراف کردی.پدرم کودکی سختی داشته.من می دانم پدرم مشکل اعصاب و روان دارد ولی چگونه به او بگوییم .خیلی سال پیش داروی اعصاب مصرف می کرد ولی چون وزوز گوش گرفت داروهایش را قطع کرد.و می خواهد با اعتقادات دینی خودش را مداوا کند.با توجه به حال مادرم فکر نمی کنم بتواند پدرم را ساپورت کند.آیا تنها راه آنها بعد از 35 سال زندگی طلاق است؟چه کاری می توانم برای پدر و مادرم انجام بدهم؟

------------
سلام . نه طلاق برای این و شرایط توصیه نمیشه. خب ایشون رو به یک روانپزشک یا روان شناس ارجاع دهید
لیندا
Iran, Islamic Republic of
سلام با توجه به چیزهایی که گفتید این حالات در پدر من و حتی شدیدتر است بطوریکه ما را از هر فعالیت اجتماعی محروم کرده به دیگران بدبین است بدون هیچ دلیلی از آدکهای اطراف بدش می آید و دوست دارد کره زمین نابود بشود تا تمام ادمها ی بد بمیرند من در سن 26 سالگی واقعا نگران هستم هم برای ازدواجم و هم سایر چیزها در خانه هم مشکلات فراوانی داریم که واقعا عذاب آور است و من نمی دونم چیکار باید بکنم
ساناز
Iran, Islamic Republic of
سلام.من 28سالمه.همیشه از زندگیم رنج کشیدم و وقتی ازدواج کردم زندگی رو براش جهنم کردم.اینقدر دوسش دارم که حاضرم بمیرم حالا مصرف دارو که سهله.با خوندن نوشته ها فهمیدم که مریضم و از مادرم به ارث بردم.میخوام برم پیش روانپزشک.دعا کنید حالم خوب بشه
بهار
Iran, Islamic Republic of
سلام من مشخصات نامزدم رو براى يه مشاور فرستدم که ايشون تشخيص پارانوئيد دادن که اومدم اين متن رو خوندم, من اين اسم به گوشمم نخورده بود اما هميشه بهش مى گفتم که بدبين, بهشم قبل اين حرفا گفته بودم بريم پيش مشاور قبول نمى کرد, وااااالى خدا از همون اول معلوم بود يه چيزيش هست, حالا من چيکار کنم...
r
Iran, Islamic Republic of
سلام،تورو خدا بگید در مورد کسی که به مرز جنون رسیده باید چکار کرد؟؟؟؟
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا داروی که بتواند این بیمار را کنترل کند پیشنهاد بفرمایید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که مبتلا به پارانویید هستید حتماً برای درمان به یک متخصص مراجعه کنید.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام.من واقعا درک میکنم پدرم 3 ساله به این بیماری مبتلا شده من و خواهرم رو تو خونه زندانی کرده و حتی اجازه تحصیل رو به ما نمیده حتی نمیذاره ازدواج کنیم با توجه به اینکه محیط کوچیکه همه خیال میکنن مشکل از ماست چون در ظاهر اصلا بیمار به نظر نمیرسه واقعا ما رو دیوونه کرده همش استرس همش نگرانی....
مادرم رو هم خودش چند سال پیش با رفتاراش مریض کرد مادرم هم افسردگی داره
یه بار با پزشک مادرم در موردش صحبت کردم گفت باید بیاد بستری شه ولی عموهام همکاری نمیکنن..
دیگه واقعا به بن بست رسیدم من فقط 19 سالمه مجبورم تحمل کنم و بذارم جوونیم بسوزه...
شخص
Iran, Islamic Republic of
من قبول دارم این بیماری هست اما برخی با خواندن این به نظر من توهم بیماری می زنن هر بیماری این طوره به نظر من رسم چکاب کردن حالا در هر زمینه ای رو باید در جامعه شایع کنیم چه عیبی داره که کسی به روان پزشک مراجعه کنه این عرفی که اجتماع ما ایجاد کرده در جامعه و خودمون باید اینو محو کنیم این یک عزم اجتماعی رو می طلبه آخه بیماری که عیب نیست ایا از همه شمایی که هستید می پرسم اگه خود ما اینطور می شدیم چه توقعی داشتیم من کسیو می شناسم که برادرش شدیدترین نوع اکسیزوفرنی رو داشت واون شخص کسی بود نابغه کسی بود اگه به این بیماری دچار نمی شد شاید دنیا رو متحول می کرد ولی بیمارشده انسانی مظلوم خوش قلب بوده من اون شخصو دوست دارم
Iran, Islamic Republic of
این افراد خودخواه و از خود راضی هستن
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
بهذنظر من این افراد باید رو اعتماد به نفسشون کار کنن.و طب سنتی هم میتونه کمک کنه
شخص
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هر بیماری درمان داره این نظر معصومه نه من او که به علم الهی متصله می فرماد من که عددی نیستم وباید به فکر کمک به دیگران باشیم چه بسا ویژگی های خارق العاده ای در ان ها باشد
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم هر کس با راه های درمانی آشنایی داره بگه؟

