پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۵:۱۱
کد مطلب: 10496
۰
۲

مادران شاغل بخوانند !

      برآورده‌كردن نيازهاي موجودي كوچك كه براي هر كارش به شما نياز دارد به اندازه كافي سخت و طاقت‌فرساست؛ حالا اگر اين وظيفه با مسووليت‌هاي كار بيرون از خانه هم تركيب شود، شرايط بسيار سخت‌تر خواهد شد.
شرايطي كه فقط مادران شاغل آن را درك مي‌كنند، اما نبايد نااميد شد؛ تجربه نشان داده با برنامه‌ريزي و همكاري ساير اعضاي خانواده، به‌عنوان يك مادر و زني شاغل، مي‌توان بر اين مشكلات پيروز شد و به برنامه‌هاي مختلف زندگي رسيد.


همه بايد كار كنند

اول به اين پرسش‌ها پاسخ دهيد؛ شما تنها كسي هستيد كه خانه را جمع و وسايل را جابه‌جا مي‌كند؟ آيا جمع‌كردن اسباب‌بازي‌ها، چيدن كفش و لباس‌ها داخل كمد، مرتب‌كردن رختخواب و اتوزدن لباس‌ها فقط به عهده شماست؟ اگر در منزل شما چنين برنامه‌اي اجرا مي‌شود، همين امروز آن را تغيير دهيد؛ مطمئن باشيد حتي بچه‌هاي پنج ساله هم مي‌توانند بخشي از كارهاي خانه را انجام دهند و برنامه‌ريزي براي كار جمعي در خانه، نه تنها به ضرر هيچ‌كس نيست كه به نفع همه افراد خانواده است.


پس همين امروز يك جلسه خانوادگي ترتيب دهيد و از بچه‌ها و همسرتان بخواهيد در كارهاي خانه به شما كمك كنند و مسووليت برخي از كارها را بپذيرند؛ مثلا فرزند كوچك‌تان مي‌تواند ميز غذا را بچيند و همسرتان هم خريد كند. انجام چنين كارهايي كمك بزرگي براي شما به حساب مي‌آيد.


در ضمن، خوب است هر شب براي كارهاي فردا برنامه‌ريزي كنيد و اگر مي‌توانيد برخي از كارهاي مربوط به صبح را شب قبل انجام دهيد؛ به عنوان مثال ناهار خودتان و بچه‌ها را آماده كرده و در يخچال بگذاريد، لباس‌هايي را كه بايد شسته شود، داخل ماشين لباسشويي بريزيد و از بچه‌ها هم بخواهيد هر روز صبح خودشان كارها‌يشان را انجام دهند.


در كنار همه كارها، حواستان باشد حتما پنج تا 10 دقيقه را به خودتان اختصاص دهيد و در اين مدت سعي كنيد كمي خودتان را آرام كرده و از استرس‌ها دور شويد تا انرژي لازم براي بقيه كارها را داشته باشيد.


كار، مزاحم خانواده نباشد


نبايد اجازه دهيد برنامه‌هاي كاري‌تان با خانواده و امور مربوط به آن، تداخل داشته باشد. اگر هميشه مجبور هستيد تا ديروقت كار كنيد، بهتر است ابتدا با مديرتان صحبت كنيد و بخواهيد شرايط را تغيير دهد اما اگر چنين چيزي ممكن نيست، با همسرتان هماهنگ باشيد تا هنگامي كه شما در محل كارتان هستيد، او همراه و كنار كودكان باشد، اما هيچ وقت و در هيچ شرايطي اجازه ندهيد كار، تمام وقت شما را بگيرد بنابراين هميشه بايد برنامه‌اي براي صرف غذا همراه خانواده، تماشاي فيلم كنار همسر و بچه‌هايتان و رفتن به گردش همراه آنها را داشته باشيد.

در نهايت هم مراقب باشيد خودتان را از ياد نبريد؛ خيلي از مادرها نيازهاي خودشان را در اولويت آخر قرار مي‌دهند و به بهانه نگهداري از نوزاد، كارهاي خانه، فشار كار بيرون و... خود را فراموش مي‌كنند، اما بدانيد اگر مي‌خواهيد مادر موفقي باشيد بايد به خودتان احترام بگذاريد و از اين طريق انرژي لازم براي انجام كارهايتان را به دست آوريد.


جام‌جم

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
من حاضرم ساعت کاری ام یک ساعت کم شود از 3 به 2 تغییر کند به همان میزان از مبلغ حقوققمان هم کسر شود یا حداقل بازنشتگی برای مادرانی که خودشان تمایل دارند با 10 سال هم مقدور شود (با 10 روز حقوق)
Iran, Islamic Republic of
توراخداساعت كاري زناني كه درموسسات خصوصي تا پنج ونيم كارميكنند راكاهش دهيد حداقل به3
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.