پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۲
کد مطلب: 10440
۰
۱

استخدام نیمه وقت زنان در دولت

در این طرح، به جای استخدام یک زن، در واقع دو زن به صورت نیمه‌وقت استخدام می شوند که ساعت کار و زمان حضور در اداره آنان نصف یک کارمند و به همین نسبت دریافتی و حق بازنشستگی و سایر مزایای آنها نیز به صورت نیمه باشد.

خبرآنلاین: بعد از دورکاری زنان شاغل در روزهای پنج‌شنبه که صاحب فرزند زیر 7 سال یا معلول باشند و طرح مرخصی دوساله برای زایمان زنان، این بار طرح استخدام نیمه وقت کارمندان زن از سوی هاجر تحریری نیک صفت معاون راهبردی منابع انسانی رییس جمهور مطرح شده است.

به نظر می‌رسد دولت با ارائه طرح استخدام کارمندان زن به صورت نیمه وقت قصد دارد تا با یک تیر دونشان بزند؛ از سویی زنان با حضور کمتر در ادارات به وظایف و امور خانواده بیشتر رسیدگی می‌کنند و از طرفی نیز بانوانی که فارغ‌التحصیل و بیکار هستند، مشغول به کار خواهند شد. صرف نظر از اینکه این طرح مخالفانی را به همراه خواهد داشت و با مصوبه مجلس مبنی بر استخدام یک کارمند در ازای خروج 3 نفر از مشاغل تصدیگری دولت، در تعارض است یا خیر،

اما به عقیده معاون حقوقی معاونت توسعه رییس‌جمهور این طرح هیچ گونه بار مالی برای دولت به همراه ندارد.

طرحی که همه زنان را شاغل می کند

تاجی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در توضیح بیشتر این طرح به فارس می گوید: دولت با توجه به وجود بانوان فارغ‌التحصیل در کشور و کمبود فرصت‌های شغلی، طرحی برای استخدام نیمه وقت زنان در دست دارد که از طریق نمایندگان مجلس در قالب لایحه بودجه 91 مطرح ‌می‌شود.

به گفته وی در این طرح، به جای استخدام یک زن، در واقع دو زن به صورت نیمه‌وقت استخدام می شوند که ساعت کار و زمان حضور در اداره آنان نصف یک کارمند و به همین نسبت دریافتی و حق بازنشستگی و سایر مزایای آنها نیز به صورت نیمه باشد.

درواقع به جای اینکه این زنان مانند کارکنان دیگر هفته‌ای 44 ساعت (براساس قانون مدیریت خدمات کشوری) سر کار حاضر باشند، هفته‌ای 22 ساعت حاضر شده و همچنین میزان حقوق و مزایا و بازنشستگی آنها نیز به صورت نیمه است. او می گوید: یعنی با این ابتکار برای هر یک پست استخدامی 2 نفر از بانوان استخدام می شوند. این طرح در راستای تقویت بنیان خانواده و کمک به اقتصاد خانوار ارائه می‌شود که هیچ بار مالی برای دولت نخواهد داشت و دولت موافق مطرح شدن این طرح در لایحه بودجه 91 خواهد بود.

ابهامات زیاد است

در این باره لاله افتخاری عضو فراکسیون زنان مجلس به خبرآنلاین می گوید: متاسفانه این طرح ابهامات فراوانی دارد و باید دید آیا زنان شاغل این موضوع را قبول می کنند یا نه؟

وی با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده طرح بار مالی ندارد می گوید: باید دید چقدر بخش دولتی از این کار استقبال می کند تا مانند دورکاری شکست نخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سلام عالیه خدا کنه که این طرح عملی بشه که خانم ها هم به کارشون برسن و یک کمک مالی به خانواده داشته باشن و هم به گلهای زندگیشون رسیدگی کنن و در غیر این صورت باید قید یکی رو بزنن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...