آخه مگه با قطره امکان کنترلش هست؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام
از طریق طب سنتی درمان امکان داره
مزاج افراد پارانویا سوداوی است که با خارج شدن خلط سودا از بدن بوسیله منضج سودا و مسهل سودا این بیماری قابل درمان است
saeid2216@gmail.com
بهاره
Iran, Islamic Republic of
ب غیر از داروها این افراد درمان دیگه ای نیست ک روشون انجام بشه مثلا افکار و حواس خودشونو با ورزش یا برنامه های دیگه عوض یا پرت کنن
Rosa
Iran, Islamic Republic of
سلام روزتون بخیر.چن سالی هست ک مادرم بعد از ی بحران تو زندگیمون دچار توهم، بدبینی نسبت ب ما و دورو بریا حتی آدمای توی خیابون و پرخاشگری و فحاشی سره موضوعاته بیخود شده. هر حرفی ک بهش زده بشه فردای اون روز ازش داستان میسازه و بهونه ایی برای دعوا میشه نمیدونم باید چی کار کنم هرکاری کردیم ک ب روانپزشک مراجعه کنه راضی نمیشه ومن واقعا دیگه تحمل ندارم اگه امکان داره تشخیصتون رو بفرمایید و راهیو برای درمان مادرم پیش روم بزارید.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من درمانش فقط مرگشونه.برن به جهنم
محسن
Iran, Islamic Republic of
پارانوییدی ها همتون برین به جهنم که زندگی رو به کام دیگران تلخ میکنید.فقط مرگ دوای درمانتونه.
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
من همسرم از نظر روحی مشکل داشتن همیشه به تمام اعضای خانواده بدبین بودند ولی بایاری خداوند متعال به بهانه اینکه من مریض هستم لطفاباهم به یک متخصص اعصاب و روان برویم تامن خوب بشم مشکلی توی خونه نداشته باشیم بااین روش به روانپزشک رفتیم البته من با هزار مصیبت اول باخود روان پزشک صحبت کردم وهمه چی رو بهش توضیح دادم بعد دکتر با همسرم کمی صحبت کردند بعد بهش توضیح دادند که شما باید هر دو تایتان دارو مصرف کنید ولی ایشان بعداز اینک دارو هارا خریدیم وبه خانه برگشتیم همسرم داروهارا بدو قسمت کردند وگفتند من مریض نیستم دارو نمیخورم ومالخودش را توی گاو صندوق گذاشتند وبه من گفتند تو باید داروهایت را بخوری تاخوب بشی منهم بعداز اینکه داروهای خودم را گرفتم درست ده ماه از طریق غذا اب میوه وشیر موز بهمسرم دارو خوراندم بدون انکه خودش متوجه شوند هر دوماه هم همراه همسرم به همان روانپزشک میرفتیم که دکتر وضعیتم را چیک کنند من کلا وضعیت همسرمرا شرح میدادم البته چون دکتر در جریان بودند مارا جدا جدا ویزیت مکردند حلا الحمدوللاه بعداز ده سال حال همسرم خیلی خوب است وخودش دارو هایش را میخورند
raha
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم همسرتونو کمک کردین تا درمان بشم ...واقعا جای قدردانی داره کارتون کمک به اینگونه افراد واقعا کار خداپسندانه ای هست امیدوارم همیشه بیش از پیش محکم تر باشید ...کاش اونایی که این بیمارهارو سرزنش میکنن ولعن میکنن رفتار شمارو ببینند و دلشونو صاف کنن البته اونها هم حق دارن سختی کشیدن مثل مادر خود من ..
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی زدم.
ناهید
Germany
سلام
پدر شوهر و برادر شوهرم پارانوئید دارن! میترسم یه موقع بلایی سرم بیارن!!! خطرناکن؟خوشبختانه شوهرم سالمه!
فرزند یک فرد پارانوییدی
Iran, Islamic Republic of
لعنت به همه پارانوئیدی ها ایشالا همتون بمیری از همتون بدم میاد بدم میاد زندگی را برای بقیه جهنم کردید خدا از سر تقصیراتتون نگذره ایشالا
ساحل
Iran, Islamic Republic of
سلام من مدت 7 سال که با یه اقا رابطه دارم 5 سال اول خیلی عالی بود اما دو سال که دانشگاه رفتم زیرو رو شده و مدام کنترلم میکنه همیشه فک میکنه بهش خیانت میکنم چندین بار خواستم ازش جدا بشم اما تهدیدم میکنه نه راه پس دارم نه راه پیش خواهش میکنم کمکم کنید
مژگان
Iran, Islamic Republic of
من یک مقاله خوندم که نوشته بود" قدکوتاه‌ها بیشتر در معرض «پارانویا» هستند "
برام خیلی جالب بود حتما بخونیدش
شقایق
Iran, Islamic Republic of
باسلام با تشکر از راهنمایی شما من شوهرم این بیماری را دارد خیلی هم برای من دختر خوب و مهربان هست ولی شک شوهر من پدرم است فکر میکند من باپدرم رابطه دارم خیلی تحملش سخت است برای همین میخواهم جدا شم به نظر شما این فکر تا کی
سینا
United States
با سلام ببخشید من یه سوالی داشتم نمیدونم مربوط به اینجا هست یا نه ولی خدایی اگه تونستین جوابمو بدین , من به شدت دچار افسردگی شدم دلیلشم اینه که با یه دختری اشنا شدم و حسابی عاشقشم حالا بگدریم که چی شده خلاصه می خواستم بدونم چجوری میتونم از یادش ببریم لطفا کمکم کنید با تشکر
نگ
Iran, Islamic Republic of
من علائم پارانوئيدر دارم اما خونوادم جدي نميگيرن واسه درمان بخوام اقدام كنم :(
maede
Iran, Islamic Republic of
salam man mikhaastam bedoonam in bimarii darman mishe ya hichvaght nemishe darmanesh kard age mishe be soalam javab bedid chon ye hamchin adamyo doos daram.
vali in ghazye shakak boodanesh vaghean azyatam mikone va baes mishe azash door besham.
age mishe javabo vasam mail konid mamnoon misham.
فهیمه
Iran, Islamic Republic of
مامان من هم دچار همین بیماری بود اما چیزهای دیگه هم بود.مثل شنیدن صدا.خوب شد اما چند روزه یه رفتارهایی داره که خیلی منو ترسونده.قلبم از دهنم داره میزنه بیرون.احساس می کنم اگه بیماریش برگرده دیگه توان ندارم تحمل کنم.خیلی خونسرد بودم قبلا.اصلا اضطراب و نگرانی برام معنی نداشت.از وقتی مامانم به این بیماری مبتلا شد آدم دیگری شدم.سر کوچکترین مشکل اینقدر استرسی میشم که همون روز همه کارام مختل میشه.خیلی خاک برسر شدم.
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام. مادر منم همین ببیماریو داره سی سال زندگیمون هدر شد پدرم بیست سال از سنش بالاتر میزنه صبرشو ایوب نبی هم نداره الانم جدیدا به پدرم تهمت خیانت میزنه حتی به منم تهمت میزنه الانم منو پدرم شاید از خونه بریم و اونا با تفکراتش ترک کنیم دکتر ریسپریدون دو میل تجویز کرد براش ولی قبول نمیکنه مشکلشو
man
Iran, Islamic Republic of
مرسی.... یه مدت فکر می کردم که این مشکل فقط واسه همسر منه... نه لامصب از HIV فراگیر تر شده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام مادرمن بیماری بدبینی داره ازطرفی منو که خرجی خونه میدم دزد وسایل خونش میدونه وهرروزمیگه 1چیزیم گم شده پیش دکتر روانپزشک وروانشناسم رفتیم وبیماریشو تایید کردن ولی مادرم تحت هیچ شرایطی حاظر به قرص خوردن نیست و میگه شماها مریضید و من سالمم هرروز تو خونه بحث و دعوا راه میندازه بطوریکه نمیتونم طاقت بیارم تازگیا همسایه ها هم متوجه این موضوع شدن داخل خونه منو به اسم کسی که دنبال زن مردمم!صدا میزنه ازطرفی همین رفتارش باعث شده تا پدرو مادرم 7سال پیش از هم جدا شن شما بگید چیکار کنم ایا برم 1 خونه جداگونه بگیرم و مادرم با خواهرم تنها باشن؟یا چیکار کنم؟
پیام
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که از این مشکل رنج میبرید فقط کافیه قبول کنید بیمارید.. چرا داروها رو کنار میذارین..چرا مقاومت بیجا میکنین..حال گیریم که دارو ها خواب اوره یا بدن تون سست میشه از ازار و اذیت اطرافیان که بدتر نیست..باور کنید با تلاش میشه به یه جاهایی رسید.. فیلم >ذهن زیبا< رو ببینید داستان واقعی یک پروفسور مبتلا بوده که با تلاش خودش رو درمان کرده .. صمیمانه برای شما و برادرم ارزوی سلامتی میکنم..
reza
Iran, Islamic Republic of
ممنون از اطلاع رسانی ارزنده شما
reza
Iran, Islamic Republic of
شما که هر تذکر دهنده ای را پارانویید میخوانید پس تکلیف بی حجابیها و ولگردیهای بعضی از مردان و زنان که به حرف همسرانشان تمکین و توجه نمیکنند چیست ایا هر تذکردهنده ای پار انویید است؟



--------------
پاسخ شما / با تشكر از شما ، تشخيص بيماري هاي رواني مانند پارنوييد برعهده روان شناس و يا روانپزشك آنهم پس از مصاحبه باليني و انجام تست مي باشد . نمايش كامنت هاي دوستان دليل بر تاييد گفته ها نيست
سپیده
Iran, Islamic Republic of
سلام.
اینجا من حرف بزنم چجوری جواب مبدین به حرفاو سوالام؟
ارکیده
Iran, Islamic Republic of
با سلام. چطور میشه به یک فرد پارانوئید کمک کرد برای درمان؟ کسی که خودش پذیرای بیماری ش نیست متاسفانه.
انسیه
Iran, Islamic Republic of
سلام مادر شوهرمم به شدت شکاک و بد دهن و گاهی از خودش حرف درمی اورد ونسبت به دیگران هم حسود و شکاک است.این میتواند بیماری فوق باشد؟البته همسرمم به شدت حسود و هرچقدر درباره رفتارهای اشتباهش صحبت میکنم انتقاد ناپذیر است و ضمنا شکاک هم میباشد.ایا در مورد همسرمم میتواند باشد؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام به همگی
در طب سنتی علت این بیماری غلبه خلط سودا معرفی شده و تجویز منضج سودا وپس از آن مسهل سودا جهت درمان ارائه شده
در طب سنتی بدن انسان دارای چهار تبع دموی(گرم و تر یا بهاری) صفراوی(گرم وخشک با تابستانی) سوداوی(سرد و خشک یا پاییزی) وبلغمی(سرد و تر یا زمستانی) میباشد که هرگاه یکی از این طبایع بر دیگر طبعها غلبه پیدا کند فرد دچار مشکل میشود.
در مورد پارانویا هم غلبه شدید سودا اتفاق میافتد که بدترین نوع اخلال را بوجود میاورد.
برای درمان شما را به سایت دکتر روازاده ارجاع میدهم.
www.ravazadeh.ir
ایمیل بنده
saeid2216@gmail.com
سعید
Iran, Islamic Republic of
در ضمن همسر من هم دچار همین مشکل وداریم باهم زندگی میکنیم
محمدF
Iran, Islamic Republic of
باسلام من ادم شکاکی نیستم همسرامون کارایی میکنن که ما شک میکنیم الان که این مطالبوخوندم به خودم شک کردم که آیامنم همچین مریضی دارم چجوری بایدبفهمیم که این مریضیروداریم درضمن همسرم بهم گفته همچین مریضی داری بخاطرهمین اومدم اینجا خواهشاراهنمایی کنید
شهره
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان
من پارسال عاشق پسری شدم که انقد خودشو عالی و متفکرو منطقی نشون میداد باعث ایجاد عشق در من شد جوری که فکر میکردم بهتر ازین پیدا نمیکنم
به مرور دیدم خیلی شکاکه مثلا میگفت خواستیم ازدواج کنیم دکتر نمیبرمت میبرمت پزشکی قانونی !!!

