جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۶
کد مطلب: 10473
۰

تلاش برای برابری مدرک دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های برتر

ريیس دانشگاه آزاد اسلامی مشکل عمده این دانشگاه را بحث تمرکزگرایی دانست و گفت: بسیاری از کارها وابسته به ريیس دانشگاه است که طبق آئین‌نامه جدید که آخر تابستان امسال به تصویب می‌رسد، دیگر نيازي نيست كه برای یک امضا به رئیس دانشگاه مراجعه کرد و طبق آيین‌نامه و بر اساس مقررات عمل می‌شود.

به گزارش ايسنا، دکتر فرهاد دانشجو در همایش مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در بنیاد پژوهش های اسلامی حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه برخی از مسائل مانند درستکاری و امانتداری در کشور ارزشمند هستند، گفت: اگر همه دنیا بگویند که این مسائل ارزش نبوده و خوب نیستند، اما ما بواسطه اعتقاد دینی خود می گوییم که خوب هستند و ارزش محسوب می شوند.

وي فرهنگ انتظار مهدویت، فرهنگ عاشورایی، فرهنگ و تفکر بسیجی، روحیه استکبارستیزی، عفاف و حجاب، خانواده محوری و ... را از مسائل ارزشی جامعه عنوان کرد و خطاب به مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: ما هم همانند شما دغدغه دین، اسلام و فرهنگ اسلامی را داریم و در واقع مهمترین دغدغه ما دغدغه اسلام و دین است و هر چیز دیگری را در قیاس با این مسئله بگذاریم، قابل گذشت است.

دانشجو خاطرنشان کرد: اگر علم را به دست فارغ‌التحصیلان و دانشجویان‌مان بدهیم و آنها را از دین و اسلام دور کنیم، با ابزار علم و به دست خودمان خنجر به دشمنان داده‌ایم، باید بستری را فراهم کنیم تا این دغدغه در بین کارکنان، اساتید و دانشجویان از بین رفته و عقیده‌مان را نسبت به اسلام، دین، اصل ولایت فقیه و ارزش‌ها بیشتر کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این بستر درست باید با تدبیر فراهم شود و در فراز و نشیب مسائل فرهنگی کشور که آخرین آن فتنه 88 بود، خود کارکنان، اساتید و دانشجویان بتوانند با بصیرت و معرفت راه صحیح را انتخاب کنند.

وی مهمترین وسیله فرهنگ سازی را رسوخ در مغزها و نشستن در قلب‌ها عنوان کرد و افزود: چنان است که اگر سخن و موضوعی درست در قلب بنشیند و جابگیرد همه حرفی را می پذیرد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که "مسئول اصلی و نهایی ارتقای دینی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه است" خطاب به حاضران گفت: ما دستمان را با تمام امکانات به سوی شما دراز می کنیم و با توجه به برخی از مسائل در دانشگاه مانند ساماندهی وضعیت کاری کارکنان باید آگاهانه و عالمانه و با سرعت این موضوع را سر و سامان بدهیم.

وی با بیان اینکه دومین دغدغه ما بحث انتقال و وضعیت فرزندان دانشجویی است که از خانواده دور زندگی می‌کنند، گفت: این امکان فراهم شده تا با حس عدالت به نزدیک‌ترین جای زندگی برای ادامه تحصیل بروند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید فضا را برای فعالیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان باز بگذاریم تا به صورت آگاهانه فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بعد از مسائل فرهنگی دغدغه ما بحث ارتقای کیفیت در آموزش و پژوهش است، ادامه داد: برخی تا اسم دانشگاه آزاد می آید درخصوص سطح مدارک آن نسبت به دانشگا های دولتی تفکر خوبی ندارند که این به عملکرد خود ما باز می‌گردد.

دانشجو در این خصوص گفت: واحد علوم تحقیقات در 41 استان کشور فعال شده که به برخی رشته‌های تدریسی در آن مجوز شورای گسترش آموزش عالی داده نشده بنابراین ما مسئولیم که قانون را رعایت کرده و در جهت برابری مدرک دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های برتر تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید برای رشد شاخص های کیفیت آموزشی و پژوهشی مانند تجهیز آزمایشگاه ها، نسبت استاد به دانشجو، کمک به رفع مشکلات صنعت و انجام برنامه ریزی های دیگر تلاش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند