سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۶:۵۸
کد مطلب: 10284
۱۲
۱۴۵
نقطه سيــاه زندگي‌ من

روايت يك بيمار مبتلا به سرطان ملانوما از اين بيماري

روايت يك بيمار مبتلا به سرطان ملانوما از اين بيماري
میگنا: دنياي «آنا هاردي» بعد از شنيدن اين خبر تكان‏ دهنده و دهشتناك كه خال سياه روي پايش ملانوما است، زير و زبر شد. ملانوما يكي از انواع سرطان‌هاي پوست است كه هرچند مانند ديگر انواع سرطان‏هاي پوستي شايع نيست ولي از همه آنها خطرناك‌تر است و علاوه بر پوست مي‌تواند به اعضاي داخلي بدن و حتي استخوان‌ها نيز سرايت كند. «آنا هاردي» 25ساله و يكي از زنان جوان روزنامه «اتاوا سيتيزن» است. او تحليلگر، فعال سياسي، دونده دو ماراتن و ورزشكار پاورليفتينگ است. او در مقاله‌اي كه در تاريخ ششم آگوست 2011 به قلم وي در اين نشريه منتشر شد و در زير برايتان مي‌آورم، اصرار دارد كه هيچ‌كس نبايد خال‌هاي مشكوك را ناديده بگيرد. پس اين شما و اين داستان زندگي «آنا هاردي».
 
 
زماني كه اين مطلب را مي‌خوانيد، ممكن است من در بيمارستان و در حال دريافت داروهاي شيمي‏ درماني يا شايد در حال گذراندن آخرين روزهاي زندگي‌ام در يك كلبه ساحلي در جاماييكا باشم. يا ممكن است در حالي كه خيلي سرحالم دقيقا در حال انجام همان كارهايي باشم كه يك ماه قبل از اين انجام‌شان مي‌دادم، قبل از تشخيص اين سرطان لعنتي.
 
چيز زيادي براي گفتن ندارم؛ ببينيد! ملانـــوما يكي از آن بيماري‌هايي است كه همه چيزش، در افراد مختلف، متفاوت است. احتمال زنده ماندن پس از ابتلا به اين بيماري از خيلي‌خيلي بد و ترسناك تا بد و دلهره ‏آور متغير است. خيلي از بيماران پس از انجام اولين جراحي، هرگز دوباره دچار سرطان نمي‌شوند. ولي در بعضي موارد هم ديده شده كه پس از جراحي اوليه، بيماري به شكل خيلي مرموز و نهفته در تمام بدن منتشر شده و خيلي سريع و در عرض يك سال بيمار را از بين مي‌برد. بنابراين، اين سرگذشت من است.
                            
در مورد توانمندي داروهاي جديد و روش‌هاي مدرن كه پس از جراحي و برداشتن كامل ضايعه انجام مي‌شود، حرف زيادي براي گفتن وجود ندارد. اگر روي شانس باشيد ممكن است طي 20 دقيقه يا كمتر زندگي‌تان نجات پيدا كند. وقتي از زبان پزشكان مختلف مي‌شنوم كه «شما خوش‏شانس بودين كه زود متوجه اين قضيه شدين» با خودم فكر مي‌كنم كه خيلي اتفاقي زنده مانده‌ام. اكتبر سال 2010، متوجه نقاط سياه ريزي روي يكي از خال‌هايي كه روي پايم دارم، شدم. از زماني كه يادم مي‌آمد، اين خال روي پايم بود، ولي در مورد نقاط سياه‌رنگ كاملا مطمئن بودم كه آنها را تا به حال نديده بودم. با تمام اين حرف‌ها خيلي راحت ناديده گرفتم‌شان و با توجه به اينكه تمام طول زمستان پاهايم را در چكمه‌هاي زمستاني‌ام قايم كرده بودم، به كلي اين مساله را به دست فراموشي سپردم تا ماه ژوئن كه حقيقتا فكر كردم براي تغيير شكل خالم بايد كاري بكنم و بهتر است در اين مورد با پزشك خانواده‌مان مشاوره كنم. پزشك خانواده به من اطمينان خاطر داد كه به احتمال زياد، اين خال خوش‌خيم است ولي فقط براي اطمينان بيشتر لازم است كه از خال، نمونه بيوپسي تهيه شده و براي بررسي پاتولوژيك به آزمايشگاه آسيب‌شناسي فرستاده شود. به هر حال يك هفته‌ونيم بعد، از مطب دكتر با من تماس گرفتند. نتيجه آزمايشم آمده بود و دكتر مي‌خواست فردا با او ملاقات كنم.

در سيستم درماني كانادا به راحتي مي‌توان فهميد كه چه زماني بيماري در وضعيت بدي قرار دارد و آن زماني است كه نام بيمار در فهرست بيماران در انتظار قرار نمي‌گيرد، اين يعني وضعيت بيمار از نظر سلامتي آنقدر بد است كه پزشك معالج مي‌داند كه اگر بيمار را به حال خود رها كند، خطري واقعي بيمار را تهديد مي‌كند. حالا من ناگهان از يك بيمار عادي با يك خال كوچك به يك بيمار در اولويت تبديل شده بودم و اين خبر خوبي نبود.
روز بعد سراسيمه خودم را به مطب دكتر رساندم و با بي‏قراري تمام در اتاق مشاوره به حرف‏هاي پزشكم گوش كردم. پزشكم به من گفت خبر خوبي برايم ندارد. او به من گفت: «تشخيص آنها سرطان است.» و سپس برايم توضيح داد كه سرطان من از نوع ملانوماي بدخيم است.

به سختي مي‌توانستم به حرف‏هايش توجه كنم، در حالي كه آن حرف‌ها اطلاعات مهم و ارزشمندي بودند كه بايد مي‌شنيدم و بعد براي ادامه راهي كه بيماري پيش پايم گذاشته بود، به درستي از آنها استفاده مي‌كردم، ولي كلمه سرطان بدجوري ذهنم را به هم ريخته بود. 10 دقيقه بعد مطب پزشك خانواده را به توصيه وي و به منظور ملاقات با يك متخصص پوست ترك كردم، در حالي‌كه كلمه سرطان روحم را مي‌خورد و اين حس را به من مي‌داد كه ديگر اين بدن به درد چيزي نمي‌خورد، اين بدن سرطان دارد. من دونده دو ماراتن هستم و بايد دو روز ديگر در رقابت‌هاي پاورليفتينگ شركت كنم.

آخر چه كسي مي‌تواند باور كند كه سرطان اين طور با من پنجه در پنجه بيندازد و از من فردي مغلوب بسازد؟ هرچه فكر كردم، كمتر به نتيجه رسيدم و تنها كاري كه به نظرم مناسب بود، انجام دادم. به محل كارم برگشتم و سپس در كلاس ورزشم شركت كردم. دو روز بعد هم براي دريافت استانداردهاي كيفي ملي پاورليفتينگ تمام تلاشم را كردم. قصد نداشتم اجازه بدهم كه سرطان همه وجودم را تصاحب كند. اين نقطه تيره كوچك روي پايم نمي‌توانست مرا در زير پاي خود له كند. البته طي مدتي كه در انتظار ملاقات با متخصص مربوطه بودم، سعي كردم نكاتي احتمالي در مورد چيزي كه امروز خيلي راحت به آن «خرچنگ» مي‌گوييم
و از كنارش به آرامي مي‌گذريم پيدا كنم. (خوب است بدانيم ريشه كلمه سرطان كه در انگليسي به آن crab مي‏گويند، كلمه يوناني karkinos به معني خرچنگ است.) ‏ طبق چيزي كه گوگل مي‌گفت، ملانوم شايع‌ترين علت مرگ در اثر بيماري‌هاي پوستي است.

اين بيماري عامل 75 درصد مرگ‌هاي ناشي از سرطان‌هاي پوست است؛ درحالي‌كه فقط حدود چهاردرصد سرطان‏هاي پوست را تشكيل مي‌دهد. شايع‌ترين بدخيمي در زنان 29-25 ساله است و در زنان 35-30 ساله نيز پس از سرطان پستان دومين بدخيمي شايع محسوب مي‌شود و ميزان مرگ‏ومير آن فقط از سرطان ريه كمتر است. پوست روشن، وجود خال‏هاي آتيپيك در نواحي در معرض آفتاب و محفوظ از آفتاب و خال‌هاي مادرزادي از عوامل افزايش خطر ابتلا به اين بيماري‌اند. يك راهنماي مشهور در تشخيص اين بيماري وجود دارد كه شامل عدم تقارن، نامنظمي حاشيه‌ها، وجود رنگ‏هاي گوناگون و قطر بيشتر از شش ميلي‌متر است. در واقع اينها كمك مفيدي براي برانگيختن شك باليني يك پزشك به اين بيماري است.

اين بيماري، تست خوني تشخيصي ندارد و هنوز «ديدن»، يك روش كارآمد تشخيصي است كه توسط پزشك خبره اعمال مي‌شود. تا زماني كه بيماري در مرحله صفر باشد يعني تا وقتي موضعي و محدود به اپيدرم (اولين لايه پوست) است، بيماري ميزان بقاي بسيار بالايي دارد. در واقع اندازه ضخامت عمودي ملانوم به تنهايي مهم‌ترين عامل تعيين‏كننده پيش‌آگهي بيماري محسوب مي‌شود؛ هرچه ملانوم نازك‌تر، پيش‌آگهي بهتر! اين سرطان از دسته سرطان‌هاي بسيار مهاجم است به اين معنا كه با سرعت زيادي منتشر مي‌شود. زماني كه قطر ضايعه بزرگ‌تر از يك ميلي‌متر باشد، بيماري خطرناك‌تر است و زماني كه بيماري به غدد لنفاوي منطقه‌اي دست‌اندازي كرده باشد، از نظر آماري احتمال متاستاز (دست‌اندازي دوردست) بيشتر است.
روزي كه براي ملاقات پزشك متخصص رفته بودم، منتظر بودم بشنوم كه اين ضايعه سرطاني صددرصد در مرحله صفر قرار دارد و آنها قادرند خرچنگ لعنتي را به‏طور كامل از بدنم خارج كنند و مرا به سراغ كار و زندگي‌ام بفرستند. ولي هميشه چيزي كه ما انتظارش را داريم پيش نمي‏آيد؛ پزشك متخصص، پايم را به دقت با وسيله‌اي كه بعدها فهميدم درماتوسكوپ نام دارد، معاينه كرد و بعد با نهايت تعجب و با صداي بلند گفت: «اوه، اين بيماري، لايه سطحي را پشت سر گذاشته، بدتر از چيزي هست كه فكرش را مي‌كردم.» و بعد بلافاصله گوشي تلفن را برداشت و با پرستاري صحبت كرد و از او خواست مرا در فهرست برنامه‌هاي فرداي وي قرار دهد تا در وقت ناهار بدخيمي را مورد بيوپسي قرار دهد.
سپس به من گفت كه لازم است تحت بي‏حسي موضعي برداشت وسيع موضعي بافت انجام شود، به اين معنا كه ضايعه به‏طور كامل به همراه قسمتي از پوست سالم اطراف آن برداشته و به آزمايشگاه فرستاده مي‌شود. اين اقدام به اين منظور انجام مي‌شود كه مشخص شود بدخيمي چقدر پراكنده شده است.

او گفت تا زماني كه نمونه بيوپسي براي آزمايشگاه ارسال نشود و گزارش پاتولوژيست را دريافت نكند، نمي‌تواند هيچ چيز در مورد ميزان پيشرفت و انتشار بيماري بگويد. كل اين اقدام تشخيصي چيزي حدود 20 دقيقه طول كشيد. من اميدوارم كه اين 20 دقيقه همه آن چيزي باشد كه براي حفظ زندگي‌ام نياز بوده است و مشكل‌آفريني خرچنگ لعنتي به همين جا ختم شود. طي چند روز آينده متوجه خواهم شد كه بيماري تا چه مرحله‌اي پيش رفته است و اينكه آيا واقعا من از آن معدود افراد خوش‏شانسي هستم كه در آنها بيماري در مرحله‌هاي اوليه، تشخيص داده شده است يا نه.

تا اينجا مي‌توانم چند نكته‏ اي را كه درباره اين خرچنگ لعنتي ياد گرفتم، با شما در ميان بگذارم:
1- صرفا زندگي در يك مكان جغرافيايي فاقد نور زياد آفتاب مانند مناطق سرد كانادا كه از تابش شديد نور خورشيد بهره‌مند نيست، شما را از ابتلا به ملانوما معاف نمي‌كند.
2- برنزه شدن با نور آفتاب يا نور مصنوعي، يكي از مضرترين مكان‌ها براي سلامت شماست. شما هرگز متوجه تغييرات درون بدن خود كه ناشي از دريافت اين اشعه‌هاست، نمي‌شويد.

3- هرگز استفاده از ضدآفتاب را فراموش نكنيد. روزي متوجه مي‌شويد كه رايحه بهشت از آنها استشمام مي‌شده، ولي شما از آن غافل بوده‌ايد.
4- كلاه‌ها و آفتابگيرهاي داراي لبه پهن را فراموش نكنيد. آنها هم به ميزان قابل‏توجهي از مقدار اشعه‌اي كه با پوست شما تماس مي‌يابد، مي‌كاهند.

5- ياد بگيريد كه بعضي تغييرات در بدن واقعا اهميت دارند تا آنجا كه عدم توجه به آنها شما را به سراشيبي مرگ و نيستي مي‌برد و زماني مي‌رسد كه شما از اينكه تغييراتي را كه شاهدش بوديد، به حال خود رها كرده‌ايد، احساس حماقت مي‌كنيد؛ چيزي كه من اين روزها آن را تجربه مي‌كنم. اين روزها سرنوشت و مرگ و زندگي من در دست پزشكاني است كه مرا نمي‌شناسند و سرطاني كه كمر به قتل من بسته است. با خودم فكر مي‌كنم كه اصولا بايد ترس از اين خرچنگ لعنتي من را بي‌رمق مي‌كرد، ولي راستش را بخواهيد هيچ وقت تاكنون اينقدر احساس آرامش، قدرت و آمادگي در خود سراغ نداشته‌ام. «وينستون چرچيل» مي‌گويد: «شهامت برترين ويژگي است، چون اين همان چيزي است كه تمام قدرت‌هاي ديگر را ضمانت مي‌كند.» من ممكن است سرطان داشته باشم ولي تمام وجودم پر از شهامت و اميد است. پس ملانوما منتظرم باش كه من دارم مي‌آيم.
 
TheOttawaCitizen, Aug.2011
مرجع : ترجمه: فرزانه عبيري / شرق شماره 1504
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فائزه
عالی بود من امروز روی پوستم چیزی حس کردم نمی دانم ولی فردا حتما به چزشک می روم
Iran, Islamic Republic of
عجب روحیه ای. حیف این آدم
تهمینه
Iran, Islamic Republic of
تا حالا درباره ی ملانوما اطلاعات زیادی نداشتم محتوایاین متن خیلی جالب بود و به این نتیجه رسیدم که انسان نباید بزاره مساعل کوچیک بزرگ بشه توی این دوره زمونه که مریضی سن وسال نمیشناسه ما باید هر چیز ه کوچیکی را جدی و بزرگ ببینیم
نیما
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من هم دقیقا چنین شرایطی رو حدود دو سال پیش تجربه کردم ولی با کمی تفاوت به این صورت که من تا این تغییرات رو دیدم بدون اتلاف وقت اقدام به خارج کردن خال کردم که خداروشکر با همون بیوپسی مشکل حل شد
Rasool
Iran, Islamic Republic of
سلام وقتتون بخیر
امکانش هست با هم در ارتباط باشیم؟؟چندتا سوال خدمت تون داشتم
واقعا ممنون میشم پاسخ گو باشید
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید شما الان وضعتتون چطوریه
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر الان حالتون چطوره خوب هستین چند سال پیش
نرگس
Iran, Islamic Republic of
کاش از سرنوشت این شخص درسال 2014 هم اطلاعات می دادین من حدود 1ماه است مبتلا شدم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
من هم مشکل شما را داشتم با دعا ودوا الان خوبه خوبم خوب شدی خبرم کن فقط فکرت رو به چیزهای دیگه مشغول کن تو خوب می شی.
Iran, Islamic Republic of
اره
ف٠كريمي
Iran, Islamic Republic of
چهل روز پيش پدرم را با ملانوما از دست دادم لعنت به اين سرطان
Iran, Islamic Republic of
من هم
Iran, Islamic Republic of
این که اون چی شده سرنوشتش مهم نیست. مهم اینه شما رو افکارت کار کنی و انرژی مثبت داشته باشی. استرس را از خودت دور کنی و افکار منفی و به درمانت ادامه بدی و مثل سرما خوردگی ببینیش و پیگیر باشی. زمان مهمه. من هم این مساله را پشت سر گذاشتم. در یک سال گذشته که من در حال دستو پنجه نرم کردن با خرچنگ یودم، کسانی را دیدم که از دنیا رفتند، سالم و بدون خرچنگ. پس داشتن یک بیماری دلیل بر پایان عمر نیست. فقط روحیه رو کمی خراب میکنه که اون هم به شما بستگی داره.
مرضیه غفاریان
باسلام منم 8سال است که با ملانوما جنگیدم وپیروز میدان شدم اکنون 6ماه است که بدون سرطان زندگی میکنم در این مدت کتاب شکست خرچنگها که مبارزه طولانی من 3 بیمارن دیگر میباشد که همگی خوب شدیم را نوشتم این کتاب به تایید انیستیتو کانسر ایران رسید واکنون در دسترس کودکان مبتلا به سرطان در مرکز طبی کودکان و بیمارستان شهدای تجریش میباشد پ درود به خودم وهمه مبارزان با ملانوما امید وارم دیگر بیماران هم شفا بگیرند متشکرم مرضیه غفاریان مشکین نویسنده کتاب کودک از تهران
rs.dadzeh
France
من در بیمارستان شهدای تجریش وقتی بستری بودم این کتاب را خواندم بسیار ارزشمند بود مخصوصا برای کودکان سرطانی متشکرم از خانم غفاریان که این کتاب را نوشته و ارائه داده اند .