1 دوست داشت که براش دنبال 1 کیس خوب میگشت میگفتم اخه ب تو چه تو چرا براش میخوای پیدا کنی میگفت اخه این سادس من نمیذارم سرش کلاه بره
میگفتم میرم فلان جا برات یچیز خوشمزه میارم با شوخی میگفت نکنه چیز میزی میخوای بریزی توش بدی بخوردم
یا مثلا خودش با دوستاش میرفت بیرون من چیزی نمیگفتم ولی به من اصلا این اجازرو نمیداد مواقعیم که با خونوادم مسافرت میرفتم یکاری میکرد مسافرت بهم زهر مار میشد مثل سگ پشیمون میشدم از اومدنم
بعد که برمیگشتم میومد ببیمنتم دستامو میبوسید حتی گاها گریه هم میکرد میگفت تو خیلی خوبی خیلی خانومی اخه من چرا باید ترو اذیت کنم
همش بهم شک داشت بلاخره رابطمون بعد 1 سال بهم خوردو البته خودش منو ول کرد
انقد افسرده و مریض شدم که نگو و نپرس هنوز اثراتش باهامه بدبختی اینجاس که هنوز دوستش دارم دلم براش تنگ میشه
یروز یکی از دوستام بهم گفت ییک بار دوست پسرت بهم زنگ زد گفت بهت نگم ازم پرسید ایا شهره قبلا با فلانی دوست بوده آیا بهاش رابطه ای داشته
تو دانشگاه هم برام بپا گذاشته بود میگفت هرکاری کنی متوجه میشم
یبارم یادمه اومده بود داشگاه و از پشت یه دیوار داشت نگام میکرد من یک لحظه دیدمش بعد قایم شدو بهم زنگ گفت کجایی و اصلا رو نکرد دانشگاس
بعد که رفتم سر کلاس یادمه دوستشو فرستاد از پشت شیشه نگام کنه ببینه کجا نشستم پیش پسرام یا نه بعد دیگه خودشو نشون داد
خلاصه ازین کارا زیاد میکرد
مثلا میگفت شهره من همش میترسم میگفتم از چی میگفت اگر ازواج کنیم من یوقت برم ماموریت نکنه تو بری خرید با فروشنده خوشو بش کنی !!
خلاصه پدرم تو این 1 سال درومد
بعد همون روانشناسی که پیشش میرفتیم مشاوره قبل ازدواج بهم گفت تستاشو تصحیح کردم توش خیلی دورغا گفته و بهم گفت این ادم مشکوک به پارانویا هست
اما من هیچوقت باور نکردم همش فکر میکنم چون اونموقع ها حال من بد بود شاید اونجوری گفته که منو اروم کنه خواستم از هرکی اطلاع داره بپرسم آیا واقعا این فرد پارانویا بوده یا نه
اخه من دوستش داشتم ناراحتم که رفته
یعنی بعد ازدواج خوب نمیشد ؟؟؟
پروانه
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز خواهشا با بیمارتون بخصوص کسانی که بیماری روحی دارند کنار بیاین. من مشکل روحی داشتم ولی نه خیلی حاد و غیر قابل کنترل. بیماری من با دارو کاملا کنترل شده بود و یک زندگی عادی مثل همه داشتم. تا با همسرم آشنا شدم.. اون با برخوردهای بدش با مشکلات من و نهایتا طلاق من ، همه امیدم رو به زندگی ازم گرفت. و الان بیماریم دیگه با دارو هم کنترل نمیشه. من هم یه دختر جوون بودم با هزاران آرزو. من هم دلم میخواست مادر بشم و فرزندم رو در آغوش بگیرم. ولی این برخورد ها و قضاوت ها تا همیشه امید من رو ازم گرفت. هرکدوم از شما که از بیمارانتون گله دارید خودتون میتونستید بیمار باشید. پس اگر لطف خدا بوده وسلامتی دارید، بیماران رو هم دریابید. اینطوری شکرانه سلامتیتون رو به جا بیارید. و زمین رو برای هم بهتر کنید.. بخصوص برای کسانی که نیازمند ترند...
پروانه
Iran, Islamic Republic of
در ضمن همسرم همه جا پخش کرد دختره روانیه.. آبروی منو و خانوادم را همه جا برد... من نمیدونم اگر کسی ام اس یا سرطان هم داشت ، اینطور مجکوم میشد؟ با طلافش و جار زدن بیماریش ابنطور انسانیت رو زیر سوال میبردند؟ میدونید بیماران روانی چقدر شکننده هستند؟ شکننده تر از بیماران جسمی..
Romania
پروانه جان اون خودش یه جا چوبش و میخوره ولی عزیزم تو که اینقدر دانا به مسایلی مطمینم اینقدر قوی هستی که از نیروی الهی و دکترای عزیز کمک بخواهی واز یک زندگی عالی بهره مند شی خدا کمکت میکنه مطمین باش
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیرم.منم باهات موافقم.شوهر من هم 5 سال این بیماری و داره البته پارانویا بسیار حاد.برای همین من میدونم زندگی با این افراد بسیار سخته با اینکه من فقط 22 سال داشتم باهاش موندم و ادامه دادم.دلیلش هم این بود که واقعا میدیدم چقدر داره زجر میکشه.واقعا دردی که خوذشون میکشن بدتره.و من اینو هر روز میدیدم.امیدوارم سلامتیو کامل به دست بیاری.
ثابت
Iran, Islamic Republic of
با سلام25سال ازدواج کردم پنج فرزندودوتا نوه دارمهمسرم حدودیکسال است به این بیماری مبتلا شده ومرا متهم به رابطه بادوستش میکند هرکاری میکنم انرا به دوستش ربط می دهد مثلاچیزی میخرم میگه فلانی برات خریده هرچه دلیل ومدرک میارم قبول نمی کنه حتی منزلم را جابجا کردم ولی متاسفانه تاثیری نکرد کلا"ازحضوردرخانه بیزارشدم وبرخی مواقع فکرترک انها ورفتن به جای نامعلوم بسرم می زند ازموبایل صله رحم رفتن به خانه دوستان محروم شدم خلاصه داره دیوانه ام میکنه
