کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیاست تشویقی برای انتقال دبیران به مقطع ابتدایی

27 فروردين 1391 ساعت 15:45


 
جزئیات ایجاد پایه ششم ابتدایی در شهر تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه برای شروع مهرماه سال 91 دغدغه‌ای نداریم، گفت: سیاست تشویقی برای انتقال دبیران به مقطع ابتدایی پیش‌بینی شده است.


سیدعلی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس به اقداماتی که این اداره کل برای تغییر ساختار و ایجاد پایه ششم ابتدایی انجام داده، اشاره کرد و گفت: بیش از 95 درصد مدارس تهران در نوبت صبح فعالیت می‌کنند و مدارس بعدازظهری ما به شدت کم است.

وی ادامه داد: در تابستان سال 90 با تلاش همکاران‌مان در مناطق و استان، تعداد مدارس بعدازظهری به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد؛ حدود 417 مدرسه داشتیم که این تعداد را به حدود 200 واحد آموزشی در نوبت بعدازظهر رساندیم.

*مشکل کلاس‌های درس حل شد/کمتر از 50 کلاس برای ایجاد پایه ششم نیاز است

یزدیخواه به فضای آموزشی مورد نیاز برای ایجاد پایه ششم ابتدایی اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی 92ـ91 که پایه ششم ابتدایی هم داریم، در تهران حدود 2 هزار و 657 کلاس درس طبق آخرین برآوردها نیاز داریم.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که از آبان‌ماه سال 90 طی 6 مرحله بررسی انجام شد، اکنون سطح نیاز به کلاس جدید کمتر از 50 کلاس است چرا که مشکل عمده با استفاده از فضای موجود، جابجایی‌ها و تغییرات جزیی در فضای مدرسه حل شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد: برای تغییر ساختار و اجرای نظام «3ـ3ـ6» هیچ مشکلی نداریم.

* حل مشکل معلم پایه ششم از چند راه

این مقام مسئول در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره نیروهای مورد نیاز در پایه ششم ابتدایی نیز اظهار داشت: برای حل مشکل نیروی انسانی چندین راه‌حل پیش رو داریم، نخست اینکه یک تعداد نیروی جدید در قالب مربیان پیش‌دبستانی جذب کرد‌ه‌ایم که این مربیان بیش از 10 سال سابقه دارند و حدود 200 نفر  هستند.

وی به فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی دانشجو در سال 88 وارد مراکز تربیت معلم شده و سال 90 فارغ‌التحصیل شدند که حدود 184 نفر هستند و جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

یزدیخواه به آزمون تعیین اولویت که سال گذشته برگزار شد نیز اشاره کرد و افزود: در آن آزمون 356 نفر شرایط لازم را احراز کردند که به کار گرفته می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست برون‌سپاری سوادآموزی در سال 91، 245 آموزشیار که در سوادآموزی کار می‌کردند، در مدارس تدریس خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به نیروهای قرارداد کارمُعین اشاره کرد و گفت: این افراد دارای مدرک دانشگاهی هستند که در حوزه یارانه، آزمایشگاه و کارگاه که به مدارس کمک می‌کردند که از این ظرفیت آنها می‌توانیم استفاده کنیم.



* سیاست تشویقی آموزش و پرورش برای انتقال دبیران به مقطع ابتدایی


یزدیخواه به فرهنگیان متقاضی انتقال از راهنمایی به ابتدایی اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد این متقاضیان در روزهای قبل به 95 خواهر متقاضی رسیده بود که همچنان ادامه دارد.

وی به سیاست تشویقی در انتقال نیروهای سایر مقاطع به ابتدایی اشاره کرد و بیان داشت: دبیران خانمی که در دوره راهنمایی و متوسطه تدریس می‌کنند در صورتی که درخواست انتقال به دوره ابتدایی را داشته باشند، می‌توانند در منطقه محل سکونت یا هر منطقه دیگر که علاقمند هستند، انتقال یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در دوره ابتدایی 17 هزار فرهنگی کار می‌کنند که امسال سابقه 290 نفر تکمیل می‌شود و ما درخواست داریم که اگر علاقه‌مند هستند، همکاری خود را با آموزش و پرورش ادامه دهند.

وی تأکید کرد: مجموعاً با آمار و ارقامی که در اختیار داریم، برای شروع مهرماه سال 91 دغدغه‌ای نداریم.


کد مطلب: 10308

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/10308/سیاست-تشویقی-انتقال-دبیران-مقطع-ابتدایی

میگنا
  https://www.migna.ir