مرضیه غفاریان مشکین
سلام به دوست محترمی که کتاب مرا خواندید خوشحالم که کتاب برای شما مفید بوده من هفته آینده به بیمارستان شهدا تجریش بخش کودکان می روم دوست دارم شمارا در آنجا ملاقات کنم اگر نمی توانید بیایید در همین صفحه برایم پیامی بگذارید تا با شما تماس بگیرم متشکرم مرضیه غفاریان مشکین
امنه
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم غفاریان شوهرمن در پوست صورتش بوده الن به مغزش انتقال یافته الان نزدیک دو سال تحت درمان دکتر شیراز هست میشه منم راهنمایی کنید.میشه از کتابتون برا شوهر منم بفرستی
قدسیه نوابی ۰۹۱۷۱۰۹۰۵۱۲
Iran, Islamic Republic of
سلام کدوم دکتر برای تشخیص ودرمان این بیماری هست ممنون میشم جواب بدید
ن
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید شیراز تحت درمان کدوم دکتر هستن ؟ممنون جواب بدید
نيلوفر شريفي
Iran, Islamic Republic of
خانوم غفاري مادر من دو سال پيش سرطان سينه گرفت(متاستاز)بعد از چند ماه زد به جلو سرش الان خدارو شكر خوبه ولي ميترسم به جاي ديگه بزنه شبي نيس بدون گريه بخوابم
Iran, Islamic Republic of
با سلام، خانوم غفاریان خواهر من دچار ملانوم بدخیم هست چندتا جراحی و شیمی درمانی و پرتو درمانی هم داشته، ولی عضلات بدنش میگیره، میتونم باهاتون صحبت کنم تلفنی؟
Iran, Islamic Republic of
لطفا به من کمک‌کنید نیاز به مشاوره در مورد بیماری ملانوم دارم
مونا
Iran, Islamic Republic of
خواهرم منم درگیر ملانوم و الان متاستاز داره و اصلا حالش خوب نیست لطفا به این شماره ۰۹۳۵۱۲۸۹۶۶۵ تماس بگیرید ممنون
ح.کریمی
Iran, Islamic Republic of
سلام. برادرم ماه گذشته توسط دکتر معماریان جراحی شد و غدد لنفاوی و شصت پای چپش را برداشت البته نیمی از غدد برداشته شده ملانوما داشتند الان ما را به انکولوژیست درشهرستان معرفی کردند تا با صلاحدید ایشان {با اینتر فرون} درمان دارویی را شروع کنند . ضمن آرزوی شفای عاجل بیماران لطفا توصیه لازم و راه تماس را ایمیل بفرمایید. تشکر
مونا
Iran, Islamic Republic of
سلام نامزد من هم ملانوما داره خیلی لاغرشده عضلات شانه و دستهاش,گرفته بعد از جراحی پرتو درمانی الان دوران شیمی درمانی را سپری میکنه ولی خیلی ضعیف شده بنظر شما بهبود پیدا میکنه
مرضیه غفاریان مشکین
United Kingdom
سلام دوست عزیز حتما نامزد شماهم خوب میشود توکل تان به خدا باشد منم 8 سال جنگیدم واکنون خوبم نامزد شما کدام بیماستان هستند اگه ممکنه بگید یا شماره تلفنی بدهید تایک جلد از کتابم با نام شکست خرچنگها را برایتان ارسال کنم من هم برایتان دعا می کنم .من خیلی سختی کشیدم انگشت پایم قطع شده غدد لنفاوی پای راستم را در آورده اند .سرم به اندازه یک کف دست بزرگ پیوند شده وچندین عمل دیگر کرده ام .اما توکلم را از دست نداده ام وخدارا شکر میکنم ومی گویم من زنده ام واز زندگی لذت می برم شما هم سعی کن از این زندگی لذت ببری و برای نامزدتان همسری مهربان و با وفا باشید وسعی نکنید ترحم کنید بلکه محبت کنید مرضیه غفاریان مشکین نویسنده کتاب کودک ویک مبارز واقعی بر علیه ملانوما
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم غفاریان
آیا ملانوما شما متازساز داشت پدر من هم مبتلا هست
Iran, Islamic Republic of
سلام نامزد منم همين ببماري رو داره دو روزهىمتوجه شديم ونميدونيم جقدر بيش رفتس خواهش ميكنم براي ماهم دعا كنيد جون راضي ب درمان نيست
راضیه رنجبر
Iran, Islamic Republic of
سلام مرضیه خانوم...مادر من یسال تقریبا درگیر با این بیماری ..مادرم۲سال پیوند کبد شده بود بخاطر عوارض داروهای کبدی ک مصرف میکرد ..درگیری با ملانوما شده...الان مادر من۴۶سالشه تا الان در درمانش هیچ کوتاهی نکردم و خیلی امید دارم ک مادرم خوب میشع...خیلی زود هم متوجه شدیم دکتر ملک حسینی در شیراز صورت و گردن مادر من عمل کرد همچیز خوب بود ولی متاسفانه بعد۴۰روز دوباره بیماری مادرم برگست تا ام ار ای شد متوجه شدن دکترا پیشرفت کرده بود...چون مادرم داروی پیوند مصرف میکرد این ملانوما زود رشد میکرد...الان هم ی زخم بزرگ رو یطرف صورتش تا گوشش هس...ک گفتن نمیشه عمل کرد...مادر عزیزم روحیش هم از دست داده ...همه اطرافیلنم نا امیدن فقط میگن داری زجرش میدی ...خودمم ی دختر ۲۲ساله واقعا دیگه موندم چیکار کنم...همش میگم خدایا برامون معجزه کن...الانم۵جلسه هس شیمی درمانی میشه ولی زخمش کوچکتر نشده....ممنون میشم دوستان دعا کنید برای مادر عزیزم ک شفا پیدا کنه
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید من مادرم ملانوم گرفته الان زده به مغز استخوان لگنش دکتر گفته ملانوما شیمی درمانی جواب نمیده میشه خواهش کنم اگه راهی هست بهم بگید یا یه دکتر خوب بهم معرفی کنید توی تهران خیلی حالم بده 🙏🙏😭😭
Iran, Islamic Republic of
سلام.میشه بگید از کجا فهمیدید مغزاستخوان لگن رو درگیر کرده
Iran, Islamic Republic of
عزیزم برو پیش دکتر امامی تهران ، براش اپدیو و یرووی می نویسه ، خودمم ملانوم دارم
قدسیه نوابی ۰۹۱۷۱۰۹۰۵۱۲
Iran, Islamic Republic of
سلام من هم این بیماری دارم کمکم کنید به کدوم دکتر مراجعه کنم
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم غفاریان من هم مدت یک ساله که به بیماری ملانوما در قسمت پا مبتلا هستم و در این مدت به توصیه پزشک معالج از داروی زاکاریا هر ماه ۱۰۰ میلی استفاده کردم و لی متاسفانه بهبودی حاصل نشده لطفا در صورت امکان راهنمائی بفرمائید.
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم برای شما و همه شفا گرفتگان 🤲
سلام عزیزم خداروشکرکه شما درمان شدید خواهرم به این بیماری مبنلاشده اما استخوان هاش رودرگیر کرده مهره های کمر ش رو درگیرکرده نمی تونه حتی راه بره سه مرحله واکسن ایمونو تراپی زده به نظرتون خوب می شه بعد راه دیگه ای دارید لطفاً راهنمایی کنید
Iran, Islamic Republic of
سلام،میشه لطفا یه شماره تماس بدین باهاتون‌ صحبت کنم
Iran, Islamic Republic of
سلام‌همسرمنم به ملانومامتاستاستیک مبتلاسده چطوری میتونم کتابو تهیه کنم .خیلی بهش نیاز دارم برای تغییر حال روحیم‌نیاز دارم که حتماازتجربیاتت استفاده کنم
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما به ملانوما پیشرفته مبتلا بودید؟من یک ماهی هست که متوجه ابتلا برادرم به این بیماری شدم خیلی نگران و نا امیدم ...به استخوان ران و کنی هم ریه رو درگیر کرده نمیدونم چی میشه ؟
م
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر واقعا خداروشکر که الان بهبود پیدا کردید
من یکی از اعضای خانوادم مبتلا به این مشکله
ممکنه که شمارتون رو به من بدید یا که صحبت کنیم ببینم چطور میشه برای بهتر شدنش کمکش کنیم
م
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر واقعا خداروشکر که الان بهبود پیدا کردید
من یکی از اعضای خانوادم مبتلا به این مشکله
ممکنه که شمارتون رو به من بدید یا که صحبت کنیم ببینم چطور میشه برای بهتر شدنش کمکش کنیم
اكبر نوروزى
Iran, Islamic Republic of
از دوستان مى خوام منو راهنماى كنند. من ملانوما انكشت شست با داشتم جراحى كردم انكشتم برداشتند بعد از غدد لنفاويم بيوسى كردن كه متاسفانه غدد دركير شده دكتر برام راديوترابى نوشته كه الان در حال انجام دادن ان هستم لطفا كمكم كنيد
مرضیه غفاریان مشکین
Russian Federation
باسلام به شما همدرد نمی گویم همراه گرامی به عرضتون برسونم منم مشکل شمارا داشتم 9 سال است که درگیرم اگه می تونید با من تماس بگیرید تا کارهای درمانی که تا حالا انجام دادم را بهتون بگم در ضمن میتونید کتاب منو به نام شکست خرچنگها را از موسسه خیریه دهش پور در بیمارستان شهدای تجریش گرفته ومطالعه کنید منتظر تماس شما هستم با احترام مرضیه غفاریان مشکین نویسنده کتاب کودک marzieha-ghffarian@yahoo.com
rooz
Iran, Islamic Republic of
خانم غفاریان ایمیلی که قرار دادید
ظاهرا ایراد داره چون هر چی میل می زنم برگشت می خوره
Iran, Islamic Republic of
خانم غفاریان به نظر می آید ایمیلی که قرار دادید
ایراد دارد اگر امکان دارد ایمیلی دیگر را قرار دهید یا همین ایمیل را تصحیح کنید
]رزو
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا کمک و راهنمایی کنید برادرم ملانوم گرفته ظاهرا در بینی و سینوسها میگن حاده چیکار کنم
Iran, Islamic Republic of
سلام میشه بگین چیکار کردین
Netherlands
سلام منم روی بینیم دارم جراحی کردم خدا رو شکر بهتره دکتر میگه زود خبردار شدی ولی بازم میترسم یعنی ممکنه برگرده
Iran, Islamic Republic of
سلام منم شوهرم سه ساله که این بیماری مبتلا شده الان هم در اکثر بدنش پیشرفت کرده که دکتر معالجش کپسول تمو زالید بهش تجویز کرده می خواهم بدونم ایا این کپسول جلوگیری از بیماریش میکنه ایا شما هم از این کپسول مصرف کرده اید یا دیگه امیدی نیست با تشکر
پوران
Iran, Islamic Republic of
ترو خدا جواب منو بدین خیلی نگرانم ایا امیدی به کپسول تمو زالید هست
راضیه رنجبر
Iran, Islamic Republic of
ببخشید خانم غفاریان شمارتون ازکجا بیارم؟؟
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم
من هم دوماهه متوجه ملانوما پدرم شدم که بعد از جراحی به سمت غدد لنفاوی پیشروی کرده امکانش هست ازتون جهت روند درمان کمک بگیرم
Iran, Islamic Republic of
سلام.عزیزم فقط یک انگشت شصت درگیر این بیماری شده یا هردو؟؟؟ میشه توضیخ بدید.سپاس
Iran, Islamic Republic of
من فکر می کنم توکل به خدا و روحیه بالا یکی از اصلی ترین راههای درمان ملانوما هست
پیشنهاد می کنم آخرین آیه سوره یس رو بخوندید که
فرموده "پس [شكوهمند و] پاك است آن كسى كه ملكوت هر چيزى در دست اوست و به سوى اوست كه بازگردانيده میشوید "
دقت کردید ملکوت هر چیز دست خداست
پس میشه با دعا و توکل درمان بیماری را از خدا خواست
amir
Romania
سلام به همه .مادرم مبتلا به بیماری ملانوم بود. بدلیل دیر تشخیص دادن و همچنین عدم اطلاع به موقع کار درمان رو خیلی دیر شروع کردیم ومتاسفانه از دست دادیمش. ولی همین چهار ماهی که در مدت بیماریش داشتیم و نهایت محبت و لذت را بردیم مدیون اول خدا و بعد قرص های زلبوراف هستبم که دکتر میرپور تجویز کرد. یک سری از این قرص ها برامون مونده. اگر گسی رو میشناسید که به ملانوم مبتلاست و به این قرص احتیاج داره خبر بدید. چون هزینش خیلی زیاده و ممکنه نتونه تهیه کنه. یه سلامتی همه بیمارها amirg2001@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
من مادر بزرگم به تازگی این بیماری را گرفته . به دردشون میخوره
محمد
United States
سلام من50 سال دارم مبتلا به ملانوما متاستاتیک شدم.برای مبارزه با این بیماری.ازداروهای گیاهی وطب سنتی میشه کمک گرفت؟
Denmark
سلام قربان به تازگی دکتر برای بیمار ما قرص زلبوراف تجویز کرده و اصلا گیر نمیاد برامون ممنون میشم حتی میتونم هزینش و بهتون تقبل کنم
Iran, Islamic Republic of
سلام خدارحمت کنه مادر عزیزتو یکی ازآشنا های جدیدا مبتلا بهترین بیماری شده خانم 22ساله وخانوادش هم توان مالی خوبی ندارن داروها روبه این خانم بدید نمی‌دونم داروهابهدردشرمیخوره یا نه می‌دونم مبتلابه این بیماری شده و خیلی پیگیر داروهای هستن
Iran, Islamic Republic of
پدر بنده هم 2 ماه است به این بیماری مبتلا هستند بعد از دو عمل جراحی پزشک با مشاهده نتیجه پاتالوژی گفت که ایشان هیچ مشکلی ندارند و تنها 3 ماه بعد برای چک آپ بیایند توکل کنید به خدا