ز ز ز
Iran, Islamic Republic of
من هم بعدازمشاوره ودرميان گذاشتن مشکلاتم دباهمسرم فهميدم که يک پارانوئیديست واقعا اززندگي باهاش خسته شدم ولي بخاطر داشتن دوفرزند مجبورم باهاش بسازم اياطلاق مشکلم روحل ميکنه
Romania
تمام اين‌علائم‌راهمسرم‌دارد مرا به‌ قصد مرگ‌ کتک‌ میزند پیش‌ همه‌‌ آبروی‌ مرا برده‌‌ به‌ دادسرای‌ ارشاد قضایی‌ شکایت‌کرده‌ که‌ زنم‌ از غیر بچه‌دارشده‌ و سقط‌کرده‌‌‌ و من‌ شصت‌ سال‌ دارم‌‌ با یک‌ ترفندی‌ ایشان‌ را بردم‌ دکترآقای‌ دکتر واحدی‌ تشخیص‌ دادند‌ همسرم‌ پارانوئید دارن
مهسا
Iran, Islamic Republic of
من تقریبا یه ماهی میشه دیگه خسته شدم از گشتن تو نت و هیچی پیدا نکردن یعنی علایم های بیماری های روانی خیلی شبیه همن و ادم نمیدونه بیماری چی هست از شما میخوام کمکم کنید من داداشم 30 سالشه و علایمی که داره اینا هستن1.دوهفته است که به غیر از اب هیچی نمیخوره البته تقریبا 4 ماه مریضه اما دو هفتست که میگه من و مامانم به غذاش سم ریختیم تا بکشیمش نه تو خونه غذا میخوره نه بیرون
2.هذیان میگه
3.ساعت خوابش کلا به هم خورده
4.سه چهار تا از دندوناش رو رفته کشیده گفته کجن
5.همش در اتاقشو قفل میکنه میخوابه به هیچ کسم جواب نمیده
6.همش توی فکره و حوصله هیچکسو نداره
7.احساس میکنه دوتا قلب داره
8.به هیچ وجه حاضر نیست بیماریشو قبول کنه و دکتر بره
9.دوسال پیشم اینطوری مریض شد تو همین فصل پاییز و زمستون اما خوب شد خود به خود اما این دفعه وضعش وخیم تر از قبله
ما باید چیکار کنیم بره دکتر ؟هیچیم که نمیخوره میترسیم زخم معده بگیره دارو هم که نمیشه بهش داد که
پدر مادر هم خیلی دوستش دارن دارن به سختی تحملش میکنن اما بستریش نکنن و از پیششون نره و فکر میکنن اونجا به جای مداوا میزنن و بدترش میکنن و میفرستن بیرون
به نظرتون اسم این بیماریش چیه؟پدرمم تازه میخواد فردا بره دکتر خودش صحبت کنه اما میشه شما هم راهنماییی کنین ببینم حداقل جطور رفتار کنیم
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من هم یکی از اقوام نزدیک مان به همین مرض پارانویا مبتلا شد.
بعد از تقریبا یک هفته زندگی خانواده اش را سیاه کرده بود و واقعاً تحمل این فرد دیگر غیر ممکن شده بود.
از طریق یکی از دوستانم رفتیم شهرستان بافق یزد و بعد این آقا تشخیص داد اجنه درحال اذیت کردن او هستند.
خلاصه این آقا بعد از یک جلسه این دعا ها را باطل کرد و مریض ما حالش خوب خوب شد.
هرچند که من قبلش به اینجور چیزها اعتقاد نداشتم ولی اکنون واقعاً ایمان پیدا کردم
مهسا
Iran, Islamic Republic of
فقط لطفا زودتر جواب بدین چون داره از دستمون میره به خاطر گشنه موندنش تو 2 هفته خیلی وزن کم کرده به نظرتون ادم تا چند روز میتونه گشنه بمونه ؟
چنبارم با بهونه های الکی دعوا کرده تو خونه اما رفتارش هنوز پرخاشگرانه نشده رفته رفته به نظرتون حادتر میشه اگه بزاریم همونچور بمونه؟
بیماری اینم ارثیه؟
خدایا خودت به جونای کشورمون رحم کن اخه چرا اینا یه دفه ای اینجوری میشن
آذر
Iran, Islamic Republic of
سلام مهسا خانم
برادر من این علایم را داشت که متاسفانه خیلی بدتر شد چون حاضر به دکتر اومدن نبود تا اینکه مجبور شدیم بستریش کنیم.
شما هم باید خودتون پیش دکتر برین مثل ما. به ما یک قطره هالوپریدول داد که گفت یواشکی تو غداش بریزید که نزاشتند بریزیم
با بستری کردن علایم بیماری کم میشه . در بستریکردن بیمار را ادیت نمیکنند.
در هر صورت بعد از 9ماه برادر من بیماریش را قبول کرده والان خودش داروهاش را منظم میخورد.
مسئله را جدید بگیرن
---
United States
سلام من به غیر از این پاراگراف به گفته ی بقیه و همینطور خودم بقیه نشانه ها رو ندارم. آیا من هم پارانوئید به حساب میام و باید درمان کنم؟
"سرد و گوشه گير اين افراد، جداي از آن که ناسازگار و جدي اند، از نظر عاطفي نيز اغلب با ديگران تفاوت دارند، آنها به نظر سرد مي آيند و در برابر ديگران از ابراز صميميت پرهيز مي کنند.
به خاطر عقلانيت و واقع گرايي، به خودشان مي بالند. آنها در جامعه عملکرد شايسته اي از خود نشان مي دهند و ممکن است در جست وجوي يک جايگاه اجتماعي باشند."

ممنون از پاسخگویی
مریم
Iran, Islamic Republic of
من خودم یه شخصیم که این بیماریو دارم دلیل اصلیشم خیانت های متعددی که از طرف دوست و اشنا و فامیلو غیر فامیل بهم شد .و پدرم هم این بیماریو داره و خیلی خیلی شئیئ و خونمونو توی شیشه کرده .الان که اینو خوندم متوجه شدم خودم هم مبتلا هستم ب این بیماری خیلی بده خیلی بد خیلی سخته روح و روان ادمو نابود میکنه خیلی سخته که نتونی ب کسی اعتماد کنی ب عزیز ترین کسات بی اعتماد باشی سنگ دل بشی هیچکس واست مهم نباشه ادم سرطان بگیره جسمش مریض میشه ولی قابل درمان وبرگشته ولی روح که نابود بشه نه قابل درمانه و نه برگشت
زری
Iran, Islamic Republic of
باسلام ، من 21 سال دارم و به مدت دوماه با پسری آشنا شدم جهت ازدواج ، از همون ابتدا حس کردم کمی رفتار عجیب و بی اعتماد داره اما با خوشبینی این رفتارو به حساب دوست داشتن و حسادت مردانه گذاشتم.
تلاش زیادی برای جلب اعتماد و اثبات وفاداریم انجام دادم، منتها ایشون اظهار داشت ک به تو اعتماد دارم به بقیه نامطمعنم اگه گیر میدم ، اما جوری کنترل گر و حساس بود ک من سعی می کردم روابطمو محدود تر کنم ک اذیت نشه ، اما اعتماد اینجور افراد جلب نمیشه ، برای بیرون رفتن های ضروری هم روی اجازه گرفتن من اصرار داشت ، من رابطه رو ترک کردم . اما باید قبول کنیم ک اینا دست خودشون نیست ، اگر اعضای خونوادتون مبتلان کمکشون کنید ،درصورتی ک ارتباط دوستی و .. دارید اگه خودتون فردی با اختلال شخصیتی نمایشی، یا برونگرای شدید و اجتماعی هستید این افراد رو ترک کنید حتی اگر عاشقید و زندگی خودتونو نجات بدید
مریم ملکی
Iran, Islamic Republic of
با سلام من دو تارا برادر شوهر اسیکیزوفرنی دارم هرماه روزه های تعطیل آنها را خانه ما میاو ردن سر این موضوع با او اختلاف دارم چون بهداشت را رعایت نمیکنند دائم باید بخورانند وا از آنها میترسم البته اونها د بهزیستی ولی چون شوهرم دوست داره منو ناراحت کنهاین کارو میکنه مرا راهنمایی کنید
وحید مرادی
Iran, Islamic Republic of
سلام به همگی من تو این مدتی که این سایت رو مطالعه کردم خیلی تجربیات مثبت و منفی به دست آوردم ولی تمام سعی و تلاش خودمو میکنم که زندگی خوبم رو که عاشقونه دوستش دارم به آرامش برسونم. خواسم بدونم کسی نمیتونه کمکم کنه که خانومم رو از این حالت روحی داغون نجات بدم در ضمن زیر نظر دکترم و مشکلم حاد نیست و میتونم بگم تنها کسی که میتونه کمک کنه خوده آدمه.
یاسمن
Iran, Islamic Republic of
سلام...
بعد خوندن کامنت ها به این نتیجه رسیدم که تعداد بیماران مبتلا به پارانویا از بمتلایان به سرماخوردگی گویا بیشتر
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من هم یکی از اقوام نزدیک مان به همین مرض پارانویا مبتلا شد.
بعد از تقریبا یک هفته زندگی خانواده اش را سیاه کرده بود و واقعاً تحمل این فرد دیگر غیر ممکن شده بود.
از طریق یکی از دوستانم رفتیم شهرستان بافق یزد و بعد این آقا تشخیص داد اجنه درحال اذیت کردن او هستند.
خلاصه این آقا بعد از یک جلسه این دعا ها را باطل کرد و مریض ما حالش خوب خوب شد.
هرچند که من قبلش به اینجور چیزها اعتقاد نداشتم ولی اکنون واقعاً ایمان پیدا کردم.
Iran, Islamic Republic of
من یک ساله نامزد کردم و نامزدم این بیماری و داره و خیلی شدیده وهمراه با کتک من الان ده روزه باهاش قهرم تصمیم دارم ازش جدا شم ولی از یه طرف دوسش دارم نمیدونم راه درمونی داره یانه لطفا کمکم کنید
_ طوبی
Iran, Islamic Republic of
من هم با مردی نامزد کردم که یه دفعه بعد از یک هفته بدون اینکه چیزی بگه کات کرد.گفت که به درد ازدواج نمیخوره.مشاوری که از قبل تحت نظرش ازدواج کردیم تشخیص پارانویید داد. اما نه تستش نشون داد و نه تو این مدت رفتار کنترلگرانه داشت.بالعکس همش کار میکرد و کمتر برای من وقت میذاشت.روزی که برای آخرین بار دیدمش به شدت آشفته و بهم ریخته بود،واقعا موندم ایشون چه مشکلی داشت.به مشاور گفته بود که حرفهایی در مورد من شنیده و دیگه دلش از من برگشته؟
الی
Iran, Islamic Republic of
سلام- پدر من به علت ورشکستگی دچار این بیماری شده . البته جدیدا نشانه هایی از این بیماری داره- یه چند وقتیه که دائم به من و مادرم و خواهرم پیله میکنه. از گذشته هاش میناله و به مادرم تهمت میزنه. چگونه رفتاری در مقابله با این بیماری درسته؟خیلی تحمله این شرایط برای ما سخت شده- لطفا کمک کنید. راه درمانی پیشنهاد کنید.
ریما
Spain
با سلام. من از وقتی که چشم باز کردم مادرم به پدرم شک داشت و ناگفته نماند که پدرم کم هیز بود. ولی به تدریج این قضیه بیشتر شد به طوری که مادرم حتی به عروسمون هم شک داشت و پدرم رفتاری رو نشون میداد که من حق رو به مادرم میدادم. الان خودم اینطور شدم. نمیتونم تو هیچ رابطه‌ی دووم بیارم . خیلی خود خوری میکنم و و گیر میدم. کنترل شدید.. همش حس میکنم طرفم منو دوس نداره و تو رودربایستی مونده و میخواد با کس دیگه ای رابطه بذاره.. این قضیه حتا از یه دروغ ساده تو رابطه هام شروع میشه و منو عذاب میده. بعضی وقتا نمیتونم کنترل رفتارمو داشته باشم و شروع میکنم به گیر دادن و عصبانی شدن و تهمت زدن چون تو خیالاتم یه سناریو نوشتم و فک میکنم واقعیه. دلیل خیانت پدرم باعث بیماری روحی مادرم شد و من قربونیه این ازدواج. چاره چیه؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
سلام.من ی پسر بیست ویک ساله هستم.در دانشگاه با ی دختر اشنا شدم خیلی خوب بود خیلی بهش باور داشتم.اما ی بار دچار اشتباه شد ک بخشیدمش اما الان دوساله ک بخاطراین اشتباه شب و روز بهش گیر میدم که تو دوباره اشتباه کردی بدون اینکه چیزی بدونم ک ایا اشتباه کرده باز یا نه الان حس انتقام سرتا پای وجودم رو گرفته ب کسی باور ندارم فقط دوس دارم همه ای اونایی رو ک در زندگی بد کردن انتقام بگیرم یا خودم رو بکشم جوری ب دنیا بد بن شدم ک حتی ب بهترین ادمها هم گیر میدم ک تو میخوای ب من خیانت کنی و الان همه ازم دور شدن همه با این وجود شب وروز تهدیدشون میکنم.لطفا کمکم کنید
امید
United Kingdom
سلام
بخدا دیگه نمیدونم چیکار کنم دارم دیوونه میشم
خونوادم هم نمیخوام باهام کنار بیان همش تو خودومم تو افکار بیهوده هیچ کس هم ندارم باهاش درد و دل کنم تو رو خدا یه راه حل پیش روم بزارین......
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام
به هیچ عنوان با فرد پارانوییدی ازدواج نکنید چون زندگی برای خودتون و بچه هاتون جهنم میشه یه جهنم واقعی
مریم صادقپور
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید مدتت دو ماه است که پدرم به مادرم تهمت خیانت زده کم کم که پیش رفته من وبرادرم را هم جزو فرزندان خود حساب نمیکند وحتی ازمایش تعیین هویت دادیم وبه من هم تهت زده که با کسی در ارتباط بودم من میدانم که پدرم پارانوءید داره اما راه حل این مشکل را نمیدانم لطفا جواب بدید
ﺷﻘﺎﻳﻖ
Iran, Islamic Republic of
ﺧﻮاﻧﻮاﺩﻩ ﺷﻮﻫﺮ ﻣﻦ ﻳﻪ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ 5ﻧﻔﺮﻳﻦ. و ﻫﻤﺸﻮﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﭘﺎﺭاﻧﻮﻳﺎ ﻫﺴﺘﻦ.ﺧﻮﺩﺷﻮﻫﺮﻡ ﻫﻢ ﻫﻤﻴﻨﻂﻮﺭ.ﺩﺧﺘﺮﻱ 30 ﺳﺎﻟﻪ ﻫﺴﺘﻢ.ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺑﺮاﻡ ﻳﻌﻨﻲ ﺟﻬﻨﻢ.ﻓﻘﻄ ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺑﻤﻴﺮﻡ.ﺧﺪاﻳﺎ ﺑﺎ ﻣﻦ ﭼﻪ ﻛﺮﺩﻱ...
محمود احمدی
Romania
با سلام ،فرزند من دچار بیماری پارانوئید است و تحت نظر پزشک اعصاب و روان میباشد داروها خوب جواب داده ولی من میخواهم پسرم اعتماد به نفس و خود باوری داشته باشد نمیدانم چکار کنم در ضمن پسرم تک فرزند است و مادرش8سال پیش جدا شده و ازدواج نموده و بچه دار شده و فقط من و پسرم هستیم و این مشکل نسبتا بزرگ
شهین بهاچه
Romania
همسر81ساله من بیماراست وبرادرزاده های مرا بمن تهمت نیزند ومدتی است گذاشته رفته وخواهروبرادرش ازاوحمایت میکنند من56سال دارم وبیمار هم هستم لطفا بمن کمک شود ومراراهنمایی کنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
ممکنه کسی پارانوئید باشه اما دچار اختلال شخصیتی پارانوئید نباشه ولی اکثر تریت هاشو داشته باشه. این درباره ی سایر اختلالات شخصیت چون خودشیفته و اسکیزوعید و. .. صادقه که اکثر ما ویژگی های پررنگ حداقل یکی از این ها رو داریم ولی لزوما به مرحله ی اختلال شخصیت نرسیده ایم.
خودم پارانوئیدم به گفته ی روانکاوم اما نه در حد اختلال شخصیت و معمولا کسی پشتم راه بره حس میکنم قاتل یا دزده و به دخترانی که خیلی شوخ و شنگ اند مشکوکم و همین ها باعث علاقه شدید به رمان های پلیسی شده.
Iran, Islamic Republic of
شماواقعا درمورد افرادپارانوییدی درست گفته اید
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام پدر من چند وقتیست دچار این بیماری شده است وتهمت های بی اساس وپایه میزند اینکه من وبرادرم بچه ایش نیستیم ما حتی برای اثباتش ازمایش دی ان ای هم دادیم پرینت تلفن هایمان هم گرفتیم مدام میگه سم توی این غذاست وشما قصد کشتن من رو دارید ماحتی اقدام کردیم ببریمش بیمارستان برای بستری اما نتونستیم ببریمش درا باز نمیکرد وتهدید میکرد بعدش یه سفر تنهایی رفت وبعد از سفر تصمیم گرفت به دکتر بره دوازده روز بعد از دکتر رفتنش حالش بهتر شده بود خیلی بهتر شده بود تا اینکه خواهرش دوباره شروع به تحقیرش کرد وشروع کرد به تحریکش از فردای همون روز برگشت به حالت قبلیش دیگه نه من نه ماردو برادوم براش مهم نیستیم بااینکه داروهاشو مصرف میکنه اما بهتر نمیشه پیشه مادرش زندگی میکنه ما درش هم همه ی حق را په پدرم میده ما باید چیکار کنیم کی میتونه راه حلی بده؟؟؟؟
unkown
من 3 سال هست ک با پسری ارتباط دارم در دانشگاه باهم آشنا شدیم بعد از چند ماه که علاقه شدیدی پیدا کردیم گیر دادن های اون هم بمن شورو شد.تا حدی که وقتی با خونوادم هم میرفتم بیرون بهم گیر میداد.نمیذاشت با برادر یا حتی مادرم حتی خرید هم شده برم.همش گیر میداد ک چرا نگات میکنن چرا باهات حرف زدن چرا دیر جوابمو دادی پس حتما سرت گرم بوده.اگر جایی میرفتم ک ساعت خاصی داشت مثه کلاس یا باشگاه یکم ک دیر میشد بهم شک میکرد. دیگه کار بجایی کشید که خودش خسته شد و ترکم کرد.اما منم همیشه بهمه خواستهاش احترام گذاشتم تا حدی خودمو محدود کردم که بقیه هم صداشون درومده.ب نظرتون این آقا هم دچار بیماری پارانویید هست؟
راحله
Iran, Islamic Republic of
دوووووستان گوش کنین . من همه نظراتتون رو خوندم . من فکر میکنم ماها عادت کردیم حتی میگن سرطان نشانه هاشو تو خودمون به زور پیدا کنیم . در حالی که اصلا سرطان نداریم . به نظرم انقدر بهمون بدی شده وبه خوبی ها شک میکنیم . باید با این حس مقابله کنیم . گریه م گرفته
raghb
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان توجه کنید
پدر من از نوع حاد بیماری رو حدود پنجاه ساله که داره همه رو دیونه کرد من خودم فرار کردم و بعد از شش سال دوری از خانه بصورت جدا کار کردم و بعد از چهارده سال دور از پدر ازدواج کردم .
ولی خواهر هایم با مشکل ازدواج کردن چون از خانه عاسی شده بودن اونا خیلی وابسته پدرن هست ولی منم دوست دارم اما من سعی میکنم برای اینکه سرایت نکنه بهم دوری کنم هرچند که خودمم هم دارم و خیلی اصلاح شدم

