تدوين آييننامه افزايش ظرفيت آزمون دكتري
معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تدوين آييننامهاي براي افزايش ظرفيت پذيرش آزمون دكترا در دانشگاهها خبر داد و گفت: بندهاي مختلفي در اين آيين نامه پيش بيني شده است كه جزئيات آن به زودي اعلام ميشود.
به گزارش ايسنا، دكتر حسين نادري منش امروز در نشست مطبوعاتي كه در محل وزارت علوم برگزار شد، افزود: زمستان سال گذشته كميتهاي در زمينه افزايش ظرفيت آزمون دكترا با حضور كارشناسان اين حوزه تشكيل شد تا بررسي شود كه چگونه ميتوان از حداكثر ظرفيت دانشگاهها با حفظ كيفيت براي افزايش جمعيت دانشجوي دكترا استفاده كرد كه در اين زمينه تصميم گيريهايي شده كه جزئيات آن اعلام خواهد شد.
وي همچنين در خصوص آزمون دكتراي امسال و عدم وجود ظرفيت در برخي رشتهها عليرغم برگزاري آزمون در آن رشته، گفت: اين مشكل تنها در برخي از رشتههايي كه برخي دانشگاهها تنها مجري آن هستند ايجاد شد كه در اين زمينه دانشگاهها بايد سعي كنند ظرفيت لازم را ايجاد كنند و ما نيز از آنها حمايت خواهيم كرد.
وي ادامه داد: البته در اين زمينه بايد عنوان كرد كه پذيرش دانشجو تحميلي نيست و تنها به خاطر احترام به ثبتنام كنندگان، بايد مكانيزمي طراحي شود تا دانشجو و دانشگاه هيچ كدام ضرر نكنند.
معاون آموزشي وزارت علوم همچنين با اشاره به تقويم آموزشي دانشگاهها و برخي مشكلات آن از جمله كوتاه بودن ترم دوم تحصيلي به دليل تعطيلات عيد، گفت: در اين زمينه سال گذشته به دانشگاهها اعلام كرديم كه شروع ترم شان را دو هفته زودتر آغاز كنند تا بر اساس آن ترم دوم تحصيلي نيز كمي جلوتر آغاز شود تا دانشجويان بتوانند در تعطيلات عيد دروس ارايه شده در ترم دوم را مطالعه كنند.
به گزارش ايسنا، دكتر حسين نادري منش امروز در نشست مطبوعاتي كه در محل وزارت علوم برگزار شد، افزود: زمستان سال گذشته كميتهاي در زمينه افزايش ظرفيت آزمون دكترا با حضور كارشناسان اين حوزه تشكيل شد تا بررسي شود كه چگونه ميتوان از حداكثر ظرفيت دانشگاهها با حفظ كيفيت براي افزايش جمعيت دانشجوي دكترا استفاده كرد كه در اين زمينه تصميم گيريهايي شده كه جزئيات آن اعلام خواهد شد.
وي همچنين در خصوص آزمون دكتراي امسال و عدم وجود ظرفيت در برخي رشتهها عليرغم برگزاري آزمون در آن رشته، گفت: اين مشكل تنها در برخي از رشتههايي كه برخي دانشگاهها تنها مجري آن هستند ايجاد شد كه در اين زمينه دانشگاهها بايد سعي كنند ظرفيت لازم را ايجاد كنند و ما نيز از آنها حمايت خواهيم كرد.
وي ادامه داد: البته در اين زمينه بايد عنوان كرد كه پذيرش دانشجو تحميلي نيست و تنها به خاطر احترام به ثبتنام كنندگان، بايد مكانيزمي طراحي شود تا دانشجو و دانشگاه هيچ كدام ضرر نكنند.
معاون آموزشي وزارت علوم همچنين با اشاره به تقويم آموزشي دانشگاهها و برخي مشكلات آن از جمله كوتاه بودن ترم دوم تحصيلي به دليل تعطيلات عيد، گفت: در اين زمينه سال گذشته به دانشگاهها اعلام كرديم كه شروع ترم شان را دو هفته زودتر آغاز كنند تا بر اساس آن ترم دوم تحصيلي نيز كمي جلوتر آغاز شود تا دانشجويان بتوانند در تعطيلات عيد دروس ارايه شده در ترم دوم را مطالعه كنند.