به حق زینب کبری (ص) و
به حق زینب کبری (ص)و

به حق زینب کبری (ص) ان شاالله همه بیماران شفا پیدا کنند و پدر من هم شفا پیدا کنند
Iran, Islamic Republic of
اصول نخورید مرتب چکاب کنید پدر من هم بعد از عمل خوب بود اینقدر که ما شک کردیم سرطان داشته ولس یکدفعه عرض ۶ماه متاستاز کرده و چند جاشو گرفته
مریم
Iran, Islamic Republic of
این قرصی که میگیدمادرم احتیاج داره واقعادست وبالشونم خالی نمی تونیم تهیه کنیم
مرضیه غفاریان مشکین
Russian Federation
باسلام به دوست محترم ایمیل من درسته اما شما می تونید توی فیسبوک برایم پیام بگذارید بااین نامMarzieh ghaffarian دوست دارم شماره ام را بگذارم اما از نظرهایی نمی شود شماره منزل یا موبایل را گذاشت خودتان بهتر می دانید من منتظرتان توی فیسبوک هستم مرضیه غفاریان مشکین
Iran, Islamic Republic of
خانم غفاریان در فیسبوک پیام گذاشتم اما ظاهرا ملاحظه نکردید لطفا اگر امکان داره به من ایمیل بزنید
aozve2015@yahoo.com
مرضیه غفاریان مشکین
باسلام به شما دوست گرامی به دلیل یک جراحی من مدتی نبودم اکنون خوب هستم ومشکلی ندارم متاسفانه من پیامی دریافت نکردم خواهش میکنم اگر مقدور است یک شماره به من بدهید تا با شما تماس بگیرم با تشکر مرضیه غفاریان مشکین
Iran, Islamic Republic of
با سلام مجدد ، در فیسبوک 3 صفحه هم نام اسم شما هست و بنده در هر سه پیام گذاشتم
متاسفانه به دلایلی که می دانید قرار دادن شماره تلفن در فضای مجازی امکان پذیر نیست
اگر مقدور است به بنده ایمیل بزنید
"aozve2015@yahoo.com"
از طریق ایمیل می توان بهتر صحبت کرد یا علی
مرضیه غفاریان مشکین
باسلام متاسفانه من پیامی از جانب شما در یافت نکردم .به عرضتون می رسانم که آن 3 ضفحه ای که ملاحظه کردید اگر هنری است مربوط به من است منتظر پیامتان هستم مرضیه غفاریان
Iran, Islamic Republic of
سلام ، بنده باز هم در فیسبوک پیام گذاشتم ولی کاش در صورت امکان از طریق ایمیل با هم در ارتباط بودیم(aozve2015@yahoo.com) از طریق فیسبوک برای بنده سخت است. به هر حال ایراد ندارد من در همین صفحه چند سوال دارم : پدر بنده هم چند ماهی است که در گیر این بیماری است و تا الان دو عمل جراحی روی سرشان انجام شده و باید یک عمل دیگر هم باز روی سرشان در بیمارستان امام خمینی انجام شود سوالم از شما این است 1- اولین تشخیصی که از بیماری شما شد ، بیماری در چه مرحله ای (سطحی) بود؟ 2- آیا شما از درمان های مکمل مانند پرتو درمانی یا شیمی در مانی استفاده کرده اید؟ 3- ایا شما به بیمارستانهای خصوصی برای درمان رفتید یا خصوصی؟
در بیمارستان شریعتی پزشکی هست که کار پژوهشی را در مورد ملانوما انجام می دهد پزشک معالج پدر بنده(در بیمارستان امام خمینی) شماره موبایل من را به پزشک ذکر شده دادند و ایشان با من تماس گرفت و گفتتند ما در حال یک کار پژوهشی روی بیماران دارای ملانوما هستیم که یک ماده ای به بدن تزریق می کنند و سپس عکس برداری می کنند تا مشخص شود اگر خدای نکرده سایر قسمت های بدن هم اثری از این بیماری دارد مشخص شود و تمام این مراحل هم رایگان است پدر بنده قبول نکردند که بروند خواستم نظر شما را هم بدونم
مرضیه غفاریان مشکین
باسلام به شما دوست محترم من هم از انگشت پایم شروع شد که بعد از نمونه برداری تزریق هسته ای داشتم که یک روز پس از دریافت دارو انگشت پایم را به طور کلی برداشتند وبعد دوباره همان روز 4 آمپول هسته ای در مرکز پردیس نور در محل جراحی درون استخوانم تزریق کردند که دردش فوق العاده وحشتناک بود مشخص شد غدد لنفاوی پای راستم درگیر شده که بلا فاصله در بیمارستان پارسیان توسط خانم دکتر عمرانی پور مورد جراحی قرار گرفتم 3بار تزریق هسته ای انجام دادم هر هفته آزمایش داشتم وبه مرور فاصله آزمایش ها زیاد شد در سال 91 روی سرم خال کوچکی مشاهده شد که بلافاصله در بیمارستان بستری شدم وپیون پوست شدم چند بار دیگرهم پوستم خال زده که فورا جراحی شدم واکنون حالم خوب است من از زردچوبه- زنجبیل- دارچین -سیاه دانه ومواد ارگانیک استفاده میکنم غذای من بیشتر ماهی سالمون- بوقلمون وکمی گوشت دست گوسفند است خیلی کم از دارو استفاده می کنم وفقط در مان گیاهی دارم مثل عرق آویشن-بومادران- بادرنبویه و.... استفاده میکنم معمولا غذایم را آبز ویا بخار پز میکنم دراین فصل از زغال اخته ولیمو ترش خیلی استفاده می کنم گردو راهم در سبد غذایی دارم خلاصه بیشتر گیاهی استفاده می کنم شوینده فقط شامپو وصابون بچه -از عطر ووایتکس و شوینده ها وسفید کننده های شیمیایی استفاده نمی کنماز ضد آفتاب حتما استفاده میکنم سعی می کنم در معرض نور خورشید لامپ کم مصرف -مکروفر قرار نگیرم غذای بیرون و سرخ شده را فراموش کرده ام به شما پیشنهاد میکنم حالاکه بیمارستان امام می روید سری به خان دکتر عمرانی پور بزنید که کارش واقعا عالی است و پزشک خود من می باشد درضمن منمعمولا مرکز طبی کودکان می روم اگر دوست داشتید یک قرا بگذریم ودر مورد این بیماری ومبارزه کردن با آ صحبت کنیم تنها راه درما ن توکل به خدا ونباختن روحیه می باشد در ضمن هر سه نام مرضیه غفاریان در سایت هنری متعلق به من است لطفا انگلیسی تایپ کنید با تشکر
Iran, Islamic Republic of
با سلام مجدد لطفا بفرمایید چه روز و ساعتی در مرکز کودکان هستید که با شما ملاقات داشته باشم؟
Iran, Islamic Republic of
خانم غفاریان بنده دوبار شماره موبایلم را در سایت قرار دادم که متاسفانه مدیر سایت اجازه انتشار نداد
با عرض پوزش
اگر امکان دارد یک بار امتحان کنید و به بنده ایمیل بزنید خیلی از سریع تر و راحتر میشه صحبتها رو پیش برد ایمیلم را برای چندیم بار قرار میدم
aozve@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
پوزش ایمیل درست بنده این است
aozve2015@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
خانم غفاریان بنده امروز(4شنبه) به مرکز طبی کودکان امام خمینی رفتنم از نگهبانی گرفته تا محک هم سوال کردم کسی اطلاعاتی از شما نداشت
Iran, Islamic Republic of
خانم غفاریان پدر بنده در انستیتو کانسر امام خمینی بستری اند اگر تمایل داشتید یک ملاقاتی داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشيد انگشت پا ي شمارو برداشتند چون خال در اونجا وجود داشت يا بستر ناخنتون خط عمودي سياه گرفته بود؟! چون منم چن روزه متوجه خط عمودي سياه شدم كه خيلي نگرانم
United Arab Emirates
سلام خانم غفاري عزيز ممنون از مطالب تون و راهنمايي تون خواهر٣٢ ساله بنده هم حدود يك ماه مبتلا به ملانوم شده در كف پاش كه خوشبختانه پس از اماراي از سر و پت اسكن از بدن پيشرفتي نكرده بود و ما بد از تشخيص دكتر با جراحي از پاشنه پا ضايعه شو برداشتيم من مثل كوه پشت خواهرم هستم و قطعا اين ملانوما رو نابود ميكنم ممنون ميشم روش درمان و كارايي كه كرديد رو بهم بگيد و يك جلد از كتاب مفيدتان از شكست خرچنگ ها ميخوام با سپاس و نابودي ملانوم و تندرستي تمام بيماران مبتلا به ملانوم
Iran, Islamic Republic of
سلام سرنوشت خواهرتون چیشد؟؟؟الان چطورن
Iran, Islamic Republic of
پدر بنده هم چند ماهی است که دچار این بیماری شدند به همین منظور می خواستم که با هم در ارتباط باشیم
لطفا اگر ایمیلی غیر از یاهو مانند جی میل یا هات میل دارید بگذارید که بنده به شما میل بزنم
مرضیه غفاریان
با سلام من فقط با یاهو کار می کنم توی فیسبوک هم هستم با سه صفحه فقط اسمم هست نشانی صفه ام بیشتر کارهای هنری و مطالب مفید است وقتی بنویسید Marzieh ghaffarian می تونید پیام بگذارید باتشکر مرضیه غفاریان مشکین به امید اینکه ملانوم ریشه کن شود
Iran, Islamic Republic of
ایا ملانوما شما متاستاز شده بود چون پدرم متاستاز شده الان داروی زاکاریا ترزیق میکنه
Netherlands
سلام دوست عزیز آیا میتونم ازتون اطلاعات بگیرم راجع به بیماری . مادر مبتلا هست ۰۹۰۱۵۹۴۴۳۵۳
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم غفاریان میتونم شماره تون رو داشته باشم مادر منم به این بیماری مبتلاشده
طاهره
Iran, Islamic Republic of
پدر من هم همین بیماری رو گرفته تو رو خدا شماره تلفنی بدهید تا با هم در ارتباط باشیم
پرستو قميضي
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان حدود ٢-٣سال بود كه يه نقطه سياه رنگ روي پاشنه پاي مادرم بود با بزرگ شدنش مشكوك شديم و به دكتر در قزوين مراجعه كرديم گفتن چيز مهمي نيست ولي براي اطمينان رفتيم تهران مطب دكتر سيرفي كه ايشالا هر چي از خدا ميخوان بهشون بده.ايشون تشخييص ملانوم دادن و بلافاصله فرستادن بيمارستان امام خميني تهران پيش دكتر ميري عزيز كه از نظر من فرشته هستن ايشون با جراحي پاشنه پا رو تخليه كردن بعد يه مدت هم جاش تا حدودي پر شد.بعد با مشورت فرشته ديگري به نام دكتر شاهي اينترفرون براشون تجويز كردن كه الان ٢ساله يك روز در ميان تزريق ميكنن و حالشون هم بسيار خوبه.روزهاي اول كه اسم سرطان اون هم از نوع بد خيم رو شنيده بودم فقط زجه ميزدم بينهايييت حال بدي داشتم و اصلا به مامانم اين حالو انتقال ندادم فقط بش روحيه دادم و از داخل داغون بودم چون نميدونستم مامانم ١روز زنده هست يا ١هفته يا ١ماه.الان دقيقا ٢سال از اون داستان ميگذره و حال مامان و من خيلي خوبه.ايشالا كه همه مريض ها شفا پيدا كنن به لطف حق
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم مشکل مادر من دقیقا مشابه شماست الان ما حدودا سه ماهه اینترفرون میزنیم ولی مادرم دیگه قبول نمیکنه اینترفرون تزریق کنه و میگه دیگه نمیزنم درد هاش ازار دهنده است نمیدونم چکار کنم باهاش موافقت کنم یا خدایی نکرده پشیمون میشم لطفا بهم راهنمایی بدید
Iran, Islamic Republic of
ایا با اینستاگرام میش با شما ارتباط برقرار کرد
abolfazl
Estonia
سلام به همه .الان که دارم این پیامو مینویسم مادرم را از بیمارستان میخواهند مرخص کنند . تا بعد از تیکه برداری عمل شود .این بیماری 4 ماه است که مادرم رو درگیر خود کرده . اول از چشم شروع شد وبه بقل گوش او سرایت کرده است . انشالله هیچکس به این بیماری مبتلا نشه واقعا در شرایت روحیه خیلی بدی به سر میبریم . التماس دعا
امنه
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم غفاریان من به راهنمایی شما خیلی محتاجم.....
شهریار شادمنفعت
United States
سلام خانومم پارسال یه خال داشت برداشتیم ابان ماه یه توده در کشاله رانش زد عمل کرد بعد تشخیص ملانوم دادن. البته بعد از تخلیه کشاله ران وقسمت ران پا که خالش اونجا بود که دوباره دادن پاتولوزی دکتر امپول زیر جلذی بهش داده تا انشاالله بعد از اتمام امپول دوباره بریم پیش دکتر من در کنار خانومم هستم این خرچنگ اگه کبری زهردار هم باشه به کمک خدا از پسش بر میایم سلامتی همه به امیدخدا من خودم مربی کشت هستم فکر می کردم قهرمان ها در میدان ورزشی هستن ولی مطب دکتر نجفی در رشت قهرمانی دیدم که چطور مبارزه می کنن از خودم خجالت کشیدم به امید امام رصا همه شون پیروز میشن افتخار گیلان دکتر نجفی هست خدا خونواده اش رو نگه داره درود بر شما
fatemeh
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید من مدتی هست درگیر این بیماری هستم ولی هنوز نتونستم دکتری که در این ضمینه کار کرده باشند پیدا کنم . میشه شماره ای به من بدید تا من تماس بگیرم مستقیم صحبت کنم
Germany
بيمارستان امام خميني تهران دكتر ميري
دکتر ساقی رامهرمزی
United States
بهتر بود این ضایعه به روش بیوپسی اکسیژنال برداشته می شد یعنی از همان نخست همه ی خال به اضافه ی چند میلیمتر حاشیه ی سالم (بر پایه ی اندازه ی ضایعه) برداشته می شد.در این صورت هم قانون وقت طلایی رعایت می شد و هم از همان آغاز درمان قطعی بیماری که همانا در آوردن کامل ضایعه به همراه حاشیه سالم است عملی می شد.اگر پاسخ آزمایش نمونه برداری خوش خیم بود هم بیمار زیانی نکرده بود و از پیدایش ملانوم بدخیم با در آوردن خال مشکوک پیشگیری کرده بود.
امیر محمدیاری
Iran, Islamic Republic of
من چند سال بود که زیر پاشنه پام پوستش بن اندازه ته یک مداد سیاه شده بود زیاد برایم مهم نبود تا یک روزی به درمانگاه نکویی قم رفتم دکتر جراح بدون نمونه گیری عمل کردوزائده راپاتولو ژی داد جواب ملانوم آمد اصلا اطلاعات ازاین بیماری نداشتم به تهران مراجعه کردم پس از تحقیاقات در بیمارستان امام خمینی بستری شدم دکتر شیر خدا عمل جراحی بصورت وسیع نمود توکل به خدا تا چه خواهد شد ضمنن غددلنفاوی کشاله ران رانیز برداشت
مریم
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب خدمت همه عزیزان امروز یک هفته هست که ما فهمیدیم خواهر عزیز تر از جانم با 43 سال سن درگیر بیماری ملانوم شده . با جراحی آقای دکتر حکیمیان به اتاق عمل رفته ضایع را برداشتند و الان منتظر جواب پاتالوژی هستیم. فقط از خدا میخوام هفته دیگه که جواب رو دریافت می کنیم . خوب باشه . خدا را به صاحب اسم خواهرم مادر دو گیتی فاطمه زهرا قسم میدم و از جد آقای دکتر سید محمدرضاحکیمیان می خوام که یک مرتبه دیگه خواهرم را به ما برگردونه به خصوص به مادرم که این روزها فقط در حال گریه هستند. از همه بزرگواران خواهش می کنم براشون دعا کنند.
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام وقتتون بخیر ... پدر من حدود شش ماه بود که زخمی تو کف پاش داشت چندبار متخصص پوست هم مراجعه کرد و اون دور از جون احمق ها تشخیص ندادن. تا اینکه ی ماه پیش یه دکتر فوق تخصص ب مخض اینکه ضایعه رو دید فرستاد برا پاتولوژی و تشخیص ملانوما دادن. الان بابا تو کانسر امام خمینی اکسیژنال جراحی شد و غدد کشاله ران رو هم برداشتن. منتظر نمونه های غدد لنفی هستیم. ممکنه با من در ارتباط باشید تا ببینم روند درمانتون چطور پیش رفت؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام ان شاا.. خدا شفاشون بده بله . آدرس میلی یا شماره بدید من باهاتون تماس می گیرم.
Iran, Islamic Republic of
سپاسگزارم ایمیل من
Maryam_poormohamadi20@yahoo.com
مناظر پیامتون هستم سپاس
بهنام
Iran, Islamic Republic of
سلام . میشه در خصوص پدرتون به منم راهنمایی بدید
بهمن
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم بنده ۳۳ساله قریب شش ماه پیش با مشاهده یک تومور در عدد لنفاوی کشاله ران تحت عمل قرارگرفت پس از نمونه برداری جواب ملانومای بدخیم مثبت شد مجددا از ناحیه عددلنفاوی همان قسمت ران و سه قسمت پا خالها زیرپوست عمل شد تحت درمان با اینترفرون قرارگرفته اخیرا بازمتوجه شدیم در همان پا تعدادی خال زیرپوست داردنتایج همان قبلی تاییدشده قراره داروشناسی عوض بشه یادوزان بیشتر بشه .امیدوارم به سلامتی ایشان و همه بیماران براش دعاکنی آگه اطلاعات مفید دارید لطفا راهنمایی کنید.
Iran, Islamic Republic of
سلام. امید به سلامتی کاملتون دارم و براتون دعا می کنم شماهم برای پدرم دعا کنید ... جواب پاتولوژی اومد و متاسفانه متاستاز به غدد لنفاوی وجود داشته و از ۲۵ غده لنفاوی کشاله ران ۲ تاش تومورال بوده ک البته من خودم این قضیه رو ب فال نیک میگیرم ... دکتر برای پدرم سی تی از ارگانهای حیاتی نوشته که خیالمون از بابت متاستاز گرید ۴ راحت بشه ... البته پزشک ب شخص من گفت که بیمار شما حداکثر ۱۸ ماه میمونه. اما من مطمینم حرف دکتر در مورد پدرم مصداق پیدا نمیکنه ... در ضمن من خودم دانشجوی پزشکی هستم و هرچقدر از دکتر خواستم برای پدرم زودتر اسکن بنویسه گفت لازم نیست گفتم ازمایش braf برای تعیین نوع ژن تومورال بنویسه که برای ایمونو ترامی لازمه باز گفت فعلا لازم نیست حالا الان بعد از یک ماه تازه نوشتن که اون خم کلی زمانمون رو میگیره و من رو پر از استرس کرده ... فقط دوستانی که مبتلا هستید لطفا لطفا لطفا ب دنبال شیمی درمانی نرید‌. ملانوم متاستاتیک فقط و فقط ب ایمونوتراپی جواب میده. بخدا شیمی درمانی کوچکترین اثری نمیزاره ... اینو من نمیگم علم پزشکی میگه. ایمونوتراپی معجزه درمان ملانوم هست ... برید سرچ کنید تا متوجه بشید. الکی بیمارتون رو با شیمی درمانی ب کام مرگ نفرستید . برای پدر من هم دعا کنید
آزاده ایران منش
Iran, Islamic Republic of
سلام دکتر میشه با من تماس بگیرید azadeh_iranmanesh
در اینستا مادرم درگیر است و قرار شیمی درمانی کند ولی حرفای شما دو دل شدم در ضمن بنده هم داروساز هستم منتظرم...
Europe
سلام به همه، من ناخن شصت پام زیرش یه هاله های سیاه دیده میشه،مدتی هست.نگران شدم تو نت اومدم سرچ کنم.واقعا میترسم که خطرناک باشع.البته اینم بگم که من مدتی کفش کتونی که پوشیدم،سر ناخن شصت خیلی فشار می اومد،نمیدونم بخاطر اونه،خونمرده شده یا چیز دیگه!؟ من کلا ادم ترسویی هست در مورد سلامتیم .خدا همه بیماران رو شفا بده،نگرانم
لیلا
Iran, Islamic Republic of
من هم پدرم رو بخاطر ملانوما از دست دادم.هنوز باورم نشده.مثل یک موج وحشی این بیماری پدرم رو برد.هر کس این بیماری رو داره فقط باید سییتم ایمنیش رو تقویت کنه رادیو تراپی و شیمی دمانی فقط بدن رو ضعیف می کنه هیچ تاثیر دیگه ای ندار.لعنت به ملانوما
محمد کریمان
Iran, Islamic Republic of
باسلام،برادر من 30 سالش بود و مربی و دارور بین المللی کونگ فو بود،40روز متوجه شدیم ملانوم داره،دکترش دکتر رستمی و در بیمارستان پارسیان بستری بود،ملانوم بسیار وحشی و نامرد...داداشم بعد این همه درد کشیدن فوت کرد و داغش به دل خانوادم گذاشت...دکترش میگفت 2 سال این بیماری تو بدنش بود و خودش نشون نداد و به همه ی قسمتها نفوذ کرده بود تا وقتی که دیگه نمی شد کاری براش کرد...خداوند مهربان همه ی رفتگان را بیامرزد،داداشم گلی بود برای خودش و اطرافیانش
مرضیه غفاریان مشکین
Russian Federation
باسلام به همه دوستان از همه می خواهم ملانوم را جدی بگیرید وخدارا هم فراموش نکنید ملانوم موذی است به یکباره خودش را نشان میدهد به شما نصیحت می کنم زیاد به بیماری فکر نکنید در روند درمان تاثیر دارد شاد باشید به زندگی روزمره به پردازید من 17 بار عمل کرده ام بعضی هایش در بیمارستان پارسیان توسط خانم دکتر عمرانی پور که خیلی برایشان دعا می کنم وبقیه هم در مطب انجام شده اکنون حالم خوب است اما مدتی بود دچار خشکی شدید پوست شدم که اکنون بهتر هستم جدیدا چشمم دچار خشکی شدید شده که تحت درمان هستم از خدا شفای عاجل همه مبتلایان به ملانوم را دارم
مجید
United Arab Emirates
سلام خانم غفاریان،امیدوارم همیشه سالم باشید مثل همیشه پر انرژی.بیماری مادرم هم از خال پاشنه پا شروع شد و رسید به کشاله ران که هر دوتا عمل شد و دکتر جراح اعلام کرد که جراحی ها موفقیت آمیز بود بعد ام آر آی که گرفتند مشکلی خاصی نبود برای تکمیل درمان هم 10 تا آمپول آلفا 3 میلیون دادند که روز در میان تزریق بشه الیته عوارضش هم گفتند که حالت سرگیچه و تهوع و..داره بعد از آمپول پنچم سرگیچه شدید و تهوع شروع شد بعد چند روز که دکتر مراجعه کردیم و سی تی اسکن و ام آر آی از سرش گرفتند متاسفانه اعلام کردند گه به قسمت مخچه هم سرایت کرده مجدد دوباره سرش عمل کردند که بعد چند روز پرتو درمانی رو شروع کنند.پرتو درمانی چقد تاثیر داره در درمان و ممکنه چه عوارضی داشته باشه؟

ممنون از راهنمایتون
مرضیه غفاریان
United States
آقامجید سلام من الآن متن شما را خواندم امیدوارم هرچه زودتر مادرتون خوب شوند من پرتو درمانی و شیمی درمانی نشدم فقط نوعی داروی هسته ای به من تزریق شد البته من هم به تازگی پایم یک ملانوم کوچک زد که خانم دکتر عمرانی پور توی مطب عملم کرد الآن هم خوب هستم باید بگم برای درمان این بیماری اول توکل دوم روحیه سوم صبوری و شادزیستن مهم هستند امید وارم خبر خوب شدن مادرتون را بشنوم خدایا همه بیماران خصوصا مبتلایان به ملانوم را در پناه خودن نگهدار آمین
رزیتا
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم غفاری عزیز
بی زحمت مجدا ایمیل یاهو خودتون را اینجا بذارید چون ایمیلی که توی کامنت هاست ایرادی داره که میل میزنی ارسال نمیشه
با تشکررر فراوان
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم غفارریان کجایید نیستید چندتا سوال دارم
علی
Germany
سلام . منم بیماری ملانوم دارم لطفآ مرا راهنمای کنید
مرضیه غفاریان
Netherlands
علی آقا سلام برادر گرامی ملانوم هم چون سرطانهای دیگر اگر جهت درمانش زود اقدام شود و از اسم ملانوم که خیلی وحشتناک است نترسید و متفکرانه با آن و درمانش روبرو شویم خیلی راحت درمان می شود .همه می دانیم که درمان ملانوم همیشه جراحی می باشد و اگر خال ملانومی را کامل برداشته و پاکسازی کامل انجام شود و در قسمتهای دیگر متاستاز نداده باشد حتما در مان می شود بنابراین اول توکلتان به خداوند و پیگیری درمانتان تا پایان درمان که اگر وقفه ای بین در بی افتد مشکل ایجاد می شود بنابراین پیگیر درمانتان باشید ولو قطع عضو باشد من 7 سال است پایم قطع شده با آن کنار آمده به زندگی ادامه می دهم به یقین اگر درمانتان را پیگیری کنید حتما خوب می شوید
مریم
Iran, Islamic Republic of
سلام تورو خدا کمکم کنید پدرم ملانوم داره و دکتر گفته ۱۸ ماه ... حرف دکتر برام مهم نیست میخوام خرجوره بابا رو نگهدارم حتما میتونم. توروهدا کمکم کنید.
Maryam_poormohamadi20@yahoo.com
زهرا
Germany
من هفت سال قبل در سن هجده سالگي أوج درس و كنكور متوجه ملانوما در ناحيه گردن در قسمت شاهرگم شدم خيلي خيلي روزاي سختي بود ولي پر از صبوري بود پر از ايمان بودم خيلي توكل كردم توسل كردم خودمو محكم گرفتم اصلا خودمو نباختم و تحت همه اين شرايطاي سخت ك فقط معجزه كرد خدا برام الان كاملا خوبه خوبم دانشگاه دولتي شيراز قبول شدم و خيلي عالي همه چيز پشت سر گذاشتم و بخير گذشت شما هم فقط توكل كنيد و بس
فرشته
Romania
سلام بانوی گرامی ،خانم غفاریان عزیز مطالب این پیج را خواندم و بسیار از تلاش شما در جهت اطلاع رسانی به مردم عزیز سرزمینم ایران قدر دانم .در کشور ما مواجهه با چنین پیشامدهای ناگواری از یک جهت دردآور است و از جهت دیگر با نبود منبع اطلاع رسانی درست در بیمارستانها اغلب مریضان با وجود تحصیلات بالا گنگ و مبهوت اند .گاه عدم اقدام در فرس زمانی مناسب باعث تبعات بسیار هولناک و گاها جبران ناپذیر خواهد بود . .بانوی قهرمان اگر ممکن و مقدور است بفرمایید .... با استفاده از پگافرون هفته ای سه تا تزریق که عموما بدن را ضعیف می کند و بیمار کم اشتها و بسیار خواب آلود و کابوس ناک و فکر و خیال های مخرب خواهد داشت به چه ترتیب می شود اقدام کرد.تا اشتها بیابد لاغر نشود و از ضعف او جلوگیری کرد؟ آیاانجمنملانوما میشناسید که بیماران با هم مرتبط بشوند ؟
Iran, Islamic Republic of
سلامت و موفق باشيد من يكي از دوستامم دوماه كه ملانوما داشته و جراحي كرد مشكل حل شد ديگه ممكن اين بيماري عود نكنه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید الان چطورید، داروی هم مصرف کردین
شهرزاد
Romania
روي پاشنه ي پام نقطه ي سياه رنگي ايجاد شده به اندازه ي تقريبا پاكن ته مداد ، و فكر ميكنم داره بزرگتر ميشه ، روي ناخن پام هم هاله تيره رنگي داره تشكيل ميشه .. البته فكر نميكنم كه ملانوما باشه اما امروز بعد از خوندن پيام هاتون تصميم گرفتم برم دكتر .. اخه من همش ١٩ سالمه .. البته متخصص نزديكمون نيست و به دكتر عمومي مراجعه ميكنم ، به نظرتون به تشخيصش اعتماد كنم ؟ ..
ثریا
Iran, Islamic Republic of
من خودم تمام چیزایی که این خانم تعریف میکنن رو تجربه میکنم خیلی سخته ...نظری ندارم واقعا جز تایید
ثریا
Iran, Islamic Republic of
من خودم تمام چیزایی که این خانم تعریف میکنن رو تجربه میکنم خیلی سخته ...نظری ندارم واقعا جز تایید
مرضیه غفاریان مشکین
Iran, Islamic Republic of
د.وستان عزیز سلام حالتون چطور است امید وارم با وضعیت جدیدتون کنار آمده باشید من برای سلامتی همه دعا می کنم می خواستم یک پیشنهاد بدهم که تبادل صحبتها و نظرات و شیوه درمان و تجربیاتمان را حضوری انجام دهیم ما هم با کمک مدیر محترم سایت یک انجمن مبتلایان به ملانوم تاسیس کنیم باتشکر مرضیه غفاریام مشکین نویسنده کتاب کودک و یک رها یافته از ملانوم
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم غفاريان عزيزم ميشه راهنمايي كنيد من و خواهر بنده حدود يك ماه كه ملانوم مبتلا شده و بد از پت اسكن ورامراي خوشبختانه پيشرفتي نداشته وجراحي شده كف پاش و ج پاتالوژي هم اومد كه خوشبختانه عميق برداشتن چيزي نمونده دوتا سوال دارم اين كه دكتر انكولوژي شما كي بود؟ و خواهرم حدود چند وقته كه از ناحيه صورت گردن دچار خشكي پوست و خارش سر شده به نظرتون واسه ملانوم هستش چون شما گفتي دچار خشكي پوست شدم واسه درمانش چيكار كرديد و چه متخصصي مراجعه كرديد چون خارش سرش داره اذيتش ميكنه ممنون از راهنماييتون
محمد حسن
Iran, Islamic Republic of
ما برای درمان اگزما به بیمارستان رازی مراجعه کردیم ..متاسفانه پزشک مربوطه زیر ناخن فرزندم یک خط طولی بقطر حدود یک میایمتر مشاهده کرد که مشکوک به ملانوما
بود عکسبرداری انجام شد و قرار شد هفته ی بعد بیوپسی انجام بشه !!
همسرمم بی نهایت نگران شده ، ممنون میشم راهنماییمون کنید.
فعلا برای اگزما چند تا لوسیون تجویز شده بنظر میرسه خدا بما خیلی محبت داشت که
زود متوجه شدیم .
مرضیه غفاریان مشکین
United States
برادر گرامی سلام هیچ نگران نباشید دعا می کنم ملانوم نباشد اما باید خدا را شاکر باشید که زود منوجه شدید این را بدانید ملانوم در مراحل اولیه در مان پذیر است . در ضمن شما به بهترین بیمارستان تخصصی پوست رفته اید وقتی جواب را گرفتید در قسمت پاتالوژی آزمایش فرزندتان را به خانم دکتر نراقی نشان دهید ایشان یکی از بهترینهای ایران هستند در ضمن پزشک پاتالوژی خود من هم هستند دعا می کنم مشکلی نباشد و به خداوند توکل کنید
ایرج کمری
Iran, Islamic Republic of
من شاید ده سال پیش زیر پایم خالی بود که بزرگ شد در سال 93با بیوبسی متوجه شدیم ملانوما هستش که تحت جراحی قرار گرفتم و کشاله ران راستم هم تحت عمل که متاسفانه غدد لنفاویم درگیر بود 12ماه اینتر فرون الفا گرفتم روزی 10امپول تزریق کردم 18 ماه پاک بودم اما متاسفانه خالهای گوشتی زیادی رو ران راستم ظاهر شد چندتا بیوبسی دادم همش ملانوما بود دارو زلبوزاف برام تجویز شد ده ما دارم میخورم کلا نابود شان کرده اما الان متاسفانه زیر پوستم رو ساق پام قلمبه شده اف ن ی دادم بازه ملانوما است الان دیگه خسته و نگرانم و ساق پام درد ناک و داغ باید چکار کنم
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز مطمئنید ک ساق پاتون هم دچار ملانوما شده؟؟؟؟ ... اینکه می پرسید چیکار کنم باید بگم فقط و فقط سیستم ایمنی بدنتکن رو تقویت کنید. تا می تونید غذاعای طبیعی میل کنید سبزیجات تازه مثل کدو سبز نخود فرنگی کلم بروکلی ... و غذاهای حاوی آنتی اکسیدان مثل بادمجان ... زردچوبه با مقدار زیاد حتما تو غذاهاتون استفاده کنید. گوشت بوقلمون و سردست گوسفند بخورید. پستا خام فراموش نشه،،، پرتقال و لیمو حتما آب بگیرید و هرروز یه فنحان آبش رو میل کنید. چای سبز هم حتما استفاده کنید ... بخدا با این سیستم جلو برید همه چیز رو ب بهبود میره
Dr.nikrooz
Iran, Islamic Republic of
متن فوق العاده ای بود امیدوارم هممون یاد بگیریم پیگیر نشانه هایی که گواه
از بیماری را میدهد باشیم.
سامان
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان
من مادر یه خال رو دستش بود که بعد از بزرگ شدن فهمیدیم ملانوما هست و جراحی کردیم ولی به 30 درصد غدد لنفاوی زیر بغل متاستاز داده بود که زیر بغلش هم عمل کردیم و همه غدد لنفاوی خارج شد .دکتر وقتی نتیجه پاتولوژی زیر بغلش بعد عمل را دید گفت خوبه که فقط 30 درصد بوده و معلومه هنوز زیاد پیشرفت نکرده بود الان داره آمپول انترفرون میزنه و قرار تا 1 سال بزند . الان حدود 5 ماه میگذره و مادرم حالش خوبه .. بنظرتون با اوضیحاتی که دادم مادرم مشکلش برطرف شده .. این ماجرا خیلی زندگیمون را عوض کرد خودم ناراحتی اعصاب گرفتم ... آیا همین راه درمانی مناسه یا راه دیگه ای هم هست؟
United Kingdom
خدا رو شکر، جراح مادر جان کی بودند؟
الهام
Iran, Islamic Republic of
سلام.مادرم بعد از 6 ماه تازه تشخیص ملانوم در مف پا براش داده شده و اصلا هیچ خالی هم در کف پا نداشتن..هفنه پیش با کلی گریه و خواهش در بیمارستان شهدای تجریش براش نوبت جراحی گرفتم ولی هنوز از پیشرفت بیماری اطلاعی نداریم.خواهش میکنم راهنماییم کنید چون خودم از ناراحتی دارم نابود میشم.متشکرم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام برادرم دوسال هستش كه با ملوناما دست وپنجه نرم ميكنه الان كه اين مطلب رو مينويسم از بيمارستان ميام اخه دوباره شيمي درماني ميشه خيلي اميدم رو از دست دادم از سرش شروع شده والان روي گردنش هم زده يه سري امپولهاي گرون قيمت واسش تجويز كردن خدا كنه اثر داشته باشه دوست دارم كتاب شما رو واسش تهيه كنم بخونه من شيرازم امكانش هست اينجا پيدا كنم
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم غفاریان خواهر من ی ماه عمل سارکوم کرده حالا تو جواب پاتولوژی بعد عمل تشخیص ملانوما کردن این طور چیز میشه تورو خدا راهنمایی کنین احتمال داره تو دوره ی شیمیدرمانی مبتلا شده...........
Iran, Islamic Republic of
همسر من مدت ۶ماه است که به ملانوما متاستیک دچار شده ولی هیچ منشایی برای اون مشخص نشده ولی غدد لنفاوی را درگیر کرده به تازگی جراحی کرده وبرای اون ایمونو تراپی تجویز شده که داروهاش توی ایران نیست وخیلی هم گرونه. اگه کسی درمورد این مدل بیماری که بدون منشا اتفاق می افته اطلاعی داره لطفا راهنمایی کنه.
Iran, Islamic Republic of
سلام.
من مادربزرگم ۱۳ سال قبل روی پاشنه پا ملانوم داشته و باذجراحی برداشته شده و همه چی خوب بود تا الان ک دوباره متوجه شدیم زیر همون قسمت باز شده و فردا نوبت دکتر بیمارستان امام خمینی داره برای تزریق ک ببین جای دیگه سرایت کرده ما ک دقیقا نمیدونیم چیکارمیکنن فردا
دعا کنین عزیزان
Iran, Islamic Republic of
فردا عمل جراحی داره خال روی شکم غدد لنفاوی و پاشنه پا تا نزدیک انگشت قراره برداشته باشه براش دعا کنین محتاجیم ب دعاهای شما اول برای همه بیماران بعد مادربزرگم...
موسی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض احترام خدمت شما
احتراما ملانوما چون بر روی سیستم اعصاب مرکزی اثر داره،چندین سال قبل از بدخیم شدن یا در آستانه بدخیمی ، دارای علائمی بجز خال تغییر یافته است
۱. سوزش یا درد استخوان ساق پا ،و یا لگن، ساعد به تنهایی یا همزمان،
۲. التهاب یا درد، سوزش تعداد یا بخشی از غدد لنفاوی
توجه:موارد ۱و۲ ممکنه همزمان رخ بده.
۳. ظهور خالهای جدید با سوزش ، حتی تاول هایی شبیه سوختگی.
۴. ایست های گوارشی شدید حتی اگر تغذیه و ورزش مناسب باشد.
۵. آلرژی شدید
۶.ایجاد زخم و خشکی لب طولانی
۷.مشکلات ریوی
۸. طبیعتا وجود ندارد فوق باعث استرس ناخواسته و موارد روحی و روانی و...تا چشم و مغز ..
۳۳ سال از ۳۸ سال زندگی در این شرایط ..با وجود رعایت و پرهیز از تشعشع.
Iran, Islamic Republic of
چی میگن منظورتون چیه، 33 سال از 38 سال،
Iran, Islamic Republic of
سلام من هم ۵۱ ساله هستم و۴ ماه هست که درگیر ملانوما شدم ملانومادر پشت بین دوکتف روی یه خال قدیمی که بزرگ بود شکل شده بود پیدا شد البته فطر خال به ۲/۵ رسیده بود که با جراحی دکتر رباطی پوست به همراه برادر جراحش اون را با ابعاد ۴ در ۶ در قطر ۱/۵برداشتند وبعد دکتر میری با پیدا کردن لنف نگهبان وخاای کردن لنفهای مرتبط با لنف نگهبان از زیر بغل راست متوجه شدند که خدا را شکر به لنف نزده ولی چون قطر ملانوم ۲/۵ میلیمتر نگرانم که نکنه عود بکنه
بنظر شما عود میکنه یا نه
در ضمن چکاپ های شما چند ماهه است و شامل چه کار هایی میشه
تو را به خدا جواب بدین خیلی نگرانم
اگه تلفن هم بدین خودم با شما ها تماس می گیرم
ممنون میشم
Iran, Islamic Republic of
سلام من همان مریض ملانوما ۵۱ ساله هستم خانم مرضیه ... خواهشمندم درصورت امکان جواب من را هم بدهید
متاسفانه من درهفته گذشته متوجه دو توده روی دستم شدم همان دستی که لنف نگهبان و کلیه لنف هایش خارج شده بود که هردو توسط دکتر میری عمل شده ومنتظر جواب پاتولوژی هستیم اگر امکان داره از عزیزانی که درگیر بیماری هستند خواهش میکنم درصورت امکان به من یه شماره تماس بدهند چون خیلی نگران هستم ونیاز به راهنمایی شما دارم
Iran, Islamic Republic of
ببخشید جواب آزمایشتون چی بود شاید لنف آدم بوده، یا اینکه عفونت کرده ورم شده
Iran, Islamic Republic of
سلام نتیجه ی پاتولوژیتون چیشد؟؟؟؟
United States
سلام مادر من ملانوی پاشنه داشتن عمل کردن موقع عمل گفتن لطاف توده سالمه،از غدد لنفاوی نمونه برداری کردن متأسفانه درگیر الان ما خیلی حالمون بده ۱دمتر میگه غدد لنفاویو عمل نکنه ولی ۲دمتر دیگه گفتن عمل کنه و بعدش باید ایمونوتراپی کنه خواهش میکنم منو راهنمایی کنید
Iran, Islamic Republic of
صد در صد غدد لنفاوی شو خارج کنید حتما بدش اصلا شیمی درمانی نکنید فقط بیمار و ضعیف میکنه درمان ملانوم فقط ایمنوتراپی هست حتما بگو ازمایش براف بنویس ازمایش ژنتیک کنید ببیند تومور به کدوم دارو ج بهتر میده اگه براف ۶۰۰ باشه باید قرص زلبوراف بخوره هر ۲۰ روز امپول اوپدیوو بگیره ۲۰۰ ویال امپول اینترفرون الفا بگیره ۳میلیون واحد یک روز در میون قرص تمودال ۱۰۰ هم خوبه تو ماه ۵ روز استفاده کنه انشالا بهتر شه
Ali0011
Iran, Islamic Republic of
سلام...الان ک این پیامو مینویسم تازه از کربلا اومدم ...بالاخره امام حسین هم منو خاست اونم توی سن ۲۹ سالگی...
مادر منم سرطان ملانوم گرفتاره شده..ما خیلی دیر فهمیدیم...ینی سال قبل برج ۲ و ۵ هم داداشمو هم خواهرمو بخاطر کرونا از دست دادیم...
مادرمو برج ۶ سال قبل بردیم دکتر و خالشو ک روی دس چپش بود نشونش دادیم ک دکتر عملش کرد و جواب ازمایششو برج ۱۲ اتفاقی بردیم پیش دکتر
ک ایشون تشخیص ملانوم دادن... عمل کردیم جای خالشو..اما دوباره عود کرد.دوباره عمل کردیم.. دوبارع از زیر بغلش عود کرد
دوباره غدد لنفاوی رو عمل کردیم...بعدش بردیم برق درمانی حدود یک ماه..
بعدش دکتر براش امپول زاکاریا نوشته..الان دوبار ترزیق کردیم
ولی خیلی گرونه و ما هم وضعیتمون خوب نیس... و وضع جسمانی و روحیش خوبه خداروشکر
خانم غفاریان اگه میشه ب من هم راهنمایی کنید
این دارو اگه ایرانی باشه به نظرم رایگان باشه پرس وجوکنید
ata
Iran, Islamic Republic of
سلام خواهرم سرطان ملانوماداره دکتراجوابش کردن کل بدنشوگرفته الان هم آمپول ذاکریا تزیق میکنه ولی حالش خوب نیست ممنون میشم ی دکترمعرفی کنید خودمون سنندج هستیم ن امکانات ن دکتردرست حسابی داره
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!