من بابام رو دورا دور زیر نظر گرفتم ودر چند مورد اونرو بهبود دادم چون خودمم اینطوری بودم و چون پدرمه
تجربیاتم رو میگم شاید کمکتون کرد مارو دعا کنید

.سعی کنید این افراد رو زیاد به طبیعت ببرید سعی کنید طبیعت مصنوعی نباشه مثلا کوهستانی باشه

.سعی کنید ساعات خلوت زیاد داشته باشه وزیاد دورش نباشید

.سعی کنید با ساده ترین افراد زیاد برخورد کنه

.سعی کنید عرقیجات و زعفران مصرف کنه

.سعی کنید کار بدنی ببشتر از فکری انجام بده از جمله کشاورزی و باغبانی خوبه

.سعی کنید بدون آنکه بفهمد از افراد مشابه خود زیاد داستان رفتاریشان رو بگویی حتی اگر داستانتان ساختگی باشه و واقعی چون اونا زود میفهمند وبه این طریق آینه برای خودشان بسازید بدون اینکه به خودشان اشاره کنید

اگر اهل علم هستند سعی کنید روی کاغذ سیستم فکر کردن و اعمال زور ژنیک و هورمونها بر انسان تشریح کنید و با مثال زدن خودتان اونرو از محیط داخلی خود در اعمال رفتارش آگاه کنید و اینکه فقط فکر ما نیست که ماررو کنترل میکنه

.سعی کنید به مذهب رو بیاره

.سعی کنید وقتی میخواهید قانعش کنید یکی اینکه اصل خودش رو مخاطب قرار ندهید و دوم آنکه آن مسئله با دلایل علمی قفل مغزش رو باز کنید چون اکثر مغزشان همه چیز رو تحلیلی میپذیرند نه با بحث!

سعی کنید کوچکترین کاری رو که در اون موفق میشند مدام به اونا یادآوری کنید


اینا موثر بود اگر عزیزتان هست و نمیتونید جدا شدیدو اگر هم اول راهید با شخصی اصلا ورود پیدا نکنید چون این بیماری مسریه

ببخشید زیاده گویی کردم